Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:26

Knip
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:37

BarbaLala: alvast veel sterkte gewenst, kunnen je ouders niet wat bijspringen?
kijk eens op magazijnwerk of bandwerk in de nacht, kl*tejob, maar verdient heel goed ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:39

Jeetje Barbalala, wat een geflikker zeg! Hoe komt het dat je geen uitkering hebt? Zat jij ook niet in het burnout topic een poos geleden?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:39

Ik had gesolliciteerd op productiewerk, naah zelfs dat werd m niet want was alleen voor mannen bedoeld :roll:

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:56

BarbaLala schreef:
Mag ik even schreeuwen? :o
Ik word er gek van.
Ben 22 heb 6 jaar horeca ervaring en een havo diploma en ben al sinds augustus werkloos.
Ik solliciteer op ALLES wat los en vast zit!
Zorg, winkels, supermarkten, horeca, noem het maar op!

Het maakt me geen reet meer uit wat, al mn eissen laten varen, als ik maar geld krijg!
Ik heb ook (nog stééds) geen uitkering, dus het water staat hoog, heel erg hoog...
Heb alles wat ik kan verkopen verkocht inmiddels, of het staat nog te koop, tot aan de spullen van de paarden toe.
Heb wel geleerd dat spullen geen reet er toe doen, zolang ze maar van mn dieren afblijven!
Maar hoelang ik het nog volhoud of uitstel van executie heb?

Morgen ga ik weer naar het uwv om hopelijk nu wel een uitkering te kunnen krijgen, zo niet, dan weet ik het echt niet meer.
Ben echt helemaal (ge)broke(n). :o

callcenter werk? Daar kunnen ze over het algemeen de mensen niet aanslepen!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:04

Symbeami schreef:
En ik ben aangenomen en begin morgen!!!

Kijk eens aan! Super!!!!! *D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:44

Symbeami schreef:
En ik ben aangenomen en begin morgen!!!

Gefeliciteerd! En veel succes morgen ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 05:10

Knip
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:54

BarbaLala: je kunt meestal ook de loonstrookjes wel terugvragen bij je oude werkgever! Het is wel even wat werk en kost moeite, maar dan heb je tenminste een beetje een inkomen (hoewel ik moet zeggen dat het bij mij wel tegenviel hoeveel het is)

Symbeami: gefeliciteerd!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:15

Knip
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:27

Sta je ingeschreven bij uitzendbureaus Barbalala? Ik kan me niet voorstellen dat je niet aan werk kunt komen :o

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:28

Zo gisteren weer 3 sollicitaties verstuurd.
1e afwijzing is al weer binnen :\

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:35

hier hetzelfde, vandaag nog 3 sollicitaties verstuurd, nog geen antwoord gehad
probleem is een beetje dat ik er zoveel verstuur, en afwijzingen krijg, maar dat ik de tel kwijtraak waar ik al gesolliciteerd heb :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:36

Ik heb besloten ook niet meer met een uitzendbureau in zee te gaan.
Ik ben er bij een stuk of 12 geweest en ik denk dat er ik er van 2 nog af en toe wat hoor, van de andere nooit meer!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:36

Duhelo schreef:
hier hetzelfde, vandaag nog 3 sollicitaties verstuurd, nog geen antwoord gehad
probleem is een beetje dat ik er zoveel verstuur, en afwijzingen krijg, maar dat ik de tel kwijtraak waar ik al gesolliciteerd heb :D

Ik heb eregisteren ook 2 verstuurt waarvan 1 al snel een afwijzing maar de ander houd het nog een tijdje vol :+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:40

orienta schreef:
Ik heb besloten ook niet meer met een uitzendbureau in zee te gaan.
Ik ben er bij een stuk of 12 geweest en ik denk dat er ik er van 2 nog af en toe wat hoor, van de andere nooit meer!

Laat je zelf wel eens wat horen dan? ;) Ik werk zelf als intercedent en mensen met een goed cv blijven over het algemeen wat langer hangen dan mensen met een cv van 3 kantjes met allerlei soorten baantjes. Dit is niet negatief bedoeld maar je moet je wel bedenken dat je niet de enige bent die op zoek is naar werk! De mensen die hier af en toe eens binnen lopen of eens bellen staan weer vers in het geheugen. We proberen voor iedereen gericht te acquireren aan de hand van het cv maar met sommige cv's kunnen wij ook gewoon niks! Wij moeten leveren wat de klant zoekt...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:54

Ik kijk regelmatig naar vacatures en bel ook regelmatig of ze iets voor mij hebben ;)
Met mijn CV moet het geen probleem zijn om werk te vinden ik heb hele brede werkervaring, het staat mij niet aan als ik geweest ben voor een intakegesprek dat ik vervolgens nooit meer wat hoor.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:03

Daar kan ik dan idd inkomen! Slechte zaak! Zeker als je een goed cv hebt is het heel jammer dat ze daar niks mee doen! Helaas woon je niet bij mij in de regio

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:19

Nou ja eentje is wel heel hard voor mij bezig hoor, die hebben alleen weinig vacatures op het moment.
Net weer een sollicitatie verstuurd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:27

Gadsie, ik zit nog steeds thuis.. Ik wilde vanmorgen gaan, maar ik stond dus te tollen op mijn benen en ben door mijn vriend weer het bed in gebonjourd, waar ik nu dus nog lig. Niet tof, ik schaam me rot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:29

BarbaLala schreef:
Denk dat ik dat ga proberen ja, ben benieuwd hoe het gaat bij het uwv, heb tot nu toe alleen telefonisch contact gehad nl, en dat verliep stroef.
Meikemarieke; veel zal het vast niet zijn, 70% van je laatst verdiende loon toch? Als ik maar rekeningen en eten kan betalen, dan ben ik blij.

Ik was ook een boel kwijtgeraakt door de breuk met mijn ex, en ik heb alles toch kunnen achterhalen. Met behulp van het UWV trouwens. In welke regio zoek je werk?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:07

Volgende week heb ik nog wel een sollicitatie voor een aparte baan! Haha. Op het laboratorium bij een dierenartsenpraktijk voor pluimvee. Secties doen enzo. Had ik op gereageerd omdat ik nog moet solliciteren, omdat ik nog voor 5 uur werkloos ben. Belt die man op, hij vond het zo'n leuke en aparte cariere switch dat ik op gesprek mag komen. Ben erg benieuwd, geen idee of het wel iets voor mij is met snijden en bloed enzo...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:08

Ieeeuw brr Lotte haha Ik heb ooit eens een kippenhart moeten ontleden met biologie, verschrikkelijk :+

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:47

Helaas mag ik mijzelf ook weer melden..
Door heel wat omstandigheden loop ik in de ziektewet. Ik was aan het werk in een call center maar omdat je daar (helaas) alleen maar een cijfertje bent word je er vroeg of laat uit gegooid als ze het niet met je eens zijn.

Maar ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt om nu een nieuwe baan te vinden. Ik heb hiervoor een half jaar zonder werk gezeten, maar nu heb ik mijn CV maar van de site's af gehaald omdat ik word 'plat' gebeld.

MAAR het geen waar ik wel moeite mee heb dat is om een part- time baan te vinden! Omdat full time gewoon teveel voor mij is en ik ook graag mijn paard regelmatig zie wil ik het liefste 24 uur werken (MAX 32) Maar dit valt echter vies tegen, heeft iemand tips? of ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:51

Ik werk nu als service medewerker bij een verzekeringsmaatschappij, gewoon parttime. Er zijn best wat parttime banen te vinden dacht ik zo? In welke richting zoek je?