Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:49

Aan de opmerkingen te lezen word dit een goed begin van de lente voor een aantal binnen het forum.
Mear gefeliciteerd en joyce ik hoop dat je morgen het positieve nieuws in ontvangst kan nemen.

Hopelijk aan deze kant ook een goede week met het nieuws waarop we wachten om te zien of het geplande bedrijf van volgend jaar met nog een tak kan worden uitgebreid. We wachten ongeduldig af :D

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:50

Is dat Hoofdbedrijfschap Detailhandel rekening? Voor wie is deze van toepassing en wat kan ik verwachten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:53

Dat stelletje struikrovers doet eigenlijk niks voor webshops, stimuleert wel je "stenen winkel" concurrentie en verplicht jou om er aan mee te betalen op elk raakvlak waar ze je maar grofweg bij in kunnen delen en dan ben je dus zo verplicht om minimaal rond de 75 euro te betalen en maximaal wat ze zelf verzinnen *\%/*

Hier jaren die 78 euro of wat was het, met tegenzin betaalt, en vorig jaar hadden ze bedacht dat ze mij ook wel bij sportwinkels in konden delen waardoor er nog eens 200 euro bij kwam :r

Als je ingeschreven staat bij de KvK dan krijg je die factuur van die eikels. Je hebt er niks aan, hoort er het hele jaar niks van, alleen eens per jaar: en dat is dus die factuur....die je ècht verplicht bent te betalen -:(-

Sta je bij de KvK geregistreerd als verkoper dan kun je dus minstens die 78 (ofzo) verwachten.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-03-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:55

pmarena schreef:
Dat stelletje struikrovers doet eigenlijk niks voor webshops, stimuleert wel je "stenen winkel" concurrentie en verplicht jou om er aan mee te betalen op elk raakvlak waar ze je maar grofweg bij in kunnen delen en dan ben je dus zo verplicht om minimaal rond de 75 euro te betalen en maximaal wat ze zelf verzinnen *\%/*

Hier jaren die 78 euro of wat was het, met tegenzin betaalt, en vorig jaar hadden ze bedacht dat ze mij ook wel bij sportwinkels in konden delen waardoor er nog eens 200 euro bij kwam :r

Wat belachelijk zeg. En waarom delen ze je zomaar in? Kan je geen bezwaar maken?

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:55

Ja ze hadden mij al er van op de hoogte gebracht inderdaad... dus vandaar mijn vraag of dat dat die rekening is..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:56

Ja hoor, je kan bezwaar maken.

Hebben ze een mooie standaard brief voor liggen om dat bezwaar af te wijzen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:01

Geen idee, ik weiger er naar te kijken want mijn bloed kookt echt van die eikels :P

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:02

pmarena schreef:
Geen idee, ik weiger er naar te kijken want mijn bloed kookt echt van die eikels :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:08

Hier krijg ik elk jaar provinciebelasting in de maag gesplitst, en jawel, na onze verhuis in een andere provincie, 50 euro extra te betalen. En wat doet de provincie voor mij?

Wat de vraag op de vorige pagina betreft van Miiej: lees de topics door. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat je ons vraagt jouw werkstuk te maken. Als je gerichte vragen hebt nav de bevindingen uit deze topics, dan help ik je wel graag verder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:20

Mear schreef:
Oh great :\

Voor mij is hij €37,50 per jaar, zie ik dit goed?

http://www.hbd.nl/pages/493/Branches/Mo ... l-mkb.html

Toch even gekeken :P Was wel benieuwd naar hun jaarlijkse reactie op klachten van de mensen die ze uitkloppen :P

Lijkt mij inderdaad te kloppen ja die 37,50 euro, dan kom je er goed vanaf, mazzelaar!
Als het dan niet zo is dat die 37,50 toch ineens voor de mode-zaken bovenop het basisbedrag van die 7 tientjes-nog-wat komt, want daar zie ik ze ook wel voor aan -O-

Ook wel kenmerkend van het HBD hoe ze nog even snel dit jaar hun zakken willen vullen:

Citaat:
Toekomst HBD

Sinds 2011 is er een politieke discussie over de toekomst van de product- en bedrijf gevoerd. Inmiddels kent deze discussie een duidelijke uitslag. In het op 29 oktober 2012 verschenen regeerakkoord wordt gesteld dat de product- en bedrijfschappen worden opgeheven.

Vooruitlopend op de uitslag van de politieke discussie heeft het HBD-bestuur een eigen koers ingezet, gericht op een verantwoorde afbouw van het HBD. In de vergadering van 12 december 2012 heeft het Algemeen Bestuur besloten de activiteiten van het HBD per 31 december 2013 te beëindigen.
Bij het besluit tot afbouw was uitgangspunt voor het bestuur dat er snel duidelijkheid moest komen over de overdracht van activiteiten gericht op de continuiteit en de toegankelijkheid. Ook de duidelijkheid naar de eigen medewerkers was belangrijk voor het HBD-bestuur. Het HBD-bestuur is tot dit besluit gekomen na intensief overleg met de vertegenwoordigers van ondernemers en medewerkers in de detailhandel.

Volop actief in 2013

Dat betekent dat het HBD in 2013 zich nog blijft in zetten voor een gezonde detailhandel waarin het goed ondernemen en werken is. Via deze website en via onze infodesk (070 338 56 66) blijven de kennis en instrumenten voor u beschikbaar.
Daarnaast wordt nauwkeurig gezocht naar mogelijkheden om de kennis en instrumenten die nu bij het HBD beschikbaar zijn, zo goed mogelijk voor de sector te behouden door ze onder te brengen bij andere organisaties. Als er activiteiten worden overgedragen blijven die ook via deze website bereikbaar.

Heffing 2013

Een en ander betekent dat het HBD dus ook in 2013 een heffing oplegt aan alle ondernemingen in de detailhandel. We verzenden de eerste facturen in februari 2013.

Ik zie overigens dat de "sportzaken" nu ineens 75 euro extra uit de zak geklopt gaat worden i.p.v. de 200 euro extra van vorig jaar?

Dat zou al wel schelen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:26

Dus dit is het laatste jaar van de heffingen?

Ik hoop maar gewoon dat het die €37,50 is... kan nergens anders prijzen vinden. Als ik in de FAQ zoek bij wat ik moet betalen, staat er dat ik bij je branche moet kijken. Dan kom ik uit op die €37,50.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:38

Foxy80: Bedankt voor je reactie, ik zal het even nader toelichten.
Ik studeer ibms, het doel van het project waar ik mee bezig ben is om iets op te starten wat ''nieuw'' is.
We mogen dus geen desk research doen of iets in die richting en heel doelgericht vragen omdat we dan het product al vast leggen.
Dus i.p.v. heeft u problemen gehad met de financiering tijdens het opstarten van uw bedrijf, moeten we vragen wat voor problemen heeft u ervaren tijdens het opstarten.
Om zo tot het ideale product te komen.

We begonnen met het idee wesupply waarbij we starters zouden voorzien van kantoorbenodigdheden. Maar na gesproken te hebben met starters zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niet het probleem is.
Elke week zoeken wij opnieuw mensen met een eigen bedrijf om er zo achter te komen wat wij als fictief bedrijf kunnen gaan doen om starters te helpen. Het product dat wij als fictief bedrijf willen gaan aanbieden zal dus gedurende dit project veranderen naar aanleiding van de antwoorden van starters.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:40

Nee de 79 euro is fijntje omhoog naar 110 voor wie dat nog niet gezien had.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:42

Waar staat dat?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:45

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:56

Mallootje schreef:
Pfoe 150 euro voor een spiegel, zuur geld!

Altijd balen als je het moment van 'schade' heel bewust meemaakt, heb zo ook een keer een heel mooi strepenpatroon in m'n deur gereden en of ik nu vooruit of achteruit ging, het werd alleen erger :D

Zo, gisteren onze eerste open zondag gehad. Het was alleen ook Flanders Horse Expo in Gent dus weinig klanten gehad, maar wel 1 met een flinke rekening dus dat maakte al weer wat goed.
Volgende zondag komt mijn 'hulp' voor de eerste keer :)

Ik heb ook twee deuken in mijn bus gereden.. -O- eerste door te vroeg indraaien langs stenen bloembakken. KRRGGGGGG.. CHips... Dat was deuk nr 1. Precies in mijn schuifdeur die tot op de dag van vandaag nog steeds een punt heeft waar ie niet meer soepel gaat.
Deuk nr 2 kwam ook door mij zelf.. Ik stak een weg over en had een auto niet aan zien komen doordat ie precies achter mijn spijl zat van mn raam.. Hij kon niet meer remmen, ik niet meer uitwijken.. Et voila.. zo ontstond deuk nummero 2..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:59

wendy1987 schreef:
Autoproblemen mag mijn vader mooi oplossen (Automonteur :) )

Ik heb een app gevonden, misschien ook handig voor jullie?

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/app

Done :D Handig :D

Pff doe mij ook zo'n pa!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:02

Ik heb zo ooit een deuk in de auto van pa gereden toen ik mijn rijbewijs pas had. Zo' n mondeo break, goed lange auto, en dan achterwaarts inparkeren tussen een auto en een struikje. Dacht nog, niet erg als ik even die struik raak... stond daar een paaltje in verstopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:07

@Joyce: spannend, die sollicitaties!

Jeetje, die heffingen van de HBD zijn niet gering inderdaad...
Dat is echt vervelend voor mensen die een webshop hebben. Dat is vaak al geen vet pot. Zeker niet als er onverwacht zo'n dikke rekening overheen komt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:20

wil er iemand naar animal event? Heb geboden op 4 kaartjes voor 1 dag en gewonnen voor 26 euro. Maar ik heb eigenlijk liever passe partout kaartjes...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:21

foxy80 schreef:
Ik heb zo ooit een deuk in de auto van pa gereden toen ik mijn rijbewijs pas had. Zo' n mondeo break, goed lange auto, en dan achterwaarts inparkeren tussen een auto en een struikje. Dacht nog, niet erg als ik even die struik raak... stond daar een paaltje in verstopt...

oooh dat zijn nare dingen! Laatst was een vriend van mijn vriend met bus en al op een wit paaltje gereden. Paaltje was daarna ergens verstopt onder zijn bumper..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:56

Ook hier een factuur van HBD van € 110,-. Lekker in het laatste jaar nog even flink omhoog gooien. Ik deenk dat je niet weg komt met € 37,50. Mocht het wel zo zijn, laat het dan even weten. Dan denk ik dat er een flink aantal van dit topic zijn geld gaat terug eisen. Het is echt belachelijk, want je hebt er echt geen reet aan. Misschien maar eens gaan vragen wat ze met mijn geld gaan doen voor de webwinkelier. Kunnen ze vast geen antwoord op geven.

Joyce, ik ga voor je duimen!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:05

Waar onder val jij dan Paan volgens de KvK?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:14

Zo, daar ben ik ook weer eens. Heb wel meegelezen, maar heb weinig te melden. De webshop staat op een héél laag pitje op het moment, vanwege m'n privé situatie. Ik heb de HBD factuur nog niet ontvangen, maar ik wordt ook altijd pislink op die gasten! Een hoop geld, en je krijgt er helemaal niets voor. Heb overigens tot nu toe elk jaar bezwaar ingediend, 1 keer heeft dat me een hoop geld gescheeld. Geloof dat ze namelijk ook kijken naar je inkomstenbelasting en/of omzetbelasting.