Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:44

Ja dat is natuurlijk ook zo, zijn eigen probleem. Hij blijft alleen geloven dat wij dat niet doen, maar zal m nog wel zuur komen te staan...

Kosseh, volledige wetteksten (dus ook letterlijk "copy paste"), moeten in de bijlage. Ga je citeren of parafraseren mag het wel in hoofdtekst, mits goede verwijzing. :)
Ons project ging ook groot deel over wetgevingen, erg interessant!

Mariëlle, volgens mij zijn de bijeenkomsten niet verplicht, maar moet je wel netjes afmelden als je een goede reden hebt. Maargoed het is natuurlijk ook niet alleen maar, omdat ie er niet was. Het is een hele opstapelingen (afwezig, niets van zich laten horen, ook niet na meerdere keren vragen, niets doen/maken, levert ie een stukje tekst in is het letterlijk copy paste en translate, etc.).

Oh maar dan gaat die P wel komen! Even flink blokken nog.

Zirkonia, je hebt ook gelijk, maar toch voelt t alsof jij schuldig bent voor zijn toekomst die hij niet meer heeft in dit vakgebied... Maar anderzijds, hij had ook gewoon iets kunnen doen. Oke, niet onze verantwoordelijkheid! Haha.

Hij staat op het verslag, maar met een (zeer) slechte persoonlijke beoordeling en hij staat verder nergens vermeld (in voorwoord staat de verdeling en wie wat geschreven heeft, staat ie ook niet bij).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:39

Als alles in de bijlagen gaat staat er niks in de deel vraag. We hebben de belangrijkste punten in eigen worden gezet en de verwijzingen er bij en de rest in de bijlagen.

Quir, vindt je de regelgeving echt interessant?
Wij hebben het nu over stralingsveiligheid en brandveiligheid maar vind er niet zobveel aan. Vond de bouwtekeningen van de lokalen wel leuk om te zien met waar er lood in de muren zit enzo.

Als die jogen niks er voor doet en andere niet helpt wat doet die dan op een opleiding voor de zorg. Volgens mij doet het dan geen kwaad om hem deze studie aftenemen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:01

Quir, daar had ik hem dus al niet meer in/op vermeld als de docent hiervan op de hoogte is :)) Eerlijk is eerlijk..

Ik ben bezig met groepsdynamica, pfff, lastige verwerkingsopdrachten. Alles APA met theorie verduidelijken. Toch totaal geen tijd voor met twee tentamens.. Leuke combinaties maken die docenten haha.
Kan iemand mij even een duw in m'n rug geven? Ik zoek steeds andere dingen op die gedaan moeten worden, maar minder prioriteit hebben..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:54

Zirkona je kan het. Nog een paar weekjes en je hebt al weer vakantie :D nog even door bijten.

Ik ga zo naar school. We hebben college waar er een paar worden uitgepikt om hun plan van radiotherapie te presenteren. Ik vind het al eng voor een groep van 10 en nu voor heel eerstejaar 150-200 mensne. Hoop dat ik niet de gene uit onze klas ben die naar vorne moet

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:22

Gisteren heb ik mijn eerste twee tentamens gehad, vandaag hard (ofja wat minder hard want heb geen concentratie :+ ) aan de studie. Morgen en vrijdag beide dagen twee tentamens en dan zit het er qua school op 2 verslagen na op :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:15

Quir, ik heb met alles aanwezigheidsplicht op school dus daar zit een verschilletje denk ik?
Hier ook weleens voor de keuze gestaan iemand uit de groep of niet, telkens maar kansen geven en op het eind werd het te banketstaaf om het alsnog te doen. Bij de volgende groep was diegene er snel uitgeknikkerd, maar die wisten ook van onze ervaringen. Ergens had ze er achteraf uit gemoeten maargoed :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:38

Zo Quir, ik snap dat het lastig is voor jullie als hij zijn P niet haalt, maar eigen schuld hoor!
Ik had hem inderdaad ook echt niet meer vermeld op het verslag...

Over 5 verslagen, 3 mondelingen/assessments en 8 tentamens ben ik ook bij mijn P _O-
nog twee weken en dan de tentamens, het is allemaal heel erg druk en veel op dit moment maar we gaan er het beste van proberen te maken...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:45

Nog 3 kleine verlsagen apparte vakken maar wel samen voor het cijfer. Twee tentamens praktijk assesment. Portefio toets ben ook ik klaar. En dan hopelijk alles gehaald en mijn P binnen.

Nu TGV echografie maken. Even bedenken hoe je handelingsschema ook al weer is bij een echo van de nieren. .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:16

Mariëlle_93; Dat scheelt vast wel, wij hebben in principe geen aanwezigheidsplicht. Alleen bij stralingsdeskundigheid, omdat je anders je diploma stralingsdeskundigheid niveau 4A/B niet kunt krijgen...

xSannee; Het is niet dat ie zijn P niet meer haalt (haalde die overigens toch al niet), maar hij moet verplicht van de opleiding af... Anderzijds wie wil er straks nu door zo iemand in het ziekenhuis onderzocht en/of behandeld worden. :')

Hier ook nog twee weken tot de toetsen. Morgen presentatie en volgende week dinsdag ook presentatie.

Dan twee grote toetsen, beide 150 vragen.
En 26/27 juni praktijk toetsen... En dan hopelijk klaar en (cum laude!) mijn propedeuse binnen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:20

150 vragen?! Damn!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:24

kosseh schreef:
Nog 3 kleine verlsagen apparte vakken maar wel samen voor het cijfer. Twee tentamens praktijk assesment. Portefio toets ben ook ik klaar. En dan hopelijk alles gehaald en mijn P binnen.

Nu TGV echografie maken. Even bedenken hoe je handelingsschema ook al weer is bij een echo van de nieren. .

Hebben jullie alles apart?

Wij hebben één protocol, echografie abdomen en moeten dat protocol in 15 minuten scannen én alles benoemen en in beeld gebracht hebben, incl meten van de nieren en milt (en beoordelen of dat goed is, of bijvoorbeeld te groot). Docent kijkt naast je mee en beoordeeld instellen (zoals preset, gain, TGC, diepte instellen tijdens scannen, etc.), of je alles in beeld gebracht hebt en benoemd hebt (ook regelmatig beeld op freeze zetten) qua anatomie. Anatomische varianten (zoals bijmilt) mag je missen en in totaal 10 anatomische kenmerken...

Standaard protocol ken en kan ik wel erg goed, maar op het moment dat er veel lucht in de buik zit en de rechter nier minder goed te zien zijn en je op de rug moet scannen, kom ik moeilijk tussen de ribben door, haha.

Hopelijk met de toets een fijne patiënt die "echogeniek" is. :D

Courses: Jep, 150 vragen. Al onze toetsen zijn 150 vragen, behalve in de eerste periode (toen 120 vragen). Maar wel in één toets alle vakken/domeinen en integraal, dus samenhang kunnen zien en begrijpen tussen de verschillende vakken/domeinen.
Moet zeggen dat het wel goed te doen is, hoor. :)
Ben meestal met 1,5 tot 2 uur klaar (wel vrijwel altijd als eerste :+ )

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:09

Docenten hadden 5 uur werk voor een verslag van 9 onderdelen, die zelf ook nog opgedeeld zijn, gerekend. Ik ben al 5 uur bezig, maar nog niet op de helft _O- Foutje van ze of zou het aan mij liggen? Andere studenten hebben er ook langer over gedaan...

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:30

Pff, hier de laatste lootjes.. Nog een tentamen en als ik geen herkansing heb (moet er nog een terug krijgen en nog een maken) dan ben ik na donderdag vrij..

Maar ik kan vandaag de zin niet maken om Logistiek de eerste helft te herhalen, haha. Ben goed futloos..

Voor de rest hier dus alles gehaald, op een practicum na, maar ik weet niet wanneer ik deze mag herkansen. Zijn ze lekker vaag over..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:37

Dan ben ne wel heel vroeg klaar. Lekker hoor

Ik moet donderdag stage lopen
Vrijdag nog 2 tentamens
Volgende week nog 2 praktijk toetsen en dan volgende week vrijdag klaar als ik geen her heb.
Kijk er echt naar uit. Maar nu weer verder met leren :(

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:39

Ja zeker wel, maar als ik herkansingen heb dan moet ik nog even 2 weken langer door. Ons blok was ook met een week ingekort ten opzichte van vorig jaar (volgens mijn SLB docent, die was er overigens niet erg gelukkig mee).

Hier is de zin ook echt niet te vinden.. Gaat hier eigenlijk altijd mis zodra laptop aan gaat, weg concentratie, en moet het halve huis vanavond ook nog schoon maken voor m'n ouders thuis komen van vakantie.. Maar goed, terug naar m'n online proeftoets..

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:08

Ik heb vorige week tentamenweek gehad 4 van de 6 cijfers terug (8.8,7.4,7.4,8.1)
Vandaag de laatste cito van wereldoriëntatie die ik nog moest halen ruim gehaald.

Deze week reunie van stage, schoolreis en een onderzoeksvoorstel dat ingeleverd moet worden. Dan nog twee stageweken, eventueel nog een her en dan zijn we klaar :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:14

Al druk aan de toetsen dus... En vroeg klaar!

Wij hebben deze week nog lessen... De laatste toets is 27 juni en de laatste herkansing is ergens tweede week van juli...

Vorige week presentatie gehad, een 8! Helemaal blij mee. :D

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:32

Hellup... wie weet wanneer precies de eerste collegedag is aan het hbo? Of nog preciezer: aan de NHL?! Ik kan ze niet bereiken nu en er moét zsm een vlucht omstreeks die tijd geboekt worden.... Help!!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:36

Pff, geen idee. Ik heb er in ieder geval nog niet naar gekeken, eerst tentamens en daarna lang en breed vakantie vieren.. Dus sorry, kan je niet helpen ;)

Staat het niet ergens op de site van je school vermeld?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:42

/dubbel, kan niet meer editten, maar...

Whaaaaaaaaaa~ Ik ben over!
Zit op 56 studiepunten nu ^^. Nu hopen dat ik die van donderdag ook haal en dan heb ik in augustus alleen dat stomme pracitum te herkansen voor m'n P :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:36

Ik moet nog 1 tentamen morgen! Nog een dagje hard studeren en dan hopen dat ik alles gehaald heb! Dan hoef ik alleen de 24e nog naar school. :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:58

Sem_ schreef:
Ik moet nog 1 tentamen morgen! Nog een dagje hard studeren en dan hopen dat ik alles gehaald heb! Dan hoef ik alleen de 24e nog naar school. :D

Oh, lekker duimen dan!
Hier is het ongeveer gelijk. Morgen laatste tentamen en als ik m haal hoef ik helemaal niet meer naar school. Als ik m niet haal alleen de 25e nog voor een her :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:58

Ik heb gister 3 verslagen ingeleverd en ik had een praktijktentamen (vergadering voorzitten) en die heb ik gelukkig met een goed afgerond. :) Tentamen van morgen is recht en voor de verandering een keer multiple choice! :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:40

Hier net vandaag de laatste praktijktoets gehaald en een 7,0 gehaald. :) Praktijk nu afgesloten met een dikke 8.
Volgende week competentiebeoordeling (portfoliogesprek) en de week daarna nog een herkansing van neurologie/sociologie. En dan in augustus nog een (extra) herkansing ivm bijzondere omstandigheden en als het goed is heb ik dan ook mijn P binnen!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:43

Goed gedaan Loki en Sem!

Net mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd, nu maar wachten op het punt.
Wat was dat een hels karwei zeg