Zodra hij naar de KVK gaat komen ze waarschijnlijk jou naam tegen, maar zie niet goed of ze het dan niet accepteren.
foxy80
Geplaatst: 07-03-13 17:21
Nee, waar staat dat artikel?
pmarena
Geplaatst: 07-03-13 17:21
Hmmm....dat is wel erg balen dat ze die naam hebben gekozen, en er nu zaken fout gaan lopen....ook niet zo handig dat je niet meteen wat soortgelijke domeinnamen opgekocht hebt
Darolin heten ze eigenlijk zie ik.... jammer dat ze niet gewoon die naam gebruiken.
Zou even contact met ze opnemen als ik jou was, zodat zij ook van het (facturen) probleem op de hoogte zijn.
Blablabla11
Geplaatst: 07-03-13 17:31
Ja snap niet waarom ze idd als darolin Linflowers gebruiken ze hebben dit ook niet geregistreerd bij de KVK
Heb wel meerder domeinnamen maar niet de .com dan kan je de hele ratteplan wel nemen zoals .net .info etc
Nouja, sowieso de .com raad ik iedereen aan om te nemen, want .nl en .com zijn toch de meest gebruikte in Nederland voor online shops. Dat tientje per jaar voor het domein weegt niet op tegen het risico van de ergernis dat jouw klanten bij iemand anders op zijn website komen
Is blijkbaar bij opstart niet gedaan, en ik heb een gelijknamige duitse concurrent hipponet-shop
Anoniem
Geplaatst: 07-03-13 17:51
Dat is voor ruiter webshops inderdaad vervelend, als giganten zoals bol en zalando ook dat soort merken gaan leveren...
@Lindy: Een handelsnaam is in Nederland beschermd door de handelsnaamwet. Daardoor mag een ander niet zomaar dezelfde handelsnaam in gebruik nemen.
Daar zitten wel wat beperkingen aan. Iemand die zijn eigen naam gebruikt bijvoorbeeld...
Om mijn (niet veel voorkomende achternaam) naam te gebruiken als voorbeeld: Ik open een zaakje in bloemen en noem dat: "Bloembinderij Puijman" En mijn achternichtje gaat bloemen importeren en noemt zich: "Bloemen import Puijman"
Dat mag... Ook al is het dezelfde branche. Je mag niet zomaar andermans naam gebruiken. Dus iemand die zelf "Jansen" heet, mag zijn bedrijf niet zomaar "Bloemenwinkel Puijman" noemen. Tenzij hij bijv. een bestaande winkel overneemt en de naam wil behouden.
Verder is de handelswet relatief beperkt als het gaat over andere sectoren. Er kan dus een bedrijf zijn met de naam: "Splash" Dan mág er een "Splash" zijn die bijv. bakkerij Splash is en er mag ook een dansschool zijn die zich "Splash" noemt.
Maar 2 timmerbedrijven die allebei "Splash" heten kan niet zomaar.
Wil je dat toch beschermen? Dan moet je je handelsnaam als "merk" registreren. Dat kost een flinke smak geld. Dat doen merken zoals Philips (wat natuurlijk ook een naam was, dus heel verstandig van ze!), Coca-Cola, Ben&Jerry's, RedBull, Ferrari, etc.
En als beschermd merk val je onder het merkrecht. Dat gaat veel verder qua bescherming.
Maar ik verwacht dat die Linflowers.com inderdaad problemen gaan krijgen als ze zich willen inschrijven TENZIJ... Zij die naam al eerder "in gebruik" hadden als jij... Een kvk inschrijving staat daar namelijk los van (die regel stamt namelijk nog uit de tijd van de vrije beroepen die toen nog geen kvk inschrijving konden krijgen). Als zij 15 jaar geleden al visitekaartjes maakten met de naam "Linflowers" en ze deelden die uit, dan hebben ze vanaf dat moment al recht gekregen op de handelsnaam.
De eerste die een handelsnaam dus in gebruik neemt, heeft er recht op.
Heb KVK gebeld ze staan onder een andere naam Ingeschreven ze mogen de website Linflowers.com gebruiken alleen niet handelen onder mijn naam en dat doen ze dus wel. Ze staan op beurzen onder Linflowers dus handelen onder mijn naam en dit mag niet . Ik moet ze aanschrijven ze mogen het in ieder geval niet gebruiken
Dat is bizar zeg, ik ben wel benieuwd hoe dat afloopt eigenlijk!
ikkeniet
Geplaatst: 07-03-13 20:16
Zo schijnt Wehkamp ( binnenkort) in de shampoo en verzorgingsmiddelen gaan. Ze deden al de pampers, en daar hadden ze het erg druk mee. Ik ben benieuwd.
Balen Lindy. Herinnert mij eraan dat er iemand ook onder de naam In Portret werkt en daar krijg ik dus ook mailtjes voor. Iemand nog een idee hoe je er achter komt hoe oud een domeinnaam is?