NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charysa

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:47

Deurne nog maar een keer gebeld , het aanmelden verloopt niet goed ;(

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:52

JNY024 schreef:
ik heb het eindelijk gevonden..Er is weidegang :D :D

Is er ook weidegang voor de paarden?
Met ingang van het schooljaar 2012/2013 is weidegang mogelijk op de locatie van NHB Deurne. Er worden momenteel ook nieuwe paddocks aangelegd waar paarden losgelaten kunnen worden. Ook zijn er genoeg mogelijkheden om je paard beweging te geven. Denk aan de stapmolen, longeerringen, stappen aan de hand of tijdens rijlessen.

weidegang is alleen voor schoolpaarden, er zijn 3 paddocks en naar mijn weten wordt er op het moment niks aangelegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:52

JNY024 schreef:
moeite heb ik wel over voor me paardje.

Heeft iemand nog leuke eettips? ideeen om te gaan eten daar behalve maaltijdsalades en noodles?

Bij Shalom _O- Die weet je binnen een week te vinden.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:51

haha oke ben benieuwd

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:22

Michelle :') ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:31

Het is toch zo :')

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:46

Haahaha anouk michelle Shaloooooom!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:48

Oh! Ik heb nog schoolboeken liggen voor de eerstejaars HBO studenten. Stuur effe een berichtje als je interesse heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:03

Ik ook :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:04

1 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:27

......nee.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:28

Hebben jullie het schema van de intro week allemaal al ?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:46

Hoor net dat iedereen uit de klas al lang hun rapport binnen hebben. Ik heb nog niks gezien :S

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:47

ik ben aangenomen :))

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:24

Opnieuw aangeboden, NHB schooljas voor de winter. Maat S valt als een 38 ongeveer.. Wegens niet meer reageren van huidige bieder.. Bij interesse stuur even een pb'tje

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:34

Hoooii, ik ben een stille fanatieke meelezer :o Ik heb van deel 1 en deel 2 en dit deel iedere pagina gelezen O:)
Ik heet Hanna en ga nu naar havo 3, dus een beetje vroeg :)) . Ik heb nu een vp, maar krijg een eigen paard. Ik wil later graag naar Deurne. Waarschijnlijk de opleiding hoefsmid. En daarna als de portemonnee helpt ook de opleiding paardensport hbo. Ik heb alleen toch wat vragen ondanks ik alles gelezen heb :P Hoe lang duurt de opleiding hoefsmid? Moet je dan ook intern? Is deze opleiding de hele week door, of een (paar) dag(en) in de week? Als je er de hele week aanwezig moet zijn voor de opleiding, mag je dan je paard meenemen?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:37

Hoi hanna! Wat ik van de opleiding hoefsmid weet is dat het een echte mannenopleiding is. ze komen 1 keer in de week op school en slapen niet op de flat. de rest van de week zijn ze geloof ik aan het werk. als hoefsmid is het niet mogelijk om je paard de hele week mee te nemen, aangezien je er zelf ook maar 1 dag in de week ben.
waarom wil je hoefsmid worden?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:39

Bedankt voor je antwoord :)
Ik wil hoefsmid worden, omdat ik merk dat paarden in mijn buurt zich snel op hun gemak voelen en het vak mij wel aantrekt. Ook omdat het eigenlijk best goed verdiend en je komt overal. Ik snap eigenlijk niet goed dat het een mannenvak is? Naar mijn idee zijn vrouwen toch echt wat preciezer? Maar aan de andere kant is het wel zwaar werk. En in deze regio kunnen ze ook wil een betere hoefsmid gebruiken, hier schreeuwen ze er wat op los met gevolg: bange paarden (die de hoefsmid weer verwonden :') ). Ook is er laatst bij mijn vp weer veel te kort bekapt, hij loopt nu op zijn stralen. Er komen ook steeds meer paarden in Nederland, dus zijn er ook steeds meer hoefsmeden nodig.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:49

Mijn vriend is hoefsmid dus ik kan je wel wat helpen!

Bij mijn vriend zijn er van de 20 (dacht ik) maar 5 overgebleven die examen hebben gedaan.
Het is heeeel erg zwaar

Verder is er vraag na goede hoefsmeden ja maar wordt maar eens echt goed.
Mijn vriend is een van de weinige uit deze buurt die fulltime werkt.
De rest heeft of geen werk genoeg of kan het niet aan.

Het verdient wel goed maar je kunt niet (fulltime) blijven werken tot je 65ste.

Je bent 1 dag per week op school, en de rest werk je.

Als je nog vragen hebt stel ze maar!

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:44

Ik snap idd dat het erg zwaar is. Ik ben ook niet van plan om het tot mijn pensioen te blijven doen. Zodra ik het geld er voor heb gespaard koop ik een leuk boerderijtje met stallen en ga die verhuren.
De rest van de week moet je dus werken, maar mag je dan zelf weten wat voor werk je doet of moet je dan al als hoefsmid werken? Want in het begin heeft dit natuurlijk geen zin :D Mag je ook stage lopen bij een hoefsmid om ervaring op te doen?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:51

Jaa je loopt 4 dagen stage in de week en de andere dag school.

die stage/werken is dus bij een hoefsmid en zal je dus ook gewoon mee moeten helpen.

Let er wel op, je zegt dat het goed verdiend, mijn vriend werkt vanaf zijn 18de, heeft alles gespaard en werkt 6 dagen in de week van 7 smorgens tot savonds 10 en heeft nog niet geld genoeg voor een boerderijtje te kopen met stallen. Hij wil ook graag een stal beginnen maar helaas.

Ik denk dat daar veel mensen zich in vergissen, er valt minder in te verdienen dan je denkt. een tang kost al snel tussen de 100 en 200 euro, nog maar niet over ovens en ander groot materiaal te beginnen, benzine kosten en een grote auto/bus moet je ook hebben. En helaas zijn dat allemaal geen eenmalige aanschaffingen

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:48

Ja, dat is wel weer zo. Hoe lang werkt je vriend al als hoefsmid?

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:22

chantalboes schreef:
Hoi hanna! Wat ik van de opleiding hoefsmid weet is dat het een echte mannenopleiding is. ze komen 1 keer in de week op school en slapen niet op de flat. de rest van de week zijn ze geloof ik aan het werk. als hoefsmid is het niet mogelijk om je paard de hele week mee te nemen, aangezien je er zelf ook maar 1 dag in de week ben.
waarom wil je hoefsmid worden?

Dit zou ik graag even willen ontkrachten.
Ik ga nu namelijk naar het 3e jaar, en dus het examenjaar, voor opleiding hoefsmid. We zijn met 6 jongens, en 5 meisjes! Het is dus bijna 50/50 haha.
Je moet 20 uur in de week stage lopen, en ik raad je aan op gelijk een smid te vinden met veel werk en iemand die al vaker stagaires opgeleid heeft. Het is nu zomervakantie, en nu werk ik 6 dagen in de week bij een smid. Als school weer begint, loop ik dus weer stage. Ik ben dus echt geluk met mijn stage haha. Het is ook het slimste om de volle drie jaar met de zelfde smid mee te gaan. Ik heb een klasgenootje gehad die uiteindelijk aan zijn 5e stage begon. Daar scoor je geen punten mee.. hij is ook gestopt. Daarnaast bouw je niets op als je continu een nieuwe stage hebt.

Ik ben trouwens in het 2e jaar ingestoomd, omdat ik van niv4 afkom en deze opleiding niv3 is. Ik heb dit jaar mijn 'gemiste stageuren van het eerste jaar weer ingehaald'. Aangezien ik zoveel dagen bij hem terecht kan.
In schoolperiode 1 en 4 moet je één dag in de week naar school, periode 2 en 3, twee dagen.

Ik krijg trouwens wel vaak de vraag; is dit niet te zwaar voor een meisje?
Nou ik geef toe dat ik best wel eens de kracht mis. Als ze zo'n jong beestje hebben suf gespoten zijn die benen, in mijn geval dan, bijna niet van de grond te krijgen. Maar naar mate de tijd ontwikkel je voor een hoop dingen wel trucjes en leer je van je stagebegeleider, als het goed is, de juiste manier van aanpak. Hoe je er bijvoorbeeld voor zorgt dat ze niet op je gaan hangen enzv.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb!

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:49

Dankjewel voor je reactie!
Nu al een hoefsmid vinden voor stage? Ik zit min. nog 3 jaar op de middelbare school. Dat van die jonge beestjes en hoeven optillen verhaal heb ik helaas al ervaring mee _O- mijn vp... ik deed er in het begin 3 kwartier over om 1 hoef op te tillen :')
Hoe bevalt de opleiding je?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:11

Help, per welke datum veranderen jullie van inwonend naar uitwonend?