Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:43

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:50

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:28

idinn schreef:
Firegirl schreef:
BCF is een interessante in deze branche, zijn heel veel grote werkgevers aanwezig. In welke richting heb je HLO gedaan? Misschien kan ik met je mee denken.

Research/Life science. Mijn nadeel is dat ik er 6 jaar lang niks mee gedaan heb. Aan de andere kant val ik best op. Want wie heeft er nu een labo opleiding en bachelor diergeneeskunde :+ Knoop is iig doorgehakt en ik ga er maar naartoe. Zal lekker een chaotische week worden waarin ik 2x heen en weer naar NL moet. Om dan de ochtend erna met paard weer naar NL te gaan voor een weekend weg. Zo ben je nooit in het land, zo 3x in een week :D

Dimple, wel heel fijn dat je dat jaar zo thuis kon zijn! Zal eens op die site kijken! En als het dan nog nodig is zal ik mijn email nog wel pben!

Tytonidae, weekenden moeten ze afschaffen wanneer je solliciteert :')

Kan juist ook een interessante combinatie zijn. Op de Universiteit Utrecht worden bijvoorbeeld wel eens analisten met affiniteit diergeneeskunde gevraagd voor onderzoeksprogramma's.
Verder zul je meer dan gemiddeld weten over werking van het lichaam/ziektes/medicijnen.

Fijne recruiter die dan aanwezig is, is Labresource.

Ik weet niet of je alleen op het lab wil staan, of een ondersteunende functie ook leuk vindt? In het laatste geval worden er vaak quality officers gevraagd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 10:27

Nieuwe week! Nieuwe ronden, nieuwe kansen!!

Ik ga nu eerst maar even achter de supermarkt aanmailen. Vind het nu wel erg lang duren en ook niet erg geloofwaardig meer.

Iedereen succes maar weer!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:28

Ik heb donderdag mijn tweede gesprek voor beveiliging van Schiphol. Ben benieuwd...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:41

Succes Lifaya! Ik ben net terug en de vragen waren echt pittig, ik heb ergens een veel te eerlijk/negatief antwoord gegeven en daar zit ik best wel mee. Ze vroegen wat een probleem was van mij als docent, en ik zei dat orde houden altijd wel een punt van aandacht bleef, en dat ik daar dit-en-dit aan deed. Ik had beter kunnen zeggen dat ik de leerlingen teveel vertrouwen gaf en beter moet checken. Want eigenlijk is dat ook gewoon veel mer waar dan dat eerste! Maar ik raakte zo overdonderd :(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:42

Aan de andere kant, je eigen valkuilen kennen en erkennen is ook een kracht Sheran. Want alleen als je de valkuilen ziet en erkent kun je er mee aan de slag..
Hoop dat het toch meevalt!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:01

Heel herkenbaar Sheran! Hopelijk vatten ze het goed op :)

Ik ben weer flink aan het speuren, maar er zijn momenteel maar weinig vacatures. Sta op het punt om te gaan zoeken naar een bijbaantje. Toch wel jammer, had echt gehoopt direct na m'n studie door te kunnen gaan in een opleiding gerelateerde functie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:03

Doubtless schreef:
Heel herkenbaar Sheran! Hopelijk vatten ze het goed op :)

Ik ben weer flink aan het speuren, maar er zijn momenteel maar weinig vacatures. Sta op het punt om te gaan zoeken naar een bijbaantje. Toch wel jammer, had echt gehoopt direct na m'n studie door te kunnen gaan in een opleiding gerelateerde functie.

Helaas, dat is echt vrijwel onmogelijk nu -O- . Ik heb 3 jaar gezocht naar een baan in grafisch vormgeving of fotografie. Niks. Nu dus maar als beveiliging, moet ik nog wel een opleiding voor doen maar ja, got to have work :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:16

Heb net een sollicitatie eruit gejast, de sfeer die ze noemden bij het bedrijf zelf klonk echt helemaal ideaal.. nu maar weer afwachten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:26

Dimple topper!
Lifaya succes!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:31

Ik heb wel het idee dat ik de vacatures die er zijn nu wel goed afvang met mijn selectiecriteria ;-) dat is wel fijn, dat je op meerdere manieren soms vacatures langs krijgt, dan heb je het idee dat je goed aan het zoeken bent. Al zit er niet veel passends bij haha, net een secretaresse voor 11 eur bruto per uur... hmmmm

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:56

Percyleen hoe is het vandaag gegaan??

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:14

Waarom bel je ze niet Dimple. Weet je het meteen en komt een stuk krachtiger over!

Ik heb net een leuk gesprek gehad vandaag. Positief gevoel bij. Er zijn helaas nog 3 andere kandidaten dus afwachten maar weer :(

Heb mijn assessment goed gemaakt en als het goed is word ik deze week gebeld voor een eerste gesprek.

Vreselijk dat afwachten!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:36

fargo schreef:
Heb net een sollicitatie eruit gejast, de sfeer die ze noemden bij het bedrijf zelf klonk echt helemaal ideaal.. nu maar weer afwachten.

Nou dat is snel, afwijzing al weer binnen. Word er wel een beetje verdrietig van eerlijk gezegd.. Zit nog even te speuren waar het om zou kunnen zijn en waarschijnlijk loopt het stuk op dit "in het bezit van een afgeronde secretaresseopleiding"..

Dit staat er o.a. in de mail
Naar aanleiding van de toezending van uw CV, moeten we u helaas mededelen dat we uw kandidatuur momenteel niet in overweging nemen. Wanneer u verdere motivering wenst, bent u van harte uitgenodigd contact met ons op te nemen op vrijdagmiddag, zodat we u een telefonisch toelichting kunnen geven.

Dan mag je dus op vrijdag bellen.. dat ga ik vast weer vergeten .. raar dat je dan alleen op vrijdag mag bellen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 16:34

Fargo, balen zeg, dat is wel heel snel.
Ze kunnen de vacature 1 op 1 over elkaar leggen met sommige CV's, en dat doen ze dus ook.........
Voor hen kán het nu 100% kloppen en dus wijzen ze iedereen af die enigszins afwijkt.

Dat ervaar ik helaas al jaren zo en ik weet dan ook heel goed hoe je je voelt........ :(:)

Ik zei vanmorgen nog tegen mijn vriend: nooit gedacht dat iemand met mijn opleiding, ervaring en skills zólang thuis zou zitten. Nooit van mijn leven had ik daar zo over na gedacht. Ik bedoel..........heb een HBO opleiding, zeer ruime werkervaring en kan leiding geven.
Roept u maar zou ik zeggen maar helaas.

Percy, ik heb al eerder gebeld maar mijn ervaring is dat ze slecht te bereiken zijn. Dan maar een mailtje.

Ik duik nu weer even in de vacatures, morgen MOET ik wat aan de studie gaan doen, alles geprint en dus aan de bak! Moet er echt even in komen. Vanaf scherm lezen werkte niet goed voor mij, dus wilde ik printen, deed dat kreng het niet en moest ik wachten op mijn vriend dit weekend }:0

Doubt, vele zijn met jou helaas. Veel jongen mensen die net zijn afgestudeerd zitten thuis. Wel krijgen werkgevers subsidie om jullie aan de bak te krijgen dus ik hoop dat het je snel gaat lukken.

Lifaya, jammer inderdaad, maar je hebt ook gelijk. Er moet brood op de plank komen. :Y)

Sheran, al doende leert men en ik ga met de rest mee. Je eigen verbeterpunten kennen en toegeven is ook een kracht! Ik hoop dat ze er door heen prikken meid.
En volgende x als je je overdondert voelt..........zeg even dat je de vraag niet had verwacht en vraag even bedenktijd of dat je er later op terug mag komen. ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 16:37

Krijg net een mailtje van de recruitmentbureau over de supermarkt dat ze nog steeds geen contact hebben gekregen met de contactpersoon daar.

Vanmorgen aangegeven dat ik echt snel aan het werk wil omdat ik mijn studie graag in de praktijk wil brengen, dat leert gewoon makkelijker. Dus ze wachten nog steeds op reactie van de supermarkt, maar gaan nu direct kijken wat er nog meer mogelijk is! *\o/*
Daar hou ik van. :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:54

Dat is mooi Dimple.. ja soms zit je als bureau echt wel te wachten op opdrachtgevers, die dan eerst ernstige spoed hebben gevraagd en dan vervolgens zelf de rem er op zetten ;-) Hopen dat er snel wat meer bekend is of wat anders los komt!

Over de reactie van vandaag, heb het idee dat dit een bureau is dat heel strict hangt aan secretariële opleidingen dus dat ik daar nooit doorheen zal komen bij hen, maar denk dat ik vrijdag toch maar eens een belletje aan ga wagen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 17:00

Ik zou dat ook zeker doen, ik bedoel..........je bent geen 21 jarige die net van school komt en ergens op reageert. Je hebt een berg aan ervaring!
Ben benieuwd wat ze zeggen :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:04

Vooral bellen hoor, wie weet hebben ze wel goede tips voor je!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:54

Yonne schreef:
Gesprekken gehad. Opzich positief gevoel over, maarja wel overgekwalificeerd natuurlijk en er zijn nog 5 kandidaten.. Ze belt me vanavond nog terug dus ben benieuwd.

Was je al gebeld? :)

Ik ben zo enthousiast, deze week meelopen :):)
Hoop heel erg dat het klikt!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:20

Lief dat je het vraagt! Ze heeft me gebeld.. ze vonden me een goede kandidaat maar ze hadden nog meer goede kandidaten. Ouders (was een ouder initiatief) wilde graag iemand die lang bleef en ze dachten dat mijn ambities uiteindelijk ergens anders lagen vanwege mijn opleiding en dat ik dus snel weer weg zou gaan.. ook wel een beetje waar natuurlijk.. baal ervan, of te weinig ervaring of teveel opleiding. Het is niet snel goed..

Jaa echt leuk voor je!! Welke dag ging je meelopen?

Lekker bezig Dimple met de studie. Hopelijk zit je er snel een beetje in!

Hopelijk een goede week voor iedereen deze week *\o/*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:20

Hmm jammer zeg! Aan de ene kant snap ik het vanuit de ouders, maar aan de andere kant je hebt wel meer kennis dan de gemiddelde begeleider door je opleiding! Hopelijk vallen de andere kandidaten gewoon af ;)

Donderdag mag ik :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:23

Drie Starbucksen worden vandaag omgetoverd tot linkend inn cafes. Hier kan je inlopen voor advies van experts voor je linked in profiel.
Misschien handig voor sommige van jullie?
starbuck amsterdam (the bank)
starbucks utrecht(vredenburg)
starbucks den haag(cs)

experts zijn aanwezig van 9:30/13:30

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:27

Leuke initatief, alleen veel te ver weg voor mij.

Mag ik vragen wat jullie allemaal doen om op te vallen?

Ik heb een uitgebreid CV op werk.nl en indeed.nl, ik heb een uitgebreid Linkedin profiel. Maar toch weet ik niet op te vallen met beide, mijn cv op werk.nl is nul x bekeken sinds mijn laatste aanpassing 2 weken geleden. Misschien komt het door mijn diergerichte opleidingen, maar ik vraag mij af welke sites of dingen nog meer echt nuttig zijn voor te solliciteren op te zoeken.