Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:32

Zo mijn diploma is in the pocket :)
Was een erg leuke uitreiking.
En vanmorgen ook nog een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek gehad, wel is het maar voor tijdens de vakantie ( maar wel in een super leuk gebied en zo krokg ik daar weer ervaring in)

Dobel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:39

gefeliciteerd :) ! wat had je geleerd of heb ik daar overheen gelezen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:45

Biotechnologisch analist (mlo)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:46

wow klinkt interessant

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:13

Pfff, nou, om 2 uur vanmiddag gesprek, en ik zit nu al helemaal netjes thuis klaar. Begin echt zenuwachtig te worden, hopelijk valt dat daar mee.

Ik zou deze phd positie zooooo graag willen! Echt he-le-maal mijn interesse gebied! Moet er ruim 2 uur voor met de trein reizen, en ga gewoon rond 10 uur alvast vertrekken, ben niet helemaal tevreden over het blousje wat ik aan heb, dus ik duik op utrecht hoog caterijne nog even in, even snel spieken of ik iets beters kan vinden. Het is maar goed dat de echte warmte uit het weer is en dat ik prima gewoon een blazer aan kan. In de trein neem ik nog even lekker de tijd om wat vragen die ze kunnen stellen door te nemen en wat ik daarop zou antwoorden!

PFFFT!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:50

Heel veel succes vanmiddag Shiloh!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:33

Succes Shiloh!! Spannend :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:00

Woehaa, ben net gebeld en mag woensdag op gesprek komen bij een bedrijf lekker dichtbij. ZO dus even shoppen voor gepaste kleding en vrij gevraagd op mijn huidige werk :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:14

Volgende week een sollicitatiegesprek in het westen van het land.
Ben benieuwd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:27

Gaat wel goed zeg! Veel mensen op gesprek :)

Ben zo benieuwd naar a.s maandag... Wie weet is het helemaal niks :=

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:31

ik ben ook op gesprek geweest, toen ik thuis wegreed stak er een vrouw over waar ik niet meer voor kon remmen dus auto kapot.. gelukkig beide niets en haar schuld maar toch zonde heb vanaf me 13e voor die auto gespaard :( maar gesprek ging goed :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:36

Ik kom me hier ook aanmelden... in de afrondende fase van mijn master.
En dus zoekende.

Ik kijk er niet echt naar uit, mijn hele vriendenclub is zo'n beetje zoekende (en heeft in de tussentijd baantjes in andere sectoren dan waarvoor ze gestudeerd hebben om het hoofd boven water te houden). En dat drukt je met de neus op de feiten in de huidige economie.
Mijn eerste sollicitatie staat echter wel gepland; ik mag begin juli op gesprek komen voor een PhD positie. Het geeft me moed dat ik op mijn eerste poging door ben tot 'ik mag een seminar geven' maar dat is wel errug spannend.

Ook vind ik het erg moeilijk te beslissen wat ik aantrek; meestal geven mensen er niet zo veel om in het onderzoek, dus wil ik niet 'overdressed' zijn. Maar ook niet 'underdressed'. Moeilijk -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:37

Dobel schreef:
ik ben ook op gesprek geweest, toen ik thuis wegreed stak er een vrouw over waar ik niet meer voor kon remmen dus auto kapot.. gelukkig beide niets en haar schuld maar toch zonde heb vanaf me 13e voor die auto gespaard :( maar gesprek ging goed :)

Jeetje! Dat is schrikken! 'Gelukkig' alleen blikschade, maar sterkte :(:)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:58

Ik meld mij ook :)

ik heb in 2012 mijn VMBO diploma gehaald en ben toen gestart met de bakkers opleiding MBO. echter ben ik in januari al gestopt vanwegen huidallergie bij verschillende produkten (wist ik van te voren niet :( ) ik ben dus al vanaf januari werkzoekende omdat mijn nieuwe studie pas in september begint en ik niet kon instromen. Echter valt mij dit heel erg tegen, veel bedrijven 'beloven' iets te laten horen en vervolgens hoor je nooit meer iets. het maakt mij echt niet zo veel uit wat voor werk zolang ik maar geen dingen hoef te doen die mijn schouder zwaar belasten, net een sollicitatie naar een snackbar verstuurd ik hoop snel iets te horen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:41

NoeskaMoos schreef:
Ik kom me hier ook aanmelden... in de afrondende fase van mijn master.
En dus zoekende.

Ik kijk er niet echt naar uit, mijn hele vriendenclub is zo'n beetje zoekende (en heeft in de tussentijd baantjes in andere sectoren dan waarvoor ze gestudeerd hebben om het hoofd boven water te houden). En dat drukt je met de neus op de feiten in de huidige economie.
Mijn eerste sollicitatie staat echter wel gepland; ik mag begin juli op gesprek komen voor een PhD positie. Het geeft me moed dat ik op mijn eerste poging door ben tot 'ik mag een seminar geven' maar dat is wel errug spannend.

Ook vind ik het erg moeilijk te beslissen wat ik aantrek; meestal geven mensen er niet zo veel om in het onderzoek, dus wil ik niet 'overdressed' zijn. Maar ook niet 'underdressed'. Moeilijk -O-

Haha, zo ongeveer exact dit schreef ik twee maanden terug. De eerste keer ging ik in heel effen grijs jeans broek, met beige los bloesje (zonder knoopjes) en een blauwe blazer, heb nu we meer een marchebevel nette broek en blazer in het grijs, met daaronder hetzelfde bloesje als de vorige keer. Uiteindelijk voelde ik me met dat laatste toch meer op mijn gemak, omdat ik zeker was dat het niet underdressed was en in onderzoek ga je toch ook wel echt op net als je bij een congres een praatje moet geven.

Wat heb je gestudeerd?

Ik zit in de trein terug. Heb er wel een goed gevoel over, het ging veel over wat ik in mijn stage en thesis gedaan had en kon veel van mijn kennis kwijt. Ook wel stukken in het gesprek waar ik iets minder vertrouwen in heb, maar ach, afwachten nu. Ik zou toch al wel begin volgende week iets moeten horen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:41

Mooi dat je gesprek wel goed ging Shiloh, nu is het afwachten! :) Hopelijk vonden zij hetzelfde ;).

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:57

Ik heb biomedische wetenschappen gedaan in de master, biologie in de bachelor. Op congressen zie ik heel gemixte dingen; van mensen die op hun paasbest zijn tot mensen die sokken in sandalen aan hebben. Die laatste zijn dan eerder biologen, de eersten hebben vaak een meer medische achtergrond. Wat een vakgebied al niet met je kan doen :')
Maar ik verwacht dat het meer gewaardeerd wordt als ik er werk van maak.

Maar duimen dus voor je Shiloh. Gelukkig duurt het niet al te lang tot je wat hoort. Dat is meestal het geval bij PhD posities heb ik het idee: ik ken best wat mensen die het zelfs de dag zelf nog te horen kregen. Dan weet je maar waar je aan toe bent.

En BarrieVabis: bedrijven die nooit van zich laten horen moet je gewoon zelf achteraan gaan, dat heb ik altijd zo ervaren bij bijbaantjes. Sommige doen het zelfs bewust, om te checken of jij een actieve houding hebt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:11

Gaaf, biomedische wetenschappen! Daar heb ik zelf over getwijfeld voor de master. Als dit mijn PhD niet wordt zijn we mogelijk directe concurrenten. Wat voor type onderwerpen zoek je op? En waar en over wat heb je gesprek in juli?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:17

vuurneon schreef:
Op mijn werk wordt het gewaardeerd dat toekomstige stagiaires zelf langskomen. Sterker nog; vaak is er gelijk al een oriënterend gesprek :)
Zie zeer regelmatig wel iemand voorbijkomen die of wil werken of en stageplek nodig heeft.

Ok top, dan ga ik dat eens doen :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:00

O grappig, het wereldje kan klein zijn.
Ik ben nog redelijk breed georiënteerd, niet specifiek iets waar ik echt mee wil werken. De master was een combinatie van ontwikkeling, genetica en kankeronderzoek.
Al ligt mijn interesse een stuk meer bij de ontwikkelingsbiologie dan het (voor mijn gevoel meer klinische) kankeronderzoek. Vrij fundamenteel dus.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:20

Terwijl ik toch juist echt iets meer translationeel/toegepast onderzoek leuk vind :)

Dat gesprek van vrijdag ging over kanker immunotherapie en ik wil hem zo zo zo zo zo zo graag! Aangezien ze eind deze week de tweede ronde willen doen, ga ik ervanuit dat ik toch echt wel vandaag iets hoor, super spannend. Zit nu op mijn tijdelijke werk, en daar zit ik eigenlijk de hele dag achter de computer. Zit me hier helemaal op te vreten van de zenuwen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:14

Argh! Ik mag zo solliciteren en weet niet wat ik aan moet trekken ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:42

Ik heb vandaag ook gesprek. Ik ga voor een mix: net bloesje, met grijze spijker skinny en laarzen.Tis een vrij informeel bedrijf, zodoende.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:22

Succes Stef! Ben je er al uit wat je aantrekt? En Winged ook heel veel succes :D

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:53

succes stef, wat voor soort bedrijf en functie