VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:44

mag ik me hier ook nog melden? :D

vorig jaar ook al examen vwo gedaan, maar helaas gezakt. Dit jaar op de VAVO voor nog 3 vakken: geschiedenis, economie en wiskunde a12. Vanaf morgen toetsweek en hopend dat ik het dit jaar wel ga halen natuurlijk :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:00

rohotje schreef:
mag ik me hier ook nog melden? :D

vorig jaar ook al examen vwo gedaan, maar helaas gezakt. Dit jaar op de VAVO voor nog 3 vakken: geschiedenis, economie en wiskunde a12. Vanaf morgen toetsweek en hopend dat ik het dit jaar wel ga halen natuurlijk :+

Tuurlijk mag je je melden! Misschien leuk als je je een beetje voorstelt

Dit jaar ga je vas slagen ;) wel fijn dat je dan nog maar 3 vakken hoeft te doen! redelijk rustig jaar lijkt me dan zo..
Heerlijk geen mondelingen en al dat gedoe...

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:13

dan zal ik me maar even voorstellen :D
Ik ben Melanie, nu 18 jaar en doe dan voor de tweede keer eindexamen. Woon in brabant, vlak bij breda en zit ook in breda op school. tja, wat moet ik nog meer vertellen? we hebben 4 ponybeesten. Een oudje van 30, een jonkie van 3 en twee veulentjes :)

redelijk rustig jaar dacht ik ook :D 15 lesuren in de week , iedere 6 weken een toetsperiode en veeeel opdrachten die wekelijks ingeleverd moeten worden, maar verder wel vrij rustig ja :)
En mijn mondelingen ben ik heeeel blij dat ik daar vanaf ben!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:13

Hello! :)

Ik had me ook nog niet echt voorgesteld eigenlijk.. Ben ook voornamelijk een mee-lezer ivm alle drukte hoor :o Nou kort nog even dan: ik ben Ilse, 17 jaar (31-12 word ik 18! 8-) ), 6gym, examen in: Nederlands, Engels, Latijn, Biologie, Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde B en Kunstvak Algemeen :) Verder heb ik 1 verzorgshetlander, Ukkie genaamd (of eigenlijk Corilina II vd Tolhorst :P ) en ben ik vrijwilliger op een zorgboerderij (http://www.zebrazorg.nl) waar ik een haflinger mag rijden en waar ik verder nog 'n ezel, een minikoe, twee varkens, 3 angora konijnen, 3 eenden, 3 geiten en een hamster tot knuffel-beschikking heb :D
Ik wil na mijn VWO - denk ik - Pedagogische Wetenschappen gaan doen in Leiden. Twijfel en keuze ligt bij mij tussen Pedagogiek en Diermanagement in Leeuwarden, maar studenten van die laatste studie raden me aan eerst pedagogiek te doen en daarna nog wat minors met dieren etc. dus ik denk dat ik hun wijze raad maar op moet volgen :)

Zijn jullie ook zo blij dat jullie (sommigen bijna) vakantie hebben?

Zijn hier nog mensen die ook naar het Studiefestival in Leiden gaan volgende week zaterdag, de 24e?

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:53

Voor degene die vroeg naar in het Nederlands vertaalde Engelse boeken: Not without my daughter. Echt een prachtboek! Ik heb hem in het Engels gelezen en is echt goed te doen.
Nueve schreef:
Oh, en, een leuk Engels boek:
- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!

Lijkt mij ook een heel mooi boek. Heb 'm op mijn verlanglijstje staan voor sinterklaas. :o :D

Verder heb ik voor in de vakantie The Collector meegenomen. Iemand al gelezen? Is het een beetje een leuk boek?

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:05

Hoi!
Ik zit ook in 6VWO en ben 16 jaar (vrijdag word ik 17!).
Ik doe examen in de volgende vakken:
Nederlands
Engels
Frans
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie
Economie
Management&Organisatie

En over 2 weken is mijn eerste SE-week, ben dus al hard aan het leren!

Edit: Hierna wil ik Media&Cultuur gaan doen aan de Universiteit van Amsterdam. Op 28 oktober ga ik een dagje meelopen met een student!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:15

__Martine__ schreef:
Voor degene die vroeg naar in het Nederlands vertaalde Engelse boeken: Not without my daughter. Echt een prachtboek! Ik heb hem in het Engels gelezen en is echt goed te doen.
Nueve schreef:
- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!

Lijkt mij ook een heel mooi boek. Heb 'm op mijn verlanglijstje staan voor sinterklaas. :o :D

Verder heb ik voor in de vakantie The Collector meegenomen. Iemand al gelezen? Is het een beetje een leuk boek?

Before I die is echt geweldig. Meegenomen uit Londen vorig jaar, in 5V mondeling over gedaan. Was er zo enthousiast over, dat mijn lerares me vroeg of ze hem een keer mocht lenen. Ze heeft hem met tranen in d'r ogen uitgelezen en aangeschaft voor de schoolbieb. :D
The Collector ken ik niet.. Maar ik zoek nog boeken voor mondeling, dus als je hem hebt gelezen, hoor graag hoe ie was!

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:23

Ja ik meld me ook!
Ik zit nu ook in 6VWO en doe examen in: nederlands, engels, duits, M&O, maatschappijwetenschappen, economie, wiskunde A en geschiedenis. Morgen beginnen mijn schoolexamens, dus ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen :P
Ik zocht net nog een boek voor engels, maar denk dat ik dat boek dan ook maar eens ga lezen!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:34

Mag ik me ook nog melden? :)

Ik ben Anneke, 16 jaar, en net zoals de rest dol op paarden.

Ik zit dus ook in VWO 6, en doe examen in Natuur-, Schei, wiskunde B, Nederlands, Engels, M&O, Duits en Biologie. Over twee weken heb ik ook SE-week, maar heb nog geen kans gezien om te leren. Ik heb nog geen flauw idee wat ik na mijn studie wil doen, maar iets met biologie lijkt me wel wat O:)

Waar doen jullie je PWS over? Wij, mijn partner en ik, over de ontwikkeling van het oerpaard tot modern paard. Hierbij gaan wij in op evolutie, gedrag, anatomie en de toekomst van het paard (bv: klonen) Bovendien willen we iets doen over de leefomstandigheden van de mens, en de onvloed hiervan op het paard (blessures door verkeerd gebruik, stalling etc.) We zitten alleen een beetje vast, dus als iemand nog een goed idee heeft? :)

Een ander leuk boek voor engels is trouwens Animal Farm, George Orwell. Niet te moeilijk engels, maar zeker erg interessant :j

Naja, heel verhaal van mij dus. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:47

Tuurlijk mag dat! Welkom Anneke. :D

Als we het dan toch over George Orwell hebben; 1984. Wát een boek. Echt heel bizar.. Overigens ook in het Nederlands vertaald. :j
Iain Banks - The Wasp Factory kan ik overigens absoluut niet aanraden. Blegh.

Over je PWS.. Eeuh. Dat over de leefomstandigheden van de mens + invloed hiervan weet ik niet echt iets, sorry. Maar wat wellicht wel een interessant boek is, is 'Dressuur onder vuur'.
http://www.mediaboek.nl/product/22733_D ... nder+Vuur+
Veel anatomie en fysiologie ook. En de ontwikkeling van de wedstrijdsport ed. Erg interessant en confronterend.
Wellicht te gebruiken voor jullie PWS. :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:08

Willen jullie niet zoveel kletsen, ik moet leren maar heb nogal last van concentratieproblemen op het moment haha! :o
Hebben jullie geen verplichte engelse boekjes die jullie moeten lezen? Wij moeten elk jaar de blackbirds bestellen, 3 boekjes met over het algemeen totaal geen inhoud. Hierdoor geen dilemma's over welke boeken we nu is zullen kiezen, maar helaas wel boekjes waar haast niet door heen te lezen is :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:14

Wij moeten wel verplicht een 'klassiek' boek. Vorig jaar hadden we 2 boeken verplicht (klassieker 1984, en The Wasp Factory). Daarnaast 1 eigen keuze, bij mij dus Before I die.
Dit jaar moeten we weer verplicht 1 klassiek boek (wordt denk ik Pride and Prejudice) en daarnaast 2 boeken van de leeslijst - waar je wel van af mag wijken als het een boek op niveau is.
Verplichte boeken vind ik echt rot, maar het zal wel ergens goed voor zijn denk ik dan maar.. :=

Maar ik zal je een plezier doen, en weggaan. :D Even naar vriendje.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:21

wij mochten zelf een boek kiezen en dan moest hij goedgekeurd worden door de leraar, want hij moest wel op je niveau zijn.

ik heb morgen economie en heb dat gelukkig al goed geleerd :D nu even bokken ( net als tussendoor steeds :') ) , even naar de paardjes en vanavond weer leren!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:21

Heb al moeite bij Nederlands met enigszins leesbare (leuk en een goed verhaal) boeken te vinden die voldoen aan de eisen.. Dus voor mij is het boekenpakket dan wel weer goed. Veel plezier;) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:31

Hee wat grappig, zie nu dat je in Nootdorp woont! Daar woonde ik vroegâh ook. :D

Ga nu trouwens nog niet naar vriendje. Het zit niet echt goed volgens mij :=.. Flink de balen van, maar ja. Is niet anders.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:39

__Martine__ schreef:

Pff... The Collector... :Z Ik moest die vorig jaar verplicht lezen voor engels (vanwege tvwo) en ik vond het best wel een saai boek. Sommige stukken waren wel leuk en de verhaallijn was ook wel goed, alleen de manier waarop het geschreven was vond ik soms ongelofelijk saai ;)

Nueve schreef:
Als we het dan toch over George Orwell hebben; 1984. Wát een boek. Echt heel bizar.. Overigens ook in het Nederlands vertaald. :j

Oooh 1984 heb ik ook moeten lezen! Ik vond het echt een vreselijk boek! Zo saai en ik vond het ook helemaal geen leuke verhaallijn...
1 van die 2 boeken moet ik dit jaar ook nog gebruiken voor mn IB examen... Zie er nu al tegenop :=

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:41

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:45

neuve: dat is zeker flink balen ja! :(:)

isjtar: gave foto's :j lekker fel setje hebben jullie :D

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:00

Oh wat leuk, hoezo ben je verhuisd? Je zal waarschijnlijk niet veel missen, echt een dorp hé haha!
:(:) voor wat er met jou en je vriendje aan de hand is.

Isjtar leuke foto's en dat oranje staat goed!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:14

@ Nueve: Bedankt voor de tip :) Valen van je vriendje :(:)

1984 vond ik wel een goed boek, interessant, en ook wel eng. Niet zozeer dat je er bang van wordt, maar de leefsituaite, moet er niet aan denken. Vond het begin overigens behoorlijk saai en demotiverend, maar naarmate ik doorlas werd het beter :j . Ik vind het boek Animal Farm wel fijner lezen, maar het is niet zo zwaar als 1984.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:32

Phylos schreef:
Weet iemand hier misschien nog wat titels van engelse boeken die in het nederlands zijn vertaald?
(Welke ik al heb zijn : the kite runner, thousand splendit suns, the collector, bridget jones diary's, the boy next door en the streetlawyer)

1984, weet niet of die al genoemd is? Ben even aan het bijlezen O:)
Maar dat boek is niet echt aan te raden trouwens :x Is wel ook een film van gemaakt die heel erg op het boek lijkt, bijna niks anders dan in het boek!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:35

Oh haha lees nu pas de posts hierboven.

@ Isjtar: Doe je ook IB? Ik ook :j Ga er morgen mee naar Londen als reis met IB zegmaar.
Maar wij moeten ook 1984 lezen voor IB en ook brave new world..

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:35

Welkom alle nieuwe leden. :)
Las ik nou dat iemand al zijn pw af heeft? Wou dat ik dat ook kon zeggen, ik moet er helaas nog aan beginnen :\
Lijkt me heerlijk als je daar niks meer aan hoeft te doen dit jaar!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:40

__Martine__ schreef:
Nueve schreef:

Grappig die collector heb ik gereserveerd bij mij op school. Maar dan dus in de nederlandse vertaling 'de verzamelaar'
Bedankt voor je tip van het boek..ga meteen ff zoeken of ze hem hier bij de bieb hebben. Lijkt me erg mooi
Laatst bijgewerkt door Phylos op 18-10-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:46

The collector lijkt mij een leuk boek, zo aan de samenvatting te zien dan.
Before I die ga ik reserveren bij de bieb. Nueve heb jij daar toevallig een samenvatting van in het engels? kan ik niet vinden op internet.
1984 hebben wij vorige jaar deels met de klas gelezen en hebben daar een toets over gehad. Niet heel saai, maar aangezien er waarschijnlijk heel diep op het boek wordt ingegaan ga ik hem maar niet voor mijn lijst lezen.

Wij hebben geen verplichte boeken of lijst. Gewoon de boeken uit de mediatheek of van de bieb (wel op niveau natuurlijk) we moeten in totaal 12 boeken lezen en minstens 2400 blz gelezen hebben en van alle boeken dus een boekverslag maken.
Ik heb nu 8 of 9 boeken...moet er dus nog wel wat. Had eerst gewoon verslagen van wat boeken gemaakt, maar die boeken dus niet gelezen..leek me toch niet zo slim, heb die verslagen dus weggedaan en ben nu dus wel boeken aan het lezen, maar dan vooral de nederlandse vertaling omdat ik het anders niet begrijp.