Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:42

Das lastig als je niet eens weet waar het is. Heb je het wel gevonden vandaag?
Voor mij was dit weer even laatste week werken, na de 6 weken van de zomer, volgende week weer studeren en alleen op zaterdag werken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:58

Dowski schreef:
ik heb ook altijd zooooo'n scheithekel aan die kleine brievenbusjes, want net die mensen hebben altijd van die pakketjes :roll:
heb er 1 keer iemand op de zaterdagochtend om half 10 uit bed gebeld := kwam in z'n badjas naar beneden :')

Ik had een keer een aangetekende brief. Die man lag dus ook nog te slapen en ik moest maar naar boven komen (flatachtig gebouw). Die man stond daar dus in een veelte kleine badjas en iedere dreigde dat ding open te vallen. Ik wist echt niet waar ik moest kijken.
Ik heb ook zo'n hekel aan die kleine brievenbusjes en dan zitten ze vaak ook helemaal onderaan de deur. Maar waar ik echt een onwijze hekel aan heb zijn rechtopstaande brievenbussen. Ik kan daar gewoon niet mee omgaan, vaak gaan ze nog heel stroef naar binnen open en zitten er vlijmscherpe randen aan. Ik doe dan altijd de post tussen mijn benen klemmen, met mijn ene hand de brievenbus open en met de andere hand de post erin. Als ik het anders doe laat ik vaak de post op de grond vallen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:34

Of brievenbussen die nog zo'n brievenbus aan de binnenkant hebben zeg maar. Heb je het net door het eerste luikje gepropt en dan gaat ie scheef voor dat binnenluik :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:41

Van die loodzware binnenkleppen, ja, echt achterlijke dingen. Soms krijg je de post er dan bijna niet doorheen, zeker als je alleen folders hebt of andere slappe dingen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:08

allemaal herkenbare brievenbusperikelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:21

Horsefreak schreef:
Das lastig als je niet eens weet waar het is. Heb je het wel gevonden vandaag?
Voor mij was dit weer even laatste week werken, na de 6 weken van de zomer, volgende week weer studeren en alleen op zaterdag werken.

Heb er even over gedaan, maar allemaal gelukt!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:54

Hé leuk een postbode topic!
Ik werk al bijna 3 jaar bij tnt. Officieel was ik tot nu toe zaterdag medewerker, maar ik werk altijd al zo'n 25 tot 35 uur per week en nu krijg ik eindelijk wat meer uren op m'n contract. Ik werk de laatste tijd meer binnen dat buiten want er zijn veel postbezorgers aangenomen, maar dat vind ik helemaal niet erg.

Werken jullie al volgens het nieuwe systeem, toekomst VBG? Met postverdeler en carré om te vossen enzo?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:44

Carré? Postverdeler? Ik denk het niet

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:51

heb de klok ergens horen luiden, maar die klepel hè? :')

willen ze wel gaan doen. Kregen laatst tijdens uitleg van de nieuwe retour-stickers de opmerking dat het die man opviel dat we veel aan het lopen waren op de afdeling en toen kwam inderdaad die postverdeler ter sprake... De rest van de dag ging het iedere keer als iemand staat: "ojee.. ik loop", "Ben jij nou wéér aan de wandel?" "Zou jij ff voor mij stieke willen pakken, want anders moet ik opstaan en dat mag niet" _O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:56

Wij doen een poging volgens het nieuwe systeem te werken, maar met de vakanties allemaal was het niet altijd haalbaar.
Ik mag steeds in de carré om te vossen, vind het hopeloos, ben veel te klein. En ehm niet lopen, de verkeerde post voor de collega's in de buurt kan je toch gewoon even brengen? En als de postverdeler zijn werk niet doet, moet je het zelf maar doen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:03

wat houdt dat vossen in?
tja en wat die man volgens mij ook niet door had (was de hoge chef zeg maar die normaal op het kantoortje boven zit) hij zat wel braaf te sorteren, maar die anderen zijn het allemaal gewend en veel vlugger.. als je klaar bent ga je naar de volgende wijk, kan goed zijn dat dat in een andere kast is... ok, dat er toevallig 5 kasten op een rij tegelijk leeg zijn kan misschien raar overkomen, maar ik vond het echt wel een beetje gezeik := en mijn collega's blijkbaar ook :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:44

Wat houdt dat carré in dan? Ikhoefttrouwens niet te vossen, alleen ingooien en zetten van mijn eigen wijk dus ik hoeft dat nieuwe systeem vast niet te gebruiken. Heb er iig nog niks van gehoord.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:48

gezeik tja, dat vind ik het ook, maar ja het moet, dus we doen het maar, ik vraag me echt af of ze nou besparen of dat het alleen maar duurder is.

Nieuwe systeem is niet alleen met vossen, maar ook met voorbereiden, je komt je kast niet meer uit, als het goed gaat. Wij zitten nu zo ongeveer bij elkaar op schoot, ruimte heb je niet, we kunnen twister spelen :Y)

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:14

he een postbode topic, leuk.

alleen officele postbodes of ook postbezorgers.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:43

Wij proberen ook volgens het nieuwe systeem te werken, maar ook hier is dat in de vakantie periode niet helemaal gelukt. Daarvoor trouwens ook niet, het loopt nog lang niet op rolletjes.

Heel de zaal is omgegooid en we zitten nu idd heel dicht op elkaar. Er staan overal lijnen op de grond waar de bakkenkarren, de blauwe bakken en je tassen moeten staan. Je kan niet meer met z'n tweeen achter een kast zitten (wordt nog leuk straks met de kerst). Als het goed is blijf je met voorbereiden achter je kast staan/zitten en de postverdeler brengt je post en haalt je tassen, attentiekaarten en verkeerde enzo op.
Met vossen gooi je de post niet meer in een kast maar meteen in blauwe bakken die op karren in een U-vorm(carré) staan. Ik ben het nu wel gewent en vind het wel te doen.

Ik ben postverdeler, maar de meeste postbodes in mijn team zijn veel te eigenwijs en doen alles nog steeds zelf.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:55

past nog wel met z'n 2en, maar het is wel krapjes. En de rode bak mag niet meer op tafel, al kan ik dat nog niet zo snel afleren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:56

Ben toch benieuwt of wij dat ook gaan krijgen :=
Klinkt niet heel handig opzich, dus stiekem hoop ik van niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:59

ik snap het nieuwe systeem niet hoor die jullie opnoemen haha

ik doe op zaterdag zelf me post sorteren en dan budnels maken en dan lopen haha

ik pak gewoon zelf me post haha

ik ga niet wachten tot een postverdeler een keer bij mij is haha. of waneer ik klaar ben me tassen komt brengen, doe het zelf wel veel sneller

wordt idd nog leuk met kerst :P

en ik haat h.a.h bladen. ik hoor me baas nog zeggen ja op zaterdag krijg je zelde h.a.h bladen. ik heb nu constant alleen maar h.a.h balden pff i ben zo een uur langer bezig en ik krijg maar voor 4 uur nog wat betaald
Laatst bijgewerkt door plutolover op 03-09-09 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:00

*Heeft geen idee waar jullie het over hebben...*

Ik ben dan ook maar gewoon een postbezorger en werk niet op de voorbereiding. Ik mopper alleen maar op de voorbereiding als 'ze' er weer eens een zooitje van hebben gemaakt...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:03

Dat nieuwe systeem met die blauwe bakken (straten) achter elkaar vind ik nu al niks :\ ik heb vaak de achterste... kan ik eerst de voorste wegrukken, wegschuiven, dan mijn eigen bakken eruit, en dan die andere er weer op... dit natuurlijk loodzwaar zijn.
Nee, joepie.

Had ook iets 'leuks' :o
Ik had een zware messing brievenbus met een klep naar binnen toe, en heel veel post voor dat huis, inclusief kleine pakketjes. Dus ik stop ze geduldig één voor één in de bus, toen de brieven, weer een pakketje... dacht de jongeman des huizes aardig voor me te zijn en deed de deur open om de post aan te pakken, net op het moment dat ik iets door de brievenbus duwde, waardoor de klep dichtgetrokken werd en mijn vingers in de brievenbus zaten...
Ik kon fijn met de deur mee lopen, en ik maar van auw auw auw...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:05

Ik heb echt geen flauw idee waar jullie het over hebben met vossen en alles. Ik sorteer 2 wijken en zet er 3, en doe dit allemaal in dezelfde kast. Gewoon met blauwe en rode bakken, stop zelf alles in de tassen en de post die verkeerd gesorteerd is, gooi ik weer in een andere kast zodat het naar de goede plek wordt gezonden. De kast is de enige die daar staat, dus ik heb heel veel ruimte en ik kan eventueel wel met 3 a 4 mensen daar zitten.
Ik heb de afgelopen 2 keer op zaterdag zelfs 2 folders weggebracht, maar heb er gelukkig niet langer over gedaan dan normaal.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:28

Ik werk nu sinds één jaar ook bij de post en ben daar begonnen met de avondritten. De buslichting rijden, postkantoren legen en bij bedrijfjes langs om de post op te halen. Moet zeggen dat ik het echt heerlijk werk vind!! Radio-tje aan en karren maar :P En dat we een onwijs gezellig team hebben werkt natuurlijk ook goed mee!

Helaas ga ik per oktober in de avond met ontslag en krijg nu een zaterdagcontract. Op de zaterdag doe ik een paar wijken zetten en ga dan mijn eigen wijk rondbrengen in de auto. En als ik doordeweeks nog eens tijd heb doe ik nog eens een avondritje :)

viola schreef:
Wij proberen ook volgens het nieuwe systeem te werken, maar ook hier is dat in de vakantie periode niet helemaal gelukt. Daarvoor trouwens ook niet, het loopt nog lang niet op rolletjes.

Heel de zaal is omgegooid en we zitten nu idd heel dicht op elkaar. Er staan overal lijnen op de grond waar de bakkenkarren, de blauwe bakken en je tassen moeten staan. Je kan niet meer met z'n tweeen achter een kast zitten (wordt nog leuk straks met de kerst). Als het goed is blijf je met voorbereiden achter je kast staan/zitten en de postverdeler brengt je post en haalt je tassen, attentiekaarten en verkeerde enzo op.
Met vossen gooi je de post niet meer in een kast maar meteen in blauwe bakken die op karren in een U-vorm(carré) staan. Ik ben het nu wel gewent en vind het wel te doen.

Ik ben postverdeler, maar de meeste postbodes in mijn team zijn veel te eigenwijs en doen alles nog steeds zelf.

hihi als jij dan in mijn team komt!! Of ik in het jouwe! Bij ons hebben we namelijk geen postverdeler en ik zou het absoluut niet erg vinden om die wel te hebben. We hebben er ooit een dag één gehad en toen werd superdeluxe alles voor me klaar gezet, heerlijk!! 8-) Dat zelf lopen vind ik eigenlijk alleen maar vervelend :o

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:30

Als ik het goed zeg: Met vossen wordt alle grote post per postcode gesorteerd in blauwe bakken. Als alles klaar is worden die dan bij je kast neer gezet, samen met je rode bak, zodat je de post uit de blauwe bak tussen de post uit de rode bak kan zetten.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:34

Bij ons komt alle post al gesorteerd binnen in rode en blauwe bakken. Dan staan er karren in het midden van het pad met de postcode erboven van de wijk (bijv 1234A) en daar worden de bakken van de wijk bijgezet. Op iedere kar staan dan 4 wijken gestapeld (ieder zijn eigen stapel). Daar pak ik dan mijn bakken gewoon vanaf en ga gooien (blauwe bak) en zetten (post uit de rode bak en daar zet ik dan de post uit de kast tussen).

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:37

Dan wordt er bij jullie in het gebouw denk ik niet gevost, maar wordt dat al ergens anders voor jullie gedaan.