Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:26

zap schreef:
tamary schreef:
zap: waar woon je?

Maakt niks uit voor mijn antwoord :)

En dat doet er echt niet toe. Geen sneeuwdichte kleding..... wat doe je dan als het regent?

Sorry hoor, maar ik vind het echt gewoon kul! Als de sneeuw tot aan je heupen staat en je moet naar je
werk dan zorg je dat je op tijd bent, neem je een extra tas mee, droge kleding erin en klaar. Ik zou de
grootste lol hebben hoor :D

[edit] wat zou jij ervan denken als je naar het ziekenhuis moet, maar er kan helaas geen ambu komen, want
de ambulancebroeder had geen sneeuwdichte kleding....

Het gaat toch niet om sneeuwdichte kleding? Het gaat erom dat de bussen niet rijden, met de auto een groot gevaar is

zap

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:30

Xandaatje, het gaat hier weldegelijk om sneeuwdichte kleding ;) Even een paar posts terug van mij lezen en daar staat de quote ;)

Dus die ambulancebroeder moet wel zijn 'leven wagen' en een ander niet.

Als je baas je vrij geeft, moet je er van genieten en blij zijn en leuke dingen gaan doen. Maar om nou te verwachten dat je baas vrij geeft gaat mij toch wel een stap te ver hoor.

En dan nog hoor ik hier mensen piepen om 5 min met de auto (lopend kan dat nooit ver zijn), 3 km en niet weg kunnen, komop lopend is dat prima te doen!.

Het lijkt er wel op alsof sommige mensen geen moeite willen doen voor hun werkgever en het wel prima vinden en zelfs een mooi excuus.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:33

Ik ga het morgen gewoon proberen, moet alleen een brug over die ze nooit strooien en daar zie ik het meest tegen op!. Lukt het niet dan lukt het gewoon niet jammer dan. Ik heb trouwens van die speciale schoentje gekocht bij de ANWB, die kan je om je eigen schoen doen en er zitten een soort nopjes onder, kan je je vastklikken in de sneeuw, erg handig op de scooter en je moet een glad stuk over..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:35

een soort spaikes :P

Handig :D
Of je neemt gewoon een plastic zak mee, laat de scooter aan de ene kant van de brug staan en loopt omhoog en gaat bovenop de brug op de plasticzak zitten en je zoeft zo naar beneden. Probleem opgelost :P

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:50

zap schreef:
Xandaatje, het gaat hier weldegelijk om sneeuwdichte kleding ;) Even een paar posts terug van mij lezen en daar staat de quote ;)

Dus die ambulancebroeder moet wel zijn 'leven wagen' en een ander niet.

Als je baas je vrij geeft, moet je er van genieten en blij zijn en leuke dingen gaan doen. Maar om nou te verwachten dat je baas vrij geeft gaat mij toch wel een stap te ver hoor.

En dan nog hoor ik hier mensen piepen om 5 min met de auto (lopend kan dat nooit ver zijn), 3 km en niet weg kunnen, komop lopend is dat prima te doen!.

Het lijkt er wel op alsof sommige mensen geen moeite willen doen voor hun werkgever en het wel prima vinden en zelfs een mooi excuus.

Nee je kan het absoluut niet verwachten :D ik ben alleen een wat milder baasje daarin .

Nuhhh als je het kan lopen dan hups in de benen, ik bedoel echt de mensen die met de auto niet de weg op kunnen en dan afhankelijk zijn van openbaar vervoer die dus niet rijdt daar, en met de auto,fiets etc echt levensgevaarlijk is. Hier hoeven ze het ook niet als excuus te gebruiken met dat kleine laagje sneeuw :D

Maar goed ik ga slapen en wens iedereen een veilige reis morgen

Mensen die er misbruik van maken is een heel ander verhaal

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:04

Vanmiddag echt met moeite thuis gekomen. Weg was helemaal aangevroren en ik voelde de wielen steeds glibberen. Vooral het laatste stuk zag eruit alsof er niets aan gedaan was terwijl naar het schijnt toch de hele dag de sneeuwschuif en strooiers hebben gereden. Heb uit voorzorg mijn auto vooraan het pad gezet alleen voelde ik toen al dat ik vast kwam te zitten. Ik krijg er dus geen beweging meer in en ben benieuwd of ik morgen weg kan. Anders maar een boer uit de buurt vragen om me even de weg op te trekken. Een paar jaar geleden hebben ze de auto ook al van het pad moeten halen omdat hij was vastgelopen in een sneeuwberg.
Ik vind het trouwens doodeng rijden. Vooral bij kruisingen licht er weer veel zooi op de weg en bij overgangen van gemeentes kan het dus gebeuren dat je van schoon opeens op glad wegdek terecht komt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 06:49

nou heb net 100 km over verlaten landweggetjes gereden en het is best te doen dus kan me voorstellen dat grote wegen en snelwegen helemaal makkelijk te rijden zijn :)

iedereen suc6 vandaag, ik heb het weer verdient voor vandaag en ga verder slapen :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:19

Ik denk dat het gewoon in overleg moet zijn.
Ik heb mijn baas gebeld en uitgelegd hoe de situatie was, hij was onderweg van Twente naar Friesland dus ik heb hem gevraagd om te keren want bij hem was het redelijk te doen maar bij ons niet, heeft hij ook gedaan.
1 collega was een echt bikkel die heeft er 2 uur over gedaan en nadat ik mijn tuinhuisje had uitgegraven ben ik ook op weg gegaan. Ik moet het dorp uit en dan de rijksweg op en moet ongeveer 25 km rijden.
Niet dat ik het leuk vond maar ik denk dat je in dit soort situaties het gewoon moet aankijken. Ook ik was liever in de sneeuw blijven spelen maar daar heb ik weer net te veel verantwoordelijkheidsgevoel voor.

Wel wilde ik voor het donker thuis zijn en daar was begrip voor. Ook omdat het in Friesland de hele dag bleef doorsneeuwen en er na 4 uur sneeuw weer 10cm op mijn auto lag (totaal denk ik 40/50 cm gevallen)
Dus om 16.00 uur hebben we ons kantoor gesloten.

Vanochtend nog geen sneeuw gevallen, misschien wel glad ivm de vorst maar dat zien we straks wel weer.

Een baas kan niet verplichten als je niet durf dan durf je niet.. maar je kan altijd in dit soort situaties wel je best doen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:25

Ik loop zo maar eens aan :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:28

Gut, wat een instelling...
Ik heb gewoon gewerkt vannacht, samen met mijn collega in de zorg.
Paar flinke glijpartijen gehad,. Ik had geluk, het liep allemaal mt een sisser af. Mijn collega had minder geluk: flinke glijpartij en schade aan zijn dienstauto en nog 2 auto's die geparkeerd stonden in de betreffende bocht (fout geparkeerd ook nog....)
Maar we heben onszelf niet in gevaar gebracht, rustig gereden, maar wel de zorg geleverd die we moestenl;everen. Soms moesten mensen wat langer wachten maar hey...oliebol happens :D
Ben best trots op ons, we zagen er best tegenop, maar we hebben het wel geflikt, en als het maar half kan, doen we morgen ook weer gewoon onze zorg...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:47

Met een dienstauto zou ik het ook niet zo erg vinden :=
Ik ben blij dat ik de auto niet hoef uit te graven. Zo maar eens fijn op pad! ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:07

Dienstauto is ook vervelend genoeg hoor, zit toch een verrekte hoop papier en verzekeringswerk aan vast..
Plus de stress midden in de nacht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:11

Xantaatje schreef:
Het gaat toch niet om sneeuwdichte kleding? Het gaat erom dat de bussen niet rijden, met de auto een groot gevaar is

En de ambulances dan? Moeten die wel rijden? Of moeten die ook zeggen: neuh, we komen niet hoor, is een groot gevaar. Zie maar hoe je je redt met je hartaanval......

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:22

Ik zit te wachten tot het kwart voor 8 is, dan kan ik het CBR bellen of het rij-examen van vandaag(5 voor 9) doorgaat in Rijswijk, zo niet dan heb ik vakantie! Zo wel vertrek ik gelijk naar mijn leerling toe, ga zo even mijn auto alvast sneeuwvrij maken met een straatbezem :P.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:27

ik zal wel moeten werken, anders krijgen die arme paardjes niks te eten.
Ik heb zelf gister 2 x achterstevoren gestaan. Maar op een niet gestrooide weg. Op weg naar huis reed iemand voor mij, op een gestrooide weg, en geschoven, 40..... Daar heb ik echt moeite mee.

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:28

Haha Corinepgek, ik zit hier ook thuis te wachten tot ik weet of mijn rijexamen doorgaat vandaag. Hoop eigenlijk van wel, anders duurt dat weer zo lang. Maar aan de andere kant, rijden met dit weer is ook niet super.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:35

met dit weer afrijden scheelt in elk geval veel verkeer op de weg. alleen de bijzondere verrichtingen worden wat moeilijker. hellingproef op een glad oppervlak, en file parkeren zonder stoep :/

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:52

@ moon: alles goed gegaan vannacht?

Alle treinen rijden hier weer en dus ga ik mijn avonddienst lekker met de trein doen, neem voor de zekerheid wel een trein eerder!

Moet zo nog wel de auto uitgraven.... wie komt er helpen?

Ik moet nl ook 6 meter oprit bevrijden..... en waarom?
Mijn sneeuwschuiver is gebroken!!!!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:54

__sanne schreef:
Haha Corinepgek, ik zit hier ook thuis te wachten tot ik weet of mijn rijexamen doorgaat vandaag. Hoop eigenlijk van wel, anders duurt dat weer zo lang. Maar aan de andere kant, rijden met dit weer is ook niet super.

Heb net mijn auto alvast schoongemaakt, ligt ietsje meer sneeuw dan gister en moest mijn ruiten ook nog krabben, gisteren niet, heb dus weinig hoop voor vandaag. Heb me trouwens vergist, het examen is pas om 10 voor 10 dus hoop dat ze dat zo weten, net geprobeerd te bellen maar ze zijn er pas vanaf 8 uur, terwijl ik om kwart voor 8 moest bellen ;).

Hoe laat moet je? Denk dat de eerste examens van de dag wel afgelast worden maar als je 's middags moet heb je kans dat alles netjes gestrooid en begaanbaar is. Als je examen doorgaat kun je er in ieder geval vanuit gaan dat het veilig genoeg is, wel altijd rekening houden met de omstandigheden natuurlijk.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:55

KiWiKo schreef:
op het moment dat het iemands portomonaie raakt, dan worden mensen creatief in het verzinnen van oplossingen voor dit probleem

Wellicht voor veel mensen die het als excuus gebruiken inderdaad, maar er zijn wel degelijk omstandigheden waar ik zeg geef maar een snipperdag of zelfs onbetaald verlof.

In maart 2005 waren wij dusdanig ingesneeuwd dat het ons 3.5 uur met 3 mensen heeft gekost om een pad te scheppen van ons huis naar de straat, waar een trekker als sneeuwschuiver de sneeuw had weg geschoven. Strooien gebeurd in ons buitengebied al helemaal niet.
Dan kun je zeggen ga maar met het OV, alleen de dichtsbijzijnde bushalte is ook maar 5 km van huis verwijderd.
In zo`n geval vind ik het dus wel overmacht. en Nee ik ben niet iemand die snel afhaakt, ook wel eens de laaste 40 km naar werk op een spiegelgladde weg gereden en omgekeerd om rotondes gestaan en dergelijke.

Overigens hoor ik hier steeds roepen winterbanden, winterbanden!!
Ik heb zelf een set winterbanden maar die zitten er niet onder momenteel, waarom niet?
"Wanneer moeten winterbanden gewisseld worden? Advies: onder de 7°C omwisselen. "
Het weer is in dusdanige korte tijd veranderd dat ik hier geen tijd voor heb gehad. Hoeveel dagen is het dat de dag temperatuur nu onder de 7 blijft hangen? Zeer kort.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:55

moonprayer schreef:
met dit weer afrijden scheelt in elk geval veel verkeer op de weg. alleen de bijzondere verrichtingen worden wat moeilijker. hellingproef op een glad oppervlak, en file parkeren zonder stoep :/

Gisterochtend kon ik Zoetermeer amper uitkomen omdat het zo verschrikkelijk druk was en er allemaal ongelukken gebeurden, 's middags is het wel een stuk rustiger maar de spits is alleen maar erger.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:00

Diablo schreef:
Xantaatje schreef:

En de ambulances dan? Moeten die wel rijden? Of moeten die ook zeggen: neuh, we komen niet hoor, is een groot gevaar. Zie maar hoe je je redt met je hartaanval......

pffff nogmaals (jammer dat er zo slecht gelezen wordt) indien mogelijk vrij geven!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:02

Sorro schreef:
Overigens hoor ik hier steeds roepen winterbanden, winterbanden!!
Ik heb zelf een set winterbanden maar die zitten er niet onder momenteel, waarom niet?
"Wanneer moeten winterbanden gewisseld worden? Advies: onder de 7°C omwisselen. "
Het weer is in dusdanige korte tijd veranderd dat ik hier geen tijd voor heb gehad. Hoeveel dagen is het dat de dag temperatuur nu onder de 7 blijft hangen? Zeer kort.

Ik heb zelf mijn winterbanden er al ongeveer 2 maanden onder. Ik begin vaak om 8 uur en ga dus vanaf 7 uur al de weg op( paardjes eten geven en dan half uurtje naar het werk toe). Heb gekeken naar de temperatuur om die tijd want mij is verteld dat de remweg met winterbanden op 10°C altijd nog korter is dan die van zomerbanden op een koud wegdek. En merkte het inderdaad gelijk dat ik weer mijn winterbanden eronder had, veel betere grip!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:07

hier wordt eind november vaak aangeraden om winterbanden te steken. Ben erg blij dat de onze er op zitten, scheelt een pak qua grip.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:08

ik heb op de vito standaard winterbanden OOk in de zomer :D