Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:47

Yucca schreef:
Achterhoekers met veelal de mentaliteit: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg :+

Dan zou ik een paar grindtegels op de vloer doen, en een kruiwagen neerzetten :Y)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:40

Haha, ik hoop natuurlijk dat er ook wat ruimdenkende mensen op de beurs langskomen!

Maargoed, ik heb nu iets bedacht dat iets ingetogener is, maar wel 'bijzonder'. De stand is iets dieper dan breed (het is een hoekstand) en over de hele lengte komt een soort 'groene loper' van gras(zoden) dat doorloopt over een eettafel en ook op de wand. Langs de groene loper wil ik 6 enorme bloempotten, liefst in het roze, maar dat moet ik nog even bekijken. Bij één leverancier heb ik al geinformeerd naar de prijs van de bloempotten, ppffff dat is niet mis (inkoopsprijs 185 euro...). Verder komen er schelpen op de vloer, twee bijzondere lampen boven de tafel, hopelijk met fermob stoelen en een groot doek met mijn bedrijfsnaam erop als andere wand.

Zien jullie het voor je? 8-)

LHO, niet eens zon slecht idee....en dan met een bordje erbij: dit kan ook anders! *D

LHO

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:56

Die leveranciers hebben ook baat dat jij daar je diensten staat te verkopen? (Mogelijke verkoop in de toekomst?) Is het dan niet mogelijk die bloempotten te leasen/huren bij ze? 185 euro voor iets wat je zelden of nooit gaat gebruiken is natuurlijk eeuwig zonde.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:39

Ja en dan 185 x 6....piew! Alleen gaat het om een erg groot bedrijf dat geen baat heeft bij een klein bedrijf dat af en toe een pot nodig heeft voor klanten, helaas!

Ga nog even denken hoe ik dat ga doen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:46

En zelf goedkope potten overspuiten oid?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:55

Daar zit ik nu ook aan te denken inderdaad. Alleen vind ik het wel jammer om tegen geintresseerden te moeten zeggen: die heb ik zelf gemaakt. Dan stuur ik ze liever door naar een winkel (in dit geval kan ik deze potten ook zelf bestellen via een groothandel).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:06

Staat er op de beurs niet iemand die ze ook kan leveren? Dan kun je ze op de beurs gelijk al verwijzen naar die leveancier. Voor jou misschien goedkope potten, voor hun extra reclame op de beurs.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:45

Paan schreef:
Staat er op de beurs niet iemand die ze ook kan leveren? Dan kun je ze op de beurs gelijk al verwijzen naar die leveancier. Voor jou misschien goedkope potten, voor hun extra reclame op de beurs.

Zoiets, of de leverancier vragen of je ze kan huren. Hoe verkoopbaar zijn die potten eventueel achteraf?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:59

Wederverkopen zou ik graag willen maar ik vraag me af of er vraag naar is (vooral de roze variant, haha). Qua verkoop zitten de potten dan op ongeveer € 300,- per stuk, en dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, even zon pot kopen.

Er staan wel bedrijven op de beurs die andere potten van deze firma in hun assortiment hebben, maar niet deze lijn/deze formaten.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:43

Kan iemand mij vertellen hoe ik een link in mijn profiel krijg, maar dan met een eigen tekst. dus zoals bij Joyce2 Hip Hondenspeelgoed en als ik daar op klik kom ik op haar site uit. Ik heb het ooit wel geweten, maar ben het nu helemaal kwijt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:45

[url=hier de link van je website]Tekst die je in je onderschrift wil hebben[/url] :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:50

Gelukt. nu nog even een goede tekst in de hoop dat we meer likes krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:35

Ik zou dat plan van die potten lekker schrappen dan :P

Het is ook maar de vraag hoe veel mensen je juist NIET naar je toe trekt door het gebruik van enorme roze (!!) potten....ik kan me voorstellen dat genoeg mensen daardoor juist aangespoord worden om door te lopen :o

Ik zou gewoon lekker met groen en wat normalere leuke potten en bakken werken. Planten en spullen die je naderhand nog ergens kunt gebruiken of makkelijk kunt verkopen :)

Misschien is het wel leuk om de stand gewoon aan te kleden met leuke combinaties van mogelijkheden die je in een tuin zelf ook hebt. Qua gras / bestrating / wellicht een waterornament ofzo, foto's van tuinen , planten waar je een bordje bij zet met de naam , de verzorging, de kenmerken (jaagt vliegen weg / trekt vlinders aan / geschikt voor hagen / bloeit zus & zo) dat soort dingen en waar die goed mee te combineren is....gewoon wat dingetjes en info laten zien waardoor mensen denken : hee die weet waar ze mee bezig is :j

Desnoods laat je nog een heel blokje drukken van dat kaartje dat je bij die plant / boompje / struikje zet , zodat mensen een blaadje er van mee kunnen nemen als ze denken: dat is een mooi ding !

En dan zet je daaronder natuurlijk je contactgegevens en nog iets van een zinnetje om de mensen aan te moedigen om contact met je op te nemen , in de trant van : Vindt u deze plant mooi en deze info nuttig? Neem contact op met *bla* voor meer inspiratie / om de mogelijkheden voor UW tuin te bespreken.

Dat lijkt mij persoonlijk aansprekender voor mensen die serieus op zoek zijn naar een fijne ontwerper :)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:04

Hey ik kom me ook even melden hier! Ben al een paar weken bezig met een webshop op te zetten met tweedehands merk kleding. Vandaag heb ik alles af gekregen en hem geopend.

www.nienke-vintage.nl
Vinden jullie het wat? En hebben jullie nog tips

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:09

Ha Nienke,

ik zou het roze "logo" bovenaan de pagina wat netter maken, nu is het een wat pixelig knip- en plak werkje om te zien , niet mooi strak.

En de kleding op volgorde van maat zetten kijkt / zoekt voor de bezoeker ook wat fijner :)

Dan weet je als bvb. S niet past, dat je die vast allemaal over kunt slaan :)

Waarom heb je een KvK nummer eigenlijk, loopt het zo goed dat het geen hobby meer is ?
Moet je ook BTW afdragen hier over ?

En kunnen mensen ook kleding inleveren (zodat jij die kunt verkopen) en zo ja onder welke voorwaarden ? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:45

Hoi Nienke, welkom hier!

Ik heb even naar je site gekeken en ik heb wel wat puntjes:
- Het logo/de header ziet er idd geknutseld uit, je ziet rechts onderin heel duidelijk de overgang van waar je het plaatje heb ingevoegd.
- De achtergrond van je site is vrij korrelig en hierdoor vallen de knoppen weg van "winkelmandje, bestellen, gegevens"
- De algemene voorwaarden zijn vrij karig. Lees je goed in, zodat je weet wat je rechten/plichten zijn en verwerk dit ook allemaal in je voorwaarden.
- Bij "verzenden en retouren" staat dat mensen het product terug kunnen sturen en dan je naam en adres. Waarom maak je daar niet je bedrijfsnaam van? (kan je eventueel nog t.a.v. jezelf erbij zetten)
- De foto's zijn onduidelijk. De kledingstukken liggen op een bed ofzo? Ik zou minimaal 3 foto's erbij zetten, eentje van de voorkant, de achterkant en een foto van eventuele details.
- Als klant zou ik graag willen weten hoe je aan de kleding komt en of het eventueel ook mogelijk is om mijn eigen 2ehands dingen naar jou toe te sturen voor verkoop.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit waren voor mij de opvallendste dingen! Hopelijk heb je er wat aan.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:06

Wow dat zijn een hoop tips! Ik dacht dat ik al een heel eind was. Zou 1 van jullie mij kunnen helpen met mijn nieuwe header verkleinen. 770 x 250 moet die zijn. Ik krijg het steeds maar niet voor elkaar.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:59

pmarena schreef:
Ik zou dat plan van die potten lekker schrappen dan :P

Het is ook maar de vraag hoe veel mensen je juist NIET naar je toe trekt door het gebruik van enorme roze (!!) potten....ik kan me voorstellen dat genoeg mensen daardoor juist aangespoord worden om door te lopen :o

Ik zou gewoon lekker met groen en wat normalere leuke potten en bakken werken. Planten en spullen die je naderhand nog ergens kunt gebruiken of makkelijk kunt verkopen :)

Misschien is het wel leuk om de stand gewoon aan te kleden met leuke combinaties van mogelijkheden die je in een tuin zelf ook hebt. Qua gras / bestrating / wellicht een waterornament ofzo, foto's van tuinen , planten waar je een bordje bij zet met de naam , de verzorging, de kenmerken (jaagt vliegen weg / trekt vlinders aan / geschikt voor hagen / bloeit zus & zo) dat soort dingen en waar die goed mee te combineren is....gewoon wat dingetjes en info laten zien waardoor mensen denken : hee die weet waar ze mee bezig is :j

Desnoods laat je nog een heel blokje drukken van dat kaartje dat je bij die plant / boompje / struikje zet , zodat mensen een blaadje er van mee kunnen nemen als ze denken: dat is een mooi ding !

En dan zet je daaronder natuurlijk je contactgegevens en nog iets van een zinnetje om de mensen aan te moedigen om contact met je op te nemen , in de trant van : Vindt u deze plant mooi en deze info nuttig? Neem contact op met *bla* voor meer inspiratie / om de mogelijkheden voor UW tuin te bespreken.

Dat lijkt mij persoonlijk aansprekender voor mensen die serieus op zoek zijn naar een fijne ontwerper :)

Super leuke tips, vooral dat blokje met de namen erop, dat is erg leuk bedacht. Het er zijn inderdaad veel bezoekers van beurzen die daarna opzoek zijn, alleen dat is niet mijn doelgroep. Ik ben puur een ontwerper en daar moet ik mij ook op profileren: vandaar ook een wat andere inrichting van mijn stand dan bijvoorbeeld een hovenier of een bestratingsleverancier (die zijn er namelijk ook op de beurs). Beplanting toepassen in de stand is vrij moeilijk ivm het seizoen: er zit overal nauwelijks blad aan, haha! (ik gruwel van de meeste wintergroene planten, uitzonderingen daargelaten).

Maar voorlopig ga ik eerst even kijken naar aardewerkpotten die ik zelf kan schilderen. Graszoden, schelpen en steigermateriaal is al zo goed als geregeld voor de stand, dus dat komt al goed. Nu nog de potten en een grote banner/zeildoek met mijn bedrijfsnaam.

Maar die blokjes vind ik wel een leuk idee, eens kijken of ik daar iets mee kan!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:16

Nienke, welkom hier. Ik kan mij vinden in de punten die de andere dames hebben aan gegeven. Kijk je teksten ook even goed na. Ik zag her en der wat foutjes en het leest niet overal even lekker. Ik persoonlijk vind dat altijd erg storend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:48

Sinds gister sta ik ingeschreven bij Doggies.nl een website over van alles wat met honden te maken heeft (sta jij er ook al op LovePaints?) Ze werken met beoordelingen (iets wat vergelijkbare sites niet doen), alleen dan moet ik natuurlijk wel beoordeeld worden :D Mocht iemand het leuk vinden om mijn shop te beoordelen: http://www.doggies.nl/hondenbedrijven/h ... foort-7808
Je kan daarmee ook een Fatboy voor de hond winnen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:39

Ik zat net te kijken naar een reportage over jonge ondernemers die het gaan maken in San Francisco, zo jaloers! :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:58

Pffff, ben even niet geweest en het aantal pagina's is verdubbeld, zal morgen even goed bijlezen.
Heb een aantal facebooks geliked :D en zag een mooie folder en auto langs komen. Staan beide ook nog op mijn actielijst.
Vind het erg moeilijk om een folder te bedenken die overeenkomt met de layout van mijn site en kaartje en er moet niet teveel tekst op maar wel uitnodigen tot meer willen weten........

Mochten er nog mensen zijn die willen "liken" ik heb nog likes nodig.
EquiCranio op facebook

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:39

Nou ik ben jullie lijstjes aan het afwerken :D . Mijn header is al veranderd. Is dit beter? http://www.nienke-vintage.nl .

Ik heb een KVK nummer omdat ik overal lees dat dit verplicht is voor het houden van een webshop? De foto's zijn gemaakt op van dat tafel papier. Ik waardeer jullie tips erg, wil hier graag heel goed mijn best voor doen. Het is alleen dat ik er nog niet zoveel van af weet.

edit; over de algemene voorwaarden. Toen ik aangaf bij de kvk dat ik het altijd zo vreselijk irritant vind dat als je iets koopt 16 pagina's aan algemene voorwaarden krijgt. Niemand die dit leest.. Dus ze hebben me een lijstje meegegeven met de belangrijkste punten, dit en wat op de site van toepassing is heb ik gebruikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:52

Header lijkt nog hetzelfde...? :)

Vooral dat vierkantje rechtsonder dat er zo ingeplakt uitziet is erg jammer :)

Je mag gewoon als particulier wat spulletjes verkopen via een website, hobby-matig geeft dat niks.

Pas als je omzet / verdiensten hoger worden dan een bepaald bedrag ben je BTW-plichtig.

Toen ik begon 8 jaar geleden was dat iets van 1600 euro per jaar.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:55

Oh dat is vreemd, wat bij mij is de header veranderd. Ik zal 't nog een keer uploaden.