Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquelinee_

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:53

@xMyrth ik ken wel een kort animatiefilmpje over samenwerken, als je wil kan ik die wel pb'en.

Ik ben vanaf vandaag officieel afgestudeerd als onderwijsassistent!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

A.s. dinsdag heb ik mijn intake op de pabo, dan moet ik de taaltoets en rekentoets alvast maken en 8 april heb ik de toelatingstoets van geschiedenis. En ergens in juli heb ik de toelatingstoetsen van aardrijkskunde en NTO.
Ik ben echt benieuwd hoe t met die toetsen gaat :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 01:21

Gefeliciteerd! :D *\o/*

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:30

Gefeliciteerd, goed bezig!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:33

Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd hoe je testen van de pabo gaan :)

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:21

Gefeliciteerd en succes met de toelatingstoetsen!

Ik kom ook weer even binnenvallen, want misschien hebben jullie hier nog ideeën. Wij hebben binnenkort een uitwisseling met een pabo uit België en nou komen de studenten eerst a.s. maandag hierheen en dinsdag gaan ze dan mee naar stage. Nou lijkt het mij leuk om met die student een activiteit rondom België te gaan doen, maar ik weet niet precies wat. Ik ben op dit moment namelijk bij de kleuters en het moet wel iets zijn wat voor hen interessant is. Heeft iemand ideetjes? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:19

Friet en bonbons eten? :')

Nee serieus, misschien wat Belgische liedjes leren, Vlaams en Frans? Of Belgische spelletjes?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:16

Iets met K3? :')

Ik heb vandaag mijn laatste dag gehad als docent, zo jammer. Ik kon na mijn stage van een half jaar blijven om 2 overspannen collega's over te nemen, die zijn nu (gelukkig!) weer happy en healthy.
Betekent wel dat ik mijn baantje dus kwijt ben. Niet dat ik me verveel met mijn fulltime studie en bijbanen als examentrainer van de uni en bijlesdocent. :P
Het was een fantastische ervaring en heb het zo naar m'n zin gehad op deze school. Toch prikkelt het wel om naar het buitenland te gaan. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met doceren in het buitenland?
Ik vind Ierland, Ijsland en Nieuw-Zeeland potentieel interessant. Ik heb echter geen B.Ed/M.Ed titel maar (bijna :P ) B.Sc (met tweedegraads bevoegdheid in verband met de educatieve minor). Kom je aan de bak met een science-titel in plaats van educatie?
Er zou eigenlijk een master achteraan moeten, maar heb eigenlijk niet zoveel zin nu.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:27

M. Ed? :P Ik dacht in eerste instantie aan een pratend paard :')

Geen ervaring met doceren in het buitenland, maar het lijkt me wel geweldig om te doen. Ik ben benieuwd naar de tips die je dan krijgt :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:37

Master of Education. :P Is een HBO-master. "Gewoon" een academische Master of Science is mooier natuurlijk (educatie & communicatie in je vakgebied of eerst een vakinhoudelijke master en dan nog een jaar LVHO) maar dan moet je ook nog een stuk onderzoek doen in je vakgebied en daar heb ik geen zin in. :x Ben daar wel klaar mee na deze bachelor. (Wie verkoopt me een schop? :)) )
Lijkt me sowieso wel interessant om te zien hoe het onderwijs in de praktijk gaat in het buitenland. Zouden de Nederlandse kinderen (over het algemeen) echt zulke brutale donders zijn, of kunnen de brave kinderen op de strenge scholen in hun uniformpjes er stiekem ook wat van? ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:12

Ik ben vandaag terug gekomen van 4 dagen Engeland waar ik met mijn brugklasje was. Genoten zeg! Paar leuke steden aangedaan, weer was erg goed en bovenal waren de kids echt fantastisch. Die spreken allemaal heel goed Engels dus die hebben zich heel goed gered en vermaakt in de gastgezinnen en in de steden als ze vrije tijd hadden. Echt superleuk om te zien dat ze al zo zelfredzaam zijn op hun 12e in een ander land. :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:19

Alowa!

Mag ik mij bij jullie melden?
Ik heb al 5 jaar mijn bijles 'bedrijfje'. Verder studeer biologie, poging tot, en wil een papiertje voor 2de graad biologie/ science docent. Ik heb biomedische wetenschappen (BMW) gestudeerd en na vele omzwervingen hier uitgekomen. Bij BMW ben ik overspannen geraakt dankzij te weinig hulp tijdens mijn thesis. Daarna door omstandigheden niet goed herstelt en werd bijna depressief van de gedachten dat ik het lab in moest.
In die periode gelukkig ontdekt dat lesgeven mijn passie is. Naar een universitaire educatie master gekeken, aangemeld en aangenomen. Maar mij flink vergist in de hoeveelheid schrijfwerk (bijna wekelijks 1 a 2 thesis-achtige stukken inleveren incl de nodige presentaties) weer overspannen geraakt. Vandaar dat ik nu via biologie er alsnog wil komen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:46

Hoi! Hoe is het hier? Iedereen lekkere Paasdagen gehad?

Zitten hier toevallig groep 3 juffen bij? Ik heb morgen mijn eerste dag voor mijn eerste eigen groepje en ik heb stress :=

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:06

Wel groep drie gehad. Super leuk!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:10

Kyrseltje schreef:
Hoi! Hoe is het hier? Iedereen lekkere Paasdagen gehad?

Zitten hier toevallig groep 3 juffen bij? Ik heb morgen mijn eerste dag voor mijn eerste eigen groepje en ik heb stress :=

Groep 3 is leuk!! Ik heb ook groep 3 gedraaid, wat wil je weten? :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:11

Oke ik heb het overleefd haha. Had even aanval van stress :=. Heb mijn LiO ook in groep 3 gelopen dus heb al best wat ervaring maar dat was Dalton en geef nu les op een 'gewone' school dus wist even niet zo goed wat ik met vll aanmoest. Maar het is goed gegaan! Wel pittig groepje, pfoe. 32 kinderen waarvan een aantal best een handleiding hebben. Wel erg veel zin in de aankomende periode :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:53

Heeft iemand van jullie zijn/haar bevoegdheid bewegingsonderwijs gehaald naast een fulltime baan?
En was het goed te doen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:02

Studeren naast een fulltime baan is nauwelijks te doen, en vergeet ook niet dat je stage zult moeten lopen ;)

Hoe is het hier? Hebben jullie ook bijna vakantie?
Weten jullie al meer over volgend jaar?

Wij groeien volgend jaar dus ik blijf sowieso met behoud van uren. En ik heb mezelf opgedrongen als begeleider van een stagiair, dus die krijg ik volgend jaar ook hehe O:)
Lijkt me leuk!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:58

Leuk!
Mijn opleiding heeft 1 week vakantie, niet volgende week maar die daarna, dan heeft stage daarna nog die week vrij dus ben ik 2 dagen vrij.

Ik ben benieuwd waar ik volgend jaar stage moet lopen, hopelijk hoor ik dat snel want moet nu na de zomervakantie gelijk beginnen met stage lopen

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:11

Ik vond studeren naast 3 dagen lesgeven (die dus telden als stage) al best pittig, naast een fulltime baan lijkt me helemaal een uitdaging. Aan de andere kant had ik wel meerdere klasgenoten die dat deden en de opleiding ook gewoon binnen de gestelde tijd gehaald hebben, dus het is wel haalbaar.

Hier ook bijna vakantie, ik ben er heel hard aan toe qua energie.. Mijn leerlingen ook trouwens, die zijn flink vervelend deze week :=

Volgend jaar verandert er voor mij wel iets, maar dat is op mijn initiatief. Ik heb een fulltime baan, alleen tot nu toe verdeeld over 2 locaties. Op 1 van de 2 komen meer uren vrij, dus ik ga naar 1 locatie volgend jaar. Wel jammer, de locatie waar ik stop is ook een hele leuke school, maar daar krimpt de bevolking enorm en de school dus ook. Dat maakt de toekomst op die school onzeker, dus ik ben blij dat ik nu al deze kans krijg voor ik gedwongen minder moet werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:26

Ik heb 0,6 gewerkt met een fulltime studie. Dat was niet grappig :=

Daarom kwam ik hier ook eigenlijk langs... een fulltime baan in het onderwijs. Is het te zwaar? Gaat je sociale leven er echt onder lijden?

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:32

Meelezer hier :). Maar AnnemiekvM dat is best te doen hoor. Wel een beetje aanpoten natuurlijk, maar collega's op mijn stage die fulltime werken doen het ook. Die hebben hun colleges dan op de woensdagmiddag. Ik heb net Blok 1 van bewegingsonderwijs behaald, maar dan tijdens een minor.
Gisteren trouwens te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn huidige stageschool om af te gaan studeren, super leuk!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:49

AnniekSolana schreef:
Meelezer hier :). Maar AnnemiekvM dat is best te doen hoor. Wel een beetje aanpoten natuurlijk, maar collega's op mijn stage die fulltime werken doen het ook. Die hebben hun colleges dan op de woensdagmiddag. Ik heb net Blok 1 van bewegingsonderwijs behaald, maar dan tijdens een minor.
Gisteren trouwens te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn huidige stageschool om af te gaan studeren, super leuk!

Mijn stage doe ik op mijn eigen school. Dus dat scheelt.
Nu nog even wat leniger worden en conditie verbeteren :D

Hoe bevalt bij jou de eigen vaardigheid? En waar doe je de opleiding?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:10

Lekker Goof dat je kunt blijven en ben benieuwd hoe een stagiaire bevalt!

Ik heb ook 1 week meivakantie.

Ik heb ook twee jaar gestudeerd naast mijn fulltime baan. Ik volgende de post-hbo studie voor vakdocent bewegingsonderwijs. Elke woensdagmiddag naar de opleiding, veel opdrachten en natuurlijk gymles geven. Ik vond het ook een behoorlijke belasting, in juni gelukkig klaar!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:18

Maar is de baan losstaand van die bevoegdheid, of niet? Als je bv fulltime in de juridische sector werkt en je wil je eerstegraads bevoegdheid Frans halen, dan zie ik dat niet zo makkelijk gebeuren (ivm stages enzo)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:33

Sheran schreef:
Maar is de baan losstaand van die bevoegdheid, of niet? Als je bv fulltime in de juridische sector werkt en je wil je eerstegraads bevoegdheid Frans halen, dan zie ik dat niet zo makkelijk gebeuren (ivm stages enzo)

In mijn werk kon ik de opdrachten uitvoeren, al noemde ze dit wel stage. Enkele opdrachten moesten bij een andere school uitgevoerd worden, hiervoor heb ik 'studieverlof' aan moeten vragen.
Is dat wat je bedoelt?