Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:12

Wie wil even een blik werpen op een stuk uit mijn brief?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:46

Joolien schreef:
Wie wil even een blik werpen op een stuk uit mijn brief?

Stuur maar. :D

Ik ben inmiddels op zoek naar een leuke baan richting (online) marketing en/of communicatie. Een baan als front-end webdeveloper zou me ook aanspreken. :) Let wel; ik ben een junior / op zoek naar starterfuncties met weinig tot geen ervaring. Voorkeur regio Zuid Holland, Noord Holland of Utrecht. :) Mocht iemand wat interessants spotten! :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:31

Wat vinden jullie van de slotzin:
Zijn jullie op zoek naar een vrolijke, enthousiaste en leergierige analist, nodig mij dan uit voor een gesprek.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:11

arabella2000 schreef:
Zijn jullie op zoek naar een vrolijke, enthousiaste en leergierige analist, nodig mij dan uit voor een gesprek.

vind hem zelf wat minder, ik lees hem een beetje opdringerig..
ik heb zelf deze
Graag zou ik deze brief in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten en zie uw reactie graag tegemoet.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:22

Dit is mijn afsluiter:

Ik hoop u zo een beeld te hebben gegeven van mij als persoon en als medewerker. Als u naar aanleiding van deze brief nog meer informatie nodig heeft kunt u altijd contact opnemen. Het liefst zou ik natuurlijk deze brief en mijn CV nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:28

arabella2000 schreef:

Ik vind hem goed!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:12

Dit is mijn einde (mijn brieven zijn meestal in het Engels)

Thank you for your time and consideration. I would truly enjoy the opportunity to further elaborate on my experience and motivation in person.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:16

. Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met graag tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

dit heb ik nu als laatste zin staan. Ik dacht dat dat ene net wat meer mijn enthousiasme zou laten zien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:33

die zin loopt alleen niet. Die "met" moet er even uit, of anders moet je "graag" in "plezier" veranderen. En eerlijk gezegd vind ik de formulering een beetje "presumptious" over komen, beetje "arrogant", alsof je er al vanuit gaat dat je uitgenodigd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:03

Ik ben ontzettend gemotiveerd en heb erg veel zin om aan de slag te gaan! Ik hoop dan ook dat ik met u en uw bedrijf kennis kan maken in een gesprek.

Dit heb ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:24

Nooit zeggen " ik hoop" dat kan wanhopig/onzeker over komen. Je kunt beter laten zien dat je zelfverzekerd bent door te zeggen "ik vertrouw er op dat".

Ook "persoonlijk gesprek" zou ik niet zeggen. Is nl dubbelop want een gesprek is al persoonlijk. Houd het alleen bij "gesprek".

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:28

Ik heb:

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties om te komen werken bij (bedrijf)? Neemt u dan contact op, ik kom graag eens kennismaken!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:26

Advertentie in de krant gezien en stond er bij als je interesse had je cv kon mailen naar een mailadres. (verder niks als stuur je motivatie/sollicitatiebrief naar) Moet je dan alsnog een sollicitatiebrief erbij doen of juist niet?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:30

Ik zou altijd een brief mailen gewoon als tekst met cv als bijlage...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:32

Je sollicitatiebrief is je motivatie

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:42

Ik doe altijd een mailtje met een sollicitatiebrief (zoals je hem per post ook zou doen, dus incl adressen etc) en CV in de bijlage.

In de mail zeg ik dan iets in de trant van: Hierbij doe ik u mijn sollicitatie toekomen voor ......, In de bijlagen zijn toegevoegd:

- Sollicitatiebrief
- CV

Mocht u nog aanvullend vragen hebben, neemt u dan gerust contact op.

MVG .....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:06

Mag ik me hier ook melden? Ik ben sinds een maand afgestudeerd en sinds drie maanden druk aan het solliciteren. De afgelopen maand ongeveer 30 sollicitaties gestuurd en op alles alleen een bedankbriefje -O-

Ondertussen word ik steeds minder gemotiveerd om te solliciteren, omdat het gewoon zinloos lijkt, dus ik dacht misschien kan ik hier meelezen en zo af en toe om tips vragen.

Vaak bel ik eerst naar de bedrijven toe en haast overal krijg ik te horen dat ik gewoon te weinig ervaring heb of te hoog opgeleid ben -O- lastig lastig! Vooral omdat ik binnenkort ga verhuizen naar een ander deel van het land en dan dus ook geen bijbaantje meer heb...

Ik ben trouwens afgestudeerd als docent in de groene sector (biologie, natuurkunde, scheikunde en alle groene vakken zoals dierhouderij etc.) en daarnaast mag ik adviseren en projecten coördineren enzo..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:17

Dan heb je zeker ook al al bij de CAH gesolliciteerd? Daar zag ik laatst ook weer een vacature voorbij komen die in het straatje past wat jij noemt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:18

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:32

cocktailtime schreef:
arabella2000 schreef:

vind hem zelf wat minder, ik lees hem een beetje opdringerig..
ik heb zelf deze
Graag zou ik deze brief in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten en zie uw reactie graag tegemoet.

En toch is het beter om eruit te springen, hetzij brutaal of opdringerig, maar dan heb je geen 13 in een dozijn brief. :o

Ik heb een paar maanden geleden gesolliciteerd op een functie omdat het me gewoon een waanzinnig leuk bedrijf leek.
Mijn zin was:

''Communicatie en assertiviteit valt mijns inziens niet in schrijven te verwoorden, dus bij deze nodig ik mijzelf bij wederzijds goedkeuren graag uit voor een gesprek bij Wortell.

Graag verneem ik van u of het enthousiasme wederzijds is. ''

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:33

En had het resultaat Fiebie?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:35

Winged schreef:
En had het resultaat Fiebie?

Jup :D
Ik werd de volgende dag gebeld of ik op gesprek wilde komen :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:39

Ja, als assertiviteit een belangrijke eigenschap is in de functie, vind ik dat inderdaad ook best een leuke insteek en creatief. Maar je brengt het dan ook leuk door het te koppelen aan die eigenschap. Als je zo'n koppeling niet hebt, of een dergelijke 'grap' er niet bij zit, is het al minder geslaagd.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:44

Voor elke eigenschap kan je wel wat leuks verzinnen.... :j

Mijn punt is dat je origineel moet zijn en niet op de stapel ''Zie ik nog wel - CV's '' terecht komt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:02

Mjah, misschien. Ik denk alleen zo, als je mensen moet overtuigen in de laatste zin, dan is het toch al kansloos in mijn ogen. En bij lang niet elke vacature is een dergelijk 'ik neem een risicotje' einde geschikt en lang niet iedereen is in staat echt super creatief te zijn.