Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:13

Baal echt heel erg :(.
We krijgen nu op school stralingsfysyca niveau 4 en als je dat hebt afgerond met gemiddeld een 7 of hoger mag je niveau 3 gaan doen. Wat ik heel graag wil.
In de tentamenweek was ik ziek en daardoor bijna niet kunnen leren en de toets slecht heb gemaakt. Maar wel net voldoende 5, 9 dus ik wilde het gaan herkansen. Want ik weet dat ik veel beter kan.
Dus ik vraag net aan me tutor hoe ik me moet inschrijven voor de her. Zegt ze dat de opleiding daar niet aan doen als je al voldoende heb. Ik mag het dus niet herkansen, ik moet het maar gaan ophalen met de andere toetsen. En als ik geweigerd word voor niveau 3 moet ik maar aan geven dat ik bij de eerste toets ziek was...
En dat allemaal omdat ze geen extra werk willen met nakijken.

Welkom kirsten :)

Ik kreeg het gelijk te horen na me inschrijving. Dat als ik me examen gehaald had ik aangenomen was..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:22

Ah wat jammer zeg! Bij ons hoef je je nieteens in te schrijven, voldoende of niet je gaat gewoon naar de her als je dat wilt.. :))

Ik heb helaas nog maar 1 cijfer terug, wel superblij met een 6,2 want slechts 47,7% van de studenten heeft hem gehaald. 243 studenten hebben hem gemaakt.. :=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:41

kosseh schreef:
Baal echt heel erg :(.
We krijgen nu op school stralingsfysyca niveau 4 en als je dat hebt afgerond met gemiddeld een 7 of hoger mag je niveau 3 gaan doen. Wat ik heel graag wil.
In de tentamenweek was ik ziek en daardoor bijna niet kunnen leren en de toets slecht heb gemaakt. Maar wel net voldoende 5, 9 dus ik wilde het gaan herkansen. Want ik weet dat ik veel beter kan.
Dus ik vraag net aan me tutor hoe ik me moet inschrijven voor de her. Zegt ze dat de opleiding daar niet aan doen als je al voldoende heb. Ik mag het dus niet herkansen, ik moet het maar gaan ophalen met de andere toetsen. En als ik geweigerd word voor niveau 3 moet ik maar aan geven dat ik bij de eerste toets ziek was...
En dat allemaal omdat ze geen extra werk willen met nakijken.

Welkom kirsten :)

Ik kreeg het gelijk te horen na me inschrijving. Dat als ik me examen gehaald had ik aangenomen was..

Oh wat zuur zeg!!

Wij mogen ook alles gewoon herkansen, voldoende of onvoldoende en hoogste punt blijft altijd staan.
Doe nu ook stralingsdeskundigheid niveau 4A/B, weet eigenlijk niet of we 3 kunnen doen, maar eens achteraan gaan... Die wil ik ook wel! Sta er nu een 9 gemiddeld voor.

kosseh

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:21

Marielle, dit is het eerste jaar dat je je moet inschrijven bij ons.
Lekker is dat he als een groot deel het niet gehaald heeft en jij wel :D

Quir, bij ons kan het in jaar 4. Maar niet op de school zelf. Maar vanuit school.
Jaa gewoon achter aan gaan. Met niveau 3 erbij verdien je meer en kan je ook op de functies solliciteren waarvoor je het nodig hebt.
Ik wil het daarom graag doen en omdat ik het vak leuk vind.

Ik ben alles nu aan het na lezen. Maar kan alleen vinden dat je per jaar 2 kansen hebt voor toetsen en niks over dat je 2de kans alleen geld als de eerste onvoldoende is. Dus denk dat ik de toetscomissie ga mailen. Wil het gewoon graag over doen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:49

Vervelend als het niet zou lukken, had je dus bijna beter geen voldoende kunnen halen? :\

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:02

Jaa dat had waarschijnlijk beter geweest. Als ik hem net niet had gehaald had het over doen geen probleem geweest.
Maarja heb het wel gedaan en is ook wel is leuk om de OER helemaal te lezen. Komt dingen tegen die je anders nooit zou lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:22

Bij ons mag je volgens mij ook niet herkansen als je een voldoende hebt ( was sowieso niet het geval op de pabo)

Wel zuur dat ze geen uitzondering voor jou maken omdat je zien was...

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:19

Ben aangenomen op een Nederlandse HBO *\o/*
Gelukkig!! Heb er zo'n zin in! Zal wel heel wat geregel worden met ons bedrijf en alles maar dat heb ik er wel voor over.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:29

Hee mag ik me hier ook melden?
Ik ben Ilse en ga eind van het jaar ook studeren. Ik ga European Studies doen bij de Haagse Hogeschool!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:47

ECM schreef:
Hee mag ik me hier ook melden?
Ik ben Ilse en ga eind van het jaar ook studeren. Ik ga European Studies doen bij de Haagse Hogeschool!

Leuk Ilse! Geloof alleen dat dit eigenlijk het topic is van de studenten van vorig jaar zegmaar...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:43

Maakt toch niet uit? een nieuwe lading mensen is ook leuk :) en misschien kunnen we jullie wel helpen met vragen enzo.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:17

Zou wel fijn zijn als wij nieuwtjes wat van jullie 'oudjes' ;) kunnen leren cq vragen!
Succes Ilse!

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:51

Wat leuk dat dit topic nog steeds leeft! Vorig jaar zat ik zelf in dit topic met allemaal vragen, en nu is het eerste schooljaar op mijn nieuwe opleiding al weer bijna voorbij! Zijn er mensen hier die Journalistiek gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:57

Altijd gezellig nieuwe mensen :)

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:53

Haha ja vragen genoeg waarschijnlijk!
Nu eerst nog even mn examens gaan maken ;)

Wonen hier mensen op kamers oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:57

Kamers niet echt, woon wel op mijzelf :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:20

Ik ook niet (meer) op kamers, wel op mezelf (samenwonen) en heb wel op kamers gezeten :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:38

Ik woon op kamers ja :) In Utrecht.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:38

miespotter schreef:
Wat leuk dat dit topic nog steeds leeft! Vorig jaar zat ik zelf in dit topic met allemaal vragen, en nu is het eerste schooljaar op mijn nieuwe opleiding al weer bijna voorbij! Zijn er mensen hier die Journalistiek gaan doen?

Ik heb 10 juni de decentrale selectie voor journalistiek aan het windesheim :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 13:45

Ik kom hier ook maar weer een x langs. In november gestopt met mijn opleiding en heb me vorige week ingeschreven voor SPH in Den Haag!

Vind het wel leuk dat het topic nog zo goed loopt! :D

ECM, een vriendin van mij gaat ook european studies doen in Den Haag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:25

Hoi zou ik me ook mogen melden? :)

Ik ben nu hard aan de leer voor de eindexamens, en heb me ingeschreven op Hoge School Leiden voor Human Resource Management.

Plan is niet om op kamers te gaan omdat het met de trein 15 min reizen is.
Heb ongelovelijk veel zin in het aankomende jaar!

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:07

Lessie schreef:
Ik kom hier ook maar weer een x langs. In november gestopt met mijn opleiding en heb me vorige week ingeschreven voor SPH in Den Haag!

Vind het wel leuk dat het topic nog zo goed loopt! :D

ECM, een vriendin van mij gaat ook european studies doen in Den Haag!

Leuk, sph :) welke school als ik vragen mag?

Ik ga mijn oude opleiding afmaken en dit jaar ervoor zorgen dat ik mijn p haal voor mwd.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:19

Haagse hogeschool!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:40

Leuk, ik doe ook sph, maar dan in Nijmegen :)

Heb afgelopen periode weer alles gehaald, heb nog steeds alles, dus mijn P komt nu wel in de buurt.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:05

Courses schreef:
Deleted schreef:
Ik meld mij ook!

Ik ga vanaf eind augustus 2014 HBO Rechten studeren in Rotterdam bij de Inholland.

Ik hoor best wel wat negatieve dingen over InHolland, vanwaar de keuze voor die school als ik vragen mag? :) Ben je niet bang voor die horror verhalen zoals diploma's die ongeldig verklaard worden?

Nee hoor, ben helemaal niet bang voor de horror verhalen die te ronde gaan. De ongeldig verklaarde diploma's betrof de studie MEM in Haarlem dacht ik, maar weet het niet zeker. Ben een aantal keer bij InHolland geweest en is mij tot nu toe prima bevallen. Tuurlijk geven de scholen een ander beeld als je er eenmaal opzit, maar zo heeft iedere hogeschool wel iets.