Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:00

Lekker bezig iedereen! :)

Ik had vandaag toch een dag, ben er helemaal moe van :') Ik had m'n verslag opgestuurd vrijdag naar een bedrijf waar ik 't vaker laat drukken, zou vandaag binnen komen, morgen nodig, prima. Was al redelijk lange levertijd ivm Pinksteren dus zag er weinig problemen in. Vandaag op de website de status van de bestelling bekeken, was die sinds de 9de al niet meer geupdate en stond er enkel dat 'ie in productie was genomen.

Nou, dus ik bellen, tja, wist ze niet, of ik over 3 kwartier wou terugbellen. Na 3 kwartier meerdere malen geprobeerd, geen gehoor dus na 2 uur nog een keer geprobeerd en toen werd er wel weer opgenomen. Ja, het verslag was vertraagd en komt morgen tussen 11 en 1 …. En ik heb om half 11 m'n beoordeling :') Nou ja, je kan je voorstellen dat ik niet heel erg amused was, heb d'r ook gezegd dat ik de service vrij slecht vond en dat ze maar desnoods er een spoed van maakte want de levertijd was gewoon te lang en niet naar belofte. Afijn, dat konden ze niet doen. Enigste was of bestelling annuleren (en 3 uurtjes hebben om te kijken naar een andere shop die vaak veel duurder is) of naar Amsterdam komen :') Nou ja, ik had les tot half 6 dus ik heb m'n hele telefoonlijst afgebeld of er iemand in Amsterdam was. Uiteraard … niemand. Dus ik zag 'm al helemaal hangen, want de les die ik had was 'verplicht' (projectgroep les) dus ik maar naar school, nog steeds dingen proberen te regelen. Toen ik net op school kwam was een klasgenootje van mij net klaar, hele verhaal gedaan, helemaal gestresst nog wat andere dingen moeten printen daar aan de balie en alles. Dus toen ik net in de les was appte 'ie ineens dat hij wel richting Amsterdam ging en dat ik 'm dan moest meeten op centraal, haalde hij het wel op … Toen hij er was bleek dat ze 'm niet eens nog een keer geprint hadden terwijl daar contact over was geweest over de telefoon een uur van te voren .. Lekker geregeld allemaal.

Lang verhaal kort; nooit weer daar printen :') Heb de verzendkosten terug gehad (ga geen 4,95 betalen als ik 't alsnog zelf moet gaan ophalen) en een hele stressbui rijker. Als ik geen voldoende haal dan word ik boos :')

Sem_

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:08

Maar het is dus uiteindelijk wel gelukt?
Klinkt erg vervelend en stressvol! Haha

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:08

Pfff het is nu een kwestie van wachten op de uitslagen van mijn tentamens! 3 verslagen en 1 multiple choice toets... Spannend! Als ik alles heb gehaald dan heb ik mijn hele eerste jaar in één keer gehaald!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:37

Yes alles gehaald tot dusver! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:14

Ik heb bijde tentamens niet gehaald :(. Baal heel erg. Had van de een het wel een beetje verwacht. Maar hoopte op een 6
En de andere zat me gevoel op een 8 maar had een 4. En er is geen inzage dus geen idee waar het fout is gegaan. Gelukkig nog wel een herkansing voor bijde.
Nu dus weer hard aan het leren.
Dacht ik er eigenlijk van af te zijn.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:22

Damn kosseh balen!

Hier mijn onderwijskunde tentamen ook gehaald met een 7.5

Alleen ben op een verkeerde stageplaats ingedeeld, dus ga er werk van maken...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:31

Balen Kosseh!

Hier vandaag weer een toets gehaald. Nog 2 en ik heb mijn P :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:44

Ik ben ook weer bezig met mijn laatste tentamenweek. Heb wel de tentamens verdeeld over deze week en de herkansingen, omdat ik de herkansingen sowieso moet halen en de rest kan ik dus over twee weken weer herkansen.

Vanochtend dus bedrijfseconomie gehad, dat is niet eens de moeite waard om na te kijken :') maar had er ook nog niet voor geleerd.

Daarna recht herkansing en daarvan hoop ik echt dat ik hem heb gehaald, als is het maar met een 5.5, dan heb ik in ieder geval 7,5 studiepunt erbij.. dat wordt nog duimen..

Vrijdag nog economie herkansing en de rest van de tentamens worden waarschijnlijk herkansingen :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:42

Balen kosseh! Hopelijk haal je de herkansingen wel!

Gisteren stralingsdeskundigheid gehad, moeilijke toets, maar sowieso een 9! Met beetje geluk zelfs 10, haha. Donderdag nog 1 en volgende week... nu 46 studiepunten!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:38

Zo Quir jij bent echt heel goed bezig volgens mij! :D

Ik heb net mijn cijfer voor tentamen Recht terug, een 8,4! Helemaal blij want ik wist niet zeker of het
wel voldoende zou zijn. Nu moet ik nog 2 individuele verslagen terugkrijgen en 1 gezamenlijk verslag..
Spannend! :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:26

Yes! Een 7.4 voor herkansing recht! Dus 7.5 studiepunt erbij. Nu nog de andere herkansing halen morgen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:31

Hell yeah!!

Vandaag laatste theorie toets gehad en dik gehaald!! 67,33% goed, dus dat is minimaal een 9. :)
Dus nu 53 studiepunten op zak! Nu volgende week nog de vaardigheidstoets en dan ook mijn propedeuse definitief cum laude op zak!

Goed Sem! Twijfelen of het een voldoende is en dan toch een 8,4! Nu de rest nog!

Succes morgen Judith!

Nog in de running voor propedeuse?!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:33

Ooh, best veel fijne berichten hier ^^.

Ik heb nog een herkansing, prakticum, en voor de rest al mijn tentamens in één keer gehaald op Nederlands na. Ik ben helemaal tevreden. Nu dus 58 punten, om over te gaan had ik 54 nodig ^^

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:42

Dus sowieso het eerste jaar gehaald! :)
Ook wel erg fijn om te weten...

Ik heb nu 53 studiepunten en heb er 55 nodig om over te gaan... Nog één toets te gaan en die is 7 punten, echt flink irritant.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:49

Hier nog steeds geen uitslag over mijn casustoets :( Duurt lang...

Maandag beoordeling op stage, spannend!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:06

Zo vervelend als je zo lang op uitslagen moet wachten aan het eind van het jaar ^) Hopelijk heb je die toets gehaald Quir, al vind ik 7 punten wel ergggg veel zeg voor 1 toets!

Ik heb vandaag m'n ena laatste cijfer gehad, vanochtend eindpresentatie gehad waar ik 99% zeker van weet dat het een voldoende is dus daar maak ik me geen zorgen over, enigste cijfer wat ik nu nog echt niet weet is m'n tentamen cijfer ^) Als die een voldoende is heb ik m'n P!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:41

Als ik morgen mijn herkansing haal (wat ik wel hoop, snap er op het moment geen reet meer van :=) en de volgende herkansingen haal (heb de reguliere toetsen van deze periode laten schieten, eerst richten op de herkansingen) dan kan ik mijn P nog halen..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:55

Oh god er is iets mis gegaan met mijn herinschrijving/overstap.. ben nu uitgeschreven :/ gelijk school gemaild of ze er nog iets aan kunnen doen.. anders jaartje voor niets en moet ik heel mijn stufi terug betalen..

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:22

Yes! Casustoets eindelijk binnen!
Nog 3 verslagen terug krijgen die bepalen of ik mn P haal of niet :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:38

Brit_sisi, kunnen ze vast wel wat aan doen als je langs je slber gaat. Gebeurde hier ook dat iemand per ongelijk zich uit had geschreven. Is nu weer ingeschreven.

Judiht, gewoon lekker slapen. Morgen nog een keertje door nemen en alles valt op zijn plek en je haalt het :D

Quir kan jij niet wat van je kennis aan mij geven? Dan kunne we Allebij ons p halen :).
Wat ga jij goed. Krijg je bij jou je p caumloude? Ik vroeg het bij ons na aan het begin van het jaar en toen zijden ze dat het hier niet kon omdat er te weinig cijfers waren veel is v/o.

Ik heb nu 45 studie punten en heb er nog 5 nodig om over te gaan.
Maar allee 15 voor mijn p kan ik nog halen
Morgen praktijk nucleaire geneeskunde goed doen en heb er 3 Binnnen (andere deel heb ik disndag al gehaald met een 8)
Maandag en woensdag herkansingen van de toetsen. Nu weet ik wel beter wat ik moet leren dus hopelijk goed. Als ik die haal weer 7 puntne.

Dan nog 2 voor een verslag waar klein puntje onvoldoende was (het deel van iemand waar we mee moesten samenwerken. Op mijn deel alleeb positieve feedback gehad)

1 voor stage. Hoef ik alleen nog een verslagje over wat ik die dag gezien heb en hoe ze met de patiënt omgaan te schrijven.
En nog 2 voor portfolio gesprek. Die kan je bijna niet onvoldoende hebben dus komt goed.

Hopelijk mijn p nog dit jaar. Nu al zenuwachtig voor de toetsen van volgende week.
Volgend jaar wel even wat dingen aan geven bij de decaan die toch steeds meer tijd vragen.
Opa heeft dementie en is steeds afhankelijker van mijn moeder. Maar die heeft parkinson en gaat ook steeds moeilijker dus neem elke keer iets meer haar taken over. Komt wel goed maar zou toch jammer zijn als ik het daardoor niet meer red en het dan te laat heb door gegeven. Dus er niks meer kan gedaan worden. .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:48

Britt_sisi, als goed is komt dat wel goed herinschrijving kan namelijk tot een met augustus geregeld worden!

EllisL, fijn dat je m gehaald hebt! Nu de verslagen nog, spannend!

Wij kunnen onze propedeuse wel cum laude halen, maar wel strenge eisen voor. De toetsen die meetellen (alle behalve groepswerken) moet je in 1X haken met een 8 of hoger, dus niet met de herkansing. Ook gemiddelde telt niet, alle toetsen individueel.

Wij krijgen geen o/v/g, alleen bij vaardigheidstoets, maar die worden ook weer uiteindelijk weer cijfers (2x o is 4, 1X o en 1X v of g is een 5, 2X v is 6, 1X v en 1X g is een 7 en 2X g is een 8). :)
Overigens nog wel de enige die in de running is voor cum laude, wordt zelden uitgedeeld...

Je mag best wat kennis hebben hoor! Als je iets niet begrijpt... wil je alles uitleggen! Stuur je maar gewoon een pb! Op school ben ik ook reserve docent, hahaha. ;)
Aangeven bij decaan is wel belangrijk, bij goede redenen en op tijd aan geven geeft de examen commissie je meer ruimte! Ik ben zelf erg aan het rotzooien met mijn gezondheid, veel ziekenhuis enzovoorts. Dat heb ik vroeg aangeven bij de decaan! Dus misschien kan je het beter nu nog doen...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:51

Zo spannend! Als het goed is krijg ik vandaag mijn laatste 3 cijfers.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:27

Ik heb zo mijn herkansing, maar ik zie het somber in := als ik een 5.5 haal ben ik al blij..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:42

Succes Judith je kunt het!! *\o/*

Sem_ spannend, kun je je P nog halen?

Kosseh, nog even spannend dus :) Hoop voor je dat je je P nog haalt.

Britt, als het niet jou schuld is moet je sowieso gewoon naar het volgende jaar door kunnen gaan toch? Lossen ze het zelf maar op.. Maar denk dat er wel wat aan te doen valt hoor :)

Net mijn laatste tentamen gehad en en kreeg meteen de uitslag.. GEHAALD *\o/* Propedeuse is binnen dus.. Ben echt heel erg blij :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:32

Dat wordt dus geen P dit jaar.. wat een ***toets ;(