Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:02

Oh, Nou dat is fijn :D haha. Bij Rabobank is dat niet het geval.. Maar als ik vertel van mijn bedrijf enzo, is dat dan niet vragen om moeilijkheden.. Lijkt mij?
Ik ben het liefst altijd eerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:03

@Navanja, even gecheckt maar geen spelfouten oid hoor :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:03

Mn vriend en ik hadden al een en/of rekening lopen bij de ING, dus toen kon ik online ervoor kiezen om een eigen rekening te openen. Ze hebben niet naar loonstroken oid gevraagd!

@Navanja: Waarom moet je vertellen van je bedrijf? Je kunt toch gewoon een rekening openen, vaak kan dat ook online!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:04

Gevonden :P Oeps.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:04

Ben van de week een Rabo binnen gestapt om een extra priverekening te openen. Kreeg gelijk de wind van voren dat dat niet de bedoeling was en ze daar niet aan mee werkten. Verder kon ze geen info geven over een zakelijke rekening want dan moest je bij een andere vestiging zijn. Zag later dat het wel erg duur is voor een kleine onderneming.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:08

Ik weet niet wat jij duurt vindt. Ik betaal €11 per kwartaal voor mijn zakelijke rekening bij de Rabobank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:11

@Navanja: Misschien kan ik je al een paar specifieke tips geven die voor jou van toepassing zijn. Als ik naar jouw Twitter kijk, valt me het volgende op:

- Weinig activiteit. Relatief inactieve accounts worden minder teruggevolgd.
- Weinig interactie. Interactie is waar Twitter om draait. Reageren op anderen, gesprekken aangaan.
- Geen bio. Iemand die jou niet kent heeft geen idee wie je bent en wat je doet. Dat kan een reden zijn om niet te volgen.
- Geen website. Je website in je profiel plaatsen is ten eerste een manier om meer bezoekers op je website te krijgen, en ten tweede is het een manier voor mensen die langs je profiel komen om een beter beeld van je te volgen.

Ik durf te wedden dat als je daar wat aan doet, het aantal (terug)volgers zal groeien.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:12

En verder? alleen dat? dat is niet veel. Wat kost bijvoorbeeld storten? Ik moet nameijk elke maand storten..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:12

Rabo is niet echt klantvriendelijk meer.... Zelfs toen wij een hypotheek af wilden sluiten, omdat we een huis hadden gekocht, moesten we maar even een afspraak maken en dat kon op zn vroegst 3 weken later. Ik uitgelegd dat we al een kennismakingsgesprek hadden gehad, dat alles al uitgezocht was en dat we het nu alleen nog rond moesten maken, want de makelaar moest het liefst diezelfde dag nog horen waar we onze hypotheek af zouden sluiten. Tsja, dan moest ik toch over 3 weken een afspraak maken. Nou joh, dan niet! Mafkezen.... Zelfs voor het kennismakingsgesprek konden we nog sneller terecht!

@Nouks: Goede Twitter tips!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:13

@Nouks, ik heb nog geen website, en het is nog mijn persoonlijke twitter, dat word komend jaar natuurlijk anders. En die Bio moet natuurlijk in het engels,, zat ik gisteren toevalig op te zwoegen.. haha. Was er maar weer mee gestopt. Ik ben slecht in dat soort dingen, dat is een nadeel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:16

Ben er nog eentje vergeten... Twitter draait niet om wat je aan het doen bent, maar om het delen van meningen en waardevolle info. Dat zie ik bij jou (Navanja) niet echt. Veel korte tweets over je dagelijkse bezigheden, maar geen tweets die je niet wil missen. Het meestgehoorde excuus om niet aan Twitter te beginnen is "wat boeit het mij wat jij voor je avondeten eet of wanneer jij naar het toilet gaat". Dat soort info is wel het soort info dat je nu deelt, terwijl Twitter daar helemaal niet over gaat.

VWB je bio: waarom zou dat in het Engels moeten? Tenzij je je richt op een internationale markt of veel internationale vrienden hebt, gewoon lekker in het Nederlands houden :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:18

Dus gewoon in het nederlands doen? :D dan is het een stuk makkelijker. Ja ik ben eigenlijk ook vrij weinig op twitter, meer op facebook en hyves, daar plaats ik ook films en artikelen op.
Moet nog wennen aan het twitteren, en het nog omzetten in bedrijfs vorm.
Bedankt voor je goede tips.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:32

meld me hier ook even, hebben ons net ingeschreven bij de KvK en ben niog beetje aan het knutselen voor de website etc..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:46

KC welkom. Wat ga je doen qua onderneming?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:52

Zelfde vraag van mij :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:02

Navanja schreef:
En verder? alleen dat? dat is niet veel. Wat kost bijvoorbeeld storten? Ik moet nameijk elke maand storten..
Ik hoef nooit geld te storten, want ik werk bijna nooit met contact geld. Ik heb ook geen kasboek.
En als dat dan een keer voorkomt, dan boek ik het meteen naar privé.
Misschien kun je dat op de site van de Rabobank vinden? Maar misschien kun je ook eens kijken of je wel perse moet maandelijks storten. Zou je niet meer per bank kunnen doen?

ik heb ook een twitteraccount, gekoppeld aan hyves, maar daar doe ik maar weinig nuttigs mee :Y)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:05

Ja ik kan niet anders als storten. Werk voornamelijk met contanten. Alleen bij ING schijnt dat gratis te zijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:17

@ Nouks, maar als bedrijf zijnde moet je, vind ik, juist voorzichtig zijn met het ventileren van je mening.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:18

Holistische/energetische trainingen en alternatieve therapieën voor menschen en dieren.
Heet Spiritual integrated education en Spiritual school for integrated equine education.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:33

Nouks schreef:
Ben er nog eentje vergeten... Twitter draait niet om wat je aan het doen bent, maar om het delen van meningen en waardevolle info.

Sommige mensen geven workshops of trainingen, dan kan een korte tweet bijv. zijn: "Wil jij ook jouw droombaan vinden in 2011? [link naar url van de workshop die op jouw site staat] "
Of je leest iets wat een bepaald onderzoek of mening of krantenartikel weergeeft wat slaat op jouw business, dan plaats je die url en daarbij jouw mening, of hoe dat slaat op jouw bedrijf.

Via bit.ly kun je makkelijk de vaak lange urls afkorten.

Volgen en gevolgd worden: beide. Ik heb een aantal volgers die mij zijn gaan volgen omdat ik anderen volg die ik weer interessant vindt.

Ik doe nu veel te weinig met Twitter, eigenlijk bewust omdat ik gewoon eerst wil starten en me dan ook sterk wil neerzetten in mijn eigen ding.

Voor iedereen is denk ik waardevol om te lezen over ondernemen in een 'niche', het hebben van een 'pitch' en 'personal branding'. Die 3 dingen hebben alles te maken met het huidige ondernemen! Net zoals het visitekaartje dat 20 jaar geleden was. :P

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:35

Hilda79 schreef:
@ Nouks, maar als bedrijf zijnde moet je, vind ik, juist voorzichtig zijn met het ventileren van je mening.

VInd ik niet. Ik vind namelijk dat het goed is dat je ergens voor staat en dat ook uitdraagt. Ws kies jij heel bewust voor bepaalde onderwerpen in de fotografie, of een bepaalde stijl/visie, draag dat ook uit. Wees niet bang daar mensen mee kwijt te raken, je krijgt er anderen voor terug die heel bewust voor jou kiezen en je daardoor ook trouwer zijn als klant.

Het is wel handig dat je je mening geeft meest over bedrijfsgerelateerde zaken, als jij gaat roepen dat je voor de doodstraf bent, tja dan weet ik niet of dat wel zo zinnig is. :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:39

Dat bedoel ik. Je kunt je mening dus alleen uitdragen over wat je zelf doet maar over andere dingen moet je je stil houden. Ik ben dan snel klaar. Ook reacties erop zullen er niet veel komen vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:41

Ik ben het ook niet met je eens, Hilda. Zeker als zelfstandige gaat 't er ook om of mensen je een opdracht gunnen. Daarvoor moet je je persoonlijkheid (en soms ook je mening) laten blijken in communicatie via internet. Heeft iemand het idee dat het klikt, dan zal diegene je eerder een mooie opdracht gunnen.

Zelf werk ik ook het liefst samen met personen. Als ZP'er ben je in je eentje, maak daar je kracht van. Maak van jezelf een merk en wek niet de indruk een groot bedrijf te zijn (praten in we-vorm, onpersoonlijkheid van een log orgaan), want dat ben je niet. De ontwerper met wie ik veel samenwerk, de mensen die ik inhuur als ik eens assistentie nodig heb, dat zijn allemaal ZP'ers waarmee ik een klik heb omdat ze me liggen als persoon.

In aanvulling daarop is Twitter voor mij ook een fijn medium om in contact te komen of blijven met andere fotografen of mensen uit de sector. Je bekijkt en beoordeelt (meningen) elkaars foto's, deelt ervaringen (meningen) over apparatuur, voert discussies (meningen) over prijsstellingen, etc etc. Allemaal bijzonder waardevol.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:51

Over Twitter: Ik denk dat ieder begin moeilijk is! Ook ik begon met "Zo... Weer een dagje lekker werken" en zo. Maar toen bijna 2 weken geleden mijn opa stierf heb ik dat gewoon op Facebook gezet en daardoor ook op Twitter! Boeiend! Het heeft mij geraakt en momenteel beïnvloed het mijn werk, wat niet meer als normaal is, en ik vind best dat mensen dat mogen weten! Dat is het persoonlijke stukje waar Nouks het over heeft en ik ben het er mee eens dat je dat moet delen.
Momenteel krijg ik steeds meer volgers, ook dankzij het gemak wat Twitter steeds meer geeft door aan te geven wie misschien verder interessant voor je zijn! Dat helpt wel!
Ik moet het zeker verder gaan uitbouwen, maar als het goed is wordt het de komende paar weken weer wat rustiger en kan ik dat soort dingen verder gaan uitbouwen!

Over rekeningen: Als starter is de Rabo echt niet zo slecht! Je krijgt namelijk starterskorting en betaald maar 2.50 per maand! Voor mij is dat goed te doen! En ik vind ook dat je niet overal op moet besparen. Zoals op de vorige pagina al besproken werd is 600 euro voor een accountant heel veel, maar hij zorgt ervoor dat je veel meer overhoudt, waardoor hij zichzelf weer terugbetaald! Daarnaast gaan je kosten weer van je winst af en hoef je daar weer geen belasting over te betalen! Op die manier werkt ondernemen!
En ja, storten kost inderdaad geld, kwam ik ook achter, dus als ik nu een factuur heb (ik werk niet met een kasboek! Geen idee hoe dat werkt!) die contant betaald wordt, dan boek ik dat van prive over naar zakelijk... Zo betaald!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:55

jeetje...
mijn site was bijna af...
en nu zegt ze dat het haar niet meer lukt en dat ze er mee stopt :oo