Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:15

Dan hebben die Joomla mensen niet zoveel fantasie blijkbaar :) ook vind ik Joomla niet prettig werken dus kan wel snappen dat ze allemaal dezelfde soort template gebruiken. Onze stalsite was ook met Joomla, wat een crime vond ik dat, niet te begrijpen voor een leek! En ligt dat dan aan Joomla of aan het gebrek aan fantasie van de gebruikers???

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:24

Persoonlijk denk ik dat Joomla interessanter is voor echt webdesigners die 24/7 met html en css en zo bezig zijn!
Voor iemand die gewoon leuk een website wil onderhouden en makkelijk dingen wil updaten, is het te complex!
Maar ik denk dat Wordpress en Joomla daarbij ook verschillende doelgroepen hebben en dat Joomla wel degelijk voor mensen interessant kan zijn, maar niet voor de fotografen of andere zakenmensen die zelf hun website willen onderhouden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:28

Dus zou het dan niet kunnen dat de mensen van die paardensites dan gewoon de makkelijkste weg kiezen en een standaard template gebruiken omdat het programma te complex is en dat je dus daarom zoveel dezelfde sites ziet?

Onze stalhouder snapte er niks van en was niet gemotiveerd om zelf dr site bij te houden omdat er steeds van alles mis mee ging, degene die m gebouwd had vond het geweldig maar had nooit tijd om m te helpen onderhouden of uit te leggen in jip en janneke taal hoe het werkt.
Nu hebben ze een X5 site en houden ze m zelf bij en ze vinden het weer leuk.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:32

Dat kan zeker wel! Maar ik denk niet dat dat er zo veel gemakkelijker op wordt...
Ondanks dat ik niet weet hoe Wordpress werkt met veel leden, zoals bijvoorbeeld bij een website van een rijvereniging waarbij iedereen lid is van de website...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:36

dat werkte bij ons dus niet, alle stalgenoten waren lid maar het was zo lastig om zelf eea te plaatsen dat iedereen het maar voor gezien hield, dat is zonde. Het is maar net wat je met je site wilt denk ik dan maar. Ik ben ook maar een leek en heb voor mn gevoel toch aardig wat in elkaar weten te flansen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:43

dames ik heb even snel een vraagje,
ik kan via mijn school microcrediet aanvragen bij bison.
nu is dat opzich wel ideaal om mee te starten,
maar wat zijn de voor en nadelen van microcrediet?
en wat zou ik er mee kunnen doen(dus wat is verstandig zeg maar)?
Ik heb nu het idee om er b.v. een site, logo en een laptop van te financieeren(dit omdat mijn huidige laptop helaas overleden is)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:52

Fijn dat zo'n lening kan vanwege gunstigere rentetarief maar als je het echt niet nodig hebt, raad ik het af.
Je moet er toch voor betalen.
Maar als je toch geld moet lenen dan lijkt het me wel wat. Goed de voorwaarden lezen en de tariefen vergelijken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:54

@Cissy: Ben ik het helemaal mee eens! De website van mijn club wordt ook zeer weinig mee gedaan vanuit de leden, alleen het bestuur kan er makkelijk dingen op plaatsen...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:42

Ik heb ook een standaard website maar heb er totaal geen verstand van en heb van HTML gehoord maar daar blijft het bij. Vind het niet zo erg als iemand anders hetzelfde format heeft. Zal wel toeval zijn als die ook in de paarden zit. Daarbij is mijn bedrijf niet iets waarbij je veel creativiteit verwacht. Van een fotografiesite zou ik wel een persoonlijke touch verwachten. Ik heb nu iets dat ik makkelijk kan bijwerken, dat vind ik het voornaamste en geen reclame.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:06

Als designer vind ik het natuurlijk wel belangrijk dat je website uitstraalt waar je als bedrijf voor staat :+ Ik vind het heel leuk om mijn creatieviteit op hol te laten slaan :') Hopelijk kan ik binnen nu en 1 week weer een nieuwe site opleveren :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:44

Ik ben ook grafisch vormgever.. Heb mijn website en huisstijl ook zelf ontwikkeld: www.juulsjackets.com
Dat scheelt wel aanzienlijk in de kosten :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:51

Ik heb er ook helemaal geen kaas van gegeten, maar ben wel van mening dat als je iets perse wilt, dat je het dan ook kunt. Ik heb dus voor oscommerce gekozen zodat de basis een werkende webwinkel is en omdat ik de standaard webwinkel totaal niet mooi vind, ben ik vervolgens alles wat ik niet fijn vind gaan veranderen en het hele uiterlijk ben ik ook aan het veranderen. Het resultaat zal niemand achterover blazen, maar dat hoeft van mij ook niet, als het er maar strak en netjes uit ziet, heb ik al bereikt wat ik wilde. Scheelt toch weer een paar honderd euro als je het zelf doet, maar tja je moet er dan wel voor gaan zitten en dat geduld ontbreekt bij de meeste.

1 van mijn websites ligt nog steeds offline grrr.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:55

Julien ik zie op jouw site (ik ben nu op blouses.php)
advies nodig?
Advies nodig?Bel
(+31)
(0)
6
16
79
..
..
info@webnaam.com
(uiteraard zie ik de rest van je telefoonnummer en je webnaam ook gewoon hoor, maar ik denk, ik zet dat hier niet zo neer)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:00

@holly heb je al gemailt? en anders even bellen?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:03

@ Holly, dan moet je echt een update uitvoeren van je browser ;) De website is in elke versie browser goed zichtbaar, en ook in de laatste versies...
Helaas kan ik de website (door nieuwe ontwikkelingen) niet goed meer laten draaien op heeele oude versies.. ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:12

verhuizen das de enige optie.
mail beantwoorden ze niet, telefoon nemen ze niet op en zowel kunnen ze nergens iets aan doen.
het is dat ik met de site zelf nooit hulp van ze nodig heb gehad want de service en bereikbaarheid is bar slecht.

Ik heb idd IE nog niet geupdate Juul in firefox zie ik hem idd wel goed.
waarom heb je trouwens niet niet ook .nl erbij genomen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:31

holly schreef:
Ik heb er ook helemaal geen kaas van gegeten, maar ben wel van mening dat als je iets perse wilt, dat je het dan ook kunt. Ik heb dus voor oscommerce gekozen zodat de basis een werkende webwinkel is en omdat ik de standaard webwinkel totaal niet mooi vind, ben ik vervolgens alles wat ik niet fijn vind gaan veranderen en het hele uiterlijk ben ik ook aan het veranderen. Het resultaat zal niemand achterover blazen, maar dat hoeft van mij ook niet, als het er maar strak en netjes uit ziet, heb ik al bereikt wat ik wilde. Scheelt toch weer een paar honderd euro als je het zelf doet, maar tja je moet er dan wel voor gaan zitten en dat geduld ontbreekt bij de meeste.

1 van mijn websites ligt nog steeds offline grrr.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Zo heb ik ook mijn eigen site ontworpen! Dus zonder kosten en mooi alles zelf in de hand, waardoor ik het makkelijker op kan lossen als er iets mis is! Werkt voor mij veel beter!

Wel balen dat je website nog steeds offline is, Holly! Als ik jou was zou ik hem vandaag nog overhuizen! Ik heb vorige week mijn website ook verhuist en viel achteraf best mee!!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:04

Als het zou moeten, dan zou ik me best in het maken van websites kunnen verdiepen en dan zou het me ook gaan lukken om e.e.a. werkend te krijgen. Maar het is ook de vraag of je daar de tijd aan wil en kan besteden.
"Het kost niks" is niet helemaal waar. Het kost namelijk tijd, heel veel tijd, en die kun je niet besteden aan je eigen vakgebied. Dus je loopt heel veel uren mis, waarin je anders geld had kunnen verdienen.
Ik hou mijn uren bij en dan is het al verbazingwekkend hoe weinig uren je werkelijk aan het fotograferen bent en hoeveel tijd er gaat zitten in allerlei zaken eromheen.
Er zitten al zo weinig uren in een dag....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:05

Kleinigheidje11A, ik heb op de eerste dag van offline net betaald voor een nieuw jaar :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:20

En die keuze zou iedereen zo moeten maken Jolanda. Zelf proberen is echt heel leuk en dat het resultaat dan niet de website van het jaar wint das niet erg, maar als je er geen zin in of tijd voor hebt, dan is kiezen voor uitbesteden gewoon een verstandige keus, want de in 1 dag afgeraffelde sites haal je er zo uit en dat zien geinteresseerde in jou product of dienst ook en die klikken je meteen weg.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen daar zo slordig/ongeinteresseerd in kunnen zijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:59

JolandaS schreef:
Als het zou moeten, dan zou ik me best in het maken van websites kunnen verdiepen en dan zou het me ook gaan lukken om e.e.a. werkend te krijgen. Maar het is ook de vraag of je daar de tijd aan wil en kan besteden.
"Het kost niks" is niet helemaal waar. Het kost namelijk tijd, heel veel tijd, en die kun je niet besteden aan je eigen vakgebied. Dus je loopt heel veel uren mis, waarin je anders geld had kunnen verdienen.
Ik hou mijn uren bij en dan is het al verbazingwekkend hoe weinig uren je werkelijk aan het fotograferen bent en hoeveel tijd er gaat zitten in allerlei zaken eromheen.
Er zitten al zo weinig uren in een dag....

Daar heb je helemaal gelijk in, Jolanda, maar jij bent al een lange tijd bezig!
Toen ik vorig jaar deze website heb gemaakt had ik daarnaast geen andere werkzaamheden die ik moest doen, waardoor de vele uren die ik in mijn website heb gestoken juist te behoeven van mijn bedrijf waren!
Als het goed is zet je je website aan het begin goed op en als het echt goed loopt, dan kun je altijd je website vernieuwen en er dan wel voor betalen, maar aan het begin heb je toch nog niet fulltime te werken, dus dan is het niet erg om er veel uren in te steken!! Die betalen zich dan wel terug!
holly schreef:
Kleinigheidje11A, ik heb op de eerste dag van offline net betaald voor een nieuw jaar :')

Dat is inderdaad heel wat minder!! Ik zou ze echt hard gaan aanpakken! Doordat jij nu offline bent loop jij inkomsten mis! Het is hun taak om jouw website online te houden!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:12

holly schreef:
verhuizen das de enige optie.
mail beantwoorden ze niet, telefoon nemen ze niet op en zowel kunnen ze nergens iets aan doen.
het is dat ik met de site zelf nooit hulp van ze nodig heb gehad want de service en bereikbaarheid is bar slecht.

Ik heb idd IE nog niet geupdate Juul in firefox zie ik hem idd wel goed.
waarom heb je trouwens niet niet ook .nl erbij genomen?

dat is jou eigen schuld dat je ie niet upgedate heb waardoor je hem niet ziet, das niet hun schuld.
Dat ze niet bereikbaar zijn is wel erg slecht. communicatie is juist een plus. als ze dat niet doen das echt een min punt.
Laatst bijgewerkt door irritantje op 25-03-11 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:13

holly schreef:
En die keuze zou iedereen zo moeten maken Jolanda. Zelf proberen is echt heel leuk en dat het resultaat dan niet de website van het jaar wint das niet erg, maar als je er geen zin in of tijd voor hebt, dan is kiezen voor uitbesteden gewoon een verstandige keus, want de in 1 dag afgeraffelde sites haal je er zo uit en dat zien geinteresseerde in jou product of dienst ook en die klikken je meteen weg.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen daar zo slordig/ongeinteresseerd in kunnen zijn.

Eén van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, is weten wat je sterke en zwakke kanten zijn. Doe zelf de dingen waar je goed in bent en laat de rest over aan anderen. Op die manier bouw je meteen een netwerk op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:09

Gelukkig was het heerlijk weer deze winter waardoor ik tijd genoeg had om met mn website te stoeien. Dat is het nadeel van mijn 'werk', in de winter is het lastig trailerladen vanweg de temperatuur buiten en al die prutsneeuw :)
Ik heb gelukkig een gewone kantoorbaan en hoef (nog) niet van mijn hobby te leven dus ik heb het probleem 'tijd tekort' niet gehad deze winter. :)
En je krijgt er ook wel kennis bij hoor door het stoeien, ik heb heel wat dingen geleerd daardoor! Wat dan weer ergens ten goede komt in je latere leven.

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:20

Hoi Allemaal, ik meld me maar even als nieuwkomer. Ik ben Jet
Eigenaar van Vleugje van Toen, unieke handgemaakte tassen. Een bescheiden webwinkel die ik nu een dik half jaar geleden begonnen ben. Ik heb mijn webwinkel net als Holly in Oscommerce gemaakt. Na al die maanden en dat ik druk aan het produceren (tassen naaien) ben, is de site nog niet helemaal naar wens, maar elk overgebleven uurtje kan ik wat veranderen en direct zien of het wat is.
Fijne bijkomstigheid is dat mijn vriend heel handig is met computers en websites. Als ik er dus niet uitkom heb ik achtervang. En de dagelijkse besturing van de site is uiterst simpel! Ik betaal nu slechts 15 euro per jaar voor mijn url.