Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:59

Succes vandaag met je gesprekken Yonne!

En sterkte voor Percyleen!

Ik zou het er gewoon op wagen Kaatje, wie weet willen ze best 32 uur geven?

Jammer dat je nog steeds niks hebt gehoord van de supermarkt Dimple! Hopelijk komen ze met goed nieuws ;)
Ben niet bijster goed in Engels, heb niet eens een Engelstalig cv gemaakt :))

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:03

Oke, ik ga toch een poging wagen :Y) Thanks!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:24

Mijn engels is goed, kan er wel blik op werpen?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:44

Vanmiddag om 14:00 gesprek met thuiszorg en 19:00 met marskramer

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 13:03

Graag Fargo, ik mail je even ;)

Bambi, succes!!! Je gaat goed joh!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:17

Dimple schreef:
Graag Fargo, ik mail je even ;)

Bambi, succes!!! Je gaat goed joh!

Ik doe ook heel erg mijn best

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:28

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 13:33

Thx! Topper!! :j *\o/*
Die site kende ik nog niet, thx!

Ik heb toch een mailtje gestuurd naar de vliegtuigen. Ik krijg via Indeed nl (eerst ook via een andere site) ook weer de melding als zijnde nieuw geplaatste vacature.

Tja, straks gaat er iets aan mijn neus voor bij, dat moet ik ook niet hebben :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:04

En een sollicitatie gestuurd :):)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:10

CV is retour! Hoop dat je er wat aan hebt zo!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:20

Ik ben even flink over de ***. De betreffende club heeft een vacature stop! Ik ben echt woest. |(

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:37

:oo Percyleen Wat houdt dat precies in voor jou situatie?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:40

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:50

Ah nee Percyleen, wat een rare gang van zaken! Eerst je de hemel in prijzen en dan dit, knap waardeloos. Betekent dat dan dat je werkeloos wordt?

Gesprekken gehad. Opzich positief gevoel over, maarja wel overgekwalificeerd natuurlijk en er zijn nog 5 kandidaten.. Ze belt me vanavond nog terug dus ben benieuwd.

Bambi succes met je gesprekken!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:16

Mijn gesprek met de thuiszorg vanmiddag is zo raar gegaan. Ik snap er helemaal niks van. Ik kwam daar en er waren eventjes 4 andere sollicitanten die tegelijk met mij een gesprek hadden, dus we hadden met z'n 4'en een gesprek. Dat vond ik in eerste instantie al raar. Die man zei aan het begin van het gesprek al dat we alle 4 zijn aangenomen. Toen had hij allemaal papieren die we gingen door lezen, over dat je geen alcohol en drugs mag gebruiken en dat het kan gebeuren dat oude mannen je gaan betasten, en dat je dan daar een melding van moet doen. Het is vakantie werk en maximaal 6 uur per dag, 24 uur per week. En je mag deze baan maar 60 kalenderdagen hebben, meer mag je niet werken. We kregen gelijk al werkkleding. Ik kreeg helemaal geen contract wat ik moest onderteken helemaal niks. Ik weet niet wanneer ik moet beginnen, waar of hoe laat. Echt ik vind het zo raar. Ik kon in de groep ook slecht vragen stellen, het ging allemaal zo snel binnen een kwartier stond ik weer buiten.

Ik kwam thuis en vertelde het aan mijn moeder en die zei dat ik moest oppassen want, als je geen contract hebt kunnen ze je nog wel eens oplichten. Dat je daar dan werkt en je krijgt niet betaald, en ik kan het dan niet bewijzen want er is nooit een contract getekend.

Vanavond gesprek bij Marskramer, hopen dat ik word aangenomen, kan ik daar mooi werken in plaats van de thuiszorg.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:24

Wat een rare gang van zaken Bambi! Ik moest iedere keer dat ik in de zorg ging werken zelfs een verklaring van gedrag afgeven voor ik mocht beginnen. Zou inderdaad een beetje opletten.

@ Dimple, eventueel wil ik ook nog naar je Engelse CV kijken hoor. Mijn Engels is ook vrij goed, dus als je wilt mag je het doorsturen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 16:36

Vreemd Bambi.
Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst, maar het is aan jou om aan te tonen dat je daar hebt gewerkt. Met bedrijfskleding in de hand en het feit dat je met ze 4e zit maakt het dit wel makkelijker.

Wel doen waar je je goed bij voelt hoor!

Fangio, ik heb hem net terug van Fargo en ik ga daar later even goed naar kijken, maar super bedankt voor je aanbod!

Ik kreeg netjes bericht terug van de vliegtuigen. Het systeem gooit die vacatures weer omhoog, niks aan het handje dus.
Ik blijf nog steeds positief.......ze hebben nog steeds mensen nodig, maar weten even niet wanneer ze weer mensen kunnen laten instromen (kost tenslotte ook een boel tijd)

Verder weinig nieuws :Y)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:42

Ik zou ook gewoon praten Kaatje. 40 uur is echt niet haalbaar voor je? Als het echt een leuke baan is zou het misschien goed te doen zijn. Maar het is wel veel, mijn voorkeur is ook max. 36.

Duimen Yonne, wel fijn dat je het dan al vanavond al weet! Niets is zo irritant als met spanning je weekend in gaan....

Vreemd Bambi... kreeg je ook niet iets van een loonbelasting-verklaring? Heb je het bedrijf gegoogled? Als het ''niet zuiver'' is dan vind je vaak ook wel verhalen op internet....
Succes bij de marskramer straks!

Balen Dimple, maar haal de vacature dan ook echt even weg, scheelt valse hoop bij sollicitanten!! |o Toch??

Hier ook weinig nieuws, ja een afwijzing in de mail (ze komen meestal op vrijdag valt me op.... :') ) maar daarvan had ik al niet alle functie eisen.... Verder nog een vacature gevonden als archiefmedewerker, hele korte omschrijving van de baan, uren en soort opdrachtgever zijn ook niet vermeld.... denk dat ik daar een hele korte motivatie heen ga sturen. Als ze zo weinig info geven kan je ook moeilijk zitten zwoegen op de ''perfecte sollicitatiebrief'' :n

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 16:57

Nou BlingpP, zelfs als je wel aan alle eisen voldoet dan wordt je nog afgewezen, ik sta nergens meer van te kijken.
We zouden er een boek over moeten schrijven :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:01

Gewoon gaan praten Kaatje, wat is de reden dat je 32 uur wil? Als je je werk niet mee hoeft te nemen naar huis, is 40 uur ook zo slecht nog niet :)

Ik heb weer 2 uitnodigingen binnen :D. Nadeel is dat 1 gesprek al een maand eerder is dan de 2 andere, dus ik kan niet echt goed kiezen als ik baan 1 krijg :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:06

Bambi, welke organisatie is het ? Mag ook per pb hoor:)
Maar ik ken sowieso 2 organisaties die idd ook zo vaag werken. Klopt verder allemaal wel als in wit en netje betalen etc. Maar contracten en dergelijke komen later nog eens.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:07

@ Blingpiggy, nee, ook geen loonbelasting verklaring alleen een overzicht van alle leeftijden en wat je dan zowel zou gaan verdienen per uur. nog niet gegoogled, weet niet precies waarop ik moet zoeken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:26

Toevoeging op de pb. Maar ook daar kun je even naar vragen bij pz mocht je er voor willen/moeten gaan.
Tis echt maf, maar vakantiekrachten thuiszorg huishoudelijke zorg krijgen op meer plekken dergelijke slechte info en dergelijke.
Je zou anders verwachten...maar helaas

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:40

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb deze week gesolliciteerd bij een erg mooi pretpark bij mij in de buurt. Mijn vader en zus zijn hier ook langdurig in dienst geweest dus ik hoop er nu ook aan de slag te mogen. :D

Nu heb ik een vraagje:
Men kon solliciteren t/m gisteren. Hierna zou er een selectieproces van kandidaten plaatsvinden. Er worden dus mensen geselecteerd om op gesprek te mogen komen. Ik weet dat dit vrij snel moet gebeuren want de functie gaat in vrij korte tijd in. Ik heb zowel mijn telefoonnummer(huis en mobiel) als e-mail als contactgegevens opgegeven, met hierbij de voorkeur dat ze naar mijn huistelefoon zouden bellen. Helaas is onze huistelefoon vandaag de hele dag stuk geweest.
Denken jullie dat als ze mij hadden geprobeerd te bellen op mijn huistelefoon en ze me daarop niet konden bereiken, ze me dan wel hadden geprobeerd te bellen op mijn mobiel of mij een e-mail hadden gestuurd? :) Ik ben er echt harstikke onzeker over, haha :)

(Ik twijfel zelf ook of ze het selectieproces zo snel hebben kunnen uitvoeren omdat je tot en met gisteren kon solliciteren, alleen omdat de functie zo snel in gaat weet ik het echt niet :+ )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:45

@kaatje dat betekend dat ik per 1 juli op straat sta :s.