Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:19

wake_up schreef:
internationale betrekkingen hoort onder politieke besluitvorming! :) als het goed is heb je een boek waar eerst politieke besluitvorming van nederland in staat, en dan heb je ook nog 1 of 2 hoofdstukken ofzo over internationale betrekkingen (zoals EU en VN) :)

oow oke.. Ik heb inderdaad een boek wat heet 'politieke besluitvorming', dat gaat enkel over Nederland, en dan heb ik ook nog een apart boek, die donkerblauwe, en die heet: EU, internationale betrekkingen. Is niet heel dik, 4 hoofdstukken, maar wel lastig -O- Balen, maar wel goed dat ik het vroeg anders had ik hem misschien niet open gedaan :+

Golan

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:51

Jeej ik heb een 8 voor een Franse leestoets :) heb vandaag als het goed is mijn allerlaatste SE gehad, scheikunde herkansing. Had voor de vorige een 4 maar volgens mij ging deze wel beter :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:19

Froexiie schreef:
Wow dat is echt extraam laag ja! Jij staat wel op slagen toch?

Ja, gelukkig wel. :j

Gefeliciteerd Golan, netjes!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:21

Wil me hier ook melden.
Heb ng profiel met filosofie en aardrijkskunde, maar geen frans of duits omdat ik dyslect ben.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:35

Toekomstige Wagenezen al ingeschreven voor de AID in Wageningen? :D

Morgen wiskunde B herkansing, maar gaat nog helemaal niet goed.. -O-

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:35

Golan schreef:
Jeej ik heb een 8 voor een Franse leestoets :) heb vandaag als het goed is mijn allerlaatste SE gehad, scheikunde herkansing. Had voor de vorige een 4 maar volgens mij ging deze wel beter :)

Wow wil je mij dat leren? :wow: Vorige week heb ik een proefexamen voor Frans gemaakt en had een 4,5 |(

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:37

Vandaag wiskunde examentraining gehad op school, dat ging echt goed :D
Ik had een 7,5 voor het examen wat we hadden gemaakt, en ik heb nog helemaal niks geleerd. Ik denk dat als ik alle theorie nog een keer goed doorneem dat ik wel een 8 moet kunnen halen op mijn examen voor wiskunde!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:51

xCathy schreef:

Nee, je moet meteen betalen dus ik wacht maar even op m'n loon of de staatsloterij. Werk in de horeca, dus met dit soort weer is niet zo bevorderlijk voor mijn loon :P

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:53

Nienkex schreef:
mar_fay, heb je voor geschiedenis de examenbundel? Want daar staan van allebei de onderwerpen een samenvatting in :D
Examentraining is echt één vak. Er is per 6 leerlingen een docent, dus voldoende begeleiding lijkt me

Die heb ik, en daar ben ik ook in bezig. Maar ik wil wel de boeken lezen - vind ik leuk en bovendien onthoud ik het dat beter :)
Haha, ja dat lijkt mij ook wel ja. Veel succes ;)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:17

xCathy schreef:

Moet je je daar apart voor inschrijven? Dacht dat je daar een keer een uitnodiging voor kreeg wanneer je je ingeschreven had voor de studie.
Maar dat moet ik dan binnenkort maar even gaan doen, hoe duur is het?

Succes met je herkansing!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:22

Douce schreef:
Wow konden wij maar zoveel herkansen zeg.

Wij hebben officieel maar 1 herkansing per tentamenweek, maar in de eerste tentamenweek had ik ver onder niveau gescoord vanwege problemen thuis en tweede tentamen week was ik van mn pony gevallen en had ik een hersenschudding. Toen heb ik zelfs een 1,5 gehaald omdat ik zo barste van de hoofdpijn :P vandaar dat ik dus meer mocht herkansen.. Vandaag Wiskunde van een 4,5 naar een 7,2 herkanst waardoor mn eindcijfer van een 6,0 naar een 6,5 is gegaan :D :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:24

Ah vandaar! Er zijn geloof ik wel echt scholen dat er veel herkanst mag worden, wij hebben er dus maar 3 in zijn totaal. Sommigen mogen ook in de 5e al herkansen. Wiskunde is wel fijn zeg, gefeliciteerd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:29

Douce schreef:
Ah vandaar! Er zijn geloof ik wel echt scholen dat er veel herkanst mag worden, wij hebben er dus maar 3 in zijn totaal. Sommigen mogen ook in de 5e al herkansen. Wiskunde is wel fijn zeg, gefeliciteerd!

Ik mag in de 5e ook herkansen :') Haha, niet alles, maar toch.
Sorry, ik kwam even binnenvallen, ik zit dus in de 5e maar lees hier af en toe even mee :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:33

xMarloess schreef:
xCathy schreef:

Moet je je daar apart voor inschrijven? Dacht dat je daar een keer een uitnodiging voor kreeg wanneer je je ingeschreven had voor de studie.
Maar dat moet ik dan binnenkort maar even gaan doen, hoe duur is het?
Succes met je herkansing!

AID kost €75 incl eten en je kunt je kun je je aanmelden op http://www.aid.wur.nl en dan onder het kopje nieuwe studenten. Kreeg er vandaag wel een brief van binnen, omdat ik dus al ingeschreven sta.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:59

Oh dan zal ik deze week ook wel een brief krijgen, heb me een tijdje geleden al ingeschreven. Bedankt voor de link, heb het allemaal even bekeken haha!

Ik mocht in de 4e al herkansen, dacht dat dat normaal is, en gewoon landelijk geregeld werd. Maar dat blijkt hier wel anders :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:01

Douce schreef:

wij mochten in de 4e al herkansen zelfs

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:08

Mag ik me hier ook melden?
Weet niet of ik echt tijd heb om hier te zitten maar dat zie ik dan nog wel :)
Heb NGNT profiel en nog geen studie gekozen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:29

Oeh dat lijkt me lastig als je het nog niet weet.. Wil je geen tussenuur doen?

Tijdens mijn verhaal over de Aid flipte mijn telefoon hem met al die je's..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:33

Pfoe dan weet je ook nog helemaal niet waarvoor je het examen eigenlijk maakt..

Vandaag mijn herkansingscijfer terug gekregen, een 6,0. Maar dat is nogal vreemd want de normering is précies hetzelfde, ik heb in totaal 4 punten meer gehaald, dus dan zou ik toch een hoger cijfer moeten halen dat het originele SE? Nu heb ik 0,2 lager. Snap het echt niet.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:47

Ja k vind het ook lastig, heel veel van mijn vriendinnen weten het trouwens ook nog niet...
Wil geen tussenjaar doen want reizen is niet echt mijn ding en eigenlijk wil ik ook geen heel jaar werken :P

huh wat raar dat je cijfer dan lager is? Hebben jullie de herkansing al besproken?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:00

Ik heb gelukkig wel goed nieuws over mijn herkansing, (blijft raar van de jouwe Marloes),
ik had Duits luistertoets herkanst, kon me totaal niet concentreren en heb toch mijn punt opgehaald van een 5.1 naar een 6.7! Sta nu in plaats van een 5.5 een 5.9. Zonder die extra exameneis was ik denk ik haast wel geslaagd. Maar dit maakt het uiteraard ook weer wat makkelijker, kan ik nog een 5.1 halen voor het centraal.
Ik ben blij :D

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:27

Ik heb nog niet een herkansing terug, tenminste, ik kan het alleen zien als ik er 1 heb opgehoogd dus t kan ook zijn dat ik er geen heb opgehoogd :( zo frustrerend, als mensen om mij heen goed leren halen ze gewoon zevens en achten voor wiskunde, maar hoe hard ik ook mijn best doe, het lukt gewoon steeds niet :S Als ik gewoon oude examens ga maken gaat het best redelijk dacht ik, maar toch haal ik steeds onvoldoendes...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:42

Bah dat lijkt me echt k*t als je dat hebt. Heb je steun aan je leraar of niet?

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:46

Nou, het is ook nog zo dat we op de helft van het jaar een andere docente hebben gekregen, maar haar vind ik wel fijner. Ik stond eerst altijd een voldoende voor wiskunde totdat we onze vorige docent kregen. Hij ging altijd super snel door de stof heen en legde voor mij alles onbegrijpelijk uit, voor mensen die goed zijn in wiskunde was dat wel fijn maar aan mij moet je alles uitleggen alsof ik een kleuter ben voordat ik het snap heb ik het idee, en die nieuwe docente doet dat wel beter gelukkig, maarja nu is het wel een beetje laat. wat een mooie lange zin maak ik toch weer :+

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:52

Goed zo Douce! Geeft weer wat meer zekerheid zo. Ik ga nu definitief met 1 onvoldoende het examen in, een 5,4 voor wiskunde. En ik heb nu ook de brief van de AID binnen!

Balen Golan, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft met een vak. Ik ben de scheikunde kneus van de klas, vandaag moest ook weer een stomme rekenvraag heel kinderlijk stap voor stap uitgelegd worden terwijl anderen hem wel gewoon konden maken. Wat sta je nu voor wiskunde? Is het A of B? (of C/D natuurlijk :Y) )