Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:32

Shizzel schreef:
Bij ons mocht je iedere so/pw herkansen, en zodra ik in de 3e kwam (vmbo dan he) mochten we alle so's en pw's herkansen, maar in de toetsweek mochten we per blok maar 1 herkansen.

serious :oo ?
Ik heb op de middelbare nooit iets in m'n leven mogen herkansen... Nu ik in 4 havo zit 2 toetsen per jaar dan... Maar verder.
Oohja, en een wiskundetoets omdat de docent zo blij was dat ik mee deed met de kangoeroewedstrijd _O- (waar ik uiteindelijk niet was komen opdagen :o :o :o omdat we 2 uur daarvoor al uit waren)..

Overschrijven en spieken doe ik dan weer niet zoveel aan :')

Anoniem

Re: Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:58

@ Menimo; ja echt! Ik heb álles mogen herkansen, en in toetsweken had ik dan 1 toets die ik mocht herkansen.

Overschrijven en een voldoende halen kan iedereen; maar ik zou er zelf álles behalve trots op zijn. ;) Maargoed, dat is omdat ik het zelf nog nooit heb gedaan.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:02

ik meld me ook maar even aan, ik zit nu in 3 VMBO begonnen in 1 HAVO, afgstroomt helaas, ook helemaal geen motivatie meer op het moment. Het word lekkerder weer, en druk bezig met andere dingen dan school...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:03

__Laura schreef:
melizz13 schreef:

weet ik maar nu heb ik vast nog een voldoende
heb alles overgeschreven dus dat komt wel goed

Ik wens je alvast heel veel succes op het mbo/hbo/uni :+

Ik moet vanalles voorbereiden voor volgende week, maar ben niet zo lekker. Moet woensdag t/m zaterdag werken, zondag wedstrijd... :=

Nou overdrijven is ook een vak :Y)
Net of je op de uni zoveel hoeft te doen... Haha, alleen in de tentamen periode miss maar het hele college jaar sla ik geen boek open hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:06

Nou dan heb jij geluk met je studie ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:06

Er zijn mensen die wel heel hard moeten bikkelen op een uni omdat ze het anders niet redden. :=

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:10

ik heb in mijn 4 jaar VMBO nog helemaal NIETS mogen herkansen!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:21

xxnienke94 schreef:
ik heb in mijn 4 jaar VMBO nog helemaal NIETS mogen herkansen!

bij ons op school (ik zit op 3VMBO) mogen wij er 3 herkansen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:59

was dat bij mij maar zo, dan had ik vast een stuk hoger gestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:00

faye1995 schreef:
__Laura schreef:

Ik wens je alvast heel veel succes op het mbo/hbo/uni :+

Ik moet vanalles voorbereiden voor volgende week, maar ben niet zo lekker. Moet woensdag t/m zaterdag werken, zondag wedstrijd... :=

Net of je op de uni zoveel hoeft te doen... Haha, alleen in de tentamen periode miss maar het hele college jaar sla ik geen boek open hoor.

verkapte kijk-eens-hoe-slim-ik-ben-ik-kan-de-uni-aan-zonder-te-leren post....
Ik heb zooooveel meer respect voor mensen die gewoon kunnen plannen en leren ed. Denk dat dat ook de mensen zijn die het verst komen in hun leven :Y)

Heb het zelf even helemaal gehad vandaag met HW/verslagen en alles -O-

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:03

plannen gaat mij goed af, maar het aan mijn planning houden, pff dat is lastiger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:08

Plannen kan ik, planning houden niet. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:09

ik kan het beide niet, haha :')

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:48

plannen kan ik maar ik hou me er niet aan
dus wat heeft het dan voor zin
en frans ja dat vind ik toch onnuttig

en ik vind het echt niet stoer hoor om af te kijken ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:55

Nou hier nog iemand...
Ik doe thuisstudie via LOI en vind dat heerlijk, gaat allemaal prima en vind dit prettiger dan op school. Kan ook goed de motivatie opbrengen om te studeren.
Maar...
Ik doe dierverzorging(mbo3) en de planning was daarna verkort paravetarinair te gaan doen om op die manier een mbo4 diploma te behalen en dan de mogelijkheid open te hebben staan om naar het hbo te kunnen. Aan de losstaande opleiding dierverzorging heb ik eigenlijk niets, maar doordat ik graag mbo4 wil halen kon ik altijd de motivatie goed opbrengen.
Nou kreeg ik kort geleden een mail van de loi dat de verkorte opleiding paravetarinair eruit gaat en een losstaande opleiding an sich word(duurt 3 jaar, mbo4). Als ik het nog verkort zou willen doen, moet ik voor 1 januari klaar zijn met alles en dat ga ik gewoon onmogelijk redden. Dus het komt erop neer dat ik straks een diploma heb waar ik net niks mee kan. En ben nu even super gefrustreerd over alles, dus mijn motivatie is totaal weg.

Nu zijn er wel een aantal opties, doorgaan, overstappen naar paravetarinair of overstappen naar havo(thuis ook!!). Maar dat maakt me niet minder gefrustreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:02

Wow dat is echt flink klote, dat gewoon je diploma niets meer waard is!! :oo

Is thuisstudie echt fijn? Denk er namelijk zelf over als ik 4havo niet ga halen volgend jaar. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:13

Ik vind het geweldig!
Maar ik heb heel veel moeite met veel en grote groepen mensen en trok dat heeel slecht op school en ben mede daardoor ook gestopt met de havo(heb wel vmbo diploma). Daarna gestart met thuisstudie en vind het een heuze verademing, heerlijk lekker alles op je eigen moment doen, geen gezeur en geen gezeik. Maar je moet het wel kunnen, het vergt een hoop zelf-discipline en heb je dat niet, dan word het niks natuurlijk. Ik vind het op deze manier zelfs nog wel leuk om te studeren...

Maar ik baal inderdaad flink, ben er zelfs behoorlijk boos over. Twijfel nu heel erg of ik ga overstappen naar paravetarinair of naar havo(thuis ook via loi). Havo is natuurlijk kortste klap om hbo niveau te verkrijgen. Lastiglastig allemaal. Maar mijn motivatie is nu opeens weg, terwijl die er altijd goed was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:38

Snap ik goed dat die weg is! Misschien is havo wel slimmer, dan kan je meteen hbo doen? :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:47

Ja is ook zo hoor. Maar door mijn voor geschiedenis op de havo, twijfel ik toch ook een beetje. Ik ga er even goed overnadenken, alles op een rijtje zetten en dan de beste optie uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:59

Precies, het is je eigen keuze die je zelf moet maken! :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:41

Menino schreef:
faye1995 schreef:

verkapte kijk-eens-hoe-slim-ik-ben-ik-kan-de-uni-aan-zonder-te-leren post....
Ik heb zooooveel meer respect voor mensen die gewoon kunnen plannen en leren ed. Denk dat dat ook de mensen zijn die het verst komen in hun leven :Y)

Heb het zelf even helemaal gehad vandaag met HW/verslagen en alles -O-

Pff, wat een onzin zeg...
Iedereen heeft de universiteit zo hoog zitten, maar dat slaat gewoon nergens op!
Het is niet zo dat je wekelijks 40 u met je neus in de boeken moet zitten en 3 opdrachten per week in moet leveren....
Het gaat niet om mezelf, maar in mijn omgeving zie ik niemand die hele dagen zit te studeren.
:Z

Als ik het had gevonden zoals hierboven had ik wel gezegd dat ik zo geweldig ben dat ik gewoon niet leer :Y)
maar, ook ik studeer.... Alleen je hebt gewoon genoeg als je je colleges volgt en 3/4 dagen van tevoren je tentamens leert.
Dus ja ook ik studeer en zal het ook moeten anders haal ik het niet.
Maare, ik word er gewoon een beetje moe van dat iedereen die zelf niet eens op de uni zit loopt te roepen dat je zoooooveeel moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:20

Tja, er zijn er al genoeg (de overgrote meerderheid in Ned!) die uberhaupt nooit op de uni zullen komen. En dat heeft een reden he, lijkt me.

Sowieso roept 90% van de mensen ofzo dat ze nooit iets aan school hoeven doen om zo slimmer over te komen. Als je echt niets doet, red je het nergens... (weet ik uit ervaring :') ) ..

Hoogstens dat jij geluk hebt met je studie,
maar huisgenootje van mij studeerde aan de uni, en die liet wel eens zien wat hij moest leren. Dat doe je niet 'even 3/4 dagen van te voren' ... en dan verder geen boek openslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:56

faye1995 schreef:

Ik weet niet welke opleiding je op welke uni volgt, maar het klinkt alsof ik meer doe op het hbo (wat mij geen goede zaak lijkt?)

Jeetje ijssnuiver, da's lelijk! Ben je er al uit wat je wil doen?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:57

ziamara schreef:
jaaaa, hier nog een :D
ben van VWO naar HAVO naar TL gegaan, zit nu op MBO 4 opleiding, en doe er nog geen zak voor, want het is zo saaai

super dat je naar 6vwo gaat.

Precies hetzelfde hier. Heb net examen gedaan en ga hierna weer terug naar de HAVO. Gewoon omdat ik het kan :) Misschien dat ik daar meer motivatie heb aangezien het meer een uitdaging is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

_Laura: deels wel en deels niet. De kortste klap voor mij is havo en ik ben ervan overtuigd dat ik dat moet kunnen en ik wil daar ook best voor gaan. Maar ergens heel diep(en dat zit echt diep), vind het zwak van mezelf, zwak dat ik weer wat anders ga doen... Het is inmiddels al 2 jaar geleden dat ik geslaagd ben voor me VMBO en ik doe nog niet normaal een opleiding oid.
Maargoed ik weet ook wel, dat, dat eigenlijk nergens op slaat en dat ik gewoon moet dan wat het beste voor mij is. Dat ik daar wat meer tijd voor nodig heb als een ander, daar moet ik dan maar mee leven.