Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
shetjessweet schreef:patatkraam"
[quote="1234 schreef:Ik heb mijn adres wel bij IBgroep opgegeven, maar niet ook apart bij de gemeente ingeschreven. krijg gewoon uitwonende stufi.
Je kunt als bewijs van uitwonen gewoon het huurcontract of bankafschrift laten zien van de huur oid. Dit hoeft alleen als er controle is.
moet je je niet verplicht bij de gemeente inschrijven dan?
Citaat:Vraag
Ik sta bij de gemeente op een ander adres ingeschreven. Heeft dat gevolgen voor mijn studiefinanciering?
Antwoord
Het is belangrijk dat het adres waarop je bij de gemeente staat ingeschreven, overeenkomt met je adres bij studiefinanciering. Een verschil in adresgegevens kan leiden tot het intrekken van de beurs voor uitwonenden.
Blijkt na controle dat het woonadres dat je hebt doorgegeven aan ons afwijkt van het adres in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA)? Dan sturen we je een waarschuwingsbrief.Je krijgt dan vier weken de tijd om de adressen te herstellen. Doe je dat niet, dan wordt je beurs voor uitwonenden met terugwerkende kracht ingetrokken en omgezet in een beurs voor thuiswonenden.
Wanneer je je (nieuwe) adres nog niet hebt doorgegeven aan de gemeente, dan moet je dit alsnog binnen vier weken doen.
Is het woonadres dat je aan ons hebt doorgegeven niet juist? Dan moet je dat alsnog binnen vier weken aan ons doorgeven. Je kunt de wijziging in Mijn DUO doorgeven. Hiervoor heb je wel een eigen DigiD met sms-functie nodig.