Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:45

Ik heb ook weer een afwijzing binnen :P. Gaat lekker! Van eentje moet ik nog wat horen, ben benieuwd....

Heb me ook aangemeld voor de opendag bij Schoevers. Kijken of ik daar nog een opleiding ga doen. Ze bieden ook werken leren aan en dat lijkt mij wel een optie. Maar moet even nagaan of je dan ook begeleid wordt in het vinden van een werkplek. Want anders schiet ik er nog niks mee op :=.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:49

Weten jullie trouwens nog sites waar bijbanen opstaan. Ik ken studentenwerk, studentjob, susa, asa.... Maar misschien zijn er nog andere, minder voor de hand liggende sites, waarop leuke vacatures staan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:18

kensha schreef:
Weet iemand hoellang het ongeveer duurt voor dat je een bericht krijgt van de mcdonald?
Ik had er 1 verstuurt bij schiphol noord en nog geen reactie.
Het is zover 2 dagen geleden sinds ik ontvangstbevestiging bericht heb ontvangen.
De andere mcdonald had ik al geljik na de 1e dag een afwijzing.

Ik weet dat ik ongeduldig begint te worden.

Voor de rest is het echt moeilijk om een vacature tegen te komen die ik uit kan voeren.

Ik wacht het meestal een week af, je bent vast niet de enige. Wat je zou kunnen doen is maandag even bellen hoe het ervoor staat.
Je zou ook kunnen bellen of het wel daadwerkelijk aangekomen is. Dat had ik dus met die baan op schiphol die bleek achteraf niet terecht gekomen te zijn bij de juiste persoon en ik had wel een ontvangst bericht ontvangen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:01

Mijn bel dag heeft minder opgeleverd dan ik gehoopt had. Heb een aantal cv's kunnen versturen maar veel meer is er niet uit gekomen. Morgen ben ik op school, en ik ga gelijk vragen of verzekeringsmaatschapijen enz. ook een optie zijn. Als ik maar ergens binnen ben. Kan ik in ieder geval door met mijn opleiding!~

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:00

Nou mijn klaagzang is gehoord! God does excist!
Werd net gebeld door iemand van een van de 5 uitzendbureaus waar ik ben ingeschreven (sinds vanmiddag 2 extra).
Had gereageerd op een vacature voor 40 uur bij een telefoonmaatschappij, veel belwerk.
Dinsdag bellen ze terug en dan gaan we kijken of ik ben wat ze zoeken, tot nu toe wel! :D

Hoop het zoooooo *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:10

Ik duim voor je!!!!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:24

:))

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:21

Zucht ik was vandaag weer echt bij de domste intercedent van Nederland, echt tijdverspilling.

Ik mag ergens op gesprek komen :D , alleen pas 16 november ;(

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:35

Ik hou ook een excel lijst bij, en die plaats ik op werk.nl zo eens in de zoveel tijd. Maar die site is inderdaad vrij waardeloos..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:04

Hai Ladies,

Ben erg druk geweest met de studie maar het blok is gehaald (tegen verwachtingen in, zonder herkansingen!).

Op ieder potje past een dekseltje, geef de moed niet op! Ook jullie vinden allemaal een baan.. :(:) :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:09

ik hou mn sollicitaties ook bij in excel.
Ben net terug van mn werkcoach bij het uwv.
Hij vindt dat ik teveel solliciteer 8)7
Ik moet me niet gek laten maken volgens hem, maar ja ik wil gewoon werken!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:30

meikemarieke schreef:
ik hou mn sollicitaties ook bij in excel.
Ben net terug van mn werkcoach bij het uwv.
Hij vindt dat ik teveel solliciteer 8)7
Ik moet me niet gek laten maken volgens hem, maar ja ik wil gewoon werken!!

Afschieten die vent. Wat een eikel.
Die is vast nog nooit werkeloos geweest.

Nou ik denk dat ik nu eindelijk dit topic kan gaan verlaten. Ik heb net een telefoontje gehad dat ik ben aangenomen bij de winkel. *\o/*

15 november gaan we de winkel inrichten en 24 nov gaat het open.
Het is 10 minuten fietsen , paarden zijn ook 10 minuten fietsen dus hoef (nog) geen auto aan te schaffen en kan daarom weer lekker gaan sparen.

*duikt op de rekenmachine om te kijken of een veewagentje haalbaar is :P * :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:33

Yucca schreef:
Eind van het jaar ben ik waarschijnlijk ook werkloos (goh, klinkt toch wel raar).

Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik weer voor een baas wil werken of voor mezelf!

Heb net even naar een detacheringsbureau gebeld, maar daar werd ik ook niet echt vrolijk van...
Er is erg weinig vraag in mijn sector en veel werkloze mensen :Y)
Maargoed, bij het bureau nu wel weer ingeschreven als werkzoekende!

Gefeiliciteerd Cowgirl!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:38

gefeliciteerd cowgirl!
Das wel heel fijn, lekker dichtbij!

Ja mn werkcoach vertelde dat hij dat zelf ook heeft gedaan toen hij werkloos was en ging daar bijna aan onderdoor...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:40

Gefeliciteerd cowgirl!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:26

gefeliciteerd, cowgirl, ben heel content voor, wat voor winkel is het?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:27

BarbaLala schreef:
Nou mijn klaagzang is gehoord! God does excist!
Werd net gebeld door iemand van een van de 5 uitzendbureaus waar ik ben ingeschreven (sinds vanmiddag 2 extra).
Had gereageerd op een vacature voor 40 uur bij een telefoonmaatschappij, veel belwerk.
Dinsdag bellen ze terug en dan gaan we kijken of ik ben wat ze zoeken, tot nu toe wel! :D

Hoop het zoooooo *\o/*

Wat goed! Ik duim voor je! :D

Cowgirl, gefeliciteerd! :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:57

Wat super cowgirl! Heel veel succes!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:19

Cowgirl, wat ontzettend lekker! Super meid!

Ik ben net weer terug van een sollicitatiegesprek....voor dierenverzorger in een soort van dieren- en plantentuin. Heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Die mensen hebben een geld, dat is gewoon niet normaal, ( agh ja, het kost ons ongeveer 30.000 in de maand, maar het is een leuke hobby....!)wel een redelijk gesprek gehad, dus hoop wel dat het wat wordt, maar het ging allemaal nogal apart. Als het wat word, is het wel iets wat aansluit, maar toch weer iets waar ik veel in kan leren.
Ben alleen vergeten te vragen wanneer ik iets zou horen....

Trouwens; ik ben (online) ingeschreven bij alle (grote) uitzendbureaus die je maar kunt vinden, en zal me aankomende week bij het UWV registreren, maar het is toch gewoon zo, dat als je online bent aangemeld, dat je gewoon ingeschreven staat? Of moet je echt perse bij een uitzendbureau langs?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:32

Je staat idd ingeschreven dat klopt, maar als een klant mij nu belt en zegt ik heb ma. een secretaresse nodig en toevallig is truus van de hoek gisteren even bij ons binnen komen lopen dan bel ik als eerste truus! Waarom? Omdat ik haar persoonlijk heb gesproken, ik een 'beeld' van haar heb en ik denk dat zij past binnen die organisatie. Jou ken ik niet, je rolt slechts met je cv uit ons systeem als ik zoek op 'secretaresse'! Wij bellen dan ook iedereen na die zich online bij ons inschrijft en de mensen waarvan wij denken die is interessant die nodigen we uit voor een persoonlijk gesprek!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:38

Fijn Cowgirl! Hopen dat het ook goed bevalt. En het is zoooo fijn om dichtbij huis te werken!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:15

PercyLeen schreef:
Je staat idd ingeschreven dat klopt, maar als een klant mij nu belt en zegt ik heb ma. een secretaresse nodig en toevallig is truus van de hoek gisteren even bij ons binnen komen lopen dan bel ik als eerste truus! Waarom? Omdat ik haar persoonlijk heb gesproken, ik een 'beeld' van haar heb en ik denk dat zij past binnen die organisatie. Jou ken ik niet, je rolt slechts met je cv uit ons systeem als ik zoek op 'secretaresse'! Wij bellen dan ook iedereen na die zich online bij ons inschrijft en de mensen waarvan wij denken die is interessant die nodigen we uit voor een persoonlijk gesprek!

Probleem is vaak dat ik bv constant wordt uitgenodigd, dan in men auto jump om vervolgens 10 km te rijden, 2 uur van men tijd kwijt te zijn, veel benzine te verspillen (wegens momenteel zelf geen auto rijd ik met de 1.6 benzine van mijn vriend, die 14 l per 100 km verbruikt, en met mijn uitkeringkje van net 700 euro per maand kan ik me het niet permitteren om veel te gaan tanken) en dan aan te komen, en weer een teleurstelling te krijgen (ja, u hebt geen ervaring genoeg, blablabla, maar dat kunnen ze wel van men cv zien toch?)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:24

Zo heb ik ook al een paar keer bij het uitzendbureau gestaan.. Belden ze op voor een gesprekje, kom ik daar binnen en na het voorstellen zeiden ze al dat ze mijn CV nog eens goed bekeken had en ik toch niet in aanmerking kwam voor de baan... Nou, bedankt... Iets anders hadden ze toen ook niet echt voor me, dus ik stond na 10 min. weer buiten.. :x

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:34

Mag ik mij hier ook komen melden?
Ben sinds 1 oktober werkloos.. Nu dus al sinds 3 september druk aan het solliciteren.. Vorige week mn eerste gesprek gehad en afgelopen maandag daarvan een stagedag.. Helaas vandaag bericht gehad dat ik het niet ben geworden :(
Nu dus maar weer verder zoeken :)

Hebben jullie niet na een week, dat je steeds alleen maar dezelfde vacatures tegenkomt?? Pfff werkloos zijn sucks..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:47

welkom bij de club SusaSuus
Werkloos zijn is indd zwaar knudde.....