dutchy_ schreef:Wow echt onwijs slecht dat sommige mensen 2 handoeken per keer gebruiken, 2 keer per dag douchen en dan ook nog elke keer een andere handdoek pakken. 4 handdoeken per dag. Lekker goed voor het milieu om zo vaak de wasmachine aan te zetten en/of droger.... echt slecht.
Tsja, ik kan ook de handdoeken weglaten en halve trommeltjes draaien, maar dat maakt ook weinig verschil.
Al douche ik geen 2x per dag hoor, en vier handdoeken vind ik ook wat erover... Maar als ik zelf minder handdoeken zou gebruiken zou ik toch wel ongeveer net zo vaak wassen, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Citaat:
Maar ik vind dat ik best zelf aan het milieu mag denken en daarnaast is het ook nog kostenbesparend.
Ik heb een design radiator ....
Ik zou daarvoor dan speciaal de verwarming aan moeten zetten boven, dan gebruik ik liever mijn handdoek een keer extra.
Zelf houd ik om milieu-redenen de verwarming in de badkamer gewoon uit. Ik verwarm zelf alleen de woonkamer, de rest van het huis niet (en ik weet dat er vaak wordt aangeraden het hele huis te verwarmen omdat je dan minder zou gebruiken, maar dat heb ik uitgeprobeerd en hier is dat niet zo).
1. Hoe vaak douche je?
1x per dag of 1x per twee dagen
2. Hoe lang douche je ongeveer?
Kwartiertje? Ik houd het niet echt bij.
3. Wanneer op de dag douche je?
Meestal 's ochtends
4. Gebruik je zeep of douchegel elke keer tijdens het douchen?
Ja
5. Hoe vaak gebruik je 1 handdoek?
Twee keer, de eerste keer voor mijn haar en de keer erop voor mijn lichaam. Zo schuif ik ze door, zeg maar.
6. Gebruik je meerdere handdoeken per keer?
Twee, maar ik gebruik ze allebei 2x.
7. Deel je handdoeken met anderen (familie of partner)?
Nee, ik woon alleen.
8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek minder/meer dan 3 keer?
Ik vind het gewoon fris om een schone handdoek te hebben. Op vakantie doe ik er wel vaker mee dus ik weet ook wel dat ik er niks van overkom, maar ik vind het gewoon fijner zo. Ik leg hem na het afdrogen ook altijd op de grond om erop te staan.
9. Heb je een droger en gebruik je deze ook voor de handdoeken?
Nee, geen droger.
10. Hoe oud ben je?
28
11. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf?
Alleen