Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yasmine schreef:Bliksem schreef:Als ik het zo lees ben ik inmiddels al wel een stuk verder in het proces dan de meeste van jullie.
Ik heb de inleiding, methodesectie + analyseplan al moeten schrijven en alle data al verzameld en verwerkt in SPSS. Nu moet ik voor volgende week mijn resultaten + discussie al inleveren.
Redden jullie dat dan wel voor het einde van het jaar?
Bij ons is iedereen nu pas begonnen. Mijne moet 11 juni binnen en als je bedenkt dat het 35blz moet zijn en ik op 4 dagen tijd 11blz heb geschreven, moet het wel in orde komen. Ik moet ook geen onderzoek doen, gewoon een dvd-serie analyseren dus dat scheelt.
_MG schreef:Als je een onderzoek hebt gedaan, noem je dan meestal ook de limitaties en indicaties (noem je dat zo? Dus welke mogelijke vervolg onderzoeken zinvol zouden zijn)

ik vond een half jaar al lang. Wat doe je precies?
Ik heb de afgelopen dagen mijn these inleiding en methoden geperfectioneerd. Wat een k-l-ote werk! Ben serieus vanaf maandag tot een uur terug bezig geweest, maar wel redelijk tevreden. Morgen nog grondig op spelling, grammatica en interpunctie ontleden, wat voor een dyslect echt de grootste rotklus is, en dan kan die op de mail! 3000 woorden, zal de begeleidster blij mee zijn (voor de complete bachelorthese staat bij ons 4000-6000 woorden). Kijk morgen even of ik kan schrappen maar heb al een gestoord hoge informatiedichtheid. Ik moet namelijk 4 hypotheses onderbouwen, dat kost nogal wat woorden 
juniper schreef:Wat is volgens jullie het verschil tussen de discussie en conclusie? Mijn begeleider is niet helemaal helder:(

?
].
.
Klinkt beide als interessante onderwerpen. En onderwerpen waar ik heel weinig van begrijp
blondies schreef:Jaaaa hier nog een thesis-schrijver...
Wat een HEL!![]()
Ik moet over 3 weken mijn twee-jarig master-thesis inleveren.
Vorig jaar literatuuronderzoek, methodologie ontwikkelen en testen, dit jaar data-analyse en schrijven..
We zijn nu met de laatste loodjes bezig.. de discussie (het moeilijkste) en daarna moet alles een beetje afgestemd worden op elkaar.
Gelukkig hebben we steeds goede kritieken gehad maar zit er nu wel langzaam echt doorheen.. het is bijna zover dat het me allemaal niet meer kan schelen en ik het gewoon wil inleveren
Owja ik studeer (zoals meer hier) ook in België maar ben zelf Nederlandse.
Het is voor de opleiding revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en mijn thesis gaat over tevredenheid en prestatie met verschillende soorten krukken
Nog even doorbijten allemaal!
blondies schreef:Ja ik ben ook de discussie aan het schrijven.. het allerlaatste deel...
Bij ons is niet zozeer het probleem WAT we schrijven maar in welke structuur/volgorde!
Het valt me wel op dat er een groot verschil zit in tijdsduur die mensen eraan moeten werken.
Bij ons op de opleiding is het streven dat de studies ook echt gepubliceerd worden in een wetenschappelijk tijdschrift. Ik heb het idee dat bij veel opleidingen het toch als een soort 'werkje' gezien wordt? (correct me if I'm wrong) en daardoor de eisen ook misschien iets minder streng zijn?
) keira schreef:blondies schreef:Jaaaa hier nog een thesis-schrijver...
Wat een HEL!![]()
Ik moet over 3 weken mijn twee-jarig master-thesis inleveren.
Vorig jaar literatuuronderzoek, methodologie ontwikkelen en testen, dit jaar data-analyse en schrijven..
We zijn nu met de laatste loodjes bezig.. de discussie (het moeilijkste) en daarna moet alles een beetje afgestemd worden op elkaar.
Gelukkig hebben we steeds goede kritieken gehad maar zit er nu wel langzaam echt doorheen.. het is bijna zover dat het me allemaal niet meer kan schelen en ik het gewoon wil inleveren
Owja ik studeer (zoals meer hier) ook in België maar ben zelf Nederlandse.
Het is voor de opleiding revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en mijn thesis gaat over tevredenheid en prestatie met verschillende soorten krukken
Nog even doorbijten allemaal!
In Leuven?
Ik heb zelf één jaar gestudeerd aan de KUL. Inderdaad... 1 jaar.. toen zag ik het echt niet meer zitten. Het belgische onderwijs sloot niet aan bij mij. Hoe zijn jouw ervaringen dan?
Ben inmiddels mn scriptie aan het schrijven voor de master Sport and Physical Activity Interventions (aan de uni maastricht) en ben al goed opgeschoten. Nog een deel vd resultaten, discussie, laatste puntjes aanpassen. Eind mei hoop ik de conceptversie in te kunnen leveren. HOPPA!

Nu heeft het bij mij ook weinig gescheeld...
Maar bij ons is het echt het grootste onderdeel van de 2-jarig master en telt het voor meer dan 40 studie-punten van de 120. Ik zou zo ruilen met diegenen die er in 2 maanden vanaf zijn
Want eerlijk gezegd vind ik nou niet dat ik er zooooveel van leer wat later voor mijn beroep als kinesist echt belangrijk is. Ik denk dat dit een nadeel is van de 'klassieke' manier van scholing in Leuven... 
)
had ik dat geweten, had ik toch het onderzoek kleiner gemaakt maar ja... Ik ben nogal nieuwsgierig 
dat is wel echt heel erg fijn haha) en moet nu schrijven. Wel ontzettend hard doorschrijven wil ik voor de zomer klaar zijn.
Sheran schreef:Ik ga stiekem ook niet alleen naar Parijs voor de boeken

blondies schreef:Jep, in Leuven...
Mijn eerste jaar was het ook op alles 'buizen' (= niet slagen), veel huilen en terug naar Nederland willen
Het is in het begin ontzettend moeilijk om je aan te passen vooral wat betreft discipline en de 'statige' manier van les krijgen..
Uiteindelijk is halverwege het 2e semester (in België kent een schooljaar maar twee semester) toch de knop omgegaan en ben ik er alsnog voor gegaan ook al heeft het me een jaar studievertraging opgeleverd. Ben blij dat ik heb doorgezet. Het valt me op dat veel Nederlanders (wij begonnen met 9 en ben de enige die over is) gauw de handdoek in de ring gooien. Ik denk dat de 'schok' in het begin te groot isNu heeft het bij mij ook weinig gescheeld...

Sheran schreef:Fijn dat het toch nog goed is gekomen in Leuven!
En ieder schooljaar heeft maar 2 semesters
Mijn scriptie is ook maar 18 EC, maar ik zou weer zo met jou willen ruilen. Er wordt erg veel verwacht voor 18 EC, maar je kan er niet veel tijd in steken omdat je daarnaast nog andere vakken moet volgen. Dat is een beetje de trend geloof ik: steeds minder studiepunten voor dezelfde hoeveelheid werk...

Ik blijf een discussie trouwens moeilijk vinden, net als de abstract.
Volgens mij volgt iemand die ik ken dezelfde master. Zit je ook op Randwyck dan? Misschien ken ik je wel 
, maar niet dat waar ik over schrijf dus. Ondanks dat vind ik het wel interessant.