Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:31

Wat leuk dat jullie allemaal nog zo goed gaan met studeren!
Hier ondertussen állemaal ontwikkelingen, waardoor ik waarschijnlijk vanaf september een deeltijd opleiding wil gaan doen.

Maar.. ik zal wel te laat zijn met inschrijven. En ik weet gewoon totaal niet wat ik dan wil gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:42

Je kan je nog inschrijven, maar dan mogen ze je weigeren als ze vinden dat je niet bij de opleiding past. Gewoon inschrijven dus!

Hier op inholland gezeten en op een andere school en merk echt onwijs grote verschillen. Elke school heeft zijn dingen, maar bij inholland is het wel heel erg, maar dat is mijn beleving natuurlijk. En per studie kan het verschillen..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:48

Ik kan mij waarschijnlijk pas eind juni inschrijven, omdat het allemaal nog niet zeker is dat ik ook echt deeltijd ga doen. Héél verwarrend maar ik kan er ook weer niet teveel over zeggen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:50

Maar je kan je toch gewoon nu inschrijven en als je dan toch besluit het niet te doen weer uitschrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:51

Je kan je tot september schrijven met de kans dat ze je mogen weigeren. Gewoon inschrijven. Uitschrijven kan altijd :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:52

Ik heb mij ook in een van de laatste weken pas ingeschreven.. Ben gewoon aangenomen en heb enkel het voortijdige introductiekamp gemist, hiervoor moet ik 28 uur studiebelasting inhalen op een eigen wijze. That's it. Maar vroegtijdig inschrijven en je weer uitschrijven is natuurlijk ook een optie!

Dames, zijn jullie ook met de laatste loodjes bezig? :)
Ik moet deze week 3 grote verslagen inleveren, waarvan 2 samen 1 project zijn. Volgende week 2 grote verslagen en 2 tentamens. Daarna nog 68 uur aan werkveld oriëntatie en stage verslagen.. :=
Ik ben echt even dringend opzoek naar wat motivatie/concentratie.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:57

Hier ook laatste loodjes!
Nog een stuk of 5 verslagen en aankomende week start de laatste tentamenweek met 6 tentamens

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:17

Laatste loodjes inderdaad! Ben nu net bezig met een verslag, hele opluchting toen bleek dat dat 't enigste is voor dat vak (hadden we al een proefversie van gemaakt namelijk).

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:50

Jeetje, EllisL, dat zijn nogal wat tentamens! Moeilijke vakken of valt dat mee?

Courses; Dat is wel een opluchting lijk me :)

Ik moet nog een artikel zien te schrijven over de toekomst van de verzorgingsstaat met verschillende begrippen erin verwerkt.. Om van te huilen nu. Kan na een heel politiek dossier even geen politiek meer zien.. Moet er volgende week nog een tentamen overmaken en dan is het hopelijk klaar.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:57

Moet nog 1 tentamen, 1 creatieve schouw, 1 verslag (bijna af) en eh, dat was 't wel zo'n beetje onderhand denk ik :D

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:18

Ik moet vooral nog heel veel verslagen maken. Nog 3 lesweken en daarna nog twee tentamens. Gelukkig heb ik nog tot de tentamenweek om al die verslagen te maken. Gelukkig heb ik nu weer even motivatie gevonden, dus laat ik maar weer verder gaan :wave:

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:42

Iedereen druk met de tentamens,
hier wat minder nieuws. Ben gestopt met de studie. De rekentoets die je het eerste jaar moet halen is gewoon niet haalbaar voor mij, dus pabo is definitief over voor mij...

Nu aan het kijken wat ik volgend jaar wil gaan doen.
Mensen hier die toevallig pedagogiek doen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:54

Aww wat baleb zeg dat je door zo een toets de opleiding niet mag doen die je graag wilt.
Ik heb zelf geen ervaring met pedagogiek maar wel vrienden die het doen en 2 die volgend jaar gaan starten. Als je iets wilt weten kan ik het voor je vragen aan hun :)

Hier gaat het nog steeds goed met de studie. Deze week begonnen met voorbereiden voor de toetsen. Voor mijn doen ver van te voren. Ze zijn pas over 2 weken. Maar wil even graag goed scoren en de toetsen in een keer halen zodat ik zeker weet dat mij. Propedeuse binnen is. Een herkansing valt namelijk als ik op vakantie ben, niet xo handig gepland

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:20

Rona, balen joh! :(:) Ik heb vorig jaar pedagogiek gedaan, maar ben overgestapt naar SPH. Een klasgenoot van mij precies hetzelfde verhaal, terwijl een vriendin van vorig jaar heel enthousiast in haar tweede jaar zit. Wat wil je weten?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:43

Ik ga woensdag naar een open avond dus zal daar ook wat info krijgen,
Maar ben benieuwd wat de opleiding nu eigenlijk precies inhoud, wat voor vakken enzo. Ik vond de pabo (afgezien van het rekenen dus ) nogal makkelijk qua inhoud van de vakken, een beetje meer uitdaging vind ik toch wel leuker, hoe is dat bij jullie?
En waarom ben je overgestapt naar SPH?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:57

wooow dit topic ben ik even een paar maanden uit het oog verloren :o

Hoe gaat het hier met de huidige eerste jaars? waarmee het topic begon..
Haalt iedereen nog goede cijfers, op naar jaar 2? gaan we de propedeuse halen?

Ik ben nog in de running voor m'n P.. afgelopen blok 1 onvoldoende die ik dus dit blok moet herkansen.
Begin Juli m'n laatste tentamenweek en dan op naar jaar 2!
ons laatste blok is verschrikkelijk saai en stom.. en motivatie is echt weg(zal wel komen omdat het het laatste blok is).. nog even knallen allemaal! *\o/*

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:45

Balen Rona!

Bij mij vallen de eerste twee tentamens mee. Woensdag heb ik twee zware en die van vrijdag gaan me ook wel lukken denk ik :-)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:25

Waarom zijn project toch altijd zo een drama.
Komt de gene wasr we het moeten inleveren opeens mee dat het morgen voorn12 uur sochtens moet worden ingeleverd.
Terwijl wij dus volgende week dachten. Nu dus stressen om het af te krijgen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:17

Wij moeten onze opdracht vandaag ook zo goed als af hebben, zodat we vandaag onze docent, maar dan in een andere rol, een advies kunnen geven.
Geloof dat alles nu af is, behalve een conclusie/advies :') Het zal wel goedkomen, zo klaar met dat groepswerk daar maak ik me nu iets minder druk om dan voorheen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:05

Wij moeten ook vandaag ons project af hebben en dat hebben we! Had echt een tof groepje en keer niet het gevoel dat ik (als enige) er aan moest trekken. Goed gevoel!

Alleen groot dilemma... Een jongen heeft helemaal niets gedaan, onze tutor gaf aan zijn naam niet op t verslag te zetten of hem slecht beoordelen (iedereen moet elkaar beoordelen en dat moet minimaal een 6 zijn om het project te halen, ongeacht het cijfer voor het verslag).

Alleen is het zo, hij móét dan stoppen met de opleiding. Niet ons probleem natuurlijk, maar je krijgt wel een "door-ons-moet-hij-stoppen-gevoel".

Maar goed, een voldoende kán hij niet krijgen, hij heeft immers niks gedaan...

Ben nu al op zoek naar een interessante en leuke minor! Waar ik in september of februari mee mag beginnen!

Hoe gaat t verder bij jullie? Nog in de running voor propedeuse?!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:19

Quir, ik heb voor een soort gelijk dilemma gestaan. Besloten die persoon wel uit de groep te zetten, ook na overleg met tutor(Projectleider) en onze SLB-er. De jongen is compleet uit zijn plaat gegaan, maar het project kon hij eigenlijk al niet halen. De tutor wilde hem namelijk niet beoordelen ervoor. Ik ben o.a. voor k.utwijf uitgemaakt, zo boos was hij.

Hier een deadline niet gehaald vorige week, maar nog niks van de docent erover gehoord. Deze week weer een pittig verslag en twee tentamens, alleen door het verslag kom ik tot nu toe niet eens toe aan het leren 8)7

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:36

Pff, dan ben je echt een boeman volgens hen...

In theorie kan hij het project nog wel halen, als wij hem niet onvoldoende beoordelen en we een voldoende voor het verslag en de presentatie hebben. Alleen heeft hij niets gedaan en verdiend hij dat in onze ogen ook niet om een voldoende te krijgen...
Wij hadden verschillende hoofdstukken verdeeld over tweetallen en ik moest dus met hem samenwerken, juist omdat ik eigenlijk degene ben die er gigantisch aan kan trekken en soms wel tot vervelends toe. ;)
Maar hij was er nooit, ook niet bij bijeenkomsten met de tutor (behalve bij concept versie inleveren, toen de tutor ook heel verbaasd vroeg waarom zijn naam er op stond, reageerde hij echt zo van "ja logisch toch" en begreep de verbazing niet van de tutor... of althans hij deed alsof in ieder geval), heeft helemaal niets gedaan en na twintig keer vragen waar hij was of hij wat gedaan had of ... kregen wij geen reactie op.

Echter, het project kan je in principe missen (is 3 punten en je hebt er 55 nodig om door te gaan), maar hij heeft ook zijn scriptie niet gemaakt en ingeleverd en die was 5 punten...
Morgen moeten de beoordelingen ingeleverd worden... drama.

Balen dat je door het verslag niet meer aan leren toe komt! Succes met t verslag en tentamens!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:54

Quir, dan is het toch niet jou schuld dat hij moet stoppen. Had hij ze scriptie maar moeten inleveren.

Wij zijn nu zo goed als klaar met het verslag. Alleen de conclusie nog volgnens mij. Nu alleen met iemand uit het groepje een discussie of de artikelen van de wetgeving als bijlagen moeten of als normale tekst. Ik ben voor bijlagen zodat het in woorden scheeld en netter staat. Mogen maar 10.000 woorden en dar is al 6000 woorden

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:00

Die bijeenkomsten zijn bij ons ook verplicht, ik geloof dat je er per blok hooguit 1 mag missen en anders kan je ook al fluiten naar een cijfer voor het project. :=

Ohja ik kan trouwens inderdaad mijn P halen, nu t/m blok 3 alles gehaald dus lekker de focus op het laatste blok..maar dat wordt nog wel wat pittig.
Laatst bijgewerkt door Marielle_93 op 03-06-14 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:00

Quir, niet te persoonlijk aantrekken. Het is HBO, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen studieproces! Makkelijker gezegd dan gedaan, ik trap er zelf ook nog regelmatig in 8)7 :x
Als het niet goed voelt om hem deelgenoot van jullie cijfer te laten zijn, dan niet doen. Wat Kosseh al zei, die scriptie is zijn eigen keuze geweest.

Kosseh; Ik zou ook zeggen bijlage..