NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne101

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:36

Weet iemand van jullie of je ook een stagevergoeding ontvangt als je de HBO opleiding doet in Deurne en je een langere stage moet lopen?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:49

yvonne101 schreef:
Weet iemand van jullie of je ook een stagevergoeding ontvangt als je de HBO opleiding doet in Deurne en je een langere stage moet lopen?

Stages duren half jaar, het jaar is half jaar school, half jaar stage. Die stages bieden je als het goed is een plek om te slapen en je paard te stallen. verder werk je voor je ervaring en krijg je die stalling, slaapplek en ervaring ervoor terug. sommige stageplekken laten je betalen stalling e.d. dan moet je gewoon een andere stage zoeken is me verteld :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:52

Ik zat op stage en mocht in een camper slapen, kreeg soms eten aangeboden als er over was en als ik zelf eten moest kopen dan kon ik iedere maand aangeven wat ik aan eten besteed had en dan kreeg ik dat vergoed. Eén van mijn paarden stond daar dan ook gratis en één betaalde ik een deel voor. Verder kon ik daar op zaterdag en zondag werken zodat ik ook betaald kreeg voor die 2 dagen.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:53

waar was dat wil ik dan graag weten :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:12

Stal Joabel (tussen Venray en Venlo) als het goed is woont een stagiare nu niet meer in een camper maar in een appartement. Er is tevens een tweede stal aanwezig van andere mensen, stal Karaevli.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:14

jottem :P das wel erg luxe.. ben benieuwd.. ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:15

In de camper wonen was alleen niet zo'n luxe in de winter :P Maargoed een appartement natuurlijk wel!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:17

Volgens mij maken nu trouwens 3 stallen gebruik van de accomodatie. Joabel zelf, pensionstal. Karaevli handelt in springpaarden en nu volgens mij ook nog een stal van de springruiter waarvoor ik werkte.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:59

Voor iedereen die vandaag zijn intake heeft succes! ( en tot straks :+ )

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:42

Ja iedereen veel succes :D Wij gaan paardje over een kwartier laden :)

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:02

_Zsazsa_ schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, denk na voordat je echt een opleiding gaat doen in de paarden. Want dat is helemaal niet nodig, vooral niet voor de sport. Ken meer mensen die gewoon zo de paarden in zijn gegaan met een hoop motivatie om een goede ruiter te worden, dan daadwerkelijk van deurne afkomen.
Ik heb er zelf een jaar gezeten, maar het beviel me gewoon helemaal niet. Buiten dat ik school sowieso niet echt iets voor mezelf vind. Maar goed, alleen al het feit dat mijn paard daar de HELE dag in de box staat gaat voor mij te ver, hoe kan je nou goed met paarden om leren gaan en werken en zeggen ik maak van mijn hobby mijn beroep, als het eerste wat je gaat doen al paardonvriendelijk is. Je paard zijn vrijheid ontnemen. Buiten dat vond ik de intakes laatste jaren om te lachen. Staat in die brief dat je minimaal L1 dressuur moet zijn en L springen. De meeste bleven al hangen op 25 cm, als ze er al overheen kwamen. Mensen met een zoutzak instelling. Die komen er niet hoor.
De masterclass is de enige opleiding waar ik resultaat van hoor of zie. Verder vind ik het allemaal een beetje overdone.

Als jij er echt wil komen in de paarden, dan helpt die school je miss wat met stages maar meer ook niet.
Wil je instructeur worden, ga de orun doen. Scheel je een hoop geld en tijd. Wil je een goede ruiter worden ga rijden op een handelstal met goede begeleiding, en kilometers maken op verschillende paarden.
WIl je gewoon leren goed en handig en proffesioneel te groomen en rijden, idem dito. Ga ergens werken, dat levert je zoooo veel meer op, incl geld ;)
Ik heb voor veel stallen gewerkt en dr heeft er nog nooit 1 gevraagd of ik wel papieren heb? Ervaring dat willen ze, papier koop je niks voor in de paarden, kost alleen meer zeggen ze dan ;)

Helemaal mee eens!!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:39

Ik ben aangenomen :D!

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:56

X_TICO: is het goed gegaan. Was de intake erg zwaar of viel het eigenlijk wel mee.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:20

GEFELII nu ik nog :P

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:37

Gefeliciteerd Brit :D maar ik wist het natuurlijk al :+
Ook ik ben aangenomen :D
Intake was neit erg zwaar :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:38

vertel er eens over.. is ook handig voor de volgers hierzo :P

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:49

Ben vorig jaar ook naar deze opleiding wezen kijken. Maar het was toch niet helemaal wat is zocht. Weet momenteel echt totaal niet wat ik wil gaan doen. Vond de sfeer op de school niet zo heel leuk veel arrogante mensen die denken dat ze de beste zijn ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:52

nou ik heb op deurne gezeten ze kunnen wel zeggen dat ze veel van de paarden verwachten maar in de praktijk is dit heel anders

het springen stelt niks voor en er liepen genoeg paarden die niet eens nageeflijk liepen

dus je paard hoeft echt niet veel te kunnen om hem mee te nemen

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:55

nee I know, ga er ook heen voor de praktijk en omdat het toch HBO is ga ik niet naar een theorieschool terwijl ik ook veel praktijk kan doen..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:56

nou van de lessen hoef je niet veel te verwachten in de praktijk want ik vond het niveau erg laag

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:20

gaat me ook niet alleen om het rijden, ook om alles eromheen, je leert er jezelf en de paardenwereld goed kennen denk ik..

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:44

ik vond het heel makkelijk! :D mijn paard waar ik mee reed was 24 en die sprong nog lekker even door na de hindernis _O- al onze paarden werden best heet met het springen, allemaal schoolpaarden :) Maar het was echt makkelijk :j

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:54

Welk schoolpaard had je?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:01

Ferdinant als ik het zo goed schrijf :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:06

Oew die is briljant.
Die past zn eigen parcoursje uit, altijd zorgt hij voor een nette afstand. Daar hebben heel wat mensen op leren springen.

Wie zat er bij ? Welke leraar?