Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:03

Het klopt echt hè, als je 1 te pakken hebt komen ze allemaal. Ik werd eergister gebeld voor een gesprek, vandaag weer gebeld, en ik kreeg ook nog een uitnodiging per mail :=

Vandaag was ik alleen vergeten wat de naam van die meneer was, en toen hij vroeg of ik een bevestiging wilde zei ik nee. DOMMMMMM. Dus ik dat bedrijf weer bellen, niemand die het me kon vertellen ;( Ik baalde echt zoo van mezelf, maar toen belde de meneer mij weer op en is het gelukkig toch nog geregeld. Maar die fout maak ik noooooooit weer!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:06

Op mijn sollicitatie bij intratuin had ik vanmorgen een afwijzing...nou ja ik ben die planten zooi toch al helemaal beu.
Maar ondertussen wel een beetje balen dat ik nu niks achter de hand heb mocht schiphol niks worden. Wordt ik vanmiddag weer gebeld door een winkelbedrijf waar ik volgens mij 4 weken geleden ofzo gesolliciteerd heb. Ze wilden mij uitnodigen dus heb ik ja gezegd, altijd handig iets achter de hand hebben.

Morgen om half 5 mijn bed uit... dat zal even zwaar tegenvallen :Z

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:38

Wat leuk om te lezen hoe het sollicitatieproces bij jullie gaat. :) Ook fijn om te zien dat sommige mensen succes hebben met sollicitaties en soms zelfs een báán krijgen. :')

Ik verstuur niet zoveel brieven omdat er weinig vacatures zijn die echt op mijn studie aansluiten. En als ik iets vind ben ik echt wel twee dagen met een brief bezig... Ik ben steeds zo bang dat er een spelfout of kromme zin in staat, en op een gegeven moment heb ik 't zo vaak gelezen dat ik niet eens meer weet wat er staat! Ik word nogal gek van mezelf, eigenlijk. Hebben jullie hier misschien tips voor?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:51

Fitch schreef:
Wat leuk om te lezen hoe het sollicitatieproces bij jullie gaat. :) Ook fijn om te zien dat sommige mensen succes hebben met sollicitaties en soms zelfs een báán krijgen. :')

Ik verstuur niet zoveel brieven omdat er weinig vacatures zijn die echt op mijn studie aansluiten. En als ik iets vind ben ik echt wel twee dagen met een brief bezig... Ik ben steeds zo bang dat er een spelfout of kromme zin in staat, en op een gegeven moment heb ik 't zo vaak gelezen dat ik niet eens meer weet wat er staat! Ik word nogal gek van mezelf, eigenlijk. Hebben jullie hier misschien tips voor?

Gewoon versturen. Je wordt er vanzelf wat handiger mee.

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:03

eerste paar uur bij de post gehad
ging wel goed
maar is toch niet echt voor vast

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:15

pfff ik heb een verschrikkelijk rooster en een baan is er bijna niet mee te combineren. Banen in het weekend vind ik niet, en ik heb me opgegeven voor twee sites voor banen voor jongeren, ik pluis alle kranten na.. echt vervelend, want ik krijg ook geen zakgeld meer terwijl ik bepaalde dingen natuurlijk zelf moet betalen.
Het is sowieso al lastig aangezien de meeste supermarkten bij ons in de buurt alleen maar jongens lijken aan te nemen(heb bij 3 supermarkten gesolliciteerd, maar nergens aangenomen), ik weiger gewoonweg om een folderwijk te nemen want daar heb ik echt niks aan, echt te weinig loon.

Pfff ik denk dat het nog wel even duurt voor ik een baan heb :') ik woon sowieso al in zo'n uithoek..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:26

Fitch schreef:

Wat voor studie heb jij gedaan?
Als je bang bent om spelfouten te maken, of kromme zinnen dan zou ik gewoon eerst de brief schrijven en hem dan even aan iemand anders laten lezen. Is sowieso wel verstandig om je brief even aan iemand anders te laten lezen.
Ik heb zelf altijd meer moeite met de inhoud en ik heb zó de schurft aan sollicitatiebrieven schrijven dat ik de bedrijven er bijna op uitzoek dat ik een sollicitatieformulier in kan vullen :o En verder maak ik dus wel graag gebruik van uitzendbureau's, die kunnen mij vaak beter "verkopen" bij werkgevers dan dat ik dat zelf kan.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:29

Mag ik ook met jullie meekletsen.. :P Ben al dik een half jaar werkeloos! Ga 1 avond in de week naar school maar zolang ik geen mbo-diploma heb wordt het geloof ik niks!
Mag heel misschien een vrijwillige stage bij het ziekehuis doen..maargoed dat is dus ook niet betaald!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:17

Fitch: ik zou je brief inderdaad door iemand anders laten lezen en dan gewoon opsturen hoor! Word je vanzelf handiger in.
Naja_naja: ik heb altijd promotiewerk gedaan naast mn studie, kun je zelf aangeven wanneer en waar je wilt/kunt werken, dus kun je aanpassen op je eigen rooster! Moet je eens kijken op www.demonstr8.com, er zijn er nog wel meer, maar bij deze heb ik gewerkt.
Roo_19: jij ook hier? Grappig :) en welkom!

Ik heb vanmiddag weer een gesprek gehad, was wel positief, maar ze hadden erg veel goede kandidaten vertelden ze me en zochten eigenlijk iemand met meer ervaring, maar omdat ik zoveel naast mn studie heb gedaan mocht ik op gesprek komen. Ik krijg deze week te horen of het wat wordt, maar denk zelf van niet eigenlijk....

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:24

Hee Meike! Haha ja inderdaad grappig :P Nou als we allebei weer werk hebben moeten de de minimeeting maar gaan doen haha :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:02

ja indd!!!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:06

Volgens mij hebben zelfs mensen met een universitaire opleiding geen werk.. Of vergis ik me? Correct me if i'm wrong

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:13

@naja_naja, is een ochtendkrant een optie, wel vroeg op, maar dat levert nog wel wat op. Ik heb zelf ook een tijd in een horecapool gezeten, kreeg een mail met beschikbare diensten en kon dan aangeven wanneer ik kon werken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:18

Roo_19 schreef:
Volgens mij hebben zelfs mensen met een universitaire opleiding geen werk.. Of vergis ik me? Correct me if i'm wrong

:j iedereen heeft er last van...
Al heb ik nu gelukkig wel weer een baan (zij het onder mijn niveau).

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:05

NonaWen schreef:
@ VonDutch, Grafisch Vormgeven :) reclamewereld e.d.
één voordeel ik heb nog wel even een baan :)

Nou gelukkig maar dat is wel beter :)

NehnaDagmar schreef:
Ik kom weer even binnenvallen, VonDutch: misschien kun je je 'gebrek' aan werkervaring compenseren door dagjes mee te lopen bij bedrijven? Dit zou je dan op je cv kunnen zetten en over kunnen vertellen in een sollicitatiegesprek. Ook leer je zo veel bedrijven+de werknemers kennen dus verbreed je ook je netwerk waar je daarna misschien weer van kan profiteren..

Is een heel goed idee, ga ik eventjes voor kijken idd! Bedankt voor de tip.

Symbeami schreef:
Jammer NonaWen, ik heb ook al een leuke verzameling afwijzingen ;(

Inderdaad join the club VonDutch, is internet marketing niet wat voor je?
Heb je geen stage gelopen? Stage kun je ook opgeven als werkervaring.

Dagjes meelopen bij bedrijven is misschien wel een goed idee, maar om dagjes mee te kunnen lopen bij een bedrijf moet je toch ook wel een hele goede presentatie van jezelf kunnen geven.

Geen belastingen owens-mama? Belastingdienst is anders wel een goede werkgever :)

Internet marketing, kan kan inderdaad.. maar meestal vragen ze toch veel ervaring en/of een opleiding rihting it / computers..
Stage heb ik zeker gelopen, staan er ook op.. Ik heb zelfs een eigen webwinkel opgezet die nu super draait..
Als intercedent werken zou ik ook heel blij van worden, heb een half jaar stage gelopen bij een uitzendbureau
maar meestal vragen hun HBO+ ers.

Donderdag en vrijdag is het Careerevent in Utrecht, gaan er daar nog mensen heen?
Ik heb me er voor aangemeld, maar volgens mij is deze beurs alleen voor HBO+ want de school
waar ik mijn mbo diploma heb gehaald staat er niet bij in het aanmelden voor een pasje..
Dus ik had maar iets anders ingetoets maar volgens mij is dat verspilde tijd en moeite als ik ga..

(Het Careerevent is een gratis carrièrebeurs (carrièredagen) voor hoogopgeleide studenten, starters en (young) professionals )
http://www.careerevent.nl/
Laatst bijgewerkt door VonDutch op 27-10-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:15

Ik heb gisteren ook een goed gesprek gehad bij een bedrijf. Heb er zelf wel een goed gevoel over. Aardige lui en ik hoorde secundaire voorwaarden waar ik ook onwijs blij van werd :P

En in feite hebben ze een soortgelijk product als wat ik nu verkoop :P

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:38

In wat voor sector werk jij dan Tallie?
Fijn dat het goed ging, hopelijk gaat het lukken. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:35

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:51

Ik zit in de bouw :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:51

zucht, vandaag gebeld door LTO waar ik dinsdag gesprek had, ik word niet uitgenodigd voor een tweede gesprek.
Ik was de perfecte kandidaat, maar te weinig ervaring.......
Ook nog gebeld door Randstad, was voor gesteld bij een bedrijf voor functie van commercieel medewerker binnendienst (wat ik dus de afgelopen 3 jaar heb gedaan) mag ik niet op gesprek, vanwege betere kandidaten! Grrrr, beetje ontmoedigend zo.......

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:24

ik ken het, ik solliciteer me ook gek voor administratieve functies, commerciele functies, constant afgewezen wegens geen ervaring of geen diploma

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:50

Morgen solicitatie als recruiter voor 20 uur in de week! ( het is een begin )
Hopelijk word het dit, had vandaag gebeld, en uitleg gevraagd voor de functie, klink super, ik moest mijn cv sturen, werd binnen 5 minuten gebeld dat ik op gesprek mocht komen MORGEN :D
Dus duimen jullie mee?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:13

Duim met je mee!
Ben inmiddels zover dat ik zelfs lopende band werk wel wil doen, vind het verschrikkelijk thuis zitten!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:56

cowgirl: hoe zijn de proefdagen verlopen?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:53

Nou hier geen gesprekken, maar wel 6 sollicitaties de deur uit gedaan.

Ben maar op zoek gegaan in de thuiszorg..... Dus ik wacht wel weer rustig af