Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:00

Yonne schreef:
Blingh hoe was je gesprek?

Wauw wat een super nette en eerlijke afwijzing Dimple, fijn dat het zo ook nog kan! :)

Vriendin van mij is recruiter (Op IT-gebied dus geen overvloed aan aanbod). En die zegt ook dat doorsturen van sollicitaties of in portefeuille houden echt valse beloftes zijn. Daar was ik overigens zelf ook al achter :=

Hier ook thuiswonend, zal voorlopig nog wel even zo blijven ben ik bang -O-

Percy, hopelijk heb je gewoon snel iets nieuws! Al een voorstel gekregen?

Kaatje :(:) voor jou

Goed bezig Lifaya en Fargo!

Hoop dat je snel iets hoort Dimple *\o/* goed bezig!

Ik ben twee weken terug op gesprek geweest voor een werkervaringsplek (soort extra stage) maar afgewezen vanwege gebrek aan ervaring -O- Echt belachelijk natuurlijk aangezien ik daar kom solliciteren om ervaring op te doen. Ze zagen wel potentie maar wilde liever iemand die stage had gelopen in de jeugdpsychiatrie in plaats van de gehandicaptenzorg. Ze zou mijn gegevens wel nog doorsturen maar inmiddels vernomen dat zij ook niks voor me kunnen doen. Zo erg is het op dit moment. Even een flinke dip gehad maar ga er weer tegenaan! Vandaag een uitnodiging voor een gesprek voor werk op een woongroep. Wie weet wat dat gaat opleveren...

Dit weekend nog wat sollicitaties eruit doen *\o/*

Lief dat het vraagt. Ik hoor 30 maart meer. Ik werd emotioneel en heb er geen goed gevoel over. Ik haat dat wachten nu haha.

Morgen weer een gesprek ;j

Fangio

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:09

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:10

Meestal ben ik een stille meelezer (geen Toos werkeloos maar wel op zoek naar een andere baan) maar deze reactie wilde ik even met jullie delen:
Geachte mevrouw (mijn achternaam),

Hartelijk dank voor uw sollicitatiebrief. Wij stellen uw belangstelling voor ons bedrijf erg op prijs.
Uiterlijk 1 mei krijgt u van ons bericht of wij u uitnodigen voor een gesprek in de eerste ronde.

Met vriendelijke groet,

Kijk, dat vind ik nu eens een nette reactie. Ik weet ook wel dat alle sollicitanten deze mail krijgen maar is in ieder geval beter dan geen reactie of dezelfde dag al een afwijzing omdat je niet in het profiel past. (Hebben ze dat dan wel heel snel gezien….)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:23

Hoe lang kan het duren ;( Ze hebben meerdere gesprekken hier binnen het bedrijf en iedere keer vertellen ze hoe graag ze me wel niet willen hebben en dat ik perfect pas. Waarom zetten ze dan geen gas op die handtekening. Ik word hier zo onzeker van. Van de andere partij waar ik vorige week op gesprek ben geweest ook nog niks gehoord helaas. -O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:27

Even een vraagje; ik heb vrijdag een gesprek voor vakantie werk bij de thuiszorg, maar ik wil eigenlijk een vaste baan, maar omdat ik op alles probeer te solliciteren heb ik er ook vakantie werk tussen. Maar als je daar nou mag werken voor in de vakantie, en je solliciteert verder voor een vaste baan en je krijgt dan een vaste baan aangeboden, kan ik dan zomaar per direct stoppen met het vakantie werk? of mag dat niet, moet ik het daar over hebben in het gesprek??

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:29

Na meer dan 100 open sollicitaties te hebben verstuurd, krijg ik veel afwijzingen.
Ik stuur dit bericht als antwoord:

Citaat:
Beste mevrouw .......,

Bedankt voor uw reactie op mijn sollicitatie.
Mocht er in de toekomst een passende vacature vrijkomen hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx Yyyyy
Tel. .....................
Email .....................

Kan toch wel?

En verder kijken of er toch een leuke aanbieding komt :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:55

Bambi1995 schreef:
Even een vraagje; ik heb vrijdag een gesprek voor vakantie werk bij de thuiszorg, maar ik wil eigenlijk een vaste baan, maar omdat ik op alles probeer te solliciteren heb ik er ook vakantie werk tussen. Maar als je daar nou mag werken voor in de vakantie, en je solliciteert verder voor een vaste baan en je krijgt dan een vaste baan aangeboden, kan ik dan zomaar per direct stoppen met het vakantie werk? of mag dat niet, moet ik het daar over hebben in het gesprek??

Dat ligt er aan waar je voor getekend hebt bij je vakantiebaan, is dat op uitzendbasis of heb je een contract waarin opzegtermijn staat oid? Gewoon even goed nalezen en dan weet je hoe het zit als het goed is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:59

Kaatje, ik vind het een net bericht :j

Ik heb net de sollicitatie bijeenkomst gehad in Schiphol. Blijkbaar niet voor de vacature waar ik op had gereageerd maar voor een andere vacature. Ze hadden erg veel aanmeldingen voor die vacature waar ik op heb gereageerd en hebben dus mijne verplaatst naar die andere... Ik had gereageerd op luchthaven beveiliger, dus je bent dan veel in contact met passagiers en binnen. Ik was vandaag bij iets van air sight nog iets. In principe dezelfde taken maar dan buiten en niet met passagiers maar met personeel wat ik dus echt spijtig vind. Ik wil juist met een gevarieerd publiek te maken hebben, een leuke uitdaging en noem maar op. Buiten als beveiliger werken lijkt mij ontzettend eentonig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:02

kaatje77 schreef:
Na meer dan 100 open sollicitaties te hebben verstuurd, krijg ik veel afwijzingen.
Ik stuur dit bericht als antwoord:

Citaat:
Beste mevrouw .......,

Bedankt voor uw reactie op mijn sollicitatie.
Mocht er in de toekomst een passende vacature vrijkomen hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx Yyyyy
Tel. .....................
Email .....................

Kan toch wel?

En verder kijken of er toch een leuke aanbieding komt :j

Kan zeker wel, is netjes, weet niet of het veel oplevert maar proberen kan altijd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 13:11

Fargo, het is en blijft lastig op de arbeidsmarkt.

Van de supermarkt en de vliegtuigen nog geen reactie. Wel van de supermarkt netjes reactie dat het bureau nog geen terugkoppeling heeft van het bedrijf.

Vliegtuigen net zelf maar even gemaild. Ik zit er boven op.

Bambi, eens met Fargo. Kijk goed waar voor je tekent!

Voor de rest allemaal afwijzingen en niks nieuws. Mijn hoop is nog steeds gevestigd op 1 van deze 2. Moet zeggen dat des te langer het duurt ik meer moeite krijg om er nog in te geloven, maar ik doe mijn best.

Nu aan de studie!!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:37

Bambi1995 schreef:

Hier precies hetzelfde. Zorg dat je een opzegtermijn in je contract hebt staan. Juist als je een tijdelijk contract aangaat. Als er niks over een opzegtermijn staat moet je sowieso tot einde van je contract blijven zitten. Per direct zal je nooit weg kunnen, meestal na een maand.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:26

Waarschijnlijk bieden ze bij vakantiewerk in de thuiszorg 0 uren contracten aan , maar gewoon goed kijken naar wat je eventueel tekent idd. Zou het in een gesprek niet aanhalen in ieder geval

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 15:37

Bericht van de vliegtuigen, ze zijn er nog niet over uit. Geen idee wat dat inhoudt....... ^)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:00

_Deco_ schreef:
Bambi1995 schreef:

Hier precies hetzelfde. Zorg dat je een opzegtermijn in je contract hebt staan. Juist als je een tijdelijk contract aangaat. Als er niks over een opzegtermijn staat moet je sowieso tot einde van je contract blijven zitten. Per direct zal je nooit weg kunnen, meestal na een maand.

Precies, geen opzegtermijn in je contract betekent dat beide partijen er voor de duur van het contract aan vast zitten!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:38

Pfff heftig nieuws percyleen :(:) Hopen dat ''nieuwe'' uitzendburo je gewoon over kan nemen!

Jammer Kaatje, nog steeds zo'n slechte sfeer dus... wel dapper hoe je je er doorheen slaat! Is er niet iets mogelijk om de sfeer beter te krijgen? Via een vertrouwenspersoon in het bedrijf? Ik roep maar wat.... Goede reactie trouwens op afwijzingen, misschien ook maar eens gaan toepassen :)

Sterkte aan de opnieuw-thuis-woners -O- Dat zal ook zeker niet makkelijk zijn!

Balen Yonne... Wat stom dat ze dan voor een stage nog ervaring vragen! Hopelijk rolt er iets uit je gesprek volgende week!

Het ''passief'' plaatsen van mijn CV heeft nog nooit iets opgeleverd... maar ik ga ze toch maar eens updaten.

Blingh, hoe ging je gesprek?

Dimple, hoe gaat het op je vrijwilligerswerk? En zie je nog de bomen door het bos bij al je sollicitaties? Goed bezig!! :j

Bambi; dat blijft een gok, het is mij overkomen (een paar jaar geleden). Aangenomen voor vakantiewerk (ook thuiszorg) maar nog voordat ik zou beginnen kreeg ik ergens een halfjaarcontract van 40 uur. Of je ''zomaar'' mag stoppen betwijfel ik, ik geloof dat de nuluren-contracten ook uitsterven (of helemaal niet meer mogen?). Dus let inderdaad op je opzegtermijn!

Hier weer een afwijzing na een gesprek vorige week... ze hadden liever iemand met EHBO :( Zit ook even weer in een sollicitatie-dipje.... Alle afwijzingen doen wel wat aan mijn zelfvertrouwen....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:46

Dat is echt balen blingpiggy. Ik en vele anderen uit dit topic kennen dit gevoel. Ik heb zojuist ook weer een afwijzing gekregen van een leuke vacature. Zoals het er nu uitziet moet ik straks toch weer gaan solliciteren op voor mij 'rotwerk.' En dit bedoel ik niet denigrerend maar ik ben het nu een beetje zat dat ik steeds weer moet werken onder mijn niveau. Steeds weer werk moet doen wat niet geschikt is voor mij vanwege mijn hooggevoeligheid.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:48

Wat staat er precies in een opzegtermijn? Ik heb er niet veel verstand van

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:15

Lees je contract even goed door voor je tekent. Neem hem mee naar huis en laat iemand met je meekijken, desnoods iemand van hier.
Wij weten niet exact wat ze gaan vermelden over wel of geen opzegtermijn. Meestal is dat 1 maand, maar omdat het tijdelijk werk is kan het ook zijn dat je het volledige contract uit moet dienen.

Niet ter plekke tekenen, vraag anders eerst een digitale versie zodat je je thuis kan inlezen. Wij helpen je hier wel op weg met ontcijferen van het contract ;)

BlingP.........ik weet zó goed hoe je je voelt en ik durf niet te zeggen hoe ik ga reageren als er uit deze 2 lopende zaken niks voortkomt. ^)
Je moet jezelf voorhouden dat je meer bent dan deze afwijzing, het is niks persoonlijks! En dat is heel makkelijk kletsen want ik ben ook best vaak compleet ingestort na een (belangrijke) afwijzing. Maar ik en mijn gezin dreigde er echt aan onderdoor te gaan. En mensen mét baan zullen dat totaal niet begrijpen, hou daar rekening mee.
Maar echt.........je bent meer dan die afwijzing. Ze hebben domweg gewoon teveel mensen en ze moeten wat te zei ken hebben -:(-

Amanda, HSP zijn icm met solliciteren is ook geen beste combi. En ik snap je dan ook heel goed dat je je richt op werk waar je je happy bij voelt. Wil je overeind blijven en niet overbelast raken is dat heel belangrijk. Sterkte!

Kaatje, hoe is het bij jou op je werk?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:17

Ah super, als ik word aangenomen dan laat ik hier het contract lezen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:17

Overigens heb ik nog zoveel dingen uit staan..........ik ga echt niet op alles reactie krijgen hoor :')

Moet er even in komen qua studie, maar ik vind het erg leuk. Kick de kids zo naar bed en ga weer verder }>

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:47

Dankjewel Dimple, het voelt echt fijn dat iemand het een keer begrijpt. Veel mensen snappen het echt niet. Ik wil daarbij even zeggen dat jij ook wel een voorbeeld voor mij bent. Je bent een knokker, zelfs na al die tijd blijf je positief en ga je door, echt super!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:52

Nou, blijft spannend dus Dimple! Hopelijk zijn ze er snel over uit (in jouw voordeel ;) )! En mooi dat je studie leuk is!

Balen van je dipje BlingP :(:)

HSP is lastig inderdaad Amanda, ik ben er bekend mee.. Met goede zin naar je werk gaan vind ik toch wel belangrijk. Zeker met HSP ga je er last van krijgen als je niet gelukkig bent in je werk :(

Bambi inderdaad contract laten doorlezen door iemand met verstand ervan :j

Hier nog in afwachting van resultaat van het gesprek vorige week :) heb wel goede hoop!
En had nog twee vacatures zien staan om op te reageren, misschien deze week nog effe snel typen voordat ik een weekendje weg ga :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:06

Sorry, wil even inhaken.

Ik herken mezelf in je verhaal Amanda. Wat Darah3 zegt klopt, dat je goed in je vel moet zitten op je werk om als HSP goed te kunnen werken. Ik sta nu een paar dagen in een ander filiaal en ik weet nu al heel duidelijk dat ik hier nooit permanent zou willen staan, terwijl het in mijn eigen filiaal geen enkel probleem is. Denk dus goed na over wat je grenzen zijn!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:10

Het is alleen soms lastig dat je soms geen keuze hebt. Je hebt een baan nodig om geld te verdienen. Dat is ook de reden dat ik eerst kritisch was (uitkering liep nog lang) en nu niet meer.
Maar dat houdt wel in dat ik een hele goede balans moet hebben tussen werk en prive. Mijn partner heeft dat niet, die werkt veel. Dus veel komt op mijn nek thuis, ik zal dus een baan moeten vinden waarbij het ea goed voelt te combineren. Alleen heb ik nu geen keuze meer,....ik MOET een baan.

Ik zou ook voorzichtig zijn met het vertellen dat je HSP bent als ik zo vrij mag zijn. Veel mensen kennen het niet, doen er lacherig of belachelijk over. Je voelt je dan nog kwetsbaarder dan dat je al was. Geef gewoon aan dat je een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk vindt ;)

De vliegtuigen hebben de vacature on hold gezet helaas. Ze gaan wel weer werven, maar nu even niet. Baal als een stekker, maar het is nog steeds geen 'nee' dus we blijven duimen.
Solliciteer en studeer wel druk verder. Nu hopen dat UWV snel over de brug komt met de verklaring dat ik vrijwilligerswerk mag doen. Ben ik toch lekker bezig.

Amanda, wat een ontzettend mooi en lief compliment wat je me geeft. Doet me goed! :j <3

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:29

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het even niet meer zien zitten na de zoveelste afwijzing, kop op :(:)
Wat balen Dimple, hopelijk krijg je later alsnog een 'go'!

Ik heb een afwijzing van waar ik vorige week op gesprek ben geweest, hij had een heel fijn gesprek met me gehad maar de andere kandidaat sprong er net wat meer uit. Ik krijg a.s. vrijdag terugkoppeling van het bureau dat hier komt. Ze wil me nog steeds dolgraag hebben en vrijdagmiddag gaat diegene die bevoegd is er een klap opgeven. Ik hoop het zo! Volgende week dinsdag nog wel elders een gesprek, afwachten maar weer :7