Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_96

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:43

Mag ik me hier ook melden?
Ik zit nu in mijn eerste jaar van de pabo en heb het erg naar mijn zin, ik loop op dit moment stage in groep 5/6. Ik heb helaas ook maar 1 week meivakantie, maar aankomend weekend wel een lang weekend met Koningsdag uiteraard en aanstaande vrijdag ga ik nog een extra dagje naar stage voor de Koningsspelen, daar heb ik ook erg veel zin in!

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:47

AnnemiekvM schreef:
AnniekSolana schreef:
Meelezer hier :). Maar AnnemiekvM dat is best te doen hoor. Wel een beetje aanpoten natuurlijk, maar collega's op mijn stage die fulltime werken doen het ook. Die hebben hun colleges dan op de woensdagmiddag. Ik heb net Blok 1 van bewegingsonderwijs behaald, maar dan tijdens een minor.
Gisteren trouwens te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn huidige stageschool om af te gaan studeren, super leuk!

Mijn stage doe ik op mijn eigen school. Dus dat scheelt.
Nu nog even wat leniger worden en conditie verbeteren :D

Hoe bevalt bij jou de eigen vaardigheid? En waar doe je de opleiding?

Dat is inderdaad het meest ideale, de gymlessen kunnen geven op je eigen school.
Eigen vaardigheid vond ik reuze mee vallen. Als je ook maar een beetje sportief bent ingesteld, dan is het heel goed te doen. Het zijn doorgaans 15 onderdelen waar je ook bij alle onderdelen extra's kunt doen. Dus zodra jij één onderdeel echt niet kan, dan kun je dit compenseren met een "extra".
Ik heb zelf tijdens de minor (meteen aan het begin) mijn voet zwaar gekneusd en heb dus echt in de laatste twee lessen al mijn eigen vaardigheid moeten bewijzen en dat vond ik zelfs goed te doen.
Ik heb de minor gevolgd in Eindhoven (Fontys).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:36

Zelf twijfel ik over de HU of de Marnix academy. Iemand daar ervaringen mee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:05

Oh ik heb twee weken meivakantie dit keer, heerlijk. Ga de eerste week lekker weg, kan ik daarna de tweede week weer hard voorbereiden :')

Vanavond deden zo'n 15 3e klas leerlingen een voorstelling van Frozen en omdat ik de meesten van hen les geef ben ik wezen kijken. Echt superleuk om ze eens in een andere setting te zien, wat een andere kinderen zijn het dan ineens :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:31

leuk Goof!

ik ga morgen helpen bij de koningsspelen, ben toch vrij van school, leek me wel leuk om mee te maken.

Even iets heel anders, ik denk vooral voor de mensen die lesgeven op de basisschool, geven jullie nog iets aan de kinderen als het schooljaar voorbij is? ik loop tot het einde van het jaar stage bij deze klas en vind het eigenlijk stom om dan zomaar weg te gaan zonder iets leuks te geven/maken.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:35

Jessica, met stage heb ik wel altijd afscheid genomen. Maar niet echt cadeautjes, altijd traktatie oid.. Ook eind vh jaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:00

Ik sluit ook altijd af met een traktatie oid.
voor mijn mentorklas schrijf ik altijd een persoonlijke kaart en mijn klas stelde voor om met zijn allen te gaan picknicken aan het eind. Superleuk.

Ik ga over een paar weken trouwens met een 3e klas sushi eten. Ik heb zo'n heerlijk jaar met hen dat ik iets wilde doen en spontaan voorstelde om sushi te gaan eten waarop iedereen spontaan begon te stralen omdat ze het zo'n tof idee vonden. Ook helemaal leuk dus.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:12

Voor volgend schooljaar worden al weer formaties opgesteld begrijp ik. (Zie ook veel advertenties). Ik wil graag solliciteren maar nu staat er overal 'vanaf 1 augustus'. Laat ik nou precies de eerste week van aug. weg zijn... :( Zou dat grote problemen gaan opleveren verwachten jullie? De scholen zijn dan nog dicht volgens mij, moet neem ik aan e.e.a. voorbereid worden..?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:16

Als je niet solliciteert, wordt het zeker niks ;)
Ik zou eerst maar eens de gok wagen en wellicht door de sollicitatie rondes heen komen en dán kan je nog altijd zeggen dat je bereid bent om een week eerder al te gaan voorbereiden etc.

Ik denk trouwens eerder dat 1 aug meer een boekhoudkundige datum is, qua salarisadministratie zeg maar. Want wij - Noord, beginnen ...wat is het... ergens tegen half augustus weer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:34

Die ervaring heb ik ook met 1 augustus, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik die eerste week al iets moest doen. Lekker solliciteren dus! Ik heb morgen ook een gesprek :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:44

Succes Sheran!
Ik ben morgen begeleider voor de dierentuinexcursie van klas 1. Ondanks dat de ziektevervanging er al op zit, vroegen mijn collega's of ik mee wilde en de leerlingen waren door het dolle. :D

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:53

Ah bedankt Sheran! Ik ga het zeker proberen. Succes morgen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:56

Bij ons begint de formatie al in februari. Dan moet je aangeven wat je wensen zijn.
En dan gaat het balletje rollen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:40

1 augustus is gewoon officieel de start van een nieuw schooljaar maar je werkt dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:33

Ik weet nog niks voor volgend schooljaar, hoorde wel mee bezig waren maar gesprek met teamleider afgelopen week ging niet door dus nu maar na de vakantie vragen of al idee is hoe en wat. Ben natuurlijk pas net begonnen en wat terugloop in leerlingen dus kans ook als een de eerste weer uit ga.

Bevalt wel steeds beter, fijne tips van coach en collega's helpen ook waar ze kunnen, dus vertrouwen nu wel dat gaat lukken

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:12

Stage 2 gisteren afgerond, veel geleerd! Ik heb me toch maar vast ingeschreven bij wat uitzendbureaus (in NL, net over grens). Zou wel erg fijn zijn om met een klein baantje stage 3 in te kunnen. Iemand daar ervaring mee? Ga trouwens waarschijnlijk ook Duits erbij doen. Heb ik meer kans denk ik, en heb al vrijstellingen voor NL.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:58

Ik ben ondertussen afgestudeerd als onderwijsassistent, nu dus ook flink op zoek naar vacatures, helaas allemaal overal in de buurt van Amsterdam.. maar er is nu een vacature in t zuiden! Nu dus proberen om een nette sollicitatie te schrijven :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:00

Gefeliciteerd jacquelinee.

Vervelend zoveel onzekerheid bij veel van jullie.

Ik heb mijn vaste contract gekregen voor volgend schooljaar. Fulltime groep 5, echt super veel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:02

Gefeliciteerd Jacqueline en Marleen!

Waar zoeken jullie vacatures?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:36

Weer een korte week mensen, schiet niet op met de lessen zo.

Ik ben in de vakantie naar Auschwitz geweest en heb er een les over gemaakt aan de hand van mijn foto's en verhalen. Ze vinden het erg indrukwekkend en hingen aan mijn lippen vanmorgen.
Erg leuk om zo mijn les te draaien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:47

Goof schreef:
Weer een korte week mensen, schiet niet op met de lessen zo.

Ik ben in de vakantie naar Auschwitz geweest en heb er een les over gemaakt aan de hand van mijn foto's en verhalen. Ze vinden het erg indrukwekkend en hingen aan mijn lippen vanmorgen.
Erg leuk om zo mijn les te draaien.

Lekker een kort weekje! O:)

Ja, Auschwitz blijft altijd indrukwekkend. Net als alle verhalen eromheen, dat lijkt mij heel bijzonder om te delen met je groepen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:22

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:03

Ingevuld :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:29

Ingevuld!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:31

Pff hebben jullie ook al stress omdat de zomervakantie al zo dichtbij is en je nog zo veel wil en moet doen? 8)7 8)7