Volgens mij zitten wij bij beide vakken met zijn elfen. Scheelt bij ons denk ik ook wel dat ze je niet zomaar met een opleiding laten beginnen. Ze willen echt zeker weten dat je er ook voor gaat en ze zijn heel eerlijk als ze denken dat je het niet gaat halen. Daardoor zijn er bijna geen afvallers. Bkb/bkc starten ze zelfs met 3 avonden per week. En MBA heeft ook zo'n 10 studenten.
Nope nog iets ontvangen, geloof nooit dat ze die 'uiterlijk 8 februari' hebben verstuurd!
zamzam
Geplaatst: 13-02-13 21:22
Eerste les is goed bevallen we hebben kleine groepen. Nog maar 13 cursus dagen te gaan. En volgende week alweer vakantie.
Ik heb ook nog geen uitslagen per post ontvangen. Dus die zijn idd niet vrijdag verstuurd. Leuk voor diegene die niet online hebben ingeschreven want die zitten nu dus nog steeds in spanning op hun cijfers te wachten.
Zie net op de site van de associatie dat de postverzending van de officiële uitslagen van de dag en avond examens vertraagd zijn. Vandaar dat we nog niets ontvangen hebben.
Het certificaat van de dagexamens is vandaag binnen gekomen hier. Heb maar een certificaat waar allebei de vakken opstaan. Zo ook met de cijferlijst, vind ik jammer, aangezien het ene vak het dagexamen beter was en het andere vak andersom, maar goed die certificaten zullen wel het belangrijkste zijn en daar staan toch geen cijfers op.
Ik had vandaag ook het certificaat binnen. Ik had ook gedacht dat je gewoon voor elk onderdeel een certificaat zou krijgen. Niet dat het heel veel uitmaakt als je alle modules hebt gehaald worden alle certificaten toch omgewisseld voor een diploma.
Nee je krijgt gewoon de uitslag van het dagexamen op een aparte brief. Op het certificaat staat geen cijfer vermeld alleen dat je het examen met goed gevolg hebt afgelegd.
Ik denk dat als je zoals jij nu het diploma hebt ontvangen met bijbehorende cijferlijst dat ze dan het hoogst behaalde cijfer op die lijst vermelden.
Ik heb van het avond examen in ieder geval nog geen post ontvangen.
Btw Coentjuh zal wel een lekker gevoel geweest zijn om je diploma te ontvangen.
Oh das is raar ZamZam, mijn vorige certificaten waren wel mét cijfer. Maar nu heb ik dus ook geen losse van FA gehad.
Jaaaaa, het is heerlijk om er 'mee klaar' te zijn, haha letterlijk en figuurlijk. Opleiding was best wel leuk, maar de stress maakte het minder. Gelukkig zijn we er van af!
Als ik pdb afgerond heb is dat wel de bedoeling wordt dan september of februari.
Scarnit
Geplaatst: 24-02-13 17:03
Ik ga in april examen doen voor alle 4 de modules van MBA
Anniekskie
Geplaatst: 24-02-13 19:20
Scarnit schreef:
Ik ga in april examen doen voor alle 4 de modules van MBA
Pff...lijkt me behoorlijk pittig. Heb je voor MBA ook pdb gedaan?
Collega van mij komt net van het hbo af en is meteen begonnen met MBA, twee vakken tegelijk. Het leek haar allemaal wel mee te vallen, maar helaas voor beide vakken gezakt. Van de mensen die eerst PDB hebben gedaan hoor ik dat ze in vergelijking MBA makkelijker vonden, dus dat hoop ik dan ook. Al ben ik wel echt blij dat ik het hele traject heb doorlopen.
Dat zeggen mijn collega's wel ook mijn leraar bevestigde dat. Aangezien PDB veel breder is en steeds andere onderwerpen en MBA vooral op een onderwerp doorgaat, dus continu herhalen. Heb van het avondexamen inderdaad ook nog niets ontvangen.
Een topic! Leuk! ik wil me morgen gaan inschrijven voor BKB via NTI. Ik zit in het laatste jaar HBO en ben aan het afstuderen en wil er wat bij doen. Vraagje: als ik BKB en BKC heb en wil dan PDB doen krijg ik vrijstelling voor BKB en BKC, betaal je dan ook minder voor de opleiding PDB?
Vandaag het certificaat van de avondexamens ook eindelijk binnen gekregen.
@ zamzam...hoe bevallen de lessen nu? Zit je er al weer helemaal in, of moet je ook weer ff op gang komen?
@ dobel....weet niet helemaal of ik je vraag goed lees. Waar ik overal opleiding heb gedaan bieden ze bkb n bkc als losse module aan. Die kun je ook zonder PDB volgen. Echter om je PDB diploma te halen heb je deze modules wel nodig. PDB zelf zijn de andere 4 modules die je voor het diploma nodig hebt. Als ik het zo uit mijn hoofd goed heb.
zamzam
Geplaatst: 28-02-13 21:02
Ik had vandaag ook eindelijk mijn certificaat van het avond examen binnen.
De lessen bevallen op zich wel goed, maar moet er inderdaad even inkomen vooral omdat je eerst 1 les hebt en dan gelijk vakantie daarna hebt nu dus twee lessen gehad nog 12 te gaan. En jij zit jij er al weer helemaal in?
Ik meld me hier ook even. Ben sinds gisteren bezig met PDB vanuit de NHA. Vandaag mijn eerste huiswerk ingestuurd en vanavond al reactie. Een 9 Tot nu toe (heb nog maar twee lessen gelezen) lijkt de stof me helder. Ik hoop dat het verderop nog steeds zo duidelijk blijft. Nog meer mensen bezig vanuit de NHA?
Anniekskie
Geplaatst: 09-03-13 22:01
Hier geen ervaring met NHA. Maar is dus echt thuisstudie wat je doet? Met welk vak ben je begonnen?
@ zamzam.... Gaan de lessen goed? Hier gaat het tot nu toe best. vind de vakken nog goed te doen en sluiten goed op elkaar aan, dus dat scheelt wel.
Ja, ik mag het helemaal zelf gaan doen. Ben wel benieuwd of hoe dat gaat. Helaas kan ik voorlopig niet langdurig zitten en is dit mijn enige optie. Tot nu toe is de stof helder. Ben alleen benieuwd of je uiteindelijk genoeg beslagen bent voor het examen. Ik ben begonnen in bkb.
sanneb
Geplaatst: 12-03-13 11:22
Zojuist mijn tweede les opgestuurd. Ben benieuwd, dit keer had ik wat meer moeite met het verwerken van financiele feiten en het gelijkkrijgen van het grootboek. Toen miste ik wel iemand die het me even kon voorzeggen. Aan de andere kant, nu ik heb gezien wat ik fout deed en het antwoord zelf heb gevonden (na heel wat uren) vergeet ik het nooit meer