vorig jaar ook al examen vwo gedaan, maar helaas gezakt. Dit jaar op de VAVO voor nog 3 vakken: geschiedenis, economie en wiskunde a12. Vanaf morgen toetsweek en hopend dat ik het dit jaar wel ga halen natuurlijk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

rohotje schreef:mag ik me hier ook nog melden?
vorig jaar ook al examen vwo gedaan, maar helaas gezakt. Dit jaar op de VAVO voor nog 3 vakken: geschiedenis, economie en wiskunde a12. Vanaf morgen toetsweek en hopend dat ik het dit jaar wel ga halen natuurlijk
wel fijn dat je dan nog maar 3 vakken hoeft te doen! redelijk rustig jaar lijkt me dan zo..
15 lesuren in de week , iedere 6 weken een toetsperiode en veeeel opdrachten die wekelijks ingeleverd moeten worden, maar verder wel vrij rustig ja

Nou kort nog even dan: ik ben Ilse, 17 jaar (31-12 word ik 18!
), 6gym, examen in: Nederlands, Engels, Latijn, Biologie, Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde B en Kunstvak Algemeen
Verder heb ik 1 verzorgshetlander, Ukkie genaamd (of eigenlijk Corilina II vd Tolhorst
) en ben ik vrijwilliger op een zorgboerderij (http://www.zebrazorg.nl) waar ik een haflinger mag rijden en waar ik verder nog 'n ezel, een minikoe, twee varkens, 3 angora konijnen, 3 eenden, 3 geiten en een hamster tot knuffel-beschikking heb 

Nueve schreef:Oh, en, een leuk Engels boek:
- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!

__Martine__ schreef:Voor degene die vroeg naar in het Nederlands vertaalde Engelse boeken: Not without my daughter. Echt een prachtboek! Ik heb hem in het Engels gelezen en is echt goed te doen.Nueve schreef:Oh, en, een leuk Engels boek:
- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!
Lijkt mij ook een heel mooi boek. Heb 'm op mijn verlanglijstje staan voor sinterklaas.![]()
Verder heb ik voor in de vakantie The Collector meegenomen. Iemand al gelezen? Is het een beetje een leuk boek?

Even naar vriendje.
nu even bokken ( net als tussendoor steeds
) , even naar de paardjes en vanavond weer leren!
.. Flink de balen van, maar ja. Is niet anders. __Martine__ schreef:Verder heb ik voor in de vakantie The Collector meegenomen. Iemand al gelezen? Is het een beetje een leuk boek?
Ik moest die vorig jaar verplicht lezen voor engels (vanwege tvwo) en ik vond het best wel een saai boek. Sommige stukken waren wel leuk en de verhaallijn was ook wel goed, alleen de manier waarop het geschreven was vond ik soms ongelofelijk saai 
Nueve schreef:Als we het dan toch over George Orwell hebben; 1984. Wát een boek. Echt heel bizar.. Overigens ook in het Nederlands vertaald.

lekker fel setje hebben jullie
Valen van je vriendje
. Ik vind het boek Animal Farm wel fijner lezen, maar het is niet zo zwaar als 1984. 
Phylos schreef:Weet iemand hier misschien nog wat titels van engelse boeken die in het nederlands zijn vertaald?
(Welke ik al heb zijn : the kite runner, thousand splendit suns, the collector, bridget jones diary's, the boy next door en the streetlawyer)

Is wel ook een film van gemaakt die heel erg op het boek lijkt, bijna niks anders dan in het boek! 
Ga er morgen mee naar Londen als reis met IB zegmaar.__Martine__ schreef:Voor degene die vroeg naar in het Nederlands vertaalde Engelse boeken: Not without my daughter. Echt een prachtboek! Ik heb hem in het Engels gelezen en is echt goed te doen.Nueve schreef:Oh, en, een leuk Engels boek:
Lijkt mij ook een heel mooi boek. Heb 'm op mijn verlanglijstje staan voor sinterklaas.![]()
Verder heb ik voor in de vakantie The Collector meegenomen. Iemand al gelezen? Is het een beetje een leuk boek?