Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:52

Ik weet niet of hier nog mensen een job zoeken in de Security of Hospitality (Receptie), omgeving Amsterdam?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:50

Pfff, ik meld me ook!!

Ben ook al eventjes op zoek naar werk en tot nu toe alleen afwijzingen gehad. Tot ik werd gebeld door uitzendbureau X of ik op gesprek wilde komen voor de vacature van intercedent waarop ik had gesolliciteerd. Gesprek aan de telefoon verliep al vreemd... De vrouw gaf aan het stom te vinden dat ik mijn brief begon met geachte heer/mevrouw, omdat haar naam duidelijk een vrouwennaam was en die in de vacature stond. Nou niet dus, er stond alleen een achternaam. Verder zei ze dat mijn brief vol met fouten stond, (terwijl ik communicatiewetenschap heb gestudeerd, en er precies 1 komma in mijn brief miste) maar ze me toch wel wilde spreken.

Op maandag was het zover, we hadden telefonisch een plaats en tijd afgesproken, die ik nog 2x heb nagevraagd. Kom ik daar aan, is mevrouw er niet! Ze had een afspraak buiten de deur. Het kantoor belde haar op en ze zei dat ik verkeerd zat, mijn gesprek was op een dinsdag ingepland en niet maandag. Terwijl ik al werk op dinsdag, dus dan had ik nooit toegezegd om dan te komen. Het kantoor bood excuses aan maar drukte mij wel op mijn hart dat ik verkeerd zat. Mevrouw zou me diezelfde dag terug bellen.

Thuis heb ik direct gemaild met de mededeling dat ik de volgende dag niet kon komen, omdat ik al werk heb op dinsdag. Ik heb en tegenvoorstel voor een gesprek gedaan en je raadt het vast al... Nooit meer iets gehoord!! Geen mail, geen voicemail, geen telefoontje, niets...

Ik heb inmiddels al vaak genoeg geen reactie op mijn sollicitatie gehad, dus dat ben ik al gewend. Maar dit slaat werkelijk alles!! Moest het even kwijt , hihi. We zoeken dus maar weer verder.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:21

wat raar! Ik heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden door een uitzendbureau.. weet niet goed wat ik ermee aan moet.. eerst zou ik gister op introdag gaan, maar omdat ik nog een diplomauitreiking heb en ik geen halve dag mocht missen kon ik daar niet aan mee doen.. toen zou ik worden geinformeerd over een 2e introdag volgende week.. dus dacht ik mail even om te kijken hoe en wat.. nu blijkt die introdag ineens in week 29 te zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:39

Pfff maandag een solli eruit gedaan voor een functie die imo precies bij mij past, ik ben daar echt geschikt voor, maar weer een afwijzing. Ik hoop dat het is omdat ik geen duits kan anders snap ik het echt niet.
Hebben jullie dat ook, dat je motivatie onder het 0-punt zakt dat je maar werk gaat zoeken wat je eigenlijk niet wilt doen? Ik dus wel, maar ik wil dan ook zooo graag werken, ik wordt er gek van!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:55

heb ik ook ja soms functies dat ik echt de omschrijving lees en denk : Dat ben ik! maar dan weer niet goed

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:46

Heeft waarschijnlijk te maken met de arbeidsmarkt. Ik hoor van vrienden heel vaak dat ze één van honderden (!) sollicitanten waren voor een functie.
Dan kan die baan nog zó goed bij je passen, ik kan me voorstellen dat er bij zoveel mensen vaak nog iemand is die ook wel goed bij de baan past.
Dan gaan we nu iets uitvinden zodat we het wél worden, magie? ;)

Ik ben vanavond aan het voorbereiden, morgen gesprek -:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:03

Hier net zo hoor Joolien! Ben HBO-er, maar momenteel ook blij met een beetje fatsoenlijk betaald/werkbaar productie werk... Gelukkig kan ik nu in de thuiszorg wat uren maken, maar dat zijn er nog maar 20 per week. Al ben ik blij dát ik wat heb ;).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:42

Ik wil wel op mijn blote knietjes naar een bedrijf toe van; neem mij aan!!

Maar ben blij met mijn bijbaan (ehh tussenbaan eerder nu ik afgestudeerd ben :+ )!en de vaste uren ervan. T is niveauloos :+ maar met super collega's en cliënten die je erg waarderen is het goed vol te houden! Geen UWV gedonder iig op deze manier! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:47

Ja ik zit nu in de WW maar daar wil ik gewoon echt uit.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:35

weer 2 brieven weg gedaan en 1 sollicitatie via uitzendbureau.. ik word wel steeds makkelijker merk ik qua functies

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:13

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:22

En lees vooral de post van Bart verderop in het topic........ ik reken nogmaals op jullie :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:57

Hahah had hem zelf al gezien.. ben nu community manager... ben hier mod geweest.. maar toch even goed over nadenken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:04

Winged schreef:
Hahah had hem zelf al gezien.. ben nu community manager... ben hier mod geweest.. maar toch even goed over nadenken.

Owee als je straks ineens rood bent.. ~~}>

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:07

Hahahhahah :* zo'n storm zal het wel niet lopen. Ben zelf vrij kritisch over bokt (verbeterpunten) en het team weet dat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:29

Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat bokt zoveel inkomsten derft dat het fulltime mensen in dienst kan hebben. Jemig.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:03

Ik was altijd in de veronderstelling dat het in de zomervakantie altijd rustiger werd qua vacatures. Nu al het derde telefoontje in een week dat ze mijn cv hebben gezien op .... of ik op gesprek wil komen. En dan heb ik het dus niet over uitzendbureaus... hopen op een aanbod voor de vakantie, zou lekker zijn.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:28

wow!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:33

Joolien schreef:

Dit zegt niets.

Andere sites geven andere bedragen aan ;)

Mijn site over Nijkerk was ook iets van 700 euro waard.
Nou, in godsnaam, hoe?? :P

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:18

hebben jullie ook dat wanneer je een functie heel leuk vind je het moeilijk vind als ze van de andere functie bellen om daar nog ja op te zeggen aangezien je liever de 'leukere functie' hebt.. vind het lastig daar mee om te gaan zeg :S

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:22

Wie zegt dat je de leukere functie krijgt?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:24

Dat is inderdaad nog maar afwachten :D

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:11

dat is inderdaad de gok winged daarom vind ik het lastig wat ik moet doen, ben ook nog maar net klaar met school dus nog niet echt wanhopig op zoek, dan zou ik alles aangrijpen.. ff zomervakantie is ook wel lekker om eerlijk te zijn haha

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:12

Ben nu voor de 2e dag aan het werk, werk is nog niet zo interessant, maar wie weet komt dat nog, en ach het is werk.