Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:21

pff zit nogal in dubio: heb vrijdag gesprek voor een mbo functie waarbij ik erg weinig betaald krijg. Ik ben over 2 weken klaar met mijn HBO opleiding en wil uiteindelijk dus wel naar HBO toe. Het werk lijkt me wel leuk maar ik wil wel door kunnen groeien of als ik iets anders tegen kom weg kunnen. Zou ik het werk (wanneer mogelijk) aannemen om ervaring op te doen of doorzoeken?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:28

ik zou het aannemen. Op dit moment is ervaring alles en die doe je zo wel op.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:30

bedankt :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:35

Doen! Zit zelf nu een jaar in dat schuitje (werk onder niveau) maar liever iets dan niet! Werkervaring weegt ook zwaar hoor :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:39

Dobel schreef:
pff zit nogal in dubio: heb vrijdag gesprek voor een mbo functie waarbij ik erg weinig betaald krijg. Ik ben over 2 weken klaar met mijn HBO opleiding en wil uiteindelijk dus wel naar HBO toe. Het werk lijkt me wel leuk maar ik wil wel door kunnen groeien of als ik iets anders tegen kom weg kunnen. Zou ik het werk (wanneer mogelijk) aannemen om ervaring op te doen of doorzoeken?

Absoluut doen!

Ik zou nu zelfs op mbo willen beginnen, terwijl ik wo heb. Alles voor ervaring :j (heb wel een paar maand op wo niveau ervaring op gedaan, maar helaas geen werk opgeleverd. Wel wat ervaring en dat is waardevol; kreeg er namelijk niets voor betaald)
Werk op je eigen niveau krijgen als starter is verrekte moeilijk -O-

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:46

ja inderdaad dat merk ik wel ja. En bij uitzendbureau kan je weg wanneer je wilt toch, dus als ik dan ergens beters kan worden aangenomen verder gaan. Vind alleen jammer op mijn school hebben ze altijd gezegd dat je tussen de 1800 en 2200 bruto als net afgestudeerde moet verdienen en als ik nu mn uurloontje per maand doe haal ik amper de helft

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:48

Joh, met jou vele anderen :) dat zijn lonen van 5 jaar geleden :') Alleen de scholen blijven wat hangen in de gouden tijden := dat is wel heel erg jammer voor de verwachtingen.

Ik verdien iets meer dan het minimumloon, terwijl ik echt MSc ben.

Al scheelt het dat ik niet echt exintriek gemotiveerd ben, ik kijk niet echt naar het salaris :o
(Zou allang blij zijn als ik vind waarin ik iets meer uitdaging heb om mijzelf te ontwikkelen. Zelfs mbo niveau doe ik het graag voor!)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:51

scholen blijven inderdaad hangen in het gouden tijdperk....

Morgen mijn diploma uitreiking... Maar eerst morgen maar weer eens wat sollicitaties schrijven en sturen :S

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:53

Heel veel plezier morgen Arabella :D geniet ervan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:54

vuurneon schreef:
Ik zit met een opening voor een brief; ik heb een werknemer gesproken over die functie, zal ik die naam erin zetten als opening?
Het is een mbo met ervaring of hbo zonder ervaring plek; kan ik erin zetten dat ik als WO'er graag daar mijn ervaring op wil doen? (Of hoe verpak je zoiets mooi? :') )

Gooi het hier nog even op deze pagina :o
Iemand een goed idee?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:58

ken je de werknemer goed en weet hij/zij van jou kwaliteiten. Als je die persoon ooit vaag gesproken hebt zou ik geen naam noemen anders wel denk ik.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:58

ik zou wel de werknemer erin zetten, dan kunnen zei contact met diegene opnemen omdat deze toch al een eerste indruk van je heeft. Is deze niet zo goed, dan zou ik het achterwege laten. Het tweede weet ik niets op, ben zelf een MBO-er.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:11

Dobel schreef:
ken je de werknemer goed en weet hij/zij van jou kwaliteiten. Als je die persoon ooit vaag gesproken hebt zou ik geen naam noemen anders wel denk ik.

Het eerste :j of diegene echt mijn kwaliteiten weet, dat durf ik niet te zeggen maar wel een positieve indruk. (Kan best zijn dat diegene mijn kwaliteiten beter kan inschatten dan ik denk hoor haha)

Bedankt beide voor het wegnemen van de twijfels :) ik zal diegene noemen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:20

Dames/heren, lees dit topic even.

Wij typen hier altijd met puntjes tussen de letters van een bedrijfsnaam...
Dit blijkt dus geen reet uit te maken, google vind het toch wel.

Jans @ [FZ] Puntjes

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:21

bluhh morgen moet ik speeddaten met uitzendbureau's...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:27

dan gaan we er gewoon andere letters inzetten:P

Ik moet zeggen dat ik toch al zelden de werkelijke naam typ maar meer een omschrijving

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:44

fjordjes schreef:
bluhh morgen moet ik speeddaten met uitzendbureau's...

klinkt ook -O-

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:17

Zo ik meld me dan ook maar weer eens. Nog steeds geen werk hier, ben nu aan het orienteren voor stagebedrijven voor mijn opleiding dit najaar en zet in de brief dat ik per direct al beschikbaar ben.
Ik ga zo meteen mijn brief persoonlijk bezorgen bij het bedrijf waar mijn voorkeur naar uit gaat, wat vinden jullie daarvan? :P Ik ga maatschappelijke zorg studeren overigens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:27

Op mijn werk wordt het gewaardeerd dat toekomstige stagiaires zelf langskomen. Sterker nog; vaak is er gelijk al een oriënterend gesprek :)
Zie zeer regelmatig wel iemand voorbijkomen die of wil werken of en stageplek nodig heeft.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:34

Heeft iemand hier wel eens een sollicitatiegesprek via Skype gedaan? Lijkt mij heel onpersoonlijk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:38

Dat wouden ze laatst via groeiers . Nl

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:54

@ 2005: wel een gesprek om vrijwilliger/stagiair te worden bij een organisatie. Organisatie zit in Brabant, maar ik woon in Groningen en zou vanuit huis kunnen werken en plaatselijk dingen organiseren. Ik vond het erg onpraktisch.... Je weet niet wanneer een ander gaat praten, je reageert minder makkelijk omdat je een ander niet in de reden wilt vallen etc. Maar het scheelt wel een hoop tijd, dus als het om de afstand gaat zou ik zeggen: proberen ;).

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Nou het gaat niet echt om de afstand, het is vlakbij. Ik woon alleen zelf nog best gehorig nu, dus dat staat me wel tegen om een gesprek via Skype te doen. Iedereen hoort wat ik zeg en ik hoor (door oordopjes heen ook) alles wat er in kamers hiernaast en buiten gebeurd. Ga toch maar eens vragen of ik niet langs mag komen :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Ik zou ook liever langskomen :j hopelijk vinden ze dat ook goed!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:31

je ziet ook steeds vaker dat je ipv een brief een film moet sturen soms een film die je zelf verzint net als een brief en soms heb je vragen die je dan steeds in een kort filmpje in een minuut ofzo moet toelichten, dat is ook soort sollicitatiegesprek eigenlijk. Ik vind het raar om tegen een computer te praten dus zulke functies met zulke sollicitaties vallen voor mij al af.