Nah, ik ben nogal ernstig afgekeurd. Ik wil het graag, maar voorlopig gaat dat hem echt niet worden helaas. Tegenwoordig functioneer ik redelijk met voldoende rust, maar slik wel altijd sterke pijnstillers anders kan ik niks. Terwijl ik dus zondag mezelf overbelast heb, dan slecht slapen erbij en je hebt een wrak in huis. Tegenwoordig kan ik meestal dagelijks naar stal, dan hoef ik niks te doen enkel poetsen/mennen/longeren en mijn pony kan 24/7 naar buiten als hij wil. Als ik beroerd ben laat ik hem dus gerust staan. Mennen is in plaats van rijden om die reden, dat ging al lang niet meer zonder dagen daarna veel pijn te hebben, en ik bakte er niks meer van. Ik woon gelukkig thuis dus huishouden valt vrijwel weg.
Dan denk je aan zittend werk misschien, maar het is ook erg op mijn hoofd geslagen. En beide schouders uit de kom gehad om niks, sowieso is zitten voor mijn rug en nek niet tof hoor, maar met mijn schouders erbij gegarandeerd koppijn etc. Dat is met autorijden nu ook een groot probleem gezien ik daarom nog geen rijbewijs heb kunnen halen. Ik kan gewoon niet voldoen aan de manier van het stuur vasthouden bij veel auto's, en dan heb ik het niet over de pedalen.
Verder ben ik wel blij hoor, ik ben er nog en ik kan aardig functioneren zo.
Kan een schouderoperatie niet helpen dan? Na 4 keer de schouder uit de kom te hebben gehad en totaal niets er mee kunnen functioneert hij bij mij weer prima. Zwaar werk niet, maar juist kantoorwerk oid wel.
moonfish13
Geplaatst: 16-10-15 08:03
Ze werken wel, maar het blijft een zwak punt, het beeld wat je veel met Lyme hebt zijn o.a. Reumatische pijnen. En die zitten dus overal, en nog meer op punten als mijn schouders en nek. Met name dat mijn schouders zoveel mogelijk neutraal moeten hangen met o.a. Autorijden en kantoorwerk, daarbij is zitten funest. Ik heb ook tot deze zomer amper een boek kunnen lezen, ik onthield het niets meer en raakte daardoor vreselijk in de stress. Het is heel gek dat je dus dingen altijd perfect kon, en er later zelfs voor aan de ritalin hebt gezeten, maar het is met alles lastig. Ook even naar de wc en daarna een ontbijt maken kon mijn hoofd al niet meer rijmen door de kortsluiting. Het is onvoorstelbaar voor een gezond mens, maar zelfs voor mij nu ik weer fitter ben. Maar daar heb ik wel al 2 jaar vol gas voor behandeld, wat alle klachten verergert voor lange tijd, met kerst op de bank in plaats van aan de eettafel is niet onbekend. Zitten aan tafel ging dan qua vermoeidheid en pijn slecht. Lyme brengt echt lastige dingen met zich mee, en ik slik al tramadol nu sinds april. Dat geeft mij iig meer vrijheid en vooral kwaliteit. Ik moet er nog steeds wel alles aan doen om het zo te houden, pijnstillers doen niks aan de oorzaak immers en anders ga ik er zo doorheen. Ik zou trouwens autistisch zijn, dat ben ik al mijn hele leven hoor maar ik heb deze problemen nooit gehad. Vervolgens schilderen ze je letterlijk als gek af, terwijl je weet dat je wat mankeert, en dat moest 6 jaar duren, waardoor het nu chronisch is.
Kort gezegd: schildklierproblemen, extreem vermoeid, ontstekingsreacties, hoofdpijnen, concentratieproblemen, zware overprikkeling, zeer slecht slapen, veel verhoging, zware depressies, migraine, gluten, melk, soja en varkensvlees kan ik niet meer tegen en ik heb reumatische pijnen everywhere. Bij veel behandelen zak ik ook door mijn enkels, en ik heb krachtverlies in mijn linkerbeen inmiddels.
In de wereld van Lyme vermoeden ze/weten ze dat ALS een agressieve vorm van neurologische Lyme kan zijn. Ik ken medepatienten met foute diagnoses als alzheimer, voor ze de diagnose Lyme kregen.
Jeutje, wat een verhaal moonfish.. Ook zo geweldig dat mensen altijd heerlijk is hokjes denken.. je bent anders dus je bent gek?? Hoe lang denken ze dat je nog met de Lyme rond moet lopen dan? Als ik het goed lees, linkten ze het eerst aan ASS? Is toch belachelijk, ik zou niet weten wat de overeenkomst is.. klinkt als gemakzucht.
moonfish13
Geplaatst: 16-10-15 10:28
Waarschijnlijk levenslang in mijn geval, het is een zeer hardnekkige bacterie, en ik heb er meerdere. Die ASS is er altijd geweest, maar de klachten kwamen zogenaamd door stress waardoor de ASS vergerde zogenaamd. Al met al ben ik dus vooral belastbaar met klusjes waarbij je moet lopen, zoals paarden binnen zetten en voeren, veel meer zit er niet in. Ja op de stal van mijn pony steek ik af en toe een handje uit, als er een manegepony erg vies is, of er een net niet lekker loopt door bijv, rugklachten. Dan longeer ik die bijvoorbeeld, maar meer is het niet. Algemeen is het wel goed onder controle hoor nu, maar je lichaam is altijd bezig met vechten, wat veel energie weg pakt. Verder heb ik het wel leuk hoor, pijnstillers zijn een must maar dan kan ik veelal best heel happy zijn. Zeker als je bedenkt dat de meesten van ons nooit zover opknappen.