Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:30

Via het postkantoor is PostNL en als je grote dozen, boven de 5 kilo met Track&Trace naar België wilt verzenden kost het je 25 euro per doos...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:45

ik was dan 14 euro kwijt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:05

Maar was dat met of zonder Track&Trace? En weet je zeker dat het boven de 5 kilo was? Want onder de 5 kilo betaal je €19,-.

Ik heb inmiddels een organisatie gevonden die (wat ik laatst hier toevallig al opperde) verzending regelt voor kleine webshops. Door je bij hen aan te sluiten kan je gebruik maken van gunstige verzendtarieven en ik moet zeggen, het scheelt inderdaad! Ik wacht nog heel even het contract af om te zien of er geen addertjes onder het gras zitten, maar binnen Nederland betaal je dan voor pakket via PostNL €5,38 ex btw. Dus dat scheelt aardig wat! En voor verzenden naar België betaal je €8,62 + een kilo toeslag van €0,50 per kilo. De prijs voor verzenden naar het buitenland is inclusief verzekering, Track&Trace, handtekening voor ontvangst en 3 afleverpogingen. Mij lijkt het in elk geval wel wat :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:19

Hebben jullie geen contract met TNT? Dat had ik destijds wel met de webwinkel met mn zus. Vond ik wel makkelijk; voor 7 uur afgegeven, volgende dag in huis

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:28

Nee, dat doen ze niet omdat ik te weinig pakketten in de maand verzend.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:49

Even een waarschuwing: wij kregen vandaag een "factuur" in de bus van MKB registratie service. Of we even € 245,- excl. Btw willen betalen voor de jaarbijdrage.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

Ik heb tot nu toe nog nooit spookfacturen ontvangen, maar tnxx voor de waarschuwing!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:13

Die heb ik ook gehad Paan, maar die ging direct de prullenbak in :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:36

Paan schreef:
Even een waarschuwing: wij kregen vandaag een "factuur" in de bus van MKB registratie service. Of we even € 245,- excl. Btw willen betalen voor de jaarbijdrage.

Heb ik ook gehad 2 maanden terug en in de kleine letter onderin staat dat het geen factuur is naaiers

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:51

Ik heb idd vorig jaar ook zo'n 'factuur' gehad van bedrijvenregistratie, heb 'm maar bewaard en erbij gezet waarom hij niet betaald is, zodat ik hem nog kan inzien áls ik er ooit nog iets over terug hoor >;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:18

Ik heb nu ook zo' n instinker in de bus gevonden. Op gewoon recyclage papier gedrukt, geen hoofding van het bedrijf in kwestie (is een Duits trouwens volgens de kleine lettertjes), of ik even mijn bedrijfsgegevens op pagina 2 wil na kijken en aanpassen?
En als je dat doet, ben je dus opgenomen in de bedrijvengids 'Ondernemings-Portaal van België' en krijg je een factuur van 987 euro in de bus!!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:46

Ik heb er vorig jaar ook een gehad van Nederlandse Bedrijven Register, vond het zo vreemd, had me nergens voor ingeschreven dus maar even Google geraadpleegd en dat bleek ook een spooknota, als je perongeluk betaald ga je akkoord met de voorwaarden en zit je er aan vast schijnbaar.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:51

Die van foxy had ik ook vorige week met als kop: btw- identificatie verplicht. Echt een slinkse!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:54

Ja ze zijn weer lekker bezig met spookfacturen inderdaad.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:27

Jee, ik heb nog nooit een spookfactuur ontvangen! Ik adverteer helemaal nergens, ben ook nergens bij aangesloten, dus hoop dat ik er nooit intrap.

Ik ben blij aan het werk: op mijn nieuwe macbook pro! Heeeerlijk! En super gelukkig dat ik hem nu had besteld, want de ventilator van mijn oude laptop is er vorige week mee opgehouden. Nu is het wachten op mijn netwerk hardeschijf en dan kan ik weer helemaal aan de gang!

Wat hebben jullie vandaag allemaal op de planning staan? En maken jullie takenlijsten? Zag net een leuk artikel van een voor mij bekende ondernemer over je takenlijst beheren, wellicht leuk om te lezen voor jullie: http://us2.campaign-archive1.com/?u=4cb ... 902a1055a4

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:34

Heb ik voor mijn bedrijf (nog niet) nodig maar thuis zou ik het wel moeten doen..........

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:47

Ik heb dit op de lijst staan:
DVD voor klant
Tekst pagina zwanger
Bestelde foto's bestellen
Afmaken wat gister niet gelukt is

*** Adviesvraag ***
Ik zie meer en meer dat collegafotografen hun trouwfotografie op een aparte site hebben. Nu denk ik erover om dat ook te gaan doen. Wat vinden jullie?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:52

Ik heb dat vooral gedaan omdat dat mijn enige tak is binnen de particuliere fotografie waarop in mij wil richten. Een aparte site is vaak gemakkelijker voor google en wellicht overzichterlijker voor de klant. Maar als je meer particuliere fotografie doet kan het elkaar juist ook versterken op één site. Zwangerschap, new born, familieportretten...dat zie ik wel als aanloop rondom de bruidsfotografie.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:56

Op mijn te doen lijstje staat vooral dat ik dadelijk eerst even moet gaan bijslapen. Al sinds 5:10 uur op m'n benen en vanavond wordt het ook laat :+

@Hilda, ik ben het met Yucca eens dat je het beter bij elkaar kunt laten staan, omdat het elkaar versterkt. Ik heb de keuze gemaakt, omdat ik naar mijn zakelijke klanten heel zakelijk wil overkomen (die blauwe website had qua sfeer ook niet bij bruidsfotografie gepast) en naar bruidsparen als een expert op het gebied van bruidsfotografie wil overkomen. Omdat het beide compleet andere doelgroepen zijn en een bruid vooral bruidsfotografie wil zien, vind ik deze keuze beter. Maar voor jou stimuleert het waarschijnlijk juist je andere onderdelen, omdat een bruid vaak ook kinderen krijgt of vriendinnen heeft die zwanger zijn en dergelijke.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:11

Klopt maar op dit moment vind ik mijn opzet onoverzichtelijk. Er moet wat anders maar wat en hoe ben ik nog niet uit. Dacht dat alles los halen een optie was maar inderdaad bruid heeft zwangere vriendin en jonge moeder heeft vriendin die gaat trouwen dus uit elkaar gaat niet gebeuren.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:15

Ik zou er dan eerder voor kiezen die Friese paarden fotografie appart te doen.
Waarom trouwens alleen Friese paarden?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:41

Ik ben nog gewoon aan het werk bij mijn huidige baan en ben alleen bezig met de voorbereidingen. Wil wel eind van het jaar een weekje vrij nemen om alles echt af te hebben voor 1 januari 2013.

Op mijn lijstje staan nog:
- Site beter maken (is nu een groeidok)
- Administratie opzetten
- KVK nummer
- BTW nummer
- Bankrekening openen
- Beamerscherm kopen
- Alle overeenkomsten opstellen
- Afspraak maken met de mensen die locatie aangeboden hebben
- Workshop in elkaar zetten

Maar dit alles wil ik pas na het weekend doen als ik bij de KVK geweest ben (behalve die laatste 2)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:16

Zooist schreef:
Ik ben nog gewoon aan het werk bij mijn huidige baan en ben alleen bezig met de voorbereidingen. Wil wel eind van het jaar een weekje vrij nemen om alles echt af te hebben voor 1 januari 2013.

Op mijn lijstje staan nog:
- Site beter maken (is nu een groeidok)
- Administratie opzetten
- KVK nummer
- BTW nummer
- Bankrekening openen
- Beamerscherm kopen
- Alle overeenkomsten opstellen
- Afspraak maken met de mensen die locatie aangeboden hebben
- Workshop in elkaar zetten

Maar dit alles wil ik pas na het weekend doen als ik bij de KVK geweest ben (behalve die laatste 2)

Weet je zeker dat je voor 1 Januari inschrijven wilt bij de KVK? Als je na 1 Januari inschrijft hoef je er niet meer voor te betalen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:33

Dat staat op de vorige pagina dat ik dat pas na 1 jan doe. :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:10

Zooist schreef:
Dat staat op de vorige pagina dat ik dat pas na 1 jan doe. :)

Sorry, dan heb ik niet opgelet :o
Omdat er staat dat je dat lijstje echt af wilt hebben voor 1 Januari dacht ik, wijs je er toch nog even op.