Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:34

Ik kom me hier ook maar eens melden. Heb op dit moment gewoon een baan, administratief mdw in de zakelijke dienstverlening voor 32 u in de week.
Alleen... ik heb het er totaal niet naar mijn zin. Al ruim een jaar ga ik er elke dag met tegenzin heen en het wordt alleen maar erger.
Het is er ontzettend commercieel, een superhoge werkdruk, geen leuke collega's (allemaal van die oppervlakkige lui, stadsmensen en de 1 roddelt nog meer dan de ander). Ik pas er gewoon niet tussen en tja, het werkt dan ook niet fijn.
Ben dus aan het uitkijken naar een andere baan, omgeving Deventer/Apeldoorn. Sta bij 2 uzb's ingeschreven, maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat van. Mail en bel geregeld of er iets is maar nee.
Ik blijf mn oren en ogen openhouden voor een leuke functie, ooit zal er vast wat leuks op mn pad komen :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:44

Hier nog een werkloze :o
Vorig jaar afgestudeerd Diermanagement (volgens mij heeft woods deze opleiding ook gedaan?), een opleiding waar weinig mensen van gehoord hebben en ook nog eens een branche met weinig banen. Iedereen wil namelijk wel wat met dieren doen. Daar komt nog eens bij dat ik niet echt weet wat ik wil. Een ding staat vast, ik wil graag met mensen werken. Maar ja, dat zegt nog niet veel. Communicatie, educatie, met zowel volwassenen als kinderen. Tsja, waar moet je dan op zoeken? :+

Ben eerst een half jaartje lekker weggeweest (gewerkt op de Antillen), en van de zomervakantie weer vrijwilligerswerk gedaan (bij Vinea), maar nu moet ik toch echt aan een serieuze baan. De hele dag thuis zitten is helemaal niet zo aantrekkelijk :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:39

Ik kreeg net een mailtje van het UWV. Ze willen graag mijn cv en motivatie hebben.
JEEEJJ!!!

Alleen wilt ze het in word ontvangen en dat heb ik niet, maar dat kan ik wel regelen.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:20

haha cool, hopen dat het wat word!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:23

Ik ben nu bezig met mijn motivatie.. Pff lastig vind ik dat altijd. :=
Maar gaat goedkomen. Ben benieuwd := Echter is het wel maar voor 24 uur. En nu werk ik 32.
Verdien nu 9.13 per uur en daar dan 10 euro nog wat.. Maarja :P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:01

En dan kun je als werkcoach aan de slag bij het UWV? :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:03

Nee, als klantenadviseur. := Klanten bellen mij dan op voor vragen over de uitkering bijvoorbeeld. :j

Nou motivatie en CV is de deur uit.. Nu wachten. :=

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:08

Zelfde baan als ik :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:10

:))

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:23

En ik heb het ook een tijd gedaan, maar dan op de juridische afdeling van het UWV Werkbedrijf. Maar ben zelf weggegaan, begin morgen bij nieuwe baan :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:29

Kreeg weer na 3 weken zo'n heerlijke afwijzing :r
Citaat:
Beste *********
Excuses voor de late reactie, dit ivm de drukte.
Gezien de werkervaring en reisafstand bent u helaas niet de geschikte persoon die
wij zoeken voor deze vacature.

Met vriendelijke groet,

Stagiaire

Oh, is dat zo, laatst ook gereageerd op ook zo'n korte afwijzing en al met al op een gegeven moment uitgenodigd en ook een tweede gesprek gehad, maar ik voelde me daar niet zo thuis in dat bedrijf, dus dat werd helaas niks....

Maar ik blijf vrolijk doorgaan. :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:47

Ik had ook bij UWV gesolliciteerd via Manpower had ik die vacature gevonden.
Werd ik net gebeld, CV erbij. Interesseerd ze verder niks, maar niet afgeronde opleiding=nee. Nu begrijp ik dat echt wel hoor. Er solliciteren genoeg mensen die wel netjes hebben geleerd. Maar er wordt gewoon niet verder gekeken. Als ik ergens naartoe bel en regelmatig slecht te woord wordt gestaan of als je ergens bij een bedrijf komt waar ze je slecht helpen, vraag ik me toch echt af, wat doen die mensen daar? Zijn die alleen uitgekozen vanwege een papiertje? Heel fijn. Ik heb mijn Havo/Vwo niet afgemaakt. Maar wel honderden klanten per week geholpen en de zaak gerund met alles erop en eraan. Doe dat maar met alleen Havo. Er komt ook ervaring bij van diverse situaties en al die jaren werkervaring.
Maar goed, er zit dus een jong vrouwtje met haar papiertje die alleen op haar pc beeldschermpje kijkt. Heel jammer.

Nogmaals ik begrijp het wel hoor, eigen schuld, dikke bult.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:15

Tja, dat vind ik inderdaad wel vaker zo. Het is nou eenmaal dat ze iemand die ergens voor geleerd heeft sneller aannemen. Ik heb dan wel mijn diploma Hotelmanagement, maar ga ik in de hotellerie opzoek naar een functie dan willen ze graag stagiaires en ben ik al snel te duur. Ja, of ik moet een management functie willen, maar ik wil zelf niet echt zo'n grote verantwoordelijkheid dragen. Vandaar dat ik veel op andere dingen reageer, maar voornamelijk word afgewezen.

Ik heb nu trouwens eindelijk een net emailtje terug dat mijn brief en C.V. goed zijn ontvangen... Zegt natuurlijk verder niets, maar voor mij geeft dit alweer even een goed gevoel haha. Van de meeste sollicitaties hoor ik gewoon niets meer terug...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:42

Maar werkervaring hoort gewoon mee te tellen, anders hoef je dat niet eens meer erbij te schrijven in je cv. Ik hoorde haar aan de telefoon mijn cv erbij zoeken en ze keek er echt maar 2 tellen op, klaar. Voor die UWV functies krijg je sowieso een opleiding. Dan moet je in mijn ogen, Havo niveau hebben. Dat wil niet zeggen dat iemand die VWo niet afrond dat niet aan zou kunnen. Er zijn soms meerdere redenen waarom bijv school niet afgemaakt wordt. Zegt niks over instelling, inzet, enthousiasme, niveau om te leren etc etc. Maar ze kijken dus gewoon niet verder.

Ik denk dat ik zelf een uitzendbureau ga beginnen voor mensen die altijd buiten de boot vallen, maar 200% geschikt zijn en juiste instelling hebben etc etc.........

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:53

haha, ja zou opzich mooi zijn als je zo'n uitzendbureau zou beginnen:P

Maar ja, ik geef je daar ook wel gelijk in. Ze kijken niet eens naar je C.V. Ik zat laatst op een sollicitatie gesprek en toen was het echt pas van, ik pak even je C.V. erbij. Je merkte aan alles dat mijn C.V. nog niet eerder bekeken was..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:58

Het uitzendbureau doet gewoon wat de werkgever wil hoor, het UWV stelt deze eisen, niet het uitzendbureau ;-)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:52

Ik mag op gesprek! :)) Moet ze er woensdag even voor bellen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:29

Thirsa_ schreef:
Het uitzendbureau doet gewoon wat de werkgever wil hoor, het UWV stelt deze eisen, niet het uitzendbureau ;-)

Ja, dat begrijp ik. En natuurlijk is dat handig voor de werkgever, maar............Blijkbaar voldoet het niet altijd, omdat er veel wisseling is van personeel. Iemand van het bedrijf zelf ( elk bedrijf ) kan misschien toch in een voorselectie beter bekijken of iemand bij ze past, gescikt is etc etc.
Daarnaast beweren een aantal uitzendbureau's juist verder te kijken. dan moeten ze dat doen en ook naar de opdractgever aangeven dat ze mensen hebben die in hun ogen geschikt zijn. Anders ben je een doorgeefluik die elke 2 maanden alleen een nieuwe lichting uit de pc haalt, omdat het juiste papiertje erbij staat. De rest is wel degelijk belangrijk!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:38

jaaaaa ik ben aangenomen... bij het bedrijf wat mij wel 3 tot 4 weken heeft laten wachten, maar kreeg een email met excuses en wat redenen, dus tja... Ik kan alleen niet meteen beginnen want op dit moment is het totaal niet druk... Dit is natuurlijk wel balen, maar ik ben allang blij dat ik iets achter de hand heb (hopelijk)...

Ik ben ook wel blij, want een vriendin had ook op deze functie gesolliciteerd en moest op tweede gesprek.. Hier zat ik behoorlijk tegenop, maar goed, ik hoef niet eens op tweede gesprek!!! Aaah, nu maar hopen dat het daar snel drukker word en ik kan beginnen...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:26

Dat papiertje is bij sommige bedrijven heel erg belangrijk. Op mijn huidige functie ben ik ook via het uitzendbureau terecht gekomen. Maar omdat mevrouw mijn CV niet correct had gelezen, dacht ze dat ik al een HBO opleiding had afgerond. Wat niet het geval is, had ze dit eerder gezien had ze me niet voorgesteld. Echter heb ik hier wel inmiddels een vast contract. (En kan iemand die van de mavo af komt dit werk ook :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:12

Oeehh ik moet zometeen bellen voor een sollicitatiegesprek. :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:16

Ik wilde me in laten schrijven bij Randstad, maar dat ging niet omdat meneer geen drie passende vacatures voor mij kon vinden. Eh? En wie is er hier nu kansloos? :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:19

Ik werk bij Randstad als uitzendkracht he :P , had gewoon gereageerd op een vacature op hun website en kon zo beginnen. :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:20

Dat is wel erg vreemd Spekkie :\

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:22

x_spekkie_x schreef:
Ik wilde me in laten schrijven bij Randstad, maar dat ging niet omdat meneer geen drie passende vacatures voor mij kon vinden. Eh? En wie is er hier nu kansloos? :\

dat is wel heel vreemd hoor!
ik sta ook bij randstad ingeschreven en had zoiets van 'ik heb een aantal eisen en voor de rest neem ik alles aan' :D

ik heb alleen mijn havo
ben 23 jaar
wil 24 uur per week werken
gewoon ma t/m vr overdag

heb vrijdag afspraak bij de albert heijn :+
maar op dit moment maakt het me niks uit!
als ik maar centjes ga verdienen