Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JNY024 schreef:ik heb het eindelijk gevonden..Er is weidegang![]()
![]()
Is er ook weidegang voor de paarden?
Met ingang van het schooljaar 2012/2013 is weidegang mogelijk op de locatie van NHB Deurne. Er worden momenteel ook nieuwe paddocks aangelegd waar paarden losgelaten kunnen worden. Ook zijn er genoeg mogelijkheden om je paard beweging te geven. Denk aan de stapmolen, longeerringen, stappen aan de hand of tijdens rijlessen.
...
Ik heb van deel 1 en deel 2 en dit deel iedere pagina gelezen
. Ik heb nu een vp, maar krijg een eigen paard. Ik wil later graag naar Deurne. Waarschijnlijk de opleiding hoefsmid. En daarna als de portemonnee helpt ook de opleiding paardensport hbo. Ik heb alleen toch wat vragen ondanks ik alles gelezen heb
Hoe lang duurt de opleiding hoefsmid? Moet je dan ook intern? Is deze opleiding de hele week door, of een (paar) dag(en) in de week? Als je er de hele week aanwezig moet zijn voor de opleiding, mag je dan je paard meenemen? 
). Ook is er laatst bij mijn vp weer veel te kort bekapt, hij loopt nu op zijn stralen. Er komen ook steeds meer paarden in Nederland, dus zijn er ook steeds meer hoefsmeden nodig.
Mag je ook stage lopen bij een hoefsmid om ervaring op te doen? chantalboes schreef:Hoi hanna! Wat ik van de opleiding hoefsmid weet is dat het een echte mannenopleiding is. ze komen 1 keer in de week op school en slapen niet op de flat. de rest van de week zijn ze geloof ik aan het werk. als hoefsmid is het niet mogelijk om je paard de hele week mee te nemen, aangezien je er zelf ook maar 1 dag in de week ben.
waarom wil je hoefsmid worden?