Op kamers wonen #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Op kamers wonen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:24

Ik vind het ook moeilijk om de stap te maken om iets buiten school te doen, maar dat komt ook omdat ik dus nog maar een meisje heb waarvan ik denk, die kan echt een vriendin worden. Ja nog een paar meisjes vind ik ook erg aardig, maar dar heb ik nooit meer les mee.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:29

Phylos schreef:
1234 schreef:
*herkent zichzelf hierin*
Ik ga nu op school wel met mensen om, kan met veel mensen praten en heb met best veel mensen uit mn klas contact , maar ik heb nog bijna nooit buiten school ofzo afgesproken O:) Heb altijd zown idee van, vinden ze mij wel 'leuk genoeg' om iets mee te doen? Maar toch vind ik het ook wel eens gezellig om gewoon leuke dingen met iemand te kunnen doen. In je eentje doe je dat niet.

Herkenbaar! Of als ik ze vraag iets te gaan doen: 'vinden ze dat niet raar/opdringerig, hebben ze daar wel zin in...'
Ik wil ook inderdaad niet teveel aan één iemand gaan plakken en afhankelijk worden zeg maar..Heb nu bij het hardlopen een meisje waar ik het heel goed mee kan vinden die zelf ook voorstelde om eens wat gezelligs te gaan doen buiten het hardlopen om..Dat vind ik dan wel prettig. Want als het altijd van mijn kant moet komen, of ik moet altijd een gesprek beginnen dan word ik wel onzeker

Indd precies hetzelfde hier :)
Ik wil ook niet achter iemand aan lopen zeulen. En zit mezelf ook altijd af te vragen of ze er wel zin in zouden hebben enzo, ik ga dan als het ware al voor de ander denken en allerlei uitwegen bedenken voordat ik het vraag :') Dat moet k niet doen.
Ik heb nu 1 meisje uit mn klas (die nu op stage is en ik dus 10 weken niet zie) gehad die bij mij bleef logeren, maar dat was ook echt de eerste weer in ehh 6 jaar ofzow :')
Soms is ook het probleem dat die mensen ook weer hun eigen vrienden hebben en daar ook veel mee om gaan. Tja....
en dan hoor je ze praten over hun vriend en denk je: waarom heb ik niet zown leuke vriend :\
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-12-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:31

Heel herkenbaar :P vooral na die eerste keer dat dat meisje niet kon, durf ik het niet nog een keer te vragen. :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:33

wel grappig dat we zoveel in elkaar herkennen :+ hahah
Ben k toch niet een van de weinige met dat 'probleem' xD
k had de laatste tijd vaak dat juist degenen met wie ik vaak optrek, niet op school waren of ziek waren, en dan voel k me ook zown loner O:) Dan ga k soms maar bij derest van de klas zitten maar daar voel ik mij niet echt super fijn tussen. Die kenden elkaar al en ik hen niet xD (zit nu natuurlijk deze periode in de 2e klas)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-12-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:33

Nee is inderdaad wel heel fijn om te weten dat je dat gevoel niet alleen hebt enzo..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:37

:j

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:40

Ik heb de pech gehad om in het eerst blok echt een stomme klas te hebben. Nu in het tweede blok word het al beter maar er zitten nog steeds een paar kinderen bij die populair willen doen...
Ik hoorde trouwens dat ik niet de enige was die er zo over dacht op school. :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:57

Apart zeg, ik kan het me echt niet meer voorstellen. Wij hebben echt een hele toffe hechte klas, nu komt dat ook wel een deel door de studie dat je sneller open bent naar elkaar, maar het klikt ook echt heel goed. Heb zoveel nieuwe lieve supervrienden! :+:

Maar met de hele school heb je eigenlijk vrij snel wel makkelijk contact, iedereen heeft wel gemeenschappelijk dingen :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:17

Hier heb je nauwelijks contact met studiegenoten. We hebben vrijwel alleen (massale) hoorcolleges en de practicumgroepen zijn steeds anders en duren hooguit 7 weken...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:26

Ik heb ook voornamelijk door projectgroepjes contact met mensen van de opleiding. Al heb ik nu ook niet zown enorm grote school, hebben geen grote collegezalen voor 300 man ofzow.
Vorig jaar had ik ook geluk met mn projectgroepje, daardoor kreeg ik ook meer contact met derest omdat die mensen ook vrij 'populair' waren en mij dus zo ook in de groep brachten. Anders zou ik het erg moeilijk vinden om ertussen te springen. Toch is het nooit zover gekomen dat ik echt iemand had gevonden om dingen mee te gaan doen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:45

Ik heb t hier ook nog steeds soms.. alhowel ik hier wel uit de buurt kom, maar nooit echt geaccepteerd ben, heb ondertussen 2 meiden op t werk waar ik enorm mee kan lachen en gezellig mee kan kletsen en soms uitgaan, maar t valt toch wel zwaar om soms zo alleen te zijn..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:47

Ik ben weer een beetje opgevrolijkt. Mijn moeder had van de Sint (mij) een skypetelefoon gekregen.
Ze heeft hem vanavond geinstalleerd en hij deed het! Voor het eerst dus zitten skypen met telefoon en beeld. Was echt super leuk, kon met mijn laptop door de kamer lopen om de 'kerstdecoratie' te laten zien enzo...Daarna nog lekker chocomelk gedronken met een paar pepernootjes (van huis meegenomen)
Zometeen lekker mijn bedje in, morgen weer een dag

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:01

Das wel fijn! :D
Ik wil ook nog een keer skypen met mn ouders maar op de slome laptop van mn ouders doet skype het niet :') Hij trekt het niet xD Dus dan moeten mn ouders op pc van mn broertje ofzow, maar das ook niet altijd handig :P
Vader gaat proberen op zn eigen pc voor zn werk en alles skype te installeren, kijken of ie het dan wel doet.
Scheelt weer in kosten!

Okeej laat k maar naar bed gaan xD morgen weer om 9 uur op school zijn.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:11

@cabelona: ja, ik kan wel met lijn 11 eerst naar het centraal station en dan lijn 3 nemen en dan het laatste stukje lopen, maar dat schiet ook niet echt op.
Maar ik had vanmorgen van 9-11 tentamen en dan van 17-19 college.. Niet echt fijne tijden. Het was ook niet echt druk :P

@Marije: dankje!
Ze liep dit weekend echt zo fijn. Springen pakte ze ook fijn aan, foutloos en nog een 7e prijs :D

@Marije en Arans: balen dat het zo gaat.. Misschien dat de winter er ook nog een beetje mee te maken heeft?
En Marije, misschien kunnen we wel een keer wat afspreken? :)

Ik ben nu met papa aan het mailen.
Kreeg net een mailtje dat hij de zweetdeken van Witje weer had gewisseld voor haar staldeken.
Mijn nichtje had haar heel fanatiek gereden :)

En ik kreeg ook een mailtje van de nieuwe eigenaar van Fox dat het heel goed met hem gaat. Ik ga waarschijnlijk in de kerstvakantie even langs :)
Dus ik ben nu even helemaal blij :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 03:03

Ik studeer niet, dus weet niet hoe gezellig/niet gezellig dat kan zijn. Maar ik werk wel, das echt heel gezellig. En ik heb mn paard hier (heb geen contact met mn ouders dus zou niet weten waar anders :Y) ), ben daar graag alleen maar stalgenootjes zijn ook wel gezellig.

Eerst woonde ik in Assen, met vier andere meiden, gezamelijke woonkamer en eetkeuken, we konden echt heel goed met zijn vijven, tv kijken, stappen, sinterklaas vieren etc. Helaas moest het pand gesloopt worden. Nu woon ik in GR, op zich een leuk huisgenootje, maar ze kan vreselijk zeuren, meer als een praatje is het eigenlijk niet, en ze is altijd in het weekend naar huis. (behalve de douche en wc hebben we ook alles voor onszelf). Ik mis die gezelligheid van Assen enorm (thuis heb ik dat dan weer niet gehad), maar helaas is dat niet anders. Gelukkig kan ik het opvullen met wat avonden werken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:27

ik heb ook een best wel leuke klas waarin iedereen gewoon met elkaar is :j
ik ga dan vooral om met de meisjes ( want we zijn met 5 meisjes :') )

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:38

Ik had op de opleiding die ik eerst deed in de 1e instantie geen leuke klas. Pas in het 4e jaar, tijdens werkweek vlieland, werd het pas echt gezellig :) Toen gingen we ook uit met een hele groep enzo :) En t studentenhuis waar ik nu woon is ook erg gezellig :) Toevallig vanavond weer n feestje, omdat sinterklaas weer naar Spanje is :) Tjah, je zal maar op zoek zijn naar een reden voor n feestje ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:30

grr weer een lauwe douche := heb gister gelukkig mn huisbaas gesmst of als de loodgieter komt (zou deze week komen, maar vraag me af of dat ook daadwerkelijk gebeurt) hij ook naar de douche kon kijken := K moest al blij zijn met t lauwe straaltje water want 9 van de 10 keer ist ijskoud :=
En iedereen ligt nog te pitten dus daar kan het niet aan liggen dat iemand anders ervoor heeft gedoucht of t water in de keuken gebruikt ofzo.

K kan nu doordat ik moest staan klooien met die douche, niet meer eten :=
Dan maar extra veel meenemen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:58

appelflap :( kreeg vanmiddag een mail van die stageplek dat ze vol zitten met stagaires,
En k vroeg vanmiddag nog ff aan mn coach hoe het nou zit met de komende periode, zegt ie dat we waarsch. gewoon de theorieblokken moeten volgen en/of 1 dag in de week stage lopen. (maar dat staat nogsteeds niet vast want ze moeten van 1 iemand nog goedkeuring krijgen) poedersuiker school! Iedere keer zeggen ze weer wat anders. Zo kan ik toch nooit wat regelen?
Nou kan ik heeel misschien wel 3 weken fokkerijstage die we wél moeten doen (oorspronkelijk schapenstage maar mag nu ook evt met andere dieren) wel bij die stal doen, maar dan moet k maar net hopen dat er in 3 weken 15 veulens geboren worden :S ik denk het niet!!
Maar hoe willen ze nou als we telkens tegenstrijdige berichten krijgen, dat we optijd een stage gaan regelen??? In januari moeten we al stage lopen (als dat zou moeten) :oo Dan probeer ik vanalles te regelen, omdat ik eerst hoorde dat we waarsch. stage moeten lopen, en dan moet ik het weer afzeggen en dan komen ze misschien toch weer met dat ik wel stage moet lopen.... Dat werkt gewoon niet. Ze kunnen zo niet verwachten dat wij optijd alles geregeld hebben.
En sowieso, ze zeggen dat we het liefst in januari een schapenstage moeten vinden, (weken 3-5) maar die zijn gewoon onmogelijk te vinden omdat schapen dan 99 van de 100 keer geen lammetjes krijgen en al helemaal geen 15.

Sorry moest ff afreageren :o Werd er ff strontziek van, van die mega slechte organisatie.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 06-12-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:59

:(:) komt wel goed schatje ( :+ )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:02

whahah nou dat hoop ik maar :')
Eerst was ik er nog nuchter over, had ik ook zoiets van, komt wel goed, maar nu komt het steeds dichterbij en weet ik nog steeds niet hoe en wat :=
Dan hoor k via iemand anders weer iets van dat als je van havo komt en goed bent in rekenen en weet ik veel wat, dan mag je wel stage lopen, en anders aangepast programma en nu hoor k weer dat je sowieso de lessen moet volgen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:05

Het is ontzettend poedersuiker als school geen goede informatie kan geven!! Hoop dat er voor jou snel duidelijkheid komt! Kan je iig wat gaan regelen!

Maak nu het zelfde mee, bij mij gaat het alleen over stage uren die ik mis, ze zijn er nog niet over uit of ik het in moet halen of niet, en zo ja dan waar.... zucht

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:19

jaah precies, k snap niet dat ze dat niet eerder kunnen bevestigen enzo. Maar telkens is er weer een of andere 'smoes' dat ze van 1 speciaal iemand goedkeuring moeten hebben en die is dan weer ziek, of zijn ze niet aan toe gekomen, hebben het te druk, moeten het over 2 weken nog in een vergadering bespreken.... Altijd weer wat O:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:21

Jeetje wat lastig 1234! School hoort gewoon duidelijk te zijn in dat soort zaken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:23

Jaah indd!
Als het nou 3 maanden geleden nog onduidelijk was geweest, okeej dan snap ik het en maak ik er geen punt van. Maar nu moeten we over 5 weken een stage hebben indien we wel stage moeten lopen (maar dat weten we dus nog niet 100%), nou zit natuurlijk alles al vol. Als ik begin vant jaar al had geweten dat k 3e periode stage moest lopen had ik nu allang een stage gehad.

Maarja als iemand hier een hele grote stoeterij/paarden fokkerij weet waar er heel veel veulens geboren worden (15) ergens tussen half januari en eind april, dan hoor ik het graag O:) Dan kan k namelijk evt. gewoon 3 weken fokkerij stage doen bij een stoeterij ipv bij schapen.