Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:24

Quir schreef:
Spannend goldenarrow!

Hier nu periode drie ook afgerond! Kennistoets 8
Stralingsdeskundigheid toets 8
Scriptie 8.4 en presentatie hiervan 7.5, dus een 8.

Tot nu toe dus nog alles in een keer behaald!

Succes Goldenarrow!

Mooie cijfers weer quir. Hoe ging dat gesprek over je scriptie uiteindelijk?

Courses

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:48

Succes op stage! Laat je even weten hoe het was? :) Eerste dag is altijd spannend, vond 't destijds zelf ook doodeng haha!

Goede cijfers Quir! Lekker bezig :) Ben ook wel benieuwd hoe je scriptie gesprek ging?

Ik heb nog een 8.8 terug gehad voor m'n ontwerprapport, vond ik ook wel lekker :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:47

Nette cijfers komen er voorbij zeg!

Stage was heel leuk. Er lopen nu wel zo'n 10 stagiaires rond, dus er is niet zo heel veel te doen. De andere stagiaires zijn in ieder geval heel aardig, dus kon makkelijk aansluiten. Lopen vooral veel mensen van paardenhouderij of mwd rond. Ben volgens mij de enige sph'er.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:15

Haha dat gesprek was erg grappig vooral. In eerste instantie moest ik hem er van overtuigen dat ik het zelf geschreven had... Hij vroeg ook bepaalde waarde uit mijn stuk die ik moest noemen, percentage dosisreductie bij het hieleffect bijvoorbeeld. Nouja, ik heb het zelf geschreven dus wist hier wel antwoord op te geven...

Uiteindelijk was hij overtuigd, vroeg zich hardop af wat ik op het HBO doe en of ik het stuk niet wil publiceren...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:45

Bij mij zit de stage er ook weer op, nu nog een verslag maken!

Weet toevallig iemand die aan de FEM in Nijmegen (HAN) studeert wanneer de inzages zijn? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dat morgen was, maar kan het nu nergens meer vinden? :') Zit te twijfelen of ik zal gaan, heb immers al mijn tentamens gehaald deze periode.. moet er nog even goed over nadenken...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:10

Staat het niet in je rooster?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:29

_Judith schreef:
Bij mij zit de stage er ook weer op, nu nog een verslag maken!

Weet toevallig iemand die aan de FEM in Nijmegen (HAN) studeert wanneer de inzages zijn? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dat morgen was, maar kan het nu nergens meer vinden? :') Zit te twijfelen of ik zal gaan, heb immers al mijn tentamens gehaald deze periode.. moet er nog even goed over nadenken...

https://www1.han.nl/insite/economie/con ... e/economie
Hier staat het Judith!

En nee Goldenarrow het staat niet in het rooster, staat ergens verstopt op de site maar is soms lastig vinden _O- :')

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:31

Sanne; dat is alleen van Arnhem? Of kijk ik nu echt zo scheef? :') Hoe is jouw stage trouwens geweest? Jij moest ook afgelopen week denk ik?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:51

Als je verder naar beneden scrollt staat Nijmegen er ook gewoon bij :P

Mijn stage is leuk! Moet morgen nog een dagje, had deze week en de week hiervoor voor de stage :)
Vind het jammer dat het maar zo kort is want je krijgt niet echt de mogelijkheid om écht iets te doen maar opzich is het leuk om te doen!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:57

Oh nu zie ik hem wel, thanks!

Ik heb inderdaad afgelopen week 3 dagen stage gehad en deze week 2, dus ben morgen en vrijdag lekker vrij. Waar heb jij stage gelopen? Ik moet zeggen dat ik een week wel lang genoeg vond tot nu toe :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:59

ah lekker! :)
bij de directeur van een kinderopvang in wageningen.
zij hebben verschillende kinderopvang locaties en wij hebben dan stage gelopen op het kantoor zegmaar. Dus niet op die locaties zelf haha. Meer de HR, financiën en communicatie afdelingen.

Jij?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:02

Ik heb een week meegelopen op de logistieke afdeling van het Radboud ziekenhuis! Heb iedere dag bij een andere 'taak' meegelopen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:03

Oh dat klinkt ook leuk! :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:11

Dat was het zeker :) Ben wel blij dat het erop zit hoor, de eerste dag de hele dag heen en weer gelopen door het ziekenhuis, en dat zijn lange afstanden haha :') De rest van de dagen gelukkig op een stepje meegereden, dat was beter te doen :P

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:44

Help.... wie kan mij helpen..? Weet niet hoe het in NL gaat, maar ik heb mij aangemeld voor een studie in Leeuwarden, vervolgens Studiekeuzecheck gedaan (positief advies) en nu hoor ik niks!
Wanneer weet je of je definitief aangenomen bent? Het is een beetje spannend omdat ik een andere voorstudie heb en niet weet of ze die accepteren. Ben al weken aan mailen met een docent/studievoorlichter maar die moet wachten wat bureau inschrijving doet, die beslissen kennelijk. Maar als het nog lang gaat duren kan ik ook niet meer uitwijken naar Duitsland, dan zijn daar de inschrijvingen ook gesloten :\ Op Studielink staat dat mijn aanmelding binnen is. Zucht... Wie weet hoe lang dit nog kan duren?? Is dit normaal of zou er iets aan de hand zijn... :oo

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:45

Contact opnemen met duo. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:45

De inschrijving eindigt bij veel opleidingen sowieso 1 mei, dus denk dat je in ieder geval tot die tijd moet wachten. Anders zou je de school even moeten mailen of bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:52

Welke studie is het? Is het een lotingsstudie?
Anders inderdaad even duo bellen en de servicedesk van de hogeschool. :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:55

Wat zijn jullie snel :D
Nee, is geen lotingsstudie. En DUO verwijst naar de school, de school verwijst naar hun eigen bureau inschrijving, en bureau inschrijving verwijst naar DUO. Zucht %)
Weet iemand hoe lang het 'standaard' duurt tot je wat weet? Is dat na 1 mei...?
Want stel dat mijn buitenlandse diploma's niet gelden dan moet ik 21+ toets doen, die is in juni en dan kan ik mij haast niet meer voorbereiden... (Zou belachelijk zijn, heb in Zweden rechten gestudeerd maar dat telt dan weer niet }:) )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:29

Woon je in zweden nu? Heb ik ook gewoond, Haha.

Maar als t goed is moet duo je wel verder kunnen helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:31

De hogeschool zou moeten weten of je vooropleiding klopt of niet. Staat dat niet bij de opleiding, wat de eisen zijn?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:31

Grappig Quir! Nee, ik woon nu in Duitsland :)
Hoe zit het wanneer je 'gewoon' je Havo hebt, en je in bv. maart ingeschreven hebt voor HBO, wanneer hoor je het dan definitief of je toegelaten bent? Weet iemand dat al die zich dit voorjaar heeft aangemeld of duurt dat standaard tot bv. 1 mei?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:32

Als je gewoon havo hebt gedaan krijg je het ook pas later definitief te horen. Dat heeft te maken met de datum van de examenuitslag, omdat ze dan alle inschrijvingen pas definitief kunnen maken, omdat niet iedereen al een diploma heeft op het moment van inschrijven.

Ik weet niet hoe het in Duitsland gaat, maar in Nederland is het mogelijk om meerdere opleidingen tegelijk in te schrijven om zo een 'back-up' te hebben. Zou je niet kunnen kijken of dat voor jou een optie is?

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:54

Ik meld me hier! Heb me van de week ingeschreven voor sociaal juridische dienstverlening aan de hanze in Groningen!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:55

OW dank je RussellNuwell! Dat lucht op, dat het 'gewoon' is! Enig idee wanneer het dan zo'n beetje te verwachten is..? :o Wanneer hebben jullie in NL je examenuitslag?
Goed plan, ik ga direct nog een alternatieve studie opgeven "voor je weet maar nooit" Dank!!