[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:39

Suus__ schreef:
Melisjeee schreef:
Gefeliciteerd! Ik mag over een week eindelijk alleen de weg op, na meer dan een half jaar een begeleider naast me te hebben gehad *\o/*

Ahh wat relaxed! En nu een eigen auto?

Dat nou net niet helaas, tenzij er ineens op mn verjaardag een auto met een strik er omheen voor de deur staat :Y) maar ik mag de auto's van mn ouders gewoon gebruiken gelukkig! :D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:39

Dankjewel :D

Amiigo

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:43

:wave: ik mag 5 februari op! Hoop dat ik meteen slaag kan ik mooi m'n trailer rijbewijs halen :P

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:43

Haha! Ja een auto is duur, fijn dat je die van je ouders mag lenen :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:07

Amiigo schreef:
:wave: ik mag 5 februari op! Hoop dat ik meteen slaag kan ik mooi m'n trailer rijbewijs halen :P

Spannend, dat is ook handig inderdaad

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:11

Dyphusion schreef:
Ook ik heb mijn rijbewijs binnen *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*

Melisjeee schreef:
Gefeliciteerd! Ik mag over een week eindelijk alleen de weg op, na meer dan een half jaar een begeleider naast me te hebben gehad *\o/*

Oh dat zal ook een fijn gevoel zijn! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Amiigo schreef:

Succes! Mijn examinator begon daar ook al over toen ik zei dat ik paard reed inderdaad :P

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:17

Gefeliciteerd Dyphusion!!

Melisjeee, fijn! Ik moet nog meer dan 4 maanden wachten, bah :(

M'n ouders hebben een nieuwe auto gekocht, (tweedehandsje) en wat rijdt hij fijn! Echt geweldig, van een peugeot naar een volkswagen. Peugeot is niks voor mij :D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:33

Dankjewel nog iedereen! :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:57

Rijlessen gepland, rijschool heeft het druk, pas op 2 februari mijn eerste les :(

Ik heb 2x per week les gepland, hoe vaak lessen jullie?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:06

1x per week. En dat is af en toe al lastig met school. Als ik m'n theorie gehaald heb wil m'n instructeur eigenlijk dat ik 2x per week ga lessen, maar moet nog even kijken of dat gaat lukken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:32

Ik reed ook 1x in de week, een uurtje. En dat kwam soms al klem met school, werk en al het andere. Dus soms maar 1x in de 2 weken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:33

Ik een keer in de week, sinds kort twee keer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:59

Ik les altijd 2 u per week. Meestal 2x een uur, sinds 1 januari 2 uur op vrijdag omdat ik alleen nog maar op vrijdag kan ivm nieuwe baan
Gisteren trouwens echt de slechtste les van de wereld. Bijna door rood gereden en een dikke ingreep omdat ik dacht nog wel voor een vrachtwagen te kunnen, maar had de snelheid echt flink verkeerd ingeschat dus dat werd even spannend. Verder nog veel andere foutjes, om moedeloos van te worden soms :\
Als dit mijn examen was geweest, was ik denk ik 5x gezakt :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:13

Oh ik les trouwens 1,5 uur. Daarna ben ik echt helemaal op altijd :=
Pff theorie zie ik wel echt onwijs tegenop hoor. Heb het echt retedruk met school en de 2 dagen voor m'n examen heb ik kwartaal presentaties. Leer nu in de trein en bus meestal (reis 1,5 uur naar school ongeveer). Maarja dat is ook niet ideaal :+ Leest toch minder fijn met geroezemoes om je heen en het gewiebel van de trein. Maarja helaas gaat het theorielokaal in Leiden dus weg en ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om op een doordeweekse dag naar Haarlem, Rijswijk of Barendrecht te reizen. :+

Afgelopen woensdag begon de les echt al lekker. Zat nog geen 2 minuten in de auto toen ik al ruzie had met de bestuurder van een GLS busje :') Stond met de auto in mijn straat en achter me stond een boom, gaat die idioot met z'n neus zowat tegen de voorbumper aanstaan. Kon dus niet meer voor of achteruit. En maar toeteren en gebaren. Nou uiteindelijk ging die een stuk achteruit, dus ik wil een stukje naar voren rijden zodat ik daarna achteruit kon, komt 'ie ineens keihard naar voren rijden, weer bijna tegen de voorbumper aan. Nou is mijn straat ook supersmal, maar kom op, als 'ie gewoon 2 seconde op afstand gewacht had, had ik 'm achteruit aan de kant gezet :+ Sorry dat het nog allemaal niet binnen 1 seconde gebeurt, ik had m'n 5e les ofzo. Zei ook al tegen m'n instructeur, daar neem ik geen pakjes voor de buren meer van aan :D Verder ging de les supergoed, dus die man kan wat mij betreft verdwijnen naar een plek waar de zon niet schijnt. :roll:

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:48

Een tip, vooral heeeeel veel oefenexamens maken :j
Zelf heb ik een cursus gedaan, een dag van 9 tot 5 oefenen en ik heb hem in een keer gehaald.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:02

Ja ik heb een cd-rom, en ik heb vorige week via Groupon nog een website gevonden waar je dan ook oefenexamens kan maken. Er is hier ook een rijschool die op woensdagavond theorie avond organiseert, daar ga ik ook nog een paar keer heen :j Met zo'n 9 tot 5 cursus heb ik het probleem dat ik gewoon geen dag vrij ben en ze eigenlijk altijd doordeweeks zijn. Of ik moet 't in de voorjaarsvakantie doen. Even afwachten hoe het 12 februari gaat :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:10

Ik heb mijn theorie in een keer gehaald door het boek goed te lezen en oefenexamens te maken op twee (beetje verouderde) dvd's. Toen mijn theorie anderhalf jaar later verlopen was heb ik nog een heel klein beetje geleerd en het toen weer in een keer gehaald :)

Theorie is echt niet wereldschokkend moeilijk, iedereen die een rijbewijs heeft heeft het gehaald!
Praktijk is ook niet wereldschokkend moeilijk trouwens, bijna iedereen heeft een rijbewijs en heeft het dus gehaald. Ik denk zelfs wel eens dat er meer mensen een rijbewijs hebben die eigenlijk gezakt zouden moeten zijn, dan dat er mensen zijn die het zouden moeten halen en steeds blijven zakken.
Gebaseerd op wat ik op de weg tegenkom dan he :P (heb nu half jaartje mijn rijbewijs)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:15

Ja ik weet wel dat het niet wereldschokkend moeilijk is, maar ik studeer al 6 jaar aan praktijkopleidingen (eerst Grafisch Lyceum, nu kunstacademie) en ik weet gewoon niet meer zo goed hoe ik leren aan moet pakken, want dat hoef ik al 6 jaar niet meer := Heel stom eigenlijk. Heb het boek nu 2x helemaal doorgelezen en ben ook geslaagd voor een paar proefexamens maar ik heb gewoon het idee dat ik de helft niet weet ofzo. Terwijl het ook tijdens de lessen goed gaat, m'n instructeur stelt ook best vaak ineens random theorievragen. Maar ik heb dyscalculie en het zijn zoveel getallen die je moet onthouden aaaaaahhh :') :')

Ik weet nu wel weer waarom ik geen theoretische opleiding ben gaan doen, maak mezelf helemaal gek als ik ergens voor moet leren B-)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:18

Oké ik heb tot nu toe eigenlijk steeds voor 2x per week gepland, nouja mocht dat toch teveel zijn kan ik het altijd nog afzeggen :)

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:50

Mag ik mij hier ook even melden? :=
Deze maandag (26/01) ga ik mijn praktisch rijexamen afleggen en ik ben echt één en al stress!
28 februari vertrek ik naar Frankrijk voor 4 maanden en ik heb het nu zo in mijn hoofd dat ik mijn rijbewijs voor die datum écht moet halen! Maar dit wordt dus mijn enige kans om het nog te kunnen afleggen voor mijn vertrek... Ik kan alleen maar hopen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:56

Spannend! Ik zal voor je duimen! Gaaf zeg 4 maanden naar Frankrijk. Ga je er stagelopen?

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:39

Ik ga er vrijwilligerswerk doen met paarden en andere vrijwilligers van over de hele wereld :)
Morgen om 11u30 begint mijn examen en als ik het haal zal ik dus naar Frankrijk kunnen rijden met de auto!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:41

Is dat niet wat te veel, zo meteen naar Frankrijk?

Ik heb donderdag examen :=

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:09

@dominique: goed toch, ervaring opdoen? Ik ben ook met mijn vader mee geweest naar zijn werk, hij rijdt de hele dag, dus ik heb hem rondgereden, en daar leer je echt veel van! (Als degene naast je het goede verteld dan :P)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:51

Nee, oke, maar Frankrijk is wel erg lang lijkt mij (ligt er ook maar aan waar in Frankrijk natuurlijk)