Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:45

Julien, wordt wel benieuwd naar jou site, jammer dat we nog even moeten wachten! :D

Ik kreeg gister trouwens weer een aanvraag voor een bruiloft, heb nog niet direct een prijs gemaild, eerst maar eens een paar vragen gesteld :D Ik krijg ook wel eens mails van mensen die blijkbaar denken dat ik voor 500 euro kom fotograferen, ik hoop niet dat ik dat uitstraal met mijn site...:+

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:46

Nou Joyce, ik vond het er wel schoon uitzien dat wit met blauw. Qua hipheids gehalte zou je misschien kunnen uitkijken naar een andere vormgeving.
Ik zou de lettergrootte iets aanpassen, de mensen die wel meer info willen moet je ook de uitleg kunnen geven.
Je zou het inderdaad spannender kunnen maken om de eerste pagina's meer beeld te geven en laten doorklikken naar meer tekst.
Je homepage zou ik zonder al te veel info houden, met doorklikken op je site kun je mensen langer hun aandacht vast houden en lang op je site houden.

JulienSVU

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:51

@ Yucca, nee hoor, je website ziet er mooi strak uit hoor!! Dat straalt wel kwaliteit uit.. Mooie foto's ook!!
Wat vraag je dan normaal voor een dagje fotografie voor een bruiloft?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:54

@Cheyentic: Ik ga mee met het voorgaande commentaar over je website. Het logo vind ik trouwens wel professioneel ogen! En ook het kleurgebruik vind ik strak, maar toch oogt je website kaal en sober, dus idd opvullen met wat mooie foto's! Dat is altijd leuk om te zien en als mensen je in actie zien, schept dat vetrouwen, dat heb ik zelf ook heel erg gemerkt met mijn foto's van het lesgeven.

Je menu oogt rustiger als je dat gewoon naar links uitlijnt, ipv centreren. Op zich vind ik een hoop tekst niet erg, want ik maak uit je homepage op dat mensen ook veel info moeten kunnen vinden over ostheopatie. Als ik me ergens in wil verdiepen en info wil vinden, baal ik altijd als er maar 3 regels tekst staan. Maar als je met veel tekst werk, zou ik het wel beter "vormgeven", dus niet van de hele lange zinnen achter elkaar, maar wat meer ruimte links en rechts van de regels laten, zodat het er compacter uit ziet en eventueel wat meer kopjes maken, zodat mensen gelijk ergens naartoe kunnen klikken, zonder dat ze zich eerst door een lap tekst hoeven te worstelen.

Succes! :)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:55

+:)+ bedankt iedereen!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:57

Yucca schreef:
Julien, wordt wel benieuwd naar jou site, jammer dat we nog even moeten wachten! :D

Ik kreeg gister trouwens weer een aanvraag voor een bruiloft, heb nog niet direct een prijs gemaild, eerst maar eens een paar vragen gesteld :D Ik krijg ook wel eens mails van mensen die blijkbaar denken dat ik voor 500 euro kom fotograferen, ik hoop niet dat ik dat uitstraal met mijn site...:+

:= mensen denken sowieso vaak dat je het voor bijna niks kan doen.. Maar ja de eerste 19% gaat direct naar de belasting en dan heb je er naast de dag fotograferen ook nog een hoop werk aan denk, met uitzoeken, bewerken etc..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:00

JulienSVU schreef:
@ Yucca, nee hoor, je website ziet er mooi strak uit hoor!! Dat straalt wel kwaliteit uit.. Mooie foto's ook!!
Wat vraag je dan normaal voor een dagje fotografie voor een bruiloft?

Dank je, ben ook nog erg blij met de site, al zal ik straks wel een ander systeem moeten hanteren voor de projecten, want een ellenlange lijst zit niemand op te wachten.

De prijs is vaak verschillend omdat je bij de ene wat langer moet fotograferen dan de ander.
Daarbij komt ook nog een trouwalbum wat enorm in prijs kan verschillen, maar zeg gemiddeld tussen de 800 en 1300 euro.
Overigens fotografeer ik alleen als ik er ook een boek bij kan maken, ik geef geen 'losse' foto's weg zeg maar (tenminste, niet meer :+)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:03

@Yucca: Ik vind 500 euro een hoop geld! Ik heb me nog nooit verdiept in wat een trouwreportage kost en ook niet in het werk wat de fotograaf er aan heeft, dus ik vind het niet eens een hele rare reactie van die mensen! Voor 500 euro moet ik praktisch een hele week werken...

Wat kost een gem. trouwrepportage zo'n beetje? Daar ben ik nu nl. wel nieuwsgierig naar ;)

Edit: Zie nu je bericht! Is dat de prijs voor alles bij elkaar, of alleen voor het boek?!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:05

joyce2 schreef:
@Yucca: Ik vind 500 euro een hoop geld! Ik heb me nog nooit verdiept in wat een trouwreportage kost en ook niet in het werk wat de fotograaf er aan heeft, dus ik vind het niet eens een hele rare reactie van die mensen! Voor 500 euro moet ik praktisch een hele week werken...

Wat kost een gem. trouwrepportage zo'n beetje? Daar ben ik nu nl. wel nieuwsgierig naar ;)

Dat is ook een hoop geld, maar een zelfstandige die 55 euro in het uur vraagt is niet heel duur, zeker niet voor een fotograaf.
Je bent al gauw 4-5 uur bezig op de dag zelf en daarna moet je nog veel uren stoppen in verwerken/bewerken van de foto's en natuurlijk het samenstellen van het boek (+daarbij nog kosten voor het boek zelf+ de afdrukken).

De prijs in mijn bericht hierboven is dan totaal! :Y)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:11

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:20

Yucca: Is inderdaad een heel normaal tarief. Vaak zien mensen het werk ernaast en erbij niet. Trouwalbum/hoeveelheid/aantal uren zal ook wel schelen denk ik? Bv alleen 's ochtends foto's of ook met de ceremonie en/of feest..

Georgette: Ik ga even kijken :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:22

Dat ziet er veelbelovend uit Georgette!
Interessante sierraden maar ik moet ver klikken voordat ik er 1 duidelijk zie!
Ik zou willen zeggen: meer foto op de 1ste pagina en wanneer de sierraad op een model wordt getoond meer sierraad en minder model!
1 van de nieuwe modellen sierraden - het zgn. hot item- mag direct op de introductiepagina!
De stills moeten duidelijker in beeld gebracht.
Wanneer de stillfoto's hip gebracht kunnnen worden kun je ze direct doorsturen naar de verschillende bladenredacties, zo kom je aan 'gratis' publiciteit.
Wel investeren in een goede stillfotograaf!
Succes!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:27

'Helaas' werk ik via mijnwebwinkel.nl en ben ik afhankelijk van de optie's die ik heb. Dat is dan ook de reden dat het redelijk 'lang' duurt voordat je een foto duidelijk naar voren krijgt, al moet ik zeggen dat ik vind dat het op kleiner formaat ook duidelijke foto's zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:43

Ik vind het juist best duidelijk! Je kan makkelijk doorklikken, staat duidelijk aangegeven en netjes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:50

Hey Georgette!

Ik wou eigenlijk hetzelfde zeggen als bedouin wat betreft de foto's, ik wou net nl de details van een ketting goed bekijken en toen moest ik best vaak klikken voordat ie groot in beeld kwam. Maar opzich is dat niet erg, zolang de optie er maar is dat je het sieraad goed kunt bekijken en zoals je zelf al zegt ben je afhankelijk van de opties van mijnwebwinkel.nl en zul je daar dus niet veel aan kunnen doen!

Ik vind overigens de lichtblauwe tekst wat wegvallen op het witte vlak, dus misschien kun je die iets donkerder van kleur maken? Het kan trouwens ook aan mijn beeldscherm liggen, dus ik ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren! En misschien kun je wat kleurverschil aanbrengen in het menu of in je tekst, omdat alles nu in 1 kleur is, versmelt dat een beetje met elkaar.

Maar ik vind het verder een goede overzichtelijke site, met leuke sieraden voor leuke prijzen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:53

De kleur van de tekst was zelfs nog lichter eerst en is op aanraden van iemand al een keer donkerder gezet ;) Ik kan eens kijken of het nog een tandje donkerder mooi is en beter leesbaar. Overigens is het qua verschillende kleuren ook weer niet mogelijk in het menu achter de schermen van de website.

Ik ben vorige week erg druk geweest met de website, ik had voorheen alleen de sieraden erop staan met foto, prijs en voorraad. Nu heb ik bijna alle sieraden beschreven qua maat enz. Dit leverde meteen een bestelling op. Ik had al weken geen bestelling, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:56

Oohw dat vermoede ik al, dat het niet kon met die kleuren... Maar goed, wat ik mooi vind/duidelijk vind, vind een ander misschien weer helemaal niet. Dus het is ook een kwestie van smaak ;)

Hoe meer details je erop zet, hoe beter mensen weten wat ze kopen, dus het klinkt wel logisch dat het meer bestellingen oplevert! Maak je ook reclame in tijdschriften of op internet, of gaat het meer via via?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:59

Hahaha, ik zie nu pas dat jij het bent Joyce ;)

Ik heb wel eens reclame gemaakt op Marktplaats, en ik plaats hier elke week een topic. Voor de rest maak ik eigenlijk nooit reclame, het kost zóveel geld. Het is dus meer via google en via via.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:42

maakt niet uit ;) Mijn naam komt hier op bokt wel wat vaker voor dan jou naam, haha.

K zal eens denken of ik nog dingen weet om goedkoop reclame te maken... Daar moest ik me toch nog even in verdiepen, gezien we op mijn werk ook zoveel mogelijk reclame willen maken voor het liefst weinig of geen geld...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:46

Dat zou top zijn, dat soort dingen zijn altijd handig om te weten :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:48

Zoals ik al schreef Georgette moet je gewoon je een kleine selectie van je foto's laten afdrukken en in veelvoud sturen naar alle tijdschriften die je in het schap ziet staan bij de supermarkt, samen met een klein verhaaltje. De tijdschriften hebben daarvoor rubriekjes zat en grote kans dat ze de sieraden zo leuk vinden dat ze het ook daadwerkelijk plaatsen. Misschien eens nabellen zodat je boven op de stapel blijft. Dat levert direct resultaat! Gewoon doen! Succes!

edit naamcorrectie

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:53

Dankjewel voor je tip! Ik ga me er van de week eens in verdiepen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:16

Voor iedereen met een site, reclame maken doe je ook door overal je site gratis aan te melden als tegenpresetatie moet je een link terug plaatsen. Het is veel werk maar je site wordt sneller vindbaar en je verspreidt je naam op die manier.
Verder moet je zorgen dat je in de code pagina tagwoorden plaatst. Ik zal later wel uitleggen -als iemand anders dat ook kan -van webdesign doen!- hoe dat precies kan.
De tagwoorden zorgen ervoor dat de zoekmachines je site doorgeven aan zoekers die die woorden intoetsen. Dus ook tagwoorden met voor de handliggende spelfouten is een optie.
Ik ga eerst de paarden eten geven!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:40

Ik kom vaak op bij Team hallo dat is van de KVK,daar komen ondernemers bij elkaar.Hetzelfde als dit topic maar dan veel uitgebreider.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:00

Ik heb een ruitersport winkel in hellevoetsluis.

Nadat ik in 2009 mijn baan kwijt ben geraakt door de crisis, besloot ik een webwinkel op te starten. Al eerder heb ik de opleiding dierverzorging paraveterinair gevolgd met een stuk eigen ondernemer.
De webwinkel ging al snel heel goed lopen waardoor ik na een half jaar de kans kreeg om verder te gaan in een winkelpand.
Na kort gezocht te hebben, vond ik een pand van 300m2 die aan al mijn eisen voldeed.

1 mei ben ik open gegaan en het loopt storm. :)

Ik weet nog goed dat ik als klein meisje altijd al een dierenwinkel wilde openen, maar een ruitersportwinkel is helemaal mijn ding.