uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:32

juline schreef:
maar dat ik er nu wel van terug ben gekomen simpel weg omdat er niks is te vinden en ik waarschijnlijk uiteindelijk toch bij de macdonalds beland haha

vind het ronduit schandalig! iedereen moet werken voor z'n geld en zo ook jij! ook al houd dat in dat je onderaan de ladder moet beginnen. we kunnen niet allemaal direct in een miljoenen bedrijf met een geweldig salaris beginnen! kom van je luie k*nt af en ga aan het werk ook al is het in een winkel of wat dan ook!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:38

juline schreef:
maar dat ik er nu wel van terug ben gekomen simpel weg omdat er niks is te vinden en ik waarschijnlijk uiteindelijk toch bij de macdonalds beland haha

En wat is daar mis mee :?

Je krijgt nu eenmaal niet de meest leuke baantjes zonder een diploma. En het is als ik het goed begreep maar voor een half jaar want daarna ging je een opleiding doen toch? Who cares??
Snap trouwens sowieso al niet dat je niks kunt vinden, en dan ook nog eens om een uitkering gaat vragen. Zelfs in deze tijden van crisis hangen de vacatures... júist van ongeschoold werk, overal :\ Elke winkel kan wel personeel gebruiken. Pfff.... en als het maar voor een paar uurtjes is, dan ga je toch bij 2 of desnoods 3 winkels werken? Je moet zelf ook een beetje creatief zijn hoor.

Ik heb tijdens mn opleiding ook bij 3 werkgevers gewerkt :) Waren ook niet de meest leuke baantjes, maar ach, ik had geld :Y)

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 21:54

ik ga hier absoluut niet meer op in

bedankt voor de reacties.
maar voor jullie allemaal gaan oordelen, jullie kennen mij niet en weten ook niet dat ik in stage periodes 60 uur in de week maakte, met mijn vrijwilligerswerk 7 dagen in de week ruim 10 uur voor ze klaar stond.

alsof ik niet weet wat werken is......pff.....wordt eerder moe van jullie gezeik

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:07

juline schreef:

maar voor jullie allemaal gaan oordelen, jullie kennen mij niet en weten ook niet dat ik in stage periodes 60 uur in de week maakte, met mijn vrijwilligerswerk 7 dagen in de week ruim 10 uur voor ze klaar stond.

alsof ik niet weet wat werken is......pff.....wordt eerder moe van jullie gezeik

Ik ben het met je eens dat hier niet beoordeeld kan worden hoe de situatie bij jou is. Waarschijnlijk lezen de mensen jouw reacties anders dan je bedoeld.

Zelf werk ik bij de soos.
En ik heb een duidelijke mening over het recht op een uitkering..Ben je gezond van lijf en leden, kun je 2 dingen doen...werken of studeren maar niet je handje ophouden...Ik vind die leerwerkplicht een geweldig iets..
Ik vind een WWB-uitkering iets waar je alleen recht op hebt als je door omstandigheden niet terecht kunt op de reguliere arbeidsmarkt. Daar is deze uitkering ook voor bedoeld.
Op mijn werk zie ik veel mensen die graag willen werken maar door omstandigheden niet kunnen. Ook zie ik het andersom, mensen die op allerlei mogelijke manieren onder het werk uit proberen te komen.

Ik begrijp dat het op dit moment moeilijk is om een leuke baan te vinden maar als je straks toch weer een opleiding gaat volgen dan pakte ik nu gewoon aan wat ik krijgen kon. Staat straks ook heel goed op je CV ;)

Succes!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:10

Juline, ik zou om een slotje vragen op dit topic.

Veel mensen lezen niet voorbij de eerste vijf reacties en zien niet dat dit al 300 keer gezegd is. Dan blijf je dus veroordeeld worden op iets dat niet alleen erg uit zijn verband is getrokken, maar dat je ondertussen allang genuanceerd hebt.

Je moet het zelf weten, maar ik zit me hier in jouw plaats al behoorlijk op te vreten dus ik kan me goed voorstellen hoe irritant die reacties voor jou zijn.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:21

nimue eigenlijk heb je wel gelijk misschien is dat wel beter.

ik hoopte eigenlijk dat mensen eens kunnen inzien dat niet alles te bedoordelen valt via een forum.

maar erg bedankt voor je steun, door jouw reacties zet ik er zelf iedere keer weer een tandje bij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:01

juline schreef:

je laat hier nou ook niet echt zien dat je veel met onze tips doet.. de tips die hier aangedragen worden, daar reageer je amper tot niet op..
de vragen die we hier aan je stellen laat je volkomen links liggen
het aanbod van kim.. waarom daar niks is uit gekomen is nog steeds een raadsel..
als je jezelf al te goed voelt om bij de mc donalds te werken, sorry.. maar je hebt vooral in deze tijd niks te kiezen..

zoals je hier overkomt in dit topic, ja sorry.. dan kom je op mij ( en vele anderen) over als iemand die te lui is om te werken

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:06

juline schreef:

Niemand zegt dat je niet weet wat werken is, maar op dit moment komt het over dat je liever thuis zit dan alles met 2 handen aan te pakken.(komt het over he! ik zeg niet dat het ook zo is, dat weet ik niet ken je verder niet!)

Nu heb jezelf al aangegeven dat je nu alles aanpakt dan is het toch goed! Ik hoop dat je snel een baan hebt want het is ook niet goed
lang thuis te zitten want met werken heb je toch al een stuk meer sociaal contact en afleiding!

Veel succes met de sollicitatie's en als je wordt aangenomen horen wij dat natuurlijk ook graag ;) positief nieuws is altijd goed :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:09

Het zijn wel reacties op dingen die jij zelf hebt gezegd in het topic. Als je geen reacties had gewild had je het beter niet op een forum kunnen zetten! Je hoeft niet op iedereen te reageren maar aangezien je dit zelf gestart bent zijn de meelezers natuurlijk wel gewoon benieuwd hoe het is afgelopen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:13

Mwah... correctie, dan had ze het beter niet op dit forum kunnen zetten. Dit gedrag is wel typisch Bokt hoor, op heel veel andere fora wordt er echt niet zo gekat en geoordeeld. Hier lijkt het heel normaal te zijn om iemand die iets vraagt over A en terloops B even noemt, helemaal af te branden over B, terwijl dat eigenlijk helemaal niet relevant is voor de eigenlijke vraag. En als daar dan weer reactie op komt, wordt er steevast geroepen: 'zet het dan ook niet op een forum'. Misschien dat mensen die alleen op Bokt komen niet doorhebben hoe vreemd dat eigenlijk is, maar stel je eens voor dat het in het echte leven zo zou gaan. Dan zou iedereen elkaar continu overal over lopen op te vreten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:15

Nimue schreef:
Mwah... correctie, dan had ze het beter niet op dit forum kunnen zetten. Dit gedrag is wel typisch Bokt hoor, op heel veel andere fora wordt er echt niet zo gekat en geoordeeld. Op Bokt lijkt het heel normaal te zijn om iemand die iets vraagt over A en terloops B even noemt, helemaal af te branden over B, terwijl dat eigenlijk helemaal niet relevant is voor de eigenlijke vraag. En als daar dan weer reactie op komt, wordt er steevast geroepen: 'zet het dan ook niet op een forum'.

dat is echt onzin wat je nu zegt.. het gaat iig niet op voor dit topic..
er word gereageerd op stukjes die TS zelf typt..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:21

ja waar jullie een eigen verhaal van maken

inplaats van dat de mensen die al van begin af reageren, inzien dat ik zeker iets met hun tips doe en ik nu echt wel ben gaan inzien dat het momenteel niet makkelijk is om de wat "betere" baantjes te krijgen ik dus toch de zoals jullie het noemen k*t baantjes zal moeten aannemen. en zelfs die zijn moeilijk te krijgen...
dat jullie nu op het moment blij kunnen zijn met het hebben van een baan betekend niet dat het makkelijk is om een baan te krijgen.

en ja bokt heeft een aparte sfeer. zit inderdaad ook op andere fora waar dit echt geen inmiddels 14 pagina's had berijkt waarvan minstens 10 pagina's alleen maar gekat is en dat ik maar van me luie kont moet komen en maar eens hard moet leren wat werken is

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:23

Nimue schreef:
Mwah... correctie, dan had ze het beter niet op dit forum kunnen zetten. Dit gedrag is wel typisch Bokt hoor, op heel veel andere fora wordt er echt niet zo gekat en geoordeeld. Hier lijkt het heel normaal te zijn om iemand die iets vraagt over A en terloops B even noemt, helemaal af te branden over B, terwijl dat eigenlijk helemaal niet relevant is voor de eigenlijke vraag. En als daar dan weer reactie op komt, wordt er steevast geroepen: 'zet het dan ook niet op een forum'. Misschien dat mensen die alleen op Bokt komen niet doorhebben hoe vreemd dat eigenlijk is, maar stel je eens voor dat het in het echte leven zo zou gaan. Dan zou iedereen elkaar continu overal over lopen op te vreten.

Daar ben ik het niet mee eens.
Je zet het hier toch neer om reacties te krijgen? Je kunt nou eenmaal niet zelf bepalen HOE mensen reageren.
Ik vind het niet typisch bokt, het is gewoon een discussie over het onderwerp wat TS is begonnen. Lang niet alle reacties zijn persoonlijk gericht aan de TS maar in het algemeen over uitkeringen en werk etc.

Er zijn genoeg fora waar nog veel feller gereageerd wordt hoor! Sowieso je kent al die mensen toch niet dus ik zou me er niet te druk om maken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:23

kazary schreef:
juline schreef:
het is zeker niet makkelijk in deze tijd
maar bedrijven stellen zelf ook te veel eisen.
bij de marskramer afgewezen omdat ze zogenaamd een ander hadden aangenomen 2 dagen later hangen er 2 nieuwe papiertjes op de deur dat ze iemand zoeken...
tja dan heb ik ook zoiets van waarom ik niet als je zo graag iemand wil hebben...

heb nu ook een open sollicitatie naar asito gestuurd.
morgen nog bij de bakker langs en daarna zie ik het wel weer of ik nog wat van de zeeman hoor of ergens anders

Heb jij wel eens een sollicitattie training gevolgd? Misschien kom je niet zo gemotiveerd over als dat je zou willen? Dat zou een afwijzing kunnen zijn. En dan geven ze wel vaker de smoes dat ze een ander gevonden hebben.

Hier ben ik dan toch nog steeds wel benieuwd naar. Zoals je merkt kom je in dit topic over als iemand die liever niet wil. Jij geeft aan dat het anders is. Zou het dan ook kunnen zijn dat de afwijzingen toch ook zijn dat die mensen het zelfde gevoel krijgen als de meeste mensen hier?
Daar zou ik dan zeker aan gaan werken, want het is erg jammer als je daardoor banen mis loopt terwijl jij ze graag zou doen. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:28

en de baan die kiwoko aanbood heb je ook afgeslagen omdat 'het er niet van gekomen is' oefenen met je band vond je (voor zover ik het gelezen en begrepen heb) belangrijker dan het aanbod aan te pakken en er achteraan te bellen!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:33

nixx schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.
Je zet het hier toch neer om reacties te krijgen? Je kunt nou eenmaal niet zelf bepalen HOE mensen reageren.

Nee, dat klopt, en kritische reacties vind ik ook echt geen punt. Zolang het maar on-topic is en echt inhoudelijk ingaat op de vraag van de TS, kun je inderdaad zelfs stellen dat diegene daarom gevraagd heeft. Alleen vind ik het hier dus nogal off-topic om te bepalen of Juline wel of niet gerechtvaardigd is in haar vraag om een uitkering en eens uitgebreid neer te zetten hoe schandalig je dat nou wel niet vindt dat ze dat wil. Zij vraagt of het kan, ze stelt dus gewoon een vraag. Vervolgens kotsen er 20 man over haar heen omdat ze geen uitkering zou mógen vragen... maar ze vraagt toch niet wat mensen ervan vinden dat zij een uitkering wil? Ze vraagt of het mogelijk is, en wat jouw (niet specifiek de jouwe hoor, in het algemeen) mening er dan over is dat ze het wil, is toch eigenlijk helemaal niet relevant?

LimaMambo, wat ik dus bedoel is dat er vaak gereageerd wordt op iets dat niet de vraag is van de TS, maar iets dat diegene alleen maar terloops noemt en waar heel Bokt dan gelijk zijn mening over lijkt klaar te hebben, terwijl het eigenlijk weinig van doen heeft met wat de TS wilde weten. Dat zie ik best vaak gebeuren, soms overigens inderdaad een stuk erger dan hier in het topic, maar toch ook hier.

Op zich snap ik dat nog wel, al begrijp ik niet zo goed waar mensen denken het recht vandaan te halen zo te mogen oordelen. Maar goed, het is een vrij land... alleen komen daar vervolgens ook nog eens een stapel reacties overheen die puur veroordelend ingaan op de beginpost, zoals je die hier regelmatig ziet verschijnen, terwijl Juline haar houding allang heeft aangepast. En dat vind ik wel typisch Bokt. Op veel andere fora zouden mensen in elk geval de moeite nemen verder te lezen dan één pagina, voor ze hun mening gaan spuien.

En nou ga ik lekker slapie doen, en laat ik het hier verder bij, want ik heb wel vaak genoeg verkondigd wat ik ervan vond en anders gaan we alleen maar welles-nietes roepen. ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:01

Ik sluit me bij Nimue aan. Tot op zekere hoogte vind ik veel van de reacties die ik hier gelezen heb wel terecht, maar sommige gaan nergens over. Dat is puur lelijk doen omdat het kán en niet omdat het nodig is. Reacties in de trant van "ik heb geen zin om 14 pagina's te lezen, maar ik ben niet te beroerd om te zeggen dat je een lui mormel bent en dat je je moet schamen" voegen in mijn ogen niets toe. Sterker nog, met zulke mensen heb ik een beetje medelijden. Hetzelfde geldt voor mensen die allerlei conclusies trekken terwijl ze niet eens weten hoe de vork precies in de steel zit. TS is inderdaad zelf dit topic begonnen, maar ze is niet verplicht om hier een dagboek bij te houden. Wie daar niet mee kan leven doet er misschien verstandig aan (niet in de laatste plaats voor het eigen humeur ;) ) om die nieuwe functie eens uit te proberen waarbij je een topic niet meer bij je eigen berichten ziet staan.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:53

nieuwe kleine update

heb inmiddels weer 2 afwijzingen binnen, maar laat de hoop niet vallen

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:21

Wat vervelend voor je. ;(
Ben je nog bij Kiwiko geweest ondertussen, of is dat 1 van de afwijzingen?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:52

Vervelend! Heb je nog andere sollicitaties lopen?
Succes iig!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:00

ik heb er nu nog 2 lopen hopelijk wordt dat wel iets.
hou jullie op de hoogte

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:34

Ja balen van die afwijzing maar hoe zit het nou met KiWiKo? Je kan daar zo aan de slag, ik snap het probleem niet.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:54

Al iets gehoord van die andere twee?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:10

allemaal afwijzingen. heb komende woensdag een afspraak bij het cwi/uwv daar gaan we kijken of ze mij kunnen helpen aan het werk te komen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:13

je bent nu 2,5 maand verder en nu pas een afspraak bij het cwi/uwv.....