Hier (nog) geen last van wekelijkse opdrachten voor cijfers of papers gelukkig! Moet er echt niet aan denken om dat er ook nog bij te moeten doen. Enigste wat ik verplicht in moet leveren wekelijks zijn 4 opgaven van statistiek. Wordt wel nagekeken en beoordeeld, maar alleen op voldoende of onvoldoende. Heb je vaker dan 5 van de 6 keer geen voldoende, dan mag je het tentamen niet maken. Verder moeten we wel wat vragen maken voor mentorgroep, maar je bespreekt er maar een paar en het wordt niet gecontroleerd (ik maak ze wel meestal)
Mensen die zich druk maken over statistiek, mijn advies: niet doen! Ik heb op dit moment statistiek en nou was ik wel altijd goed in wiskunde, maar als je wiskunde A hebt gehad dan heb je (bij ons in ieder geval) een enorm voordeel. Bijna alles wat is behandeld kende ik al ongeveer. Soms nog wel enige toevoeging hoor, maar niet schokkend. Ik vind statistiek zelfs het leukste vak wat ik dit semester heb
. Bij die colleges ben je tenminste bezig, je moet echt opletten en mee doen om het te begrijpen en je krijgt oefenopgaven. Bij de andere colleges is het alleen maar luisteren, alles maar in je opslurpen en aantekeningen maken. De rest van de stof vind ik tot nu toe niet super interessant, maar ook niet vreselijk ofzo. Het is nog erg algemeen
1e cijfer voor deeltentamen historische pedagogiek is gisteren bekend gemaakt. Ik had een 7,4. Best tevreden mee..