Goof schreef:marleen_88 schreef:Ik vind het voor het voortgezet onderwijs wel lastiger, je hebt tenslotte al redelijk 1 niveau in de klas, daarbinnen nog eens drie niveaus aanbrengen zal toch niet heel grote verschillen?
Oei, dat is dus echt niet waar.
Basisscholen leveren zulke verschillende niveaus kinderen af dat wij soms in de problemen komen.
Er zijn basisscholen die nauwelijks tot helemaal geen Engels geven bijvoorbeeld, dus hun leerlingen hebben nog niet eens een basis daarvoor en moeten bij 0 beginnen. Dan zijn er ook scholen die al 3 jaar lang Engelse les geven en die kinderen komen dus binnen met al heel veel kennis.
Ik heb kinderen in de burgklas die moeiteloos mee zouden komen met de 3e klassers, maar ik heb ook kinderen in diezelfde klas die eigenlijk nog op basisschool-niveau Engelse woordjes zouden moeten leren.
Een wereld van verschil dus en ieder jaar weer een issue hoe we dit kunnen ondervangen en wat we de kinderen aanbieden om iedereen tegemoet te komen. En daarbij komt dan nog dat je je ook simpelweg aan de jaarplanning moet houden en de verplichte stof er doorheen moet rammen. En succes.....
Zoals jij het vertelt is het idd heel erg logisch en helemaal waar. Achteraf gezien heb ik dus niet echt nagedacht voor ik het postte.