Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:41

Wij gebruiken ook KING en idd in overleg met de Boekhouder.

Verder afspraak gepland bij KvK, vanaf volgende week woensdag ben ik officieel bijgeschreven bij het bedrijf en ben ik samen met mijn vader een Maatschap! Maar eerst nog een weekje geduld..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:46

Holly, omdat het om welke reden dan ook niet klopte. Kostte mij geld.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:49

Ik zit een beetje in meeleesmodus ;) weinig te melden, alles gaat zn gewone gangetje. Ik baal er wel van dat het volgende week weer koud wordt, de mensen waren nu net in lentesfeer en dat bevordert de verkoop wel..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:02

Zit er een fout in het programma dan Hilda?

Idd Mallootje, hoe mooier het weer, hoe actiever de mensen. Momenteel valt het allemaal een beetje tegen, dus dat zonnetje mag van mij wel weer komen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:05

Yep hier ook een mooi weer verkoper, met tuin en grondproducten natuurlijk. Afgelopen week kon je het gelijk zien aan het aantal bestelling als de zon schijnt, ineens heeft iedereen zin om zijn tuin te gaan doen. Hopelijk komt het 'echte' voorjaar snel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:43

Ik verkocht hier een maandag / dinsdag ineens 5 zadels, terwijl het echt vrij stil is nu...maar zo af en toe ineens een piekje gelukkig :)

Nu is het begin van het jaar toch wel altijd vrij slap eigenlijk, net de decembermaand met alle cadeautjes, vrije dagen en dure vreterij achter de rug, dan in januari moeten allerlei jaarlijkse lasten weer betaald worden (de jaarlijkse schrik :oo ) en bovendien is het natuurlijk nog volop winters... en dan hebben we nu ook nog die crisis erbij en de onzekerheid over de lastenverdeling door de regering...waar ze nog volop mee aan de uitwerking bezig zijn. Schiet allemaal dus niet op.

Maar hopen dat het voorjaar er nu aankomt na dat stukje winter dat ze nu opgeven van het weekend :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:03

@Holly: Ik kreeg dinsdag een telefoontje van het bedrijf waar ik had gesolliciteerd, dat hij het gesprek als zeer prettig had ervaren, maar dat ik nog heel even geduld moest hebben. Blijkbaar was er 1 kandidaat die niet op kort termijn langs kon komen, dus die heeft vrijdag een gesprek. Als deze kandidaat langs is geweest gaan ze kijken wie ze aan willen nemen. Zelf vond ik het een beetje raar, want ik werd vorige week donderdag gebeld of ik gelijk de volgende dag al langs kon komen want ze hadden super snel iemand nodig, dus de gesprekken moesten het liefst zoveel mogelijk voor het weekend plaatsvinden. Hij vertelde dat er een overweldigend aantal reacties binnen was gekomen en dat ze een flink aantal mensen op gesprek hadden gevraagd. Dus persoonlijk lijkt het me vrij sterk dat ze de hele sollicitatieprocedure "on hold" zetten voor 1 kandidaat die pas een week later langs wil komen. Daarbij komt ook nog dat als je een hele zwik mensen op gesprek hebt gevraagd, je na enkele gesprekken wel al weet welke kandidaten er in de race blijven en welke bij voorbaat al afvallen. Ik denk dus dat er iemand op een 2e gesprek is gevraagd en dat ze nog wat mensen achter de hand willen houden voor het geval deze persoon de baan toch niet wil hebben ofzo.

Maar goed, ik wacht het gewoon af. Morgen heb ik nog een gesprek bij een ander bedrijf voor een functie als receptioniste/telefoniste, dus daar ben ik ook erg blij om!

Verder zelfs nog meer goed nieuws, want ik heb gister even met UWV aan de telefoon gehangen en na 3x door te zijn verbonden naar een andere afdeling (en heel wat langs elkaar heen geklets) bleek dat ze het helemaal eens zijn met mijn bezwaarschrift. Dat betekend dat ze alle maanden WW van 1 april t/m 1 oktober om gaan zetten naar Ziektewet uitkering, waardoor ik opeens nog heel wat maanden WW tegoed heb! Ik wil nog niet te hard juichen, dat doe ik pas als alles zwart op wit staat, maar dat zou dus wel betekenen dat we voorlopig uit de ellende zijn!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:21

Nu wil ik toch even heel hard vloeken! F*cking Zalando verkoopt ineens de hele collectie van Spooks (en nog meer ruitersportmerken met vrijetijdskleding). Dat vind ik echt niet leuk meer, waarom zou je als ruitersportzaak nog investeren in kleding als die grote ketens met gratis verzenden/gratis retourneren het ook allemaal kunnen krijgen..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:22

WHAT????

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:25

Na bol.com, nu dit...
En maar eisen stellen aan de winkelier, maar zodra je groot genoeg bent gaat die vlieger niet meer op...

Ik zie nu ook al dat de reclame zich hier aanpast, hieronder zie ik al dat de rijhelm van horze ook bij hen te koop is, en rijbroeken. WTF???
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 07-03-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:26

Ik vind het er ook over. Bij Spooks moet ik nog steeds alles vooraf betalen, 'want dat moeten alle klanten'. Benieuwd of Zalando ook vooraf een proforma'tje moet betalen..
Ik ben echt boos nu, heel boos.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:27

Bellen en van uw oren maken dan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:29

Ik kreeg regelmatig te horen dat ik, omdat ik alleen een webwinkel heb, geen service zou (kunnen) garanderen. Maar giganten als bol en zalando kunnen dat wel? Weten welke rijbroek het beste past bij welke tak van de sport? Hoe het draagcomfort is? Ik ben hier ook niet blij mee.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:29

Pf, en wat gaat dat veranderen.. Ik denk dat Z.alando wel wat meer spendeert dan ik..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:31

foxy80 schreef:
Ik kreeg regelmatig te horen dat ik, omdat ik alleen een webwinkel heb, geen service zou (kunnen) garanderen. Maar giganten als bol en zalando kunnen dat wel? Weten welke rijbroek het beste past bij welke tak van de sport? Hoe het draagcomfort is? Ik ben hier ook niet blij mee.

Inderdaad. Tientallen formulieren heb ik ingevuld, over de ligging van mijn pand, oppervlakte, het scheelde niets of ik moest nog de kleur van de muren opschrijven. Maar omdat je dan B.ol of Z.alando heet mag je plots wél alleen via het internet verkopen.. GRRRRR _-:( _-:( _-:(

Edit: Ik heb trouwens geen enkel probleem met bedrijven die enkel via het internet werken. Maar ik wil wel een beetje rechtlijnigheid, als ze bij de ene een fysiek pand eisen moeten ze dat bij een ander ook doen. Uiteraard zijn er merken die dat niet eisen, vind ik ook niet erg, maar policy is policy.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:46

Balen Joyce, klinkt alsof die kandidaat van vrijdag op papier zwaar de voorkeur heeft, maar dat ze nog even dat gesprek af willen wachten voordat ze andere goed kandidaten afpoeieren... maar het is in ieder geval nog geen nee dus in principe zit je nog in de race lijkt me :)

Balen voor jullie van Bol en Zalando.... ik kan me wel voorstellen dat iedereen het een beetje benauwd krijgt van teruglopende verkopen en dat ze dan daarom nu maar voor de grote jongens gaan...?

Die neigingen heeft Barefoot ook wel eens gehad, eerst met Divoza en later met Zadelmarkt die de verkoop bij mij weg wilden kapen -O-

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:10

Spiekt even op Z.alando.. Tja iedereen boort nu inderdaad ‘nieuwe markten’ aan en voor de grote ketens gelden wellicht ook andere (inkoop)normen. Toch vraag ik me altijd af of ze daadwerkelijk zoveel sales hebben en zoja of dat sales weghoudt bij de ‘kleinere’ shops.

Als ik kijk naar onze eigen shop zijn we echt niet met alles de goedkoopste, ook niet de duurste maar een goede middenmoot, soms wel de goedkoopste soms niet, maar toch verkopen we van alles wat. Ik geloof er niet in dat je altijd maar de goedkoopste moet zijn met de aantrekkelijkste verzendwijze, het gaat om het totaal plaatje. Hoe wordt je geholpen aan de telefoon en hebben mensen kennis van zaken, e.d..

Zijn jullie altijd op zoek naar het goedkoopste van het goedkoopste? Nee, toch? De koperjagers markt is echt een markt op zich, met andere benaderingswijze (die markt is ongetwijfeld wel aan het groeien).

Ik zelf koop al mijn paardenartikelen bij een ruitersportzaak en zal dat waarschijnlijk ook blijven doen. Gezien paardrijden toch een ‘luxe’ is en ik graag ook door de spulletjes kijk, even aanraken en voelen, wellicht passen als het om kleding ga en dan kopen. Prijs maakt me dan niet uit, zolang het maar enigszins marktconform is. Aan mij heeft Zalando iig geen klant (ik koop zoiezo nooit kleding online, maar dat terzijde).

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:01

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:13

Mellis: Voor mij is een combinatie van prijs en klantenservice belangrijk :)

Als voorbeeld jouw product: ik wil hier nog van dat rode mijnsplit her en der in de tuin.

Als ik dat ergens moest bestellen dan zou ik kiezen voor iemand met een website die het spul voor een goede prijs aanbiedt, en dan vooral ook goede info erbij geeft. Denk aan een goede duidelijke foto, wat info over hun product en zaken waar je op moet letten bij de aankoop van dit materiaal, dat het bij andere aanbieders bvb. van wat ander materiaal is, wat grover of fijner, wat de voor- en nadelen daarvan zijn, of er (weet ik veel :P ) iets van een coating op zit ofzo of tips om het netjes te houden, wordt het snel rommelig, vies, groen? Eventuele betere opties daarvoor, tips over de verwerking / onderhoud / aanleg...enz.

Zodat je het gevoel hebt dat je als klant een goed advies krijgt en een goede keuze maakt :j

Zelf heb ik altijd een pesthekel aan websites waar niet eens een fatsoenlijke omschrijving bij de artikelen staat.

Dan zie je bvb. een plaatje van een singel, met als omschrijving: Singel. Verkrijgbaar in lengtes 45-75 cm.

Niks over het gebruikte materiaal of wat dan ook -O-

Ik zet altijd zoveel mogelijk info erbij, probeer elke vraag die iemand kan bedenken, te beantwoorden in de omschrijving.
En doe mijn best om goede, duidelijke foto's er bij te plaatsen zodat mensen echt weten wat ze kopen en ook bvb. gewaarschuwd worden als een artikel bepaalde nadelen heeft of op een bepaalde manier verzorgd moet worden :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:18

Maar prijs belangrijk vinden of altijd voor de goedkoopste gaan zijn wel 2 belangrijke verschillende doelgroepen.

Koopjes jagers zijn gewoon groepen mensen die gewoon het goedkoopste willen of altijd het gevoel willen krijgen een 'goede deal' te maken. Ik vind prijs ook belangrijk, maar dat betekent niet dat het altijd maar het goedkoopste moet zijn.

Als ik goed wordt geholpen of goede informatie vind of de website spreekt aan, wil ik best een paar euro meer betalen. In zo'n webwinkel blaadje (dat blauwe foldertje) stond pas nog een interessant artikel over verschillende doelgroepen en benaderingswijze.

* edit, ik denk dus dat we hetzelfde vinden *

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:21

Balen van dat Z.alando verhaal zeg! Hopelijk gaat het niet ten koste van jullie verkopen!

Ik ga tijdelijk weer in meelees modus... Ga 3 drukke weken tegemoet en wil me daar ook helemaal op kunnen focussen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:22

Heb laatst een artikel over gelezen, over die gigantische internetwinkels. Na de aandelen crash zijn investeerders blijkbaar op de internet markt gesprongen. Er wordt massaal geld gepompt in een aantal webwinkels zoals bol, die dan de rest moeten kapot concurreren tot zij als enige speler van betekenis overblijven. En daarvoor is men zelfs bereid om jaren na elkaar verlies te draaien. Uiteindelijk hopen ze op het juiste paard te gokken en in de beginfase mag dat grof geld kosten, zo ging dat artikel.

Kan je dat blauwe blaadje niet inscannen Mellis? Klinkt interessant!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:16

Weet iemand dit ??

Mijn bedrijf heet Linflowers en mijn website is www.Linflowers.nl toendertijd ook gekeken of de naam niet al bestond etc.
Nu sinds kort is er een kweker in Nederland die ook zijn bedrijf runt onder de naam Linflowers kan hem overgens niet vinden bij de KVK zijn website is sinds kort www.Linflowers.com
Tot hier nog geen probleem
Maar mijn site staat hoger in Google en ik begin nu facturen van dit bedrijf te krijgen die voor hun bestemd is

Kan dit

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 17:20

Even contact opnemen met de kvk, uitleggen wat je problemen zijn en hoe dit opgelost kan worden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:20

Ik las inderdaad dat Z.alando zo'n 40 miljoen euro per jaar verlies draait op dit moment.. De bedenking was of het ooit rendabel zou worden.
Ik begin steeds meer te hopen van niet... Hebben jullie het artikel over hun 'personeelsbeleid' gelezen?

Lindy: Dat weet ik niet, eerlijk gezegd.. Ik denk wel dat je de naam kan aanvechten als je kan bewijzen dat jij eerder onder die naam was ingeschreven.