Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:52

Ik woon ook thuis, maar mag wel degelijk een bijstandsuitkering aanvragen :j ouders zijn geen toeslagpartner van mij en aangezien zij geen uitkering hebben, heeft het nergens invloed op.
Maar ik doe het niet hoor :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:56

Ik meld me ook. helaas wordt mijn contract niet verlengd per januarie. dus ik zit over 2 weken thuis (heb nog vakantie dagen over)

Ik ben opzoek in een baan als dierenarts assistente.

Maar ik sta ook open voor andere banen. :D

in februarie ga ik met een nieuwe opleiding beginnen maar dat is maar 2 dagen in de week. dus zoek ik een baan voor de overige dagen.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:10

nou de deeltijdopleiding is dus geschrapt! geen geld meer voor.. kan of voltijd(eig geen optie, dan kom ik helemaal niet rond) of mijn 2 vakken voor de havo die ik niet gehaald heb op de vavo doen en dan hbo studeren.. maja das zon lang traject.. nu andere school maar voor dezelfde opleiding gevraagd.. hbo is miss later een oplossing denk ik :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:11

Jammer ikke! Succes met je mogelijkheden uitpluizen :(:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:12

stef schreef:
je kan voor die 10 uur wel ww aanvragen. Of dat verstandig is durf ik niet te zeggen (je recht verloopt een keer, en dan moet je weer minimaal 26 weken aaneengeschakeld gewerkt hebben voor nieuw recht).

Kan wel ff kijken of ik wat kan vinden voor je, moment..

Hoe zit het dan eigenlijk als je bv je proeftijd niet door komt bij een bedrijf?
Krijg je dan helemaal geen uitkering of zo?

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:13

Ik ben ook nog steeds op zoek.
Ondertussen zit ik er na de zoveelste afwijzing wel een beetje doorheen.
Ik ben net HBO ( MER) afgestudeerd, maar kan absoluut geen baan vinden. Zoek het liefste in de richting van HR maar sta inmiddels open voor meer. Ik woon heel centraal dus kan ook nog eens in Leiden/Utrecht/Amsterdam/Rotterdam(heeft niet de voorkeur)/Schiphol en Den Haag. En daar dan nog eens in de omgeving dus.
Ik heb een mooi uitziend CV, alleen relevante stages gedaan. In mijn ogen een meer dan degelijke vrolijke en uitnodigende brief. En toch krijg ik keer op keer weer te horen. Te weinig ervaring. Zelfs bij startersfuncties! Na 3 maanden ben ik er wel eens goed klaar mee. Iemand nog tips? Ik heb mijn CV al op Monsterboard, sta aangemeld bij de Nationale vacaturebank. Ben al langs Randstad geweest, ook zij konden niks voor mij doen. Wie heeft er een gouden tip voor mij? Want ik weet het niet meer... :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:15

Tessa, je kan je aanmelden bij het UWV op werk.nl. Krijg je soms per ongeluk ook nog eens een goede vacature :P
(Je kan je namelijk ook gewoon aanmelden zonder dat je een uitkering krijgt)

(Ik ben ook wel een beetje opgelucht dat het in Utrecht etc ook zo slecht gesteld is met starters functies in de hr; mijn zus vindt namelijk dat ik maar moet verhuizen omdat ik dan meer kans maak... :+ maar zo te lezen maakt het niet veel uit waar je woont)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:22

Bellatrix schreef:
Even een kort vraagje, ik werk 32 uur, als ik terug val naar 22 uur, heb ik dan recht op 10 uur ww? Ja.
En heb ik dan ook sollicitatie plicht? Ja.
Ik bok mobiel en de site van het uwv loopt steeds vast bij mij...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:25

Mocht iemand in de buurt van Hilversum iets zoeken, in de richting van administratief/financieel, stuur me dan even een pb.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:45

ikke129 schreef:
nou de deeltijdopleiding is dus geschrapt! geen geld meer voor.. kan of voltijd(eig geen optie, dan kom ik helemaal niet rond) of mijn 2 vakken voor de havo die ik niet gehaald heb op de vavo doen en dan hbo studeren.. maja das zon lang traject.. nu andere school maar voor dezelfde opleiding gevraagd.. hbo is miss later een oplossing denk ik :=

Balen :(:)

Vuurneon, Utrecht is inderdaad ook geen garantie voor succes helaas.

Ik zoek in een straal van 80 km en ben al minder kieskeurig dan toen ik begon, maar ook dat helpt niet.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:48

Ik meld me ook heb. Heb nog werk, maar de sfeer is daar totaal verziekt, zoek dus iets anders. Kijk uit voor een functie in de communicatie, maar zoek ook richting administratief werk, heb ik ook een opleiding voor. Zal niet makkelijk zijn in deze tijd, maar ga ervoor :P . Zoek in de regio West-Brabant, Midden-Brabant en Zuid-Holland-Zuid.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:06

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:12

linnie050 schreef:
stef schreef:
je kan voor die 10 uur wel ww aanvragen. Of dat verstandig is durf ik niet te zeggen (je recht verloopt een keer, en dan moet je weer minimaal 26 weken aaneengeschakeld gewerkt hebben voor nieuw recht).

Kan wel ff kijken of ik wat kan vinden voor je, moment..

Hoe zit het dan eigenlijk als je bv je proeftijd niet door komt bij een bedrijf?
Krijg je dan helemaal geen uitkering of zo?

Mocht je een High Risk proeftijd ingaan waarvan je zelf al betwijfeld of je het gaat redden kun je beter een maand gratis gaan werken terwijl UWV je ww doorbetaald bij wijze van proef. Dat mag namelijk van UWV. Een bedrijf zou je daarna gelijk een half jaar aan kunnen bieden als ze een beetje schappelijk zijn.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:15

Oh, jeetje MRI, dat zou ik toch ook echt niet grappig vinden.... :x

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:15

Tessaaa schreef:
Ik ben net HBO ( MER) afgestudeerd, maar kan absoluut geen baan vinden. Zoek het liefste in de richting van HR maar sta inmiddels open voor meer. Ik woon heel centraal dus kan ook nog eens in Leiden/Utrecht/Amsterdam/Rotterdam(heeft niet de voorkeur)/Schiphol en Den Haag. En daar dan nog eens in de omgeving dus.
Ik heb een mooi uitziend CV, alleen relevante stages gedaan. In mijn ogen een meer dan degelijke vrolijke en uitnodigende brief. En toch krijg ik keer op keer weer te horen. Te weinig ervaring. Zelfs bij startersfuncties! Na 3 maanden ben ik er wel eens goed klaar mee. Iemand nog tips? Ik heb mijn CV al op Monsterboard, sta aangemeld bij de Nationale vacaturebank. Ben al langs Randstad geweest, ook zij konden niks voor mij doen. Wie heeft er een gouden tip voor mij? Want ik weet het niet meer... :(

Ik heb de laatste maanden regelmatig vacatures gezien voor recruiters voor uitzendwerk. Jobbird vind ik zelf een fijne site. Ff een goede uitgebreide job alert aanmaken en je krijgt elke dag de nieuwe vacatures binnen op je mail.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:20

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:21

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:26

wist niet dat er een LZP topic over loopt :) sorry :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:31

Geen probleem :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:35

Linnie050: ligt eraan. Als je aansluitend 26 weken ervoor gewerkt hebt wel

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:47

ben halverwege gestopt met kijken.............

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:05

Ik lag in een deuk. Vooral bij die kerels. Maar idd, ze moeten dit geintje niet flikken bij iemand met hartklachten.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:33

Piloetje schreef:
Tessaaa schreef:

Ik heb de laatste maanden regelmatig vacatures gezien voor recruiters voor uitzendwerk. Jobbird vind ik zelf een fijne site. Ff een goede uitgebreide job alert aanmaken en je krijgt elke dag de nieuwe vacatures binnen op je mail.

Dankjewel! Ik heb nog niet gezocht op Jobbird, niet zo bekend met de website. Maar ik ga er morgen gelijk mee bezig! Dankjewel

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:24

Afgelopen week op een vacature via r.ands.tad gereageerd, via mail een ontvangstbevestiging gekregen, maar nog niets weer van gehoord, ook achter de login kom ik m niet tegen.
Nu staat er wel dat alleen geschikte sollicitaties in behandeling worden genomen, maar een mailtje of belletje zou dan wel op zijn plaats geweest zijn.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:27

Kun je bij Jobbird ook de straal waarin je zoekt aanpassen? Ik heb net een profiel aangemaakt, maar krijg nu vacatures op 50 km afstand?