Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:24

Ik wil ook een creditcard op mijn vaders rekening :+
Ik heb er overigens nog steeds een, vergeet m steeds op te zeggen (ja al sinds 2004) dus vorig jaar heb ik maar bedacht dat ik dat ook niet meer ga doen, best handig met vakanties etc.

Ladylay, fijn dat je het zo naar je zin hebt, super!!

JENNx, dit zijn Mel haar ervaringen en die mag ze delen. Het is ook wel typisch dat je zulke verhalen vaker hoort. Kijk als alles op rolletjes loopt en je het naar je zin hebt, is er niks aan de hand maar er blijken toch verschillende organisaties te zijn die niet thuis geven als iets niet volgens het boekje gaat.
Overigens nog wel een tip voor de mensen die gaan, ga er vooral zonder verwachtingen heen. Verwacht niet dat je met open armen ontvangen wordt, dat kan je nog wel eens rauw op je dak vallen. Sta vooral overal open voor en doe lekker aan alles mee, ook al vind je dingen minder leuk. Met zo'n instelling heb je een fantastisch jaar :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:19

Into heb ik goede ervaringen mee ja. Voor meer info,staat mijn pb box altijd open.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:06

Ik ben ook weer fijn thuis :). Heb al wat sollicitatieformulieren ingeleverd, rijlessen geregeld en wat vrienden gezien :). Doe wat meer in het huis voor mijn ouders nu enzo. Op deze manier vinden zij ook dat het de juiste beslissing is geweest.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:52

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een jaar college doen in Amerika met YFU. Ik zelf zat er aan te denken om daarvoor een talencursus te gaan doen, maar iedereen raad het af. En ze zeggen allemaal dat dat interview enzo wel meevalt. Dat iedereen dat wel kan :Y)

Weten jullie wat je moet ''maken'' voor dat dossier?
En zijn er goede ervaringen met YFU??

Nu ik er zo mee bezig ben vind ik het echt heel leuk, maar ook doodeng :Y)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:51

Aster, welkom terug!! :)

Laura, leuk een jaar college!! Ik zou ook zeker geen talencursus doen, leer je daar zo snel! En wat het interview en dossier betreft heb ik geen idee waar je het over hebt :+

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:58

Laura_ schreef:
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een jaar college doen in Amerika met YFU. Ik zelf zat er aan te denken om daarvoor een talencursus te gaan doen, maar iedereen raad het af. En ze zeggen allemaal dat dat interview enzo wel meevalt. Dat iedereen dat wel kan :Y)

wat gaaf Lau! :D

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:58

Aster_ schreef:
Ik ben ook weer fijn thuis :). Heb al wat sollicitatieformulieren ingeleverd, rijlessen geregeld en wat vrienden gezien :). Doe wat meer in het huis voor mijn ouders nu enzo. Op deze manier vinden zij ook dat het de juiste beslissing is geweest.

gelukkig, welkom terug!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:30

Laura_ schreef:

Hallo hallo :D

Ik ben net terug van een half jaar college met YFU en ik kan je YFU zeker aanraden. Ik zou in eerste instantie een jaar gaan, maar heb er toen een half jaar van gemaakt door omstandigheden (lag helemaal niet aan de mensen, de organisatie of aan het college overigens) maar heb er een geweldige tijd gehad. Toen ik vervroegd naar huis ging heeft YFU zich voor de volle 100% ingezet om alles goed te regelen en ik kan geen slecht woord over ze kwijt. Dat interview valt heel erg mee inderdaad. Ze gaan vragen stellen als waarom je zo graag wil en je krijgt een aantal situaties voorgeschoteld waarvan jij dan moet gaan vertellen hoe je dat zou oplossen, bijvoorbeeld in geval van ruzie of heimwee. Is allemaal in het Nederlands trouwens. Ik vond het heel gezellig. :P Wij gaan volgend jaar zelf een student hosten via YFU. Dat dossier kost je wel even wat tijd, maar ik heb er toen gewoon een heel mooi verhaal van gemaakt overal en dus heel wat aangetypt. :P Wees vooral duidelijk over alles, geef goed aan wat je wel en niet wil zo kunnen ze een goede match voor je vinden. Maar wees wel open naar alles en iedereen want dan is de kans groot dat ze je vroeg kunnen plaatsen. Je college krijg je te horen in mei en in de periode daarna je gastgezin. Heel veel succes en als je meer wil weten kan je me altijd PB'en!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:38

miccamaaike schreef:
Ik wil ook een creditcard op mijn vaders rekening :+
Ik heb er overigens nog steeds een, vergeet m steeds op te zeggen (ja al sinds 2004) dus vorig jaar heb ik maar bedacht dat ik dat ook niet meer ga doen, best handig met vakanties etc.

Ladylay, fijn dat je het zo naar je zin hebt, super!!

JENNx, dit zijn Mel haar ervaringen en die mag ze delen. Het is ook wel typisch dat je zulke verhalen vaker hoort. Kijk als alles op rolletjes loopt en je het naar je zin hebt, is er niks aan de hand maar er blijken toch verschillende organisaties te zijn die niet thuis geven als iets niet volgens het boekje gaat.
Overigens nog wel een tip voor de mensen die gaan, ga er vooral zonder verwachtingen heen. Verwacht niet dat je met open armen ontvangen wordt, dat kan je nog wel eens rauw op je dak vallen. Sta vooral overal open voor en doe lekker aan alles mee, ook al vind je dingen minder leuk. Met zo'n instelling heb je een fantastisch jaar :)

Haha :P

Ja, echt te gaaf hier !!! Heb de tijd van mijn leven!

Ik zal even wat foto's plaatsen hier

Laura_ Het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:07

Leuke foto's Hannah! En dat plaatje, is dat van jullie huis/appartement, zwembad? Cool!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:15

Gave foto's zeg!!! :D

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:19

Wow, ziet er geweldig uit zeg! Ik kan niet wachten op meer foto's! :D

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:15

Help! Hoe heten die boeken op High Schools die aan het eind van het jaar uitkomen, met allemaal foto's enzo..?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:57

Yearbook? :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:52

Thanks allemaal :D

Het is het huis van een vriend, Knabbelgirl! Was het maar zo'n feest, lol :P

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:56

He, wat is het hier stil...........
Even ook wat positief nieuws over STS....mijn dochter zit in Nieuw Zeeland maar voelde zich toch niet helemaal welkom bij het gastgezin...een half jaar lang volgehouden maar tegen de kerst kreeg heimwee de overhand.....nu kende ze zelf een nederlands gezin dat daar al 5 jaar woont, ze reed daar steeds al paard en het gezin had steeds al gezegd, als het niet gaat, je mag altijd bij ons komen..., en sinds twee weken woont ze dus nu daar.... met alle medewerking van STS (kon eigenlijk niet omdat het een nederlands gezin was).. ze heeft het weer super (haar ogen straalden toen we haar op skype hadden)...dus echt prima....
Ik denk ook dat het aanbod van studenten groter is dan het aanbod gastgezinnen en dat daardoor al die problemen ontstaan (ze zijn vast al blij als ze ueberhaupt een gezin vinden)....ik denk dat het jaar naar het buitenland gaan dus een beetje te populair wordt en dat ze dat mb.t. de gastgezinnen niet kunnen bijbenen...
Nou, gelukkig zit mijn dochter op een prima plek nu....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:46

Mooi!! :)
Ja maarja, ze had gelukkig al een gezin gevonden, want anders doen ze dat niet voor je. Idd omdat er gebrek is aan gezinnen. ;)

Maar super dat ze het nu goed heeft :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:56

Het is idd heel rustig hier!

Fijn dat ze het nu zo fijn heeft!!!
Gezin maakt echt het verschil :D

Zal ik weer wat foto's plaatsen ?
Vind ze zelf heeel gaaf, strand/sfeer beauty's :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:04

Doe maar hoor!! :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:09

Ok :D

On the way :P

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:14

Leeuk!!
Ik ga ook maar eens wat foto'tjes plaatsen vanavond van mijn semester in de USA... haha :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Calling some cute guy

Afbeelding
Enjoying life!

Afbeelding
Yeah, i do!

Afbeelding
Having tons of fun!!!

Afbeelding
The view

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Last but not least :D 8-)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:20

Jaaaa, unfaithful !!! Zien zien zien :D

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:45

Aaah heeeerlijk weer Hannah!!!!
Had ze al even op je Facebook bekeken :P Ziet er super uit! Ik had gisteravond geen tijd meer haha maar hoop dat het vandaag wel lukt :+