Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Een autootje hoeft niet heel duur te zijn hoor...
Warboel schreef:Woensdag was een aparte leser was een meneer die kwam uit een uitrit, stak de weg over, ramde z'n auto voor mijn auto, en daarna ramde 'ie zichzelf tussen 2 auto's op de andere rijbaan. Ik zag het gelukkig aankomen, maar ik dacht echt oké. U mag wel even voor, hoor
![]()
En daarna kreeg ik ook geen voorrang van een heeeele arrogante mevrouw. M'n instructeur zei al, de L op het dak staat vandaag voor Loser volgens al die mensen![]()
Was nu m'n 5e les. Na 5 minuten rijden stond ik als eerste auto voor een dichte brug, met een hele lange file achter me haha. Goed voor de zenuwen met wegrijdenHebben later op een industrieterrein de hellingproef geoefend om de koppeling beter te leren kennen. Daarna ging schakelen (vooral bij wegrijden natuurlijk) echt veel beter! Op een dag wordt het nog wat
Suus__ schreef:Polly schreef:Een autootje hoeft niet heel duur te zijn hoor...
Ik vind de kosten berekenen erg lastig, kom er via internet niet goed uit, er zijn zó veel verschillen...! Maar wat kost een kleine lichte auto dan op maand / jaarbasis? (exclusief benzine want dat is natuurlijk erg variabel)
Polly schreef:Ik betaal voor mijn hyundai atos €75 wegenbelasting per kwartaal en tussen de 10-15 verzekering per maand, heb hem alleen WA verzekerd. ik tank 1x per maand maar dat is afhankelijk van wat je gaat rijden. Is een klein autootje maar wel safe, rij er ook rustig mee naar amsterdam ofzo. Hiervoor had ik een seat marbella (zo'n oude fiat panda zeg maar) en dat was helemaal lachen, dat ding kostte 15 per maand ongeveer (verzekering en belasting) maar daar ging ik voor geen miljoen mee de snelweg op
xSannee schreef:Hier iemand die afgelopen donderdag haar rijbewijs heeft gehaald!
Dit was mijn vierde examen en de eerste drie heb ik echt niet gehaald puur door de stress. Daardoor verstarde ik helemaal en focuste ik alleen nog maar op een punt een paar meter voor de auto. Superhandig natuurlijk x]
Op een gegeven moment werd het wel zooo frustrerend, elke keer weer die lessen en die examens...
Uiteindelijk heb ik 2/3 gesprekken gehad met iemand die ervaring heeft met het oplossen van faalangst. Dit, ik combinatie met een faalangsexamen en daarbij echt een fantastische examinator, zorgde er voor dat ik met vlag en wimpel ben geslaagd. Heb gewoon een heel rustig foutloos examen gereden, heel veel gekeken, bijzondere verrichtingen gingen goed, moeilijke situaties goed opgelost. Was super tevreden
Heb al die tijd ook een hele fijne instructeur gehad. Dat scheelt ook denk ik. Hij bleef altijd positief en motiverend en bleef al die tijd in mij geloven. Ook als ik er zelf even doorheen zat.
Suzz14 schreef:De verzekering van een auto op eigen naam tussen de leeftijd van 18 en 23 is wel belachelijk duur, vergeet dat niet... Tenzij je hem op je ouders naam kan zetten, dan kan een auto ja heel goedkoop zijn.
Ruby1995 schreef:Ik moet dinsdag afrijden. Weet het gewoon echt niet... Over een school toets kun je zeggen of je goed hebt geleerd of niet. Volgens mij moet je hierbij wel mazzel ook hebben en ligt eraan welke examinator en wat je tegen komt op de weg.
Afgelopen woensdag ging lessen echt goed maar vrijdag ging het minder.
Kruispunten vind ik moeilijk als het druk is, ik moet dan zo snel nadenken wie er voorrang heeft en als ik voorrang heb dan wacht ik te lang, en dat is hetzelfde als ik een hoofdweg moet oversteken....
Suus__ schreef:Polly schreef:
Ik betaal voor mijn hyundai atos €75 wegenbelasting per kwartaal en tussen de 10-15 verzekering per maand, heb hem alleen WA verzekerd. ik tank 1x per maand maar dat is afhankelijk van wat je gaat rijden. Is een klein autootje maar wel safe, rij er ook rustig mee naar amsterdam ofzo. Hiervoor had ik een seat marbella (zo'n oude fiat panda zeg maar) en dat was helemaal lachen, dat ding kostte 15 per maand ongeveer (verzekering en belasting) maar daar ging ik voor geen miljoen mee de snelweg op
Ooow dat valt reuze mee! En ben je er veel aan kwijt qua onderhoudskosten / reparaties?