Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:49

Ooo, het is zo Mei! kan niet wachten op voorjaar, lekker zonnetje, buiten zitten bij de paarden..

Ik heb een jaar of 10 geleden Reiki 1 gedaan. daarna nog even met een groepje mensen op elkaar blijven oefenen, maar dat is op een gegeven moment verwaterd. Nu doe ik er weinig meer mee, maar ik vond het destijds, met de inwijdingen ed wel een bijzondere ervaring.

Breghje

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:51

Ik heb II, wil ooit nog eens voor mijn Master gaan. Momenteel gebruik ik het ook te weinig naar mijn zin, maar goed het is zo en dat komt ook wel weer. De inwijdingen vond ik ook heel erg speciaal, ik had ze 1 op 1 met mijn Master echt speciaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:53

Dieren reageren vaak heel puur op reiki hè! Ik heb Reiki I gedaan (Tera Mai) en mijn kat krijgt graag reiki, gaat er helemaal voor liggen maar geeft ook precies aan wanneer het genoeg is. Hij had een periode heel vaak blaasontsteking (spiegel voor het baasje :+ ) en dan kwam hij op zijn rug met zijn achterpoten wijd bij mij op bed liggen zodat ik mijn hand op zijn blaas kon leggen. Na een kwartier/20 minuten had hij dan genoeg, dan stond hij weer op. Vond het heel dankbaar om hem zo te mogen helpen :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:00

Ja precies! Ik heb ooit eens in een kudde gestaan van een paard of 5. Stond gewoon middenin de wei stil, begon de energie te laten stromen en ze kwamen vanzelf halen. Geweldige ervaring was dat!!

Ik heb Usui Reiki overigens. Breghje reageert er ook heel mooi op, zodra ze genoeg heeft dan loopt ze weg, of tilt bv het been wat ik behandel heel voorzichtig op. Of ze sluit zich gewoon af. dáár kan ik nog wel wat van haar leren, zou graag mezelf af en toe meer af willen sluiten.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:00

Mmmm, misschien moet ik het weer een beetje ophalen. Kanalen blijven geopend, toch? Ik bedoel als ze eenmaal na de inwijding geopend zijn. Leuk om te combineren met acupressuur en misschien een dagje massage..

Breghje heeft jouw paard peesproblemen? (Naar aanleiding van je onderschrift). De mijne is nu na een half jaar revalideren weer goed, en ik mag weer opbouwen. Maar omdat ze in hetzelfde been hoefkatrol heeft, blijft het enorm oppassen..Momenteel loopt ze super :D Los in de wei dan, want rijden moet weer helemaal worden opgepakt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:47

Zover ik weet wel, ik hoef in elk geval niet veel extra's te doen om de energie opnieuw te laten stromen, soms lees ik nog even stukken uit het boek van Diane Stein om dingen wat te verduidelijken voor mezelf.

Bregh heeft nu drie jaar geleden een peesblessure gehad, en ik ben blijven hangen in het topic, supersfeer daar. Dat is nogal wat, zowel een peesblessure als hk. Mocht je zin hebben ben je altijd welkom in ons topic.

Heel leuk om het idd te combineren met acupressuur!

Ik heb ook een snuifje TTouch meegekregen van een instructrice van me, dat werkt ook echt heel erg goed.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:49

TTouch wil ik me ook verder ik gaan verdiepen als ik eens een paard heb om mee te oefenen :j Heb een boek staan en wil wel eens iets volgen daarrond.

Ik doe momenteel ook niet heel veel met reiki, maar voor mij is het ook zo dat het er meteen weer is als ik het aanraak :j De 'schoorsteen' blijft geveegd ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:51

TTouch kan toch op alle dieren? Ik gebruik het ook wel eens op mijn konijntje, en de hond moest er ook wel eens aan geloven :D .

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:54

Oh eerlijk? Dat wist ik dus niet eens :o *gaat kat vangen* :Y) Nee, dat vind ik interessant, toch dat boek er eens bijpakken :j

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:32

Zowaar, heb mijn eerste inschrijving gedaan.
9 april acupressuur Alona, ben benieuwd en heb er zin in.

TTeam hebben we veel gedaan met Dewie destijds, oude merrie met veel beschadigingen, reageerde daar super op.
Voor mijn dochter was dat een perfecte basis om om te leren gaan met paarden, dat gevoel zit er nu zo ingebakken( ze was toen 9) dat ze als vanzelf met paarden omgaat.
Nog steeds pak ik wel eens terug naar wat we toen geleerd hebben.

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:48

reiziger schreef:
Ooo, het is zo Mei! kan niet wachten op voorjaar, lekker zonnetje, buiten zitten bij de paarden..

Anders ik wel!! Ik heb vandaag de hele weg op de fiets zitten kijken of ik al knopen aan de bomen zag zitten :+
Voorjaar mag van mij wel komen :))

mmouse schreef:
... de heidewachtel (oftewel de kleine munsterlander) ...
Dit is mijn hond:
Afbeelding

De heidewachtels die ik ken zijn erg leuke honden. +:)+ Mooie hond heb je ook!
Mijn broertje zegt altijd dat ik later ook een heidewachtel moet nemen omdat hij ze zo goed bij mij vindt passen :D :+

Sosha schreef:
heb niet het gevoel dat de markt nu echt om paardenmasseurs zit te springen. Maar die introductiedag lijkt me wel interessant en qua kosten te overzien.

Ik heb ook het gevoel alsof er al best veel paardenmasseurs zijn?! Ik ken er in ieder geval al wel drie in mijn omgeving.
Desalniettemin lijkt het me wel interessant.

coydog schreef:
Voor mijn dochter was dat een perfecte basis om om te leren gaan met paarden, dat gevoel zit er nu zo ingebakken( ze was toen 9) dat ze als vanzelf met paarden omgaat.
Nog steeds pak ik wel eens terug naar wat we toen geleerd hebben.

Wat mooi dat je dochter zo heeft leren paardrijden. Ik ken veel te veel meiden die op de 'gewone' manege hebben leren rijden (ik zelf ook 6 jaar hoor), maar vindt dat toch jammer. Want maneges ... :n :x >;) Praat me er niet van!

Zelf geef ik kinderen nu ook les, meestal 1op1, bitloos, rustig, 3 kwartier, geen druk, ook verzorgen van je pony, af en toe een wandelingtje buiten met de pony's ... soms ben ik jaloers op de kinderen, ik wou dat ik zo les had gehad als kind (dat had veel strijd tegen angst later gescheeld!) :j

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:58

Corinne14 schreef:
Anders ik wel!! Ik heb vandaag de hele weg op de fiets zitten kijken of ik al knopen aan de bomen zag zitten :+

Kun jij de boomtakken zien met al die sneeuw? :P

Van mij mag het voorjaar ook wel weer komen. Alhoewel vorige week toen ik les had de veulens wel echt al de lente in de bol hadden, die sprongen me daar door het weiland! En vandaag schijnt het zonnetje ook wel heerlijk. Tis alleen jammer van die dikke witte laag :+

Kinderen en leren paardrijden... Ik had zelf ook heel graag een andere basis gehad, op veel maneges leer je toch in den beginne vooral trekken en schoppen ;( Ik had het er laatst nog met mijn lesgeefmeneer over, dat die paarden toch eigenlijk gewoon vierkant sch**t hadden aan ons, je had geluk dat je mee mocht liften := (Nu reed ik ook niet op de allerbeste manege, maar toch). Als ik zelf kinderen mag krijgen en ze willen leren rijden dan zou ik het inderdaad heel anders aanpakken :j

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:04

Ze was ook op een manege begonnen hoor, maar hiermee leerde ze veel meer.
Dit is een van de mooiste foto's die ik van het stel heb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACJRXVT6.jpg

Hier liggen de katten nu heerlijk te soezen in de zon, krijg de neiging om erbij te kruipen :=

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:26

coydog schreef:
Dit is een van de mooiste foto's die ik van het stel heb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACJRXVT6.jpg

Wat een prachtige foto inderdaad. Mooi paardje ook. :)

Justy schreef:
Kun jij de boomtakken zien met al die sneeuw? :P

Haha :+ Ja hoor, hier ligt de sneeuw gelukkig niet meer op de bomen. Nog wel veel op de grond, maar het begint weer aardig te smelten. *\o/* Nu hopen dat het niet weeeer gaat sneeuwen... -O-

Justy schreef:
Als ik zelf kinderen mag krijgen en ze willen leren rijden dan zou ik het inderdaad heel anders aanpakken :j

Dan breng je de kinderen gewoon bij ons?! O:) :)*

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:27

Zwolle is wel ìetsjes uit de richting :D

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:12

Justy schreef:
Zwolle is wel ìetsjes uit de richting :D

Je meent het?! :') :+

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:22

mmouse schreef:
Waar in nederland woon je?

Ben je op zoek naar een workshop of priveles?

Wat vind je zelf het meest intressant; het grote verschil tussen de verschillende cursussen is dat de ene richting meer in gaat op het werken met een paard (kijken naar een paard, dat begrijpen en daardoor op een andere manier met paarden om kunnen gaan), de andere richting gaat meer in op jou als mens.

Ik woon in Tollebeek :+ Dat is een onmogelijk klein plaatsje in de Noordoostpolder, bovenin Flevoland, onder friesland ed. Ik wil er best een eindje voor reizen, maar naar Limburg oid is wel een beetje ver weg.
Ik weet niet waar ik meer geïnteresseerd in ben... Ik vind het eigenlijk beide leuk :+ Ik ben geboeid door kijken naar paarden, proberen te begrijpen wat ze doen ed maar proberen te zien wat ze spiegelen van jou als mens vind ik ook gaaf. Ik weet niet wat momenteel mijn ding is. Het eerste, is dat niet meer paarden begrijpen? Dus proberen te begrijpen waarom ze doen wat ze doen, wat ze bedoelen ed? En minder proberen te zien waar ze jou als persoon spiegelen?

Overigens, jullie reiki, wat moet ik me daarbij voorstellen? Je laat energie stromen via handoplegging volgens google, maar ik vind het behoorlijk vaag klinken. Wat doe je? Wat voor energie stroomt er? :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:28

wat leuk om te lezen over reiki, ben eigenlijk nu op dit moment opzoek wat ik daar zelf mee zou kunnen doen.
Als iemand mij (mag gerust via pb als het in dit topic wat 'veel van het goede is') wat meer kan vertellen, hoe je er zelf bij kwam... wat je wil aanraden als weg om te bewandelen... boeken aanraden.
Ik sta er helemaal open voor!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:58

Een collega van me heeft reiki gedaan bij iemand die je ook leert paarden te readen.
Zelf wilde ik die kant niet in maar kan vragen bij wie ze geweest is voor je.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:15

heel graag :)
klinkt (in mijn oren) als een hele mooie combi!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:47

@djoni: gezien je woonplaats en als ik lees waar je al mee bezig bent/ je bewust van bent en wat je wilt zou ik zeggen dat priveles bij Nanda van Gestel misschien wel wat voor je kan zijn.

Haar site is www.horsewomanship.nl; ze heeft ook een heel mooi (vind ik iig ;)) boek geschreven.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:09

coydog schreef:
Zowaar, heb mijn eerste inschrijving gedaan.
9 april acupressuur Alona, ben benieuwd en heb er zin in.

Dat wordt al bijna een mini meeting daar! Nimue en ik gaan daar ook heen. Gezellig!

mmouse schreef:
Haar site is www.horsewomanship.nl; ze heeft ook een heel mooi (vind ik iig ;)) boek geschreven.

Bij mij opent die site niet, maar op www.paardenfluisteraar.com vind je haar ook. Het boek is inderdaad geweldig.

Breghje schreef:
Dat is nogal wat, zowel een peesblessure als hk. Mocht je zin hebben ben je altijd welkom in ons topic.

Dank je. ja is zeker nogal wat, maar ze doet het best goed nu, gelukkig..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:51

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:35

Is dat boek vergelijkbaar met de Tao van Equus van Kohanov? Ook een geweldig boek, moet het nog eens gaan herlezen van mezelf.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:22

Breghje schreef:
Is dat boek vergelijkbaar met de Tao van Equus van Kohanov? Ook een geweldig boek, moet het nog eens gaan herlezen van mezelf.

Enigzins wel. Het beschrijft ook haar zoektocht, of reis, naar een andere omgang/diep contact met paarden. Wat ze zegt, en wat ik heel mooi vind, is dat rijden met alleen een touwtje om de nek, of zelfs met helemaal niets, haar doel en droom was. Inmiddels is dat iets geworden wat vanzelf voortkomt uit een heel diepe verbondenheid/ zielscontact met haar paard, en is dat waar het werkelijk om gaat.