Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimberly1995 schreef:Caaroo schreef:Iemand met aardrijkskunde vwo morgen? Zo ja, waar leg je de nadruk op met leren en heb je nog geweldige tips want die heb ik best wel nodig
Ik probeer dingen even te herhalen die vaak terug komen:
Demografisch transitiemodel
Centrum-periferie- semi-periferie
Plaatbewegingen (subductiezones en dergelijke)
Hoge druk lage druk
Moessons
Ik weet niet of je samengevat hebt? Die lees ik nu door. Ik vind de syllabus niet fijn leren..
linnnde schreef:Morgen hier ook natuurkunde! Ga er vol goede moed heen morgen! ben 3 dagen naar leiden geweest, en alleen maar lovende feedback van de docenten gehad. hoef alleen nog maar 1 a 2 examens als voorbereiding te doen, en dan ben ik er helemaal klaar voor, zin in dus!
Caaroo schreef:Iemand met aardrijkskunde vwo morgen? Zo ja, waar leg je de nadruk op met leren en heb je nog geweldige tips want die heb ik best wel nodig
misschien. 

Dani199764 schreef:linnnde schreef:Morgen hier ook natuurkunde! Ga er vol goede moed heen morgen! ben 3 dagen naar leiden geweest, en alleen maar lovende feedback van de docenten gehad. hoef alleen nog maar 1 a 2 examens als voorbereiding te doen, en dan ben ik er helemaal klaar voor, zin in dus!
Ik begrijp natuurkunde gewoon echt niet, zou eigenlijk ook niet weten waarom ik t ooit gekozen heb![]()
Ze vermengen letters in rare formules en daar moeten dan getallen uitkomen, nou schiet mij maar lek, ik snap er niks van.
DewiFoto schreef:xZiva_ schreef:meer mensen trouwens die nog een gala hebben?
Hier pas 30 juni gala .. pas na de diploma uitrijking.
Dus dat duurt nog even.
Ik ga vol goede moed natuurkunde in.
Berekenen lukt meestal goed.
Als ze maaf niet teve theorie gaan vragen!
wij hebben aankomende vrijdag ons gala al, op de dag dat niemand meer examens heeft, en nog niemand weet of ie geslaagd is of niet (om de pret niet te verpesten ) en om natuurlijk een feestje te geven dat we (hopelijk) van school af zijn, en klaar zijn met de examens
Citaat:Ik begrijp natuurkunde gewoon echt niet, zou eigenlijk ook niet weten waarom ik t ooit gekozen heb![]()
Ze vermengen letters in rare formules en daar moeten dan getallen uitkomen, nou schiet mij maar lek, ik snap er niks van.
[/quote]Citaat:dat had ik eerst dus ook.. tot dat ik half jaar geleden ging bijlessen, heb er zoooooooooooooooo veel tijd in gestoken![]()
![]()
maar hopelijk loont het zich..
Succes alvast! probeer goed alle gegevens op te schrijven, en dan pas te bedenken welke formules je nodig hebt. vaak is het simpeler dan je denkt!
unihorses schreef:owkee :
handelstheorie van ullman:
er is handel als er sprake is van :
- complementariteit dus een vraag en aanbod. ene land heeft het niet andere wel
-transferability dus dat het vervoerbaar is.
-intervening opportunities oftewel geen tussenliggende mogelijk heden. zie het als je kan naar de c1000 op 5 km en op 100 km. dan ga je natuurlijk voor die 5. was die er niet was er handel met die van 100
Technologische ladder:
dan is er sprake van outsourcing.
laagwaardige arbeidsintensieve productietakken verplaatsen naar landen met lagere lonen. Kapitaalintensieve productie blijft gevestigd in het huidige land.
vliegende ganzen model:
wat wij hebben geleerd is het steeds beter worden. heel laag ontwikkeld levert het land grondstoffen en heel hoog ontwikkeld ingewikkelde machines bijvoorbeeld. en daar zitten allerlei producten tussen in. En hoe verder het land komt hoe duurder de lonen.
voor verdere vragen : brand maar los
kimberly1995 schreef:unihorses schreef:owkee :
handelstheorie van ullman:
er is handel als er sprake is van :
- complementariteit dus een vraag en aanbod. ene land heeft het niet andere wel
-transferability dus dat het vervoerbaar is.
-intervening opportunities oftewel geen tussenliggende mogelijk heden. zie het als je kan naar de c1000 op 5 km en op 100 km. dan ga je natuurlijk voor die 5. was die er niet was er handel met die van 100
Technologische ladder:
dan is er sprake van outsourcing.
laagwaardige arbeidsintensieve productietakken verplaatsen naar landen met lagere lonen. Kapitaalintensieve productie blijft gevestigd in het huidige land.
vliegende ganzen model:
wat wij hebben geleerd is het steeds beter worden. heel laag ontwikkeld levert het land grondstoffen en heel hoog ontwikkeld ingewikkelde machines bijvoorbeeld. en daar zitten allerlei producten tussen in. En hoe verder het land komt hoe duurder de lonen.
voor verdere vragen : brand maar los
Staat die handelstheorie in de syllabus/samengevat?
heb geen samengevat en wat is een syllabus?
unihorses schreef:kimberly1995 schreef:
geen ideeheb geen samengevat en wat is een syllabus?
![]()
wij hebben hem in de 3e klas al geleerd, kan hem fijn toepassen bij veel handel vragen.