Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:53

kosseh schreef:
Mooi cijfer quir, leuk is dat he als je een van de weinige bent die het heeft gehaald. Had ik vorige periode ik was 1 van de 14 die de mbrt toets had gehaald van de 220.

Apart dat ze een gesprek willen als het goed gaat. Maarja zal vast niet erg zijn toch?

[naam], gewoon doen :) je kan dan ook eerste jaar normaal doen en erna duaal. Haarlem is een leuke school. Zit er nu in het eerste jaar dus geen loting gehad. De selectie voor de loting is goed te doen als je je voorbereid. Hen geholpen bij de open dagen enzo.

Ik ga de loting wel doen, alleen ben straks bang dat ik het weer niet afmaak ofzo :7 misschien heel stom om zo te denken, maar ik ga nog alles heel goed na etc. Ik ga sowieso een begin maken met het leren voor de loting, wat best veel is haha :Y)

Quir

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:53

Ik pb je morgen even! Heb dezelfde gedachten gehad ook, maar nu toch echt de juidte gevonden!

Ja eigenlijk wel, kosseh! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:15

Quir schreef:
Ik pb je morgen even! Heb dezelfde gedachten gehad ook, maar nu toch echt de juidte gevonden!

Ja eigenlijk wel, kosseh! Haha

Is goed :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:34

Jeej laatste tentamen terug: 8.3!!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:52

Ik heb ook alle cijfers terug; allemaal gehaald :D (wel twee met een 5.5, maar gehaald is gehaald :o )
En ook mijn herkansing van rekenen gehaald, dus die 7.5 studiepunt zijn ook weer binnen! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:28

Lekker bezig hoor, zie goede cijfers langskomen! :D

We hadden op onze faculteit deze week een demonstratie en gratis ijs, beetje aparte week :') Mijn nieuwe blok (maandag gestart) bestaat tot dusver uit kalligraferen met Oost Indische inkt, magazines bekijken en feedback geven, visitekaartjes ontwerpen en een magazine maken. Pretblok dus :D

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:39

Gaat goed zo meiden!

Pff, eindelijk gestart met mijn onderzoeksvoorstel, maar wat een rotwerk is dat zeg xD

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:57

Courses schreef:
Lekker bezig hoor, zie goede cijfers langskomen! :D

We hadden op onze faculteit deze week een demonstratie en gratis ijs, beetje aparte week :') Mijn nieuwe blok (maandag gestart) bestaat tot dusver uit kalligraferen met Oost Indische inkt, magazines bekijken en feedback geven, visitekaartjes ontwerpen en een magazine maken. Pretblok dus :D

Ik blijf me verbazen over de dingen die jij allemaal doet op CMD en die werkelijk totaal verschillen van wat ik doe :') Ik vind jou CMD veel leuker :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 01:25

Haal je P en kom naar Utrecht zou ik zeggen :Y)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:25

Haha ik zou hey bijna doen! Maar het is zo onwijs gezellig bij ons dat ik mn klas niet wil achterlaten :D en qua reizen is Utrecht niet zo handig.. Meh

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:30

Ik kom me hier ook melden! Na een half jaar universiteit gedaan te hebben en hier niet in geslaagd te zijn, heb ik besloten om HBO te beginnen :) Ik heb me ingeschreven voor journalistiek aan het windesheim, maar hier zit een decentrale selectie aan vast. Als tweede keuze heb ik voor de studie communicatie gekozen. Voor mij een hele andere richting, aangezien ik eerst diergeneeskunde heb gestudeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:22

Sommige studies verschillen inderdaad erg veel van elkaar bij andere scholen...

Als ik mijn huidige studie blijf volgen wil ik deze op een andere school verder afmaken, en ik hoop diep dat dat ook kan :7 Omdat je p jaar dus kan afwijken van elkaar..

Welkom RusselNuwell, Diergeneeskunde wilde ik altijd doen! Hoezo ben je daarmee gestopt als ik vragen mag?
Journalistiek lijkt me ook gaaf! Wat moet je bij de decentrale selectie doen? :)

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:25

Ik ga pedagogiek studeren in Zwolle! :-)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:26

Studies kunnen inderdaad heel erg verschillen! Ook zeker waar de nadruk op ligt binnen de studie. Bij CMV aan Avans ligt de nadruk op het maatschappelijke deel, terwijl CMV aan de HAN meer de nadruk op het culturele schijnt te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:27

Sem_ schreef:
Studies kunnen inderdaad heel erg verschillen! Ook zeker waar de nadruk op ligt binnen de studie. Bij CMV aan Avans ligt de nadruk op het maatschappelijke deel, terwijl CMV aan de HAN meer de nadruk op het culturele schijnt te leggen.

ik hoop in mijn geval dat dit erg gaat meevallen tussen de twee scholen :Y)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:02

Anoniem schreef:
Sommige studies verschillen inderdaad erg veel van elkaar bij andere scholen...

Als ik mijn huidige studie blijf volgen wil ik deze op een andere school verder afmaken, en ik hoop diep dat dat ook kan :7 Omdat je p jaar dus kan afwijken van elkaar..

Welkom RusselNuwell, Diergeneeskunde wilde ik altijd doen! Hoezo ben je daarmee gestopt als ik vragen mag?
Journalistiek lijkt me ook gaaf! Wat moet je bij de decentrale selectie doen? :)

Het is bij mij een samenkomst van allerlei redenen, het is enerzijds een hele gave studie hoor, maar ik heb met hakken over de sloot mijn vwo diploma na 8 jaar gehaald en heb nooit daadwerkelijk geleerd om te leren, waardoor de studie gewoon boven mijn niveau lag. Daarbij ben ik allergisch voor redelijk wat dieren gebleken, en ik ben ontzettend bang dat ik uiteindelijk niet als dierenarts aan de slag zou kunnen.

De decentrale selectie voor journalistiek bestaat uit een taaltoets, algemene kennistoets en een motivatiegesprek. Voor de taaltoets ben ik op grammaticaal gebied niet bang, mijn spelling en woordenkennis daarentegen vallen nog wel zwaar tegen. := Ook mijn algemene kennis is niet je van het, en ik weet dat vorig jaar de resultaten echt heel slecht waren op beide toetsen. Ik denk dat ik het vooral op mijn motivatiegesprek moet gooien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:02

Hier zelfde reden, ook allergie... Maar ik snap je keus dan inderdaad. Wel gaaf dat je wel de mogelijkheid had om het te proeven, dat ook ik ook graag gewild.

Kun je die taaltoets niet ergens extra oefenen? En als je decentraal niet haalt,mag je toch ook centraal mee doen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:05

Basisboek spelling heeft mij erg geholpen met een taaltoets!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:27

Anoniem schreef:
Hier zelfde reden, ook allergie... Maar ik snap je keus dan inderdaad. Wel gaaf dat je wel de mogelijkheid had om het te proeven, dat ook ik ook graag gewild.

Kun je die taaltoets niet ergens extra oefenen? En als je decentraal niet haalt,mag je toch ook centraal mee doen?

Aan het Windesheim hebben ze helaas geen centrale toelating. Ik ga eens kijken voor zo'n boek, bedankt voor de tip!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 01:11

Marit schreef:
Haha ik zou hey bijna doen! Maar het is zo onwijs gezellig bij ons dat ik mn klas niet wil achterlaten :D en qua reizen is Utrecht niet zo handig.. Meh

Tja, ik vind een leuke studie qua inhoud wel wat belangrijker dan een leuke klas, maar dat is ieder voor zich natuurlijk :Y) Is ook wel een beetje wat je er zelf van maakt uiteraard, ons leerjaar is over het algemeen erg tof maar uberhaubt onze hele studie is extreem sociaal en meegaand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:32

Studie is wel belangrijker dan een leuke klas, maar als de klas helemaal niet mee zit, is het ook geen houden aan.

Zeker met samenwerkingsprojecten... Merk het toch wel weer bij mij in klas :Y)

Morgen even hard aan de slag aan mijn Bekwaamheidsdossier. Bikkelen met alle bewijzen en competenties.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:57

Quir schreef:
nicole_floor schreef:
Ik wil volgend school jaar HBO gaan doen. Doe nu MBO paraveterinaire, maargoed ik heb dus nog geen idee wat voor opleiding en welke school...

Heb je wel al een idee welke richting je op wilt?

Ik heb me ingeschreven voor biologie en medisch labatorium. Op het saxion in Deventer. Dus ja nu denk ik het wel te weten :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:20

Wat grappig, die opleiding heb ik ook gedaan.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:12

Ben nu onderweg naar stage, is de eerste dag. Ben heel benieuwd :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:20

Spannend goldenarrow!

Hier nu periode drie ook afgerond! Kennistoets 8
Stralingsdeskundigheid toets 8
Scriptie 8.4 en presentatie hiervan 7.5, dus een 8.

Tot nu toe dus nog alles in een keer behaald!