Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:40

Maar wat zijn de concequenties als he de HBD niet betaald dan?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:49

Geen idee... Die van vorig jaar heb ik in ieder geval net zo lang laten liggen totdat de eerste herinnering binnen kwam. Dat was zo'n half jaar na factuurdatum...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:52

Wat een positieve berichten Joyce! Super! We gaan voor je duimen dat het wat wordt, het klinkt goed in ieder geval! Ineens komen dingen dan samen.

Mear ook een nieuwe baan, gefeliciteerd!

Zou iemand even met mij mee willen kijken op de website? Ik kreeg zojuist van een bekende te horen dat ze de opties niet kunnen openen in een product. Bijvoorbeeld bij dit product kun je een kleur selecteren: http://www.zandcompleet.nl/aanbiedingen ... oegmortel/

Ikzelf kan de kleur gewoon selecteren, en op de andere laptop in huis ook (beide andere browsers). Zou iemand even mee willen 'klikken' om te kijken of bij jullie de opties wel of niet openen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:54

Bij mij op de IPad werkt het prima!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:55

Hier doet hij het gewoon hoor, wel een beetje vreemd dat je de selectie eerst weer vrij moet geven en niet gewoon direct door kunt naar een andere kleur :P

HBD hebben wettelijk het recht (zelfs de plicht) om hun heffingen op te leggen. Die sturen dus gewoon een deurwaarder op een gegeven moment, staan bijna gelijk met de Belastingdienst qua rechten volgens mij -O-

Maar lekker bezwaar maken hoor en zoveel mogelijk herinneringen laten sturen, dan doen ze tenminste nog wat voor hun geld dat stelletje boeventuig.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:56

Bij mij met firefox ook, kan ook gewoon een andere kleur kiezen zonder 'vrij te geven' ?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:58

Thx! (daarmee is het probleem nog niet opgelost, maar dan is het misschien een instelling op 1 laptop).

Wat bedoel je met vrijgeven Pmarena? Ik kan gewoon door selecteren? Of bedoel je iets anders?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 21:16

Melis, check.

ALs je niet betaald krijg je een aanmaning + kosten en daarna incasso + kosten.
Ik las ook ergens dat het zou gaan stoppen? Van mij mag het, liever gisteren dan morgen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:17

Hier op Google Chrome werkt het ook! Hoef ook niks te resetten voor ik een andere keuze wil maken :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:34

En bij mij werkt het ook gewoon, zonder resetten oid :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:41

Thx! goed te horen!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:30

Mear schreef:
Waar onder val jij dan Paan volgens de KvK?

"Detailhandel via webshop" staat er op de inschrijving.
En die € 110,- is volgens mij gewoon de basis heffing waar dan nog extra zaken boven op kunnen komen. Zoals ambulante handel, sport etc.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:46

Lekker dan dat HBD!!! Wat een bullshit... ik heb nog niks gehad. Hoop dat ze me nog niet kennen maar dat zal dan wel misplaatste hoop zijn. :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:01

Ze beginnen met factureren in februari. Het kan dus best zijn dat je de factuur pas later ontvangt. Ik krijg hem meestal in februari, maar een kennis van mij pas in juni.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:10

Wooow ik moet even goed bijlezen. Bij mij gaan de zaken best goed! Veel mond tot mond reclame alleen nog uitzoeken hoe ik de btw kan terug vragen. Moet je hiervoor een minimum omzet hebben?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:10

Als je je hebt ingeschreven bij de KVK krijg je je BTW nummer en stuurt de Belastingdienst je de gegevens op om aangifte te doen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:53

Onder "sportwinkel" vallen volgens de HBD o.a. (web)winkels die sportartikelen verkopen zoals surfplanken, hardloopschoenen maar ook hengelsport.
Ik heb het vorig jaar helemaal uitgezocht, omdat ze mij er ook onder ingedeeld hadden. Er staat niks over paardenspullen. Nergens staat waar wij precies onder vallen.
Dus heb het vorig jaar, met een flinke discussie en heen en weer gemail en gebel, voor elkaar gekregen dat ik uit die categorie gehaald ben. Ik verkoop geen sport artikelen, maar spullen voor paarden zoals voer, dekens, kleding voor de ruiter, onderhoud producten.

Het precieze bedrag wat we nu moeten betalen weet ik niet meer precies, maar er ging inderdaad zeker € 200,- van het totaalbedrag af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:31

Mellis86 schreef:
Thx! (daarmee is het probleem nog niet opgelost, maar dan is het misschien een instelling op 1 laptop).

Wat bedoel je met vrijgeven Pmarena? Ik kan gewoon door selecteren? Of bedoel je iets anders?

De link doet het nu niet meer, maar toen ik er gisteren op klikte kreeg ik dus dat artikel, met een keuzebox met daarin 3 kleur-mogelijkheden, als ik er 1 selecteerde moest het systeem even sputteren om een voorraadbericht op te snorren, en als ik dan een andere kleur wilde selecteren om daarvan te bekijken wat de voorraad was. dan kon ik niet direct die andere kleur selecteren maar moest ik eerst op een button drukken om de eerder geselecteerde kleur weer vrij te geven, was 1 of andere reset-keuze knop ofzo, weet niet meer precies wat er op stond, stond er direct rechts naast :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:33

Ik had ook even voor je willen kijken Mellis, maar behalve je hompage doet geen enkele pagina het bij mij. Tenminste, heb er een stuk of 8 aangeklikt en bij alle krijg ik de 404 melding, page not fount.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:33

HorseTopShop schreef:
Onder "sportwinkel" vallen volgens de HBD o.a. (web)winkels die sportartikelen verkopen zoals surfplanken, hardloopschoenen maar ook hengelsport.
Ik heb het vorig jaar helemaal uitgezocht, omdat ze mij er ook onder ingedeeld hadden. Er staat niks over paardenspullen. Nergens staat waar wij precies onder vallen.
Dus heb het vorig jaar, met een flinke discussie en heen en weer gemail en gebel, voor elkaar gekregen dat ik uit die categorie gehaald ben. Ik verkoop geen sport artikelen, maar spullen voor paarden zoals voer, dekens, kleding voor de ruiter, onderhoud producten.

Het precieze bedrag wat we nu moeten betalen weet ik niet meer precies, maar er ging inderdaad zeker € 200,- van het totaalbedrag af.

Ja hoor, is het jou wel gelukt ??! Doe je goed! Bij mij niet.... ook idioot natuurlijk, jij verkoop alles wat ik verkoop, en nog meer :P

Bij mij was het naast de standaard brief voor hun hèt doorslagggevende argument dat er op mijn site staat "ruitersportartikelen waarbij paardvriendelijkheid voorop staat", en ik dus zelf het woord "ruitersport" gebruik....staat ook in de KvK inschrijving volgens mij.... -O-

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:04

arrghhh wat een stress..... De website ligt er idd uit!! ...... Poedersuiker!! Ik denk dat ik ondertussen wel de 'fout' heb gevonden... Teveel bezoekers op het hosting pakket (dat is dan wel positief, maar wel balen dat je niet eerst een waarschuwing krijgt als je over je data gaat).. Ik heb net geupgrade en mijn support gemailt, hopelijk is dit het...

En dit is ook 1 van de grote nadelen van werken en een onderneming ernaast... je zit gelijk niet meer zo lekker op je werk :p

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:13

Joh! Wat raar dat hij er dan uit gaat! Bij mijn host is het gewoon zo dat je een waarschuwing krijgt inderdaad, en wanneer je constant de limiet overschrijdt dan wordt je pakket (in overleg) opgewaardeerd, maar je site offline halen dan kan natuurlijk ècht niet, is wel heel erg slechte service :=

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:17

Ik weet natuurlijk nog niet 100% of dat het is, ik heb ze een mailtje gestuurd en voor de zekerheid alvast geupgrade.. Verder nog wat andere acties uitstaan.. Het is zo vreemd dat alleen de homepage werkt... Ik ben met een andere site ooit ook eens over mijn limiet gegaan maar toen lag gewoon alles eruit. Verder ben ik eigenlijk wel heel tevreden over mijn hoster, dus wil nog niet te snel over ze gaan oordelen.

Maar aan de andere kant gelukkig dat in ieder geval de homepage nog werkt. Kunnen mensen in ieder geval nog bellen. Zeker voor de klanten die nog op een levering wachten is het vreemd als ineens een website totaal eruit ligt... arrhh echt balen.. Hopelijk is het snel opgelost..
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 05-03-13 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:23

Je link doet het weer hoor :)

Nu kan ik ook van kleur naar kleur selecteren, dat ging gisteren niet, dan moest ik eerst die "reset selectie" button aanklikken :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:23

Hier werkt hij weer mellis! *\o/*